Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pakwerk openbare weg

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: pakwerk openbare weg

Ongelezen bericht door bennie »

Ik denk dat je gewoon even nuchter na kunt denken over wat er gebeurt. De bal is vervangen door een arm en er wordt een spelletje gespeeld met de hond. Het heeft niets met agressie te maken, er is dus niets om je druk te maken. Als mensen dat ook over weten te brengen op je kinderen, ipv de eigen angst voor het onbekende, zal men zien dat de kinderen daar ook niet bang voor zijn. Het zijn net honden...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

kleine2758 schreef:Als het je puur om de gevaarszetting gaat van het geheel, dan zou ik me ergens anders druk over gaan maken.

Deze honden zijn vrijwel niet gevaarlijk(uitzonderingen daar gelaten).
Ik zou me meer zorgen maken over (bijtgrage) honden van 'gewone' mensen die niet onder appel staan en toch loslopen. Daar zijn er veel meer van, je ziet het niet aan ze of aan de eigenaren. Ik heb liever een afgerichte knpv/IPO hond die naar me toe stormt(zeer onwaarschijnlijk dat het gebeurd), dan zo'n ongeleid projectiel die zonder genoeg kennis van zaken is aangeschaft/opgevoedt/gehouden. En dan heb ik het dus over die er erg leuk uitziende huishonden die niet sociaal zijn, snappen enz.
ik ook :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:Ik denk dat je gewoon even nuchter na kunt denken over wat er gebeurt. De bal is vervangen door een arm en er wordt een spelletje gespeeld met de hond. Het heeft niets met agressie te maken, er is dus niets om je druk te maken. Als mensen dat ook over weten te brengen op je kinderen, ipv de eigen angst voor het onbekende, zal men zien dat de kinderen daar ook niet bang voor zijn. Het zijn net honden...
Dat voorbeeld heb ik ook al gegeven maar daar wordt niet op gereageerd dus volgens mij geloven ze dat niet zo erg... :ugh:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik heb liever beide niet :smile: maar goed als ik een keuze mag hebben dan liever de getrainde hond (alhoewel die ook niet erg onder appel staat dan) :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:Van mij mag iedereen pakwerk doen met de hond hoor.
Is dat echter in een parkje waar veel mensen met hun kinderen lopen dan krab ik me wel op mijn achterhoofd. Wat wil je dan bewijzen.
Of is het gewoon een beetje opvallen? Kijk mij eens?
Zoek lekker een rustige plek en ga daar oefenen. :ok:
Maar gevaarlijk is het niet, en daar ging het hier over... :wink:
Op zich is de combinatie pakwerker/hond/eigenaar niet gevaarlijk maar ik vind wel dat diegene rekening moet houden met de omgeving. Ik moet zeggen dat ik geen slechte ervaring heb met pakwerkers omdat op 1 na die ik tegen kom tijdens trainen gewoon rekening houd met dat wat er gebeurd om hun heen. Die ene kwal vind dat iedereen rekening moet houden met hem en ik kreeg daar ook aan aanvaring mee toen ik de hoek om kwam met mijn honden. Hij werd zo boos dat ik daar liep dar hij dreigde zijn hond op mij af te sturen en helemaal toen ik de slappe lach kreeg om dit dreigement (was ook best een beetje lullig maar dit ventje, opgebouwd uit 2/3tjes, tippent zien staan met zijn mechelaar die net zo tippent meedeed zorgde ervoor dat ik een lachbui kreeg). Mijn honden snapte er weinig van en loerde alleen maar naar de hond van komt ie al. De pakwerker zelf kwam zijn excuus aanbieden en het enige wat ik eruit kreeg was veel succes met zo een debiel, zo te zien heeft hij meer aan training dan zijn hond :smile:
Maar je zal er lopen met je teckel (het is namelijk losloopgebied dat laatste stukje waar hij bezig was). Ik denk dat die gek dus echt zijn hond had losgelaten (het is namelijk niet de eerste keer dat hij dit deed en zich beriep op het losloopgebied, de hond heeft ook al aardig wat voorbijgangers gesnapt)
jij bent ook gevaarlijk, jij hebt een poedel die pakwerk gedaan heeft :pffff:
En tja, die kruising DH van jou mag gewoon pakwerk doen, officieel :F:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

