bouvierpoedel schreef:Voor een aantal jaren terug wilde iedereen een gezonde hond.
Maar nu lijkt het net of er een nieuw publiek is gekomen wat juist op zoek gaat naar kneusjes ,mishandelde ,gehandicapte,verwaarloosde hondjes.
Las ergens dat iemand 6 verlamde honden in een karretje had ,die ze gered/opgevangen had.
De 1 schijt ze luier onder en de ander ligt als een zombie op de bank.
Wat ik ook zie is dat als fokkers op hun site maar genoeg bloemetjes behang ,strikjes en knuffelbeesten in de werpkist laten zien dat er een run op dat soort honden is.
Met oeh's en ahhhsss.
Doggy ride's en hemelbedjes en hondenkleding voor de honden kindjes is helemaal HOT.
En de ultieme liefde betuiging als honden papa en mama naar je hondkindje.
Als exuus word de kou gebruikt.
Jaja dan snap ik niet dat al die rassen door de jaren heen niet kapot gevroren zijn en ze toch overleeft hebben.
Als fokker tegenwoordig lijkt het of je de hemel word ingeprezen als je een pup die niet klopt er door heen probeert te trekken.
Want dan houd je zoveel van honden.
En verrek die kneuzen die worden het eerst verkocht.
Want dat is zieliggggg.
Als je voor een paar jaar terug met je hond naar de DA ging omdat hij op was dan kreeg hij een spuitje.
Tegenwoordig moet je oppassen want anders krijg jezelf een spuit in je kont.
Want afspuiten doen ze niet ,maar wel nog even wat onderzoekjes er tegen aan gooien want dat heeft Fifi wel verdiend.
In dierenasielen word ook niets meer afgespoten.
Alles heeft recht op liefde en aandacht en een goed honden baasje.
Ondertussen zitten er sommige gewoon weg te rotten of krijgen ze aan de lopende band weer terug.
Dat GT's al paddenstoelen de grond uit komen.
De 1 nog erger dan de ander met hun geblaat en weing wol.
Het moet allemaal op de hond zijn tempo en humaan.
Liever een training van een jaar met 50 kilo koekies en kaas om zijn angst eruit te krijgen dan even doortastend optreden.
De trauma's vliegen je om de oren.
We willen trauma's zien want we willen redden.
TT /Reikie/ Yoga/bachbloesem/ massage technieken zwemmen met dolfijnen [

] en weet ik al niet meer word er uit de kast getrokken om Fifi weer in balans te krijgen met zichzelf.
En desnoods zetten we hem op de prozak of schrijft de psych wel een ander anti depressieva voor.
.
Zie ik het nu verkeerd of heb ik ook gewoon een trauma of mijn balans nog niet gevonden.?