Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Re: Het zal je kind maar wezen jajajajajaaa....

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nanna schreef:
tineke schreef:Ik denk dat er vroeger meer no nonsens met een hond werd omgegaan er minder werd geanalyseerd en dat zal in sommige opzichten zeker beter zijn geweest.
Dat dus.
Een hond wordt tegenwoordig met tórenhoge of onrealistische verwachtingen aangeschaft. En als hij daar niet aan voldoet, op wat voor manier dan ook, dan is de stress, boosheid en teleurstelling tot in Tokio voelbaar ;-)
Dan wordt van alles uit de kast gehaald om het arme beest toch nog enigzins te kneden naar het model dat voor ogen stond.
Volgens mij lijden veel honden daar ook onder.
Vroeger kocht je een jachthond en als ie niet voldeed schoot je hem kapot en haalde je een betere. Heel hard, maar op de eerste plaats een prima selectie en op de tweede plaats scheelt het de hond een boel gezenuw omdat hij op d'een of d'andere manier niet kan begrijpen wat de baas nou van hem wil.
Bedankt Nanna, daar gíng mijn ijsthee weer, dat word laptop-scherm poetsen... :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

In grote lijnen ben ik het wel met Kees eens, maar voor mij is het nog altijd liever verwend dan verwaarloosd.
Wel vind ik dat er tegenwoordig vaak te hoge eisen aan een hond gesteld worden, het moet meteen zindelijk zijn, niet blaffen, niet slopen, goed luisteren, lief voor alles en iedereen zijn en vooral niet al teveel aandacht en tijd vragen.
En als dat dan niet lukt dan raken mensen gefrustreerd en zien ze alleen nog maar wat de hond niet kan in plaats van wat hij wel kan.

Overigens vind ik jurkjes, tutu's en verkleedpakjes voor honden net iets te ver gaan, maar een nuttige hondenjas vind ik helemaal niet raar. En de oude vrouwtjes die fifi overal mee naar toe zeulen, tsja mijn manier is het niet, maar het is nog altijd beter dan 12 uur in een bench zitten.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Zoek stok! schreef:
Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Dieren werden veelal erg zakelijk behandeld. Er is meer voor een hond dan een taak uitvoeren.
Voorbeeld.
Een jonge goedgetrainde Border Collie wordt aangekocht voor bij de kudde. Zakelijke transactie want er wordt voor betaald. Tot zover de zakelijke behandeling. :mrgreen:
Dan moet ie zich bewijzen en aan het werk. Hij gaat dus zijn taak, waar hij voor gefokt is, uitvoeren.
Wat heeft ie verder, naast een baas die hem zegt wat te doen en zijn eten en drinken, nog nodig dan?
Ik denk dat het werk bij de kudde méér dan genoeg beloning voor hem is.
Ik denk bijna zeker te weten dat menig Border Collie, die nu moet doggydancen om de zenuwen eruit te krijgen, zijn linkervoorpoot zou geven om het leven van die zakelijke aangekochte hond te mogen leiden ;-)
Hier in NL werden geen honden gebruikt om de koeien te drijven oid. Dat is nou precies wat ik aldoor wil duidelijk maken. Dat die taken van de hond reuze meevielen. Ja, in Engeland werden er vast BC's gebruikt. Maar om dat nou als voorbeeld te gebruiken van hoe leuk het was. Zoveel Borders was het niet gegeven om bij een kudde te werken. Jullie pikken de leuke taakjes er uit, maar de meeste honden hadden die taken helemaal niet.

Ik denk dat een Border bij een leuke doggydancer enorm gelukkig is. Dat hier op het forum nou altijd wat lullig wordt gedaan over die sport. Het is wel ultiem met de baas bezig zijn en dat is wat een Border wil.
:ok: :ok:
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

En bedankt.....ik loop de hele tijd dit liedje te zingen: het zal je kind maaaar weze...jajajaja.

Ik denk niet dat honden vroeger per definitie beter af waren.
Wij stellen hogere eisen aan onze honden en zoeken misschien soms een ras uit waarbij wij niet aan de behoeften van dat ras kunnen doen.
Omdat dat ras er zo mooi uitziet wordt het uitgezocht en helaas door sommige fokkers meegegeven.
Maar of dat ras echt bij ons past?
Vroeger werden de honden inderdaad uitgezocht op waar ze voor nodig waren: bewaking of jacht of iets anders.
Hadden ze het toen beter? ik denk het niet maar ze mochten wel doen waar ze voor gefokt waren en in die behoefte werd voorzien waardoor er ( misschien) minder gefrustreerde honden waren.
Tegenwoordig moet een hond alles kunnen en het liefst direct!
Ja en dat is vragen om frustratie.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”