malinois schreef:
bennie schreef:Ik denk dat je gewoon even nuchter na kunt denken over wat er gebeurt. De bal is vervangen door een arm en er wordt een spelletje gespeeld met de hond. Het heeft niets met agressie te maken, er is dus niets om je druk te maken. Als mensen dat ook over weten te brengen op je kinderen, ipv de eigen angst voor het onbekende, zal men zien dat de kinderen daar ook niet bang voor zijn. Het zijn net honden...
Dat voorbeeld heb ik ook al gegeven maar daar wordt niet op gereageerd dus volgens mij geloven ze dat niet zo erg... :ugh:
Ik denk dat dit erg goed is binnen gekomen. Alleen wil het ook niet erg doordringen dat het voor iemand die ergens door een straat loopt het vervelend is om iemand tegen te komen die aan het IPO trainen is. Waar bij de hond opgehitst wordt door een jongetje van 7. Mensen die zelf IPO trainen vinden dit normaal maar mensen die dit niet kennen zien een hond die wordt opgejut om iemand te bijten. (ik vind het jammer dat zei dan niet begrijpen dat dit voor een voorbijganger, die er langs moet bedreigend over kan komen.)
Ik vind het ook vervelend als iemand in het losloop gebied met zijn hond een trekspelletje speelt waarbij de hond hevig gromt. Ipo kun je ook trainen in je eigen tuin, of op een afgelegen veldje. Ik ga ook niet op de openbare weg met balletjes gooien met mijn hond. Zelfs niet in losloop gebied als er andere honden lopen.
En er wordt ook even aan voorbij gegaan aan het feit dat niemand van ons deze hond bezig heeft gezien. Misschien was het wel heel bedreigend omdat de hond niet zo getraind was? En veel ook omzich heen keek?
Afbeelding
gevni havanezers
malinois
Zeer actief
Contacteer:

blacky schreef:
malinois schreef:
Ik denk dat dit erg goed is binnen gekomen. Alleen wil het ook niet erg doordringen dat het voor iemand die ergens door een straat loopt het vervelend is om iemand tegen te komen die aan het IPO trainen is. Waar bij de hond opgehitst wordt door een jongetje van 7. Mensen die zelf IPO trainen vinden dit normaal maar mensen die dit niet kennen zien een hond die wordt opgejut om iemand te bijten. (ik vind het jammer dat zei dan niet begrijpen dat dit voor een voorbijganger, die er langs moet bedreigend over kan komen.)
Dan zou je op dat moment ook even kunnen vragen hoe of wat aan diegene...
Als ik een jager tegenkom en dat is best vrij regelmatig vraag ik zelfs nog hoe of wat aangezien hij daar wel een wapen heeft en mijn pup daar ook rondhuppeld.
Misschien dat diegene het wel graag zou willen uitleggen, dat zou ik bijv. ook graag doen, om de gemiddelde gedachtengang van de mensen wat bij te stellen....
Je mag ook eigen initiatief tonen.
Ik vind het ook vervelend als iemand in het losloop gebied met zijn hond een trekspelletje speelt waarbij de hond hevig gromt.
dan is het maar goed dat je er niet bij bent als mijn honden samen spelen... :N: Het lijkt wel alsof ze elkaar vermoorden...
Dat jij dat vervelend vind is dan echt jouw probleem daardoor ga ik niet stoppen met een trekspelletje en ik ga mijn honden dan ook niet verbieden met elkaar te mogen spelen.
Ipo kun je ook trainen in je eigen tuin,
Nee dat kan niet. Dat heb ik al eerder uitgelegd.
of op een afgelegen veldje.
dat kan maar het hoeft dus niet...
Ik ga ook niet op de openbare weg met balletjes gooien met mijn hond.
ja hahaha dat is dan toch jouw probleem? Ik doe dat wel... ik speur ook in openbaar terrein en ook appel...
anderen hoeven zich toch niet aan jouw wensen te houden?
En er wordt ook even aan voorbij gegaan aan het feit dat niemand van ons deze hond bezig heeft gezien. Misschien was het wel heel bedreigend omdat de hond niet zo getraind was? En veel ook omzich heen keek?
Heeft die hond gebeten? Is er iets gebeurd? Het schijnt vaker gedaan te zijn, en er is nooit iets gebeurd... lijkt me duidelijk genoeg dus.
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Dat we rekening met elkaar kunnen houden is duidelijk. Maar laten we niet alles gaan verbieden zeg.

