Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heldhaftige hond per abuis afgemaakt

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Natas&Dylan
Actief
Mijn ras(sen): 1 kruizing noorse sledehond x sib.husky.
1 schotse collie
Contacteer:

Heldhaftige hond per abuis afgemaakt

Ongelezen bericht door Natas&Dylan »

Gepubliceerd: dinsdag 16 november 2010 14:33
Update: dinsdag 16 november 2010 14:34

Een hond met de naam Target (Doelwit) wist verscheidene explosies in het door oorlog verscheurde Afghanistan te overleven, maar kwam tragisch aan haar einde in een dierenasiel in de Amerikaanse staat Arizona. De vrouwtjesherder kreeg per abuis een spuitje toegediend.

"Wanneer het gaat om het laten inslapen van dieren zijn er enkele duidelijke protocollen die moeten worden opgevolgd", aldus Ruth Stalter, directeur dierenwelzijn van de gemeente Pinal County. "Mijn voorlopige onderzoek wijst uit dat onze medewerker deze procedures niet volgde."

Zelfmoordterrorist
"Ik kan niet geloven dat iets dergelijks zo'n goede hond kan overkomen", zei sergeant Terry Young, de eigenaar van Target.

Het beestje schrikte op een legerbasis in Afghanistan een zelfmoordterrorist af en redde daarmee tientallen levens. De hond werd vervolgens vorstelijk behandeld.

Achtertuin
Toen Young na zijn diensttijd terugkeerde naar Arizona nam hij Target mee. Vrijdag sloeg het noodlot toe toen de hond uit Youngs achtertuin ontsnapte. Een buurman vond het dier, sloot haar op in zijn tuin en belde de hondenvangers. Zij plaatsten een foto van Target op internet, die door Young werd herkend.

Ervan uitgaande dat het asiel 's avonds en in het weekeinde gesloten zou zijn, arriveerde hij maandag bij het asiel. Tot zijn schrik kwam hij tot de ontdekking dat de hond dood was. Een medewerker had het dier per ongeluk meegenomen en een spuitje gegeven.

http://www.depers.nl/opmerkelijk/524604 ... maakt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Target alles overleefd en toch nog per ongeluk ingeslapen :(
En het zou daar zo streng zijn dacht ik te lezen.
Arme man die Target heeft laten overkomen en arm gezin welke al hield van Target en arme Target natuurlijk
Wees goed voor je dieren/maatjes! Dan zijn zij dat ook voor jou! :wink:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Je hoeft mekaar niet aardig te vinden maar je kan wel normaal doen tegen mekaar en mekaar respecteren :wink:
nuuz
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler kruising met zeehond en Argentijnse loeder
Aantal honden: 2

Re: Heldhaftige hond per abuis afgemaakt

Ongelezen bericht door nuuz »

:roos: Ik mag toch hopen dat ze wel zware actie hebben ondernomen in dat asiel!!!! :S:
Wie het laatst lacht is traag van begrip...

Afbeelding
Natas&Dylan
Actief
Mijn ras(sen): 1 kruizing noorse sledehond x sib.husky.
1 schotse collie
Contacteer:

Re: Heldhaftige hond per abuis afgemaakt

Ongelezen bericht door Natas&Dylan »

nuuz schreef::roos: Ik mag toch hopen dat ze wel zware actie hebben ondernomen in dat asiel!!!! :S:
Ja hoop ik dus ook
Wees goed voor je dieren/maatjes! Dan zijn zij dat ook voor jou! :wink:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Je hoeft mekaar niet aardig te vinden maar je kan wel normaal doen tegen mekaar en mekaar respecteren :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”