ik dacht namelijk dat laatste en dat vind ik nogal vreemd

Moderator: moderatorteam
Nee, een "Beste Veteraan" die ook BOB is geworden mag helaas niet meedoen aan de keuring "Beste Veteraan in Show".Podenji schreef:mag je nu in NL als je veteraan ook BOB is geworden en er is een veteranen keuring, nu wel of niet ook meedoen met die veteranenkeuring of alleen met de BIG keuring?
Wat vreemd eigenlijk? Waarom zou daarvoor gekozen zijn?PHILA schreef:Nee, een "Beste Veteraan" die ook BOB is geworden mag helaas niet meedoen aan de keuring "Beste Veteraan in Show".Podenji schreef:mag je nu in NL als je veteraan ook BOB is geworden en er is een veteranen keuring, nu wel of niet ook meedoen met die veteranenkeuring of alleen met de BIG keuring?
Heel erg jammer; is mij de laatste 3 jaar op de Winner overkomen...
Wat een absurde situatie dan! Wel jammer voor je. Je wint toch beide, dus dan gewoon 2 x de erering in. Althans lijkt mij.PHILA schreef:Nee, een "Beste Veteraan" die ook BOB is geworden mag helaas niet meedoen aan de keuring "Beste Veteraan in Show".Podenji schreef:mag je nu in NL als je veteraan ook BOB is geworden en er is een veteranen keuring, nu wel of niet ook meedoen met die veteranenkeuring of alleen met de BIG keuring?
Heel erg jammer; is mij de laatste 3 jaar op de Winner overkomen...
Dat heb ik inderdaad ook zo begrepen. Ik vind dat wel een beetje vreemd, de hond is toch gewoon beste veteraan én beste van het ras geworden? Waarom dan niet 2x de erering in?PHILA schreef: Nee, een "Beste Veteraan" die ook BOB is geworden mag helaas niet meedoen aan de keuring "Beste Veteraan in Show".
ChantalBos schreef:Ik heb het gisteren meegemaakt dat een teef, veteraan, BOB werd.
We hebben het nagevraagd aan het secretariaat op de Winner en de teef werd verwacht in de erering bij de veteranen EN bij de groepskeuring.
Dus ze is 2x in de erering verschenen.
Wij hebben het gisteren nagevraagd bij het secretariaat van raad van beheer.PHILA schreef:ChantalBos schreef:Ik heb het gisteren meegemaakt dat een teef, veteraan, BOB werd.
We hebben het nagevraagd aan het secretariaat op de Winner en de teef werd verwacht in de erering bij de veteranen EN bij de groepskeuring.
Dus ze is 2x in de erering verschenen.
Zowel 2 jaar geleden als vorig jaar is mij door de ringmeester aangegeven dat mijn hond die zowel beste veteraan als BOB was geworden, niet in de veteranenkeuring mocht verschijnen... toch maar eens bij de RvB navragen hoe het nu eigenlijk zit...
Ze hebben ook gezegd dat als ze bij de eerste 3 van de veteranen zou belanden ze dan niet naar de groepskeuring mocht.Marjoleine schreef:Ja, ik heb die teef twee keer langs zien komen inderdaad.
Het heeft ermee te maken dat een hond jou zou kunnen verslaan die je later weer tegenkomt en die dan jou verslaat.
In dat verband zou het niet moeten kunnen.
Ja, zie je, dan zit daar de crux.ChantalBos schreef:Ze hebben ook gezegd dat als ze bij de eerste 3 van de veteranen zou belanden ze dan niet naar de groepskeuring mocht.Marjoleine schreef:Ja, ik heb die teef twee keer langs zien komen inderdaad.
Het heeft ermee te maken dat een hond jou zou kunnen verslaan die je later weer tegenkomt en die dan jou verslaat.
het zal wel de maandag zijn, maar ehh ik volg je nu nietMarjoleine schreef:Ja, zie je, dan zit daar de crux.ChantalBos schreef:Ze hebben ook gezegd dat als ze bij de eerste 3 van de veteranen zou belanden ze dan niet naar de groepskeuring mocht.Marjoleine schreef:Ja, ik heb die teef twee keer langs zien komen inderdaad.
Want als er dan nog een BOB is die niet wordt geplaatst, heb je een probleem.
In dat kader ging het vorig jaar bijna verkeerd bij de keuring van de Markiesjes: 1U veteranen reu werd beste reu, vervolgens moest die tegen 1U veteranen teef; de teef werd beste veteraan; hierna werd de beste teef gekozen, dit werd de veteranen teef. Daarna lieten ze beste reu (veteranen reu) tegen beste teef (veteranen teef) lopen om BOB waarbij de KM koos voor de reu, iets wat niet kon omdat de teef de reu al had verslagen om beste veteraan; BOB uitslag werd dus herroepen en teef werd dus BOB...Marjoleine schreef: Het heeft ermee te maken dat een hond jou zou kunnen verslaan die je later weer tegenkomt en die dan jou verslaat.
Slordig, zulke fouten.PHILA schreef:Marjoleine schreef:In dat kader ging het vorig jaar bijna verkeerd bij de keuring van de Markiesjes: 1U veteranen reu werd beste reu, vervolgens moest die tegen 1U veteranen teef; de teef werd beste veteraan; hierna werd de beste teef gekozen, dit werd de veteranen teef. Daarna lieten ze beste reu (veteranen reu) tegen beste teef (veteranen teef) lopen om BOB waarbij de KM koos voor de reu, iets wat niet kon omdat de teef de reu al had verslagen om beste veteraan; BOB uitslag werd dus herroepen en teef werd dus BOB...
Stel dat een niet geplaatste veteraan/BOB doorgaat naar de eindkeuring en die komt daar een wél geplaatste veteraan/BOB tegen? Geplaatste in de keuring voor Beste veteraan dus?Podenji schreef:het zal wel de maandag zijn, maar ehh ik volg je nu nietMarjoleine schreef: Ja, zie je, dan zit daar de crux.
Want als er dan nog een BOB is die niet wordt geplaatst, heb je een probleem.
Maar dit is dan toch raar? Want je bent ivm. het verkrijgen van het CAC eigenlijk verplicht om in de groepskeuring te verschijnen, anders wordt het CAC ingetrokken... (even vanuitgaande dat de veteraan nog geen voldoende CAC's heeft).Marjoleine schreef:
Dus de geplaatste veteranen mogen niet naar de groepskeuring, om dat te voorkomen.