Wat is er mis met een trekspelletje met je hond op de openbare weg? En ja mijn hond gromt als een bezetene daarbij. Maar balletjes los = rust en stilte.
Als je zorgt dat je honden opgevoed zijn is het geen probleem. Als mijn hond dat zien, zijn ze natuurlijk scherp om mee te mogen doen, maar geen haar op hun lijf dat er aan denkt mee te gaan doen, want dat mag gewoon pas als IK dat zeg en anders niet.
Laten we gewoon eens uit gaan van het feit dat de meeste mensen weten wat ze doen en dat jij daar geen gevaar bij loopt.
En ja ik weet dat we altijd liever het gevaar zien, maar ik leef liever met wat vrijheid dan met overal regels en wetten voor. Die zijn er al genoeg.
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

MARC_S schreef:Ik verbaas me wel een beetje hierover. Want hoe kan je een hond zo hoog in de driften brengen en dan zeggen dat je nog 100% controle hebt en dat dat tussen wandelaars en mensen door kan in een openbaar gebied? Zover ik lees staat er dat er een hond gejut wordt door een kind en dan pakwerk doet op de baas. Dat lijkt mij persoonlijk dus helemaal geen goed idee.

Je loopt toch ook niet door het parcours van een behendigheid? Ik denk dat er best wat honden zijn die dan even aangeven niet gediend te zijn van een "hindernis" in het parcours.

En een kind van 7 heeft geen controle over een mechelaar die hoog in de driften staat. Daar geloof ik niks van. En ik ga Eva ook niet volledig opjutten en dan door mensen heen iets laten doen. Dat hoort niet. :neenee: Straks reageert ze af op iemand die ineens wel iets verkeerd doet zoals blokkeren of schrikken. Geloof best dat dat met veel honden wel kan maar zeker niet met alle. En als er geen begeleiding vanuit een club is moet je wat mij betreft iet tussen wandelaars je kunstje pakwerk gaan doen. :U:
Daar zeg je wat! Bij een werkhondenvereniging loopt er iemand rond met een kind van die leeftijd, (oh denk 2 jaar ouder), maar die kan denk ik de meeste mechelaars toch beter onder controle houden dan ik :N: :wink:
Maar die krijgt het met de paplepel ingegoten natuurlijk. Maar het KAN dus wel :wink:

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kiran »

Veroo schreef:Sorry hoor maar ik vind dat je onzin uit aant kramen bent.
Natuurlijk zullen er vast ipohonden zijn met bazen die onverantwoord ermee om gaan.
De kans dat die bestaan in de sport is echter veeeeeeeeele malen kleiner dan al die mensen met honden die geen sport doen en die voor geen meter luisteren .

Moet ik je een lijst geven van alle honden die mijn honden bestormen??? Gevolgd met hysterische bazen want ik heb van die enge herders?
Die op dat moment fifi verdwaasd aan kijken????

Maar wij hebben het altijd gedaan ja die enge honden die bijten. Rot toch op zeg
Zoals ik al eerder zei ik heb er geen bal verstand van, vandaar dat ik het ook hier vraag :N:

Onzin uitkramen weet ik nog niet zo hoor als ik soms om me heen kijk en zie wat voor figuren er hier mee op straat mee bezig zijn nee dan heb ik er inderdaad geen vertrouwen in. Bevooroordeeld weet ik vast wel zeker. Vandaar dat ik graag meer informatie hier over wou. En nee ik ga niet even gezellig staan babbelen met mensen die bezig zijn met pakwerk ik zelf vind het niks om daar naast te moeten gaan staan.

En ja ik kom ook vaak genoeg honden tegen die verkloot zijn. Maar goed dat is weer een heel ander verhaal.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Kiran schreef:
Natuurlijk zullen er vast ipohonden zijn met bazen die onverantwoord ermee om gaan.
De kans dat die bestaan in de sport is echter veeeeeeeeele malen kleiner dan al die mensen met honden die geen sport doen en die voor geen meter luisteren .

Moet ik je een lijst geven van alle honden die mijn honden bestormen??? Gevolgd met hysterische bazen want ik heb van die enge herders?

Maar wij hebben het altijd gedaan ja die enge honden die bijten. Rot toch op zeg
Zoals ik al eerder zei ik heb er geen bal verstand van, vandaar dat ik het ook hier vraag :N:

Onzin uitkramen weet ik nog niet zo hoor als ik soms om me heen kijk en zie wat voor figuren er hier mee op straat mee bezig zijn nee dan heb ik er inderdaad geen vertrouwen in. Bevooroordeeld weet ik vast wel zeker. Vandaar dat ik graag meer informatie hier over wou. En nee ik ga niet even gezellig staan babbelen met mensen die bezig zijn met pakwerk ik zelf vind het niks om daar naast te moeten gaan staan.

En ja ik kom ook vaak genoeg honden tegen die verkloot zijn. Maar goed dat is weer een heel ander verhaal.
Maar als jij niet even wilt babbelen dan kom je ook geen stap verder... waarom niet?
Dan kun jij aangeven waarom jij het eng vind en waarom jij liever hebt dat hij het daar niet doet...
Zo schiet het niet op natuurlijk, jij wil hem daar niet maar toont totaal geen eigen initiatief om dit met hem te overleggen of eens rustig te gaan kijken wat het nu inhoudt...
Hij kan dat toch niet ruiken dat jij dat niks vind?
Wat verwacht je van hier dan? Wat helpen onze antwoorden jouw dan?
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

Even de vraag beantwoorden of de hond al een keer heeft gebeten.

Nee gelukkig niet, nooit gebeurt.

De reden dat ik wat meer bevooroordeeld ben omdat de betreffende straat nou niet bekend staat als goed doordacht omgaan met honden.

Gister liep ik dus door de betreffende straat loopt het zelfde jongetje met een hond kruising pitbull. Mits ik daar langs kom hoor ik die jongen de hond ophitsen. Ik vraag dus die jongen daar mee op te houden want ik ben daar niet van gediend en vind het zelfs eng dat hij dat doet krijg ik een enorme grote mond dat hij zijn vader anders er wel even bij haalt. Die bleek achteraf dus niet thuis te zijn :19:

Dus wat moet ik hier dan weer mee. Dit lijken me dus niet de doorgaans verstandige mensen :N:
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

malinois schreef:
Kiran schreef:

Maar als jij niet even wilt babbelen dan kom je ook geen stap verder... waarom niet?
Dan kun jij aangeven waarom jij het eng vind en waarom jij liever hebt dat hij het daar niet doet...
Zo schiet het niet op natuurlijk, jij wil hem daar niet maar toont totaal geen eigen initiatief om dit met hem te overleggen of eens rustig te gaan kijken wat het nu inhoudt...
Hij kan dat toch niet ruiken dat jij dat niks vind?
Wat verwacht je van hier dan? Wat helpen onze antwoorden jouw dan?
Ow ik zou heel graag een discussie met de betreffende meneer aangaan hoor maar niet als ze bezig zijn :ugh:
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Ik zie het probleem ook niet zo hoor.
De ene keer dat een IPO hond op iets / iemand anders afstormt dan de pakwerker moet nog steeds voorkomen.
Wel heb ik het ooit een keer meegemaakt dat een praktijkhond van een boswachter op me kwam afstormen toen ik bij een pakwerker stond maar door gewoon stil te blijven staan gebeurde er ook niks. Deze hond was trouwens wel geleerd op commando stropers op te sporen en bij verzet ook te bijten.
Dat je met zo'n hond niet zomaar op de openbare weg gaat trainen zal iedereen wel duidelijk zijn.

Wel komt het een heel enkele keer voor dat een beginner in de sport zelf een mouwtje koopt en daar wat mee gaat trainen (beter gezegd mee gaat rommelen). Dat het een rommelaar is is voor de toevallige toeschouwer aan de buitenkant niet zien (wel voor de oudgedienden in de sport). Dat soort geleiders/eigenaren/pakwerkers vertrouw ik zelf niet zo. De hondjes van dat soort mensen hebben gelukig al wel genoeg buitdrift om alleen maar het mouwtje te willen hebben zodat dat geen probleem hoeft te zijn.

Kinderen in deze sport gaat ook prima hoor dat is geen enkel probleem. Onze zoon is nu 18 en heeft het nu veel te druk met zijn studie en met stappen, maar een paar jaar geleden was hij ook heel actief met zijn eigen hondje en als pakwerker.

Afbeelding

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kiran schreef: Ow ik zou heel graag een discussie met de betreffende meneer aangaan hoor maar niet als ze bezig zijn :ugh:
Dat lijkt me ook niet direkt het juiste moment :roll:

Maar als ik het goed begrijp mag ik nu op het veldje in het park ook geen appeloefeningetjes met mijn hond meer doen want als ie het goed doet doen we ter beloning een trekspelletje?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kiran
Zeer actief

renee-uk schreef:
Kiran schreef: Ow ik zou heel graag een discussie met de betreffende meneer aangaan hoor maar niet als ze bezig zijn :ugh:
Dat lijkt me ook niet direkt het juiste moment :roll:

Maar als ik het goed begrijp mag ik nu op het veldje in het park ook geen appeloefeningetjes met mijn hond meer doen want als ie het goed doet doen we ter beloning een trekspelletje?
Blijkbaar komt het niet echt over wat ik probeer te zeggen/vragen :(

Ik persoonlijk vind het er erg eng uitzien was/ben bevooroordeeld over deze sport en als ik jullie verhalen zo hoor gaat het toch echt om de mouw dit is dan fijn om te weten! Ik als buitenstaander van deze sport die er de balen verstand van heeft weet dus ook niet dat het om die mouw gaat.

Nu ik dus wat meer inzicht krijg hoe wat waar deze sport meer om bedoelt is dat de hond voor de buit gaat. Krijg ik meer inzicht over waar het om draait en zal ik meer vertrouwen er in hebben. Het is toch heel ander gezicht dan GG, behendigheid, flyball of zelfs trekspelletje doen met je hond
Afbeelding
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Tis idd een ander gezicht
10 keer gaver nl :) !!!
Ik vind het super als ik die 2 zie genieten

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

Kiran schreef: Blijkbaar komt het niet echt over wat ik probeer te zeggen/vragen :(

Ik persoonlijk vind het er erg eng uitzien was/ben bevooroordeeld over deze sport en als ik jullie verhalen zo hoor gaat het toch echt om de mouw dit is dan fijn om te weten! Ik als buitenstaander van deze sport die er de balen verstand van heeft weet dus ook niet dat het om die mouw gaat.

Nu ik dus wat meer inzicht krijg hoe wat waar deze sport meer om bedoelt is dat de hond voor de buit gaat. Krijg ik meer inzicht over waar het om draait en zal ik meer vertrouwen er in hebben. Het is toch heel ander gezicht dan GG, behendigheid, flyball of zelfs trekspelletje doen met je hond
Dat laatste ziet er ook eng uit hoor, de bal waarmee ik trekspelletjes doe is samen met het apporteerblok en de mouw zo ongeveer het belangrijkste in het leven van mijn hond :)
En ten overvloede want het is al tig keer gezegd maar ook mijn hond ziet niks anders dan de pakwerker en mij, dat was al zo toen hij een maand of 4 was en alleen nog maar wat aan een jute zakje gesleurd had.
Op het moment dat de pakwerker het veld opkwam was Jan haast niet meer te houden aan de andere kant van het muurtje, hij deed verwoede pogingen daar overheen te gaan; wat niet lukte natuurlijk omdat ie daar veel te klein voor was ;)
Ik zou me als ik jou was maar niet zo druk maken om die pakwerkende hond, die ziet jou of jouw kinders echt niet.

Maar jij zei dat inderdaad niet van die trekspelletjes, daarvoor had ik inderdaad beter die ander kunnen citeren, sorry :roos:
bij deze:
blacky schreef:Ik vind het ook vervelend als iemand in het losloop gebied met zijn hond een trekspelletje speelt waarbij de hond hevig gromt.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Veroo
Actief

blacky schreef:Ik vind het ook vervelend als iemand in het losloop gebied met zijn hond een trekspelletje speelt waarbij de hond hevig gromt.

Vreemd hoor...
Ik vertel mijn honden altijd hoe sterk en gevaarlijk ze wel niet zijn als ze druk grommend aan een trektouw staan te sjorren.

Ik denk dat er teveel mensen met een hond zijn die nul komma nul verstand hebben van het hele wezen hond.
Een grom en een blaf = vals en agressie.

Koop toch een konijn of zo :U:
Laatst gewijzigd door Veroo op 01 dec 2010 12:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Veroo
Actief

ow btw @ Marieta: Geweldige foto!!!!
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Tssss, agility is veel gaver :mrgreen: .
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap best dat mensen schrikken van een pakwerkende hond... het is ook best indrukwekkend om te zien. Maar dan is het nog steeds aan 'ons' africhters om duidelijk te maken hoe wat waar en waarom.
Maar als wij dat niet weten dan valt er weinig uit te leggen, net zoals het aan sommige mensen totaal niet uit te leggen valt, die vinden het gewoon gevaarlijk en daarmee klaar.
Dit is in het geval van TS niet het geval, dus misschien dat je die man een keer kan aanspreken als je hem tegenkomt en desnoods als hij daar pakwerk aan het doen is een papiertje neer te leggen met deze vraag er op... dan weet hij ook van jou kant hoe of wat.

Over grommende honden met trekspelletjes heb ik het dan niet, want dat vind ik pure onzin... grommen is een communicatiemiddel en zolang het niet tegen een wildvreemde is, is er niets aan de hand.
Afbeelding
Kiran
Zeer actief

Nou word ik ook super blij van enthousiaste honden die doen waar ze voor leven.

Ik wil er wel bij zeggen dat het toch anders klinkt op het behendigheidsveld dan met een pakwerker. Niks ten nadele van de hond maar een retriever of een herder klinken toch heel anders. Mijn toller wilt zelfs gaan gillen dat de mensen omkijken of ik hem aan het mishandelen ben :smile:

Volgens mij weet ik waar de betreffende meneer woont dus zodra de gelegenheid zich voordoet zal ik zeker eens aanbellen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb er dus geen problemen mee, zeker niet omdat je niet weet of dit beroeps of hobbymatig gedaan word.
Ik ben meegeweest met iemand die heeft diensthonden getraind, beroepsmatig, ze oefenen dan wel eens op een parkeerplaats bijvoorbeeld. Zulke honden moeten het op die plekken ook doen.

Daarnaast vind ik die honden veiliger dan de andere gemiddelde hond - deze bijt op commando en weet ook hoe te bijten en vooral weer hoe los te laten op commando. :wink:
Veroo
Actief

wij hebben laatst een demo gegeven op een hondendag met uitleg over het geheel.
Ik denk dat meer clubs dit zouden moeten doen om zo ook een beter beeld te geven over de sport.

Bij ons komt trouwens altijd een man bij de club voor de gezelligheid met 2 goldens. Hij traint zelf in de jacht met de honden.
Laatst hebben we de jongste voor de fun ook eens laten bijten.
Hij vond het prachtig :E:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Veroo schreef:wij hebben laatst een demo gegeven op een hondendag met uitleg over het geheel.
Ik denk dat meer clubs dit zouden moeten doen om zo ook een beter beeld te geven over de sport.
Op de Doedag van 2009 hier van het forum hebben wij ook een demo IPO gegeven, mensen konden ook een workshop volgen met hun hond... (Voor dit jaar zijn we niet meer gevraagd :F: )
Daarnaast konden mensen een mouw aantrekken om eens te kijken wat je daar van voelt... o.a. Mascha en Martijn hebben een mouwtje aangehad en hebben Xantos van mij op de mouw gehad.
Daaruit is eigenlijk het idee voor een seminar ontstaan die we dit jaar gegeven hebben.

Ik vind ook dat dit veel meer gedaan moet worden overigens al is het maar om het algemene beeld te veranderen.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Vreemd dat als ik zeg dat ik iets vervelend vind, ik ook zou vinden dat dit niet moet kunnen. Dat is namelijk niet zo. Ik vind het best kunnen. Of ik het leuk vind of niet is aan mijzelf. Dat ik dan liever met mijn honden niet te dichtbij kom bepaal ik dan zelf. De met zijn hond spelende hondeneigenaar heeft daar helemaal geen last van. :19: Ik snap het probleem dus niet.
Dat iemand niet snapt dat mensen iets eng vinden, dat begrijp ik dus niet.
Afbeelding
gevni havanezers
Veroo
Actief

blacky schreef:Vreemd dat als ik zeg dat ik iets vervelend vind, ik ook zou vinden dat dit niet moet kunnen. Dat is namelijk niet zo. Ik vind het best kunnen. Of ik het leuk vind of niet is aan mijzelf. Dat ik dan liever met mijn honden niet te dichtbij kom bepaal ik dan zelf. De met zijn hond spelende hondeneigenaar heeft daar helemaal geen last van. :19: Ik snap het probleem dus niet.

Ik begrijp heel goed dat mensen iets eng vinden.
Als ik met de honden wandel en ze zijn los zal ik ze altijd terug roepen als andere mensen komen.
Of dat nou met kind/ hond of zonder is. Ik heb nl geen teckel en ik begrijp heel goed dat dit intimiderend kan zijn.
Ik zal ook altijd schuiven als mensen langs willen of de honden af laten liggen. Dat besef is er wel degelijk.

ik kan er alleen slecht tegen als mensen termen als vals, aggressief enz enz in de mond nemen terwijl ze helemaal niet weten waar het over gaat. Eerst kennis op doen en dan oordelen

Als ik dan ergens pakwerk doe en mijn hond gaat naar niemand toe dus niemand heeft last van mij en iedereen kan gewoon doorlopen (uiteraard doe ik zoiets dan niet midden op het trottoir of midden op straat)dan zie ik het probleem niet. Ook al vind je het eng je hebt er geen last van.
renee-uk
Zeer actief

Veroo schreef:
blacky schreef:Vreemd dat als ik zeg dat ik iets vervelend vind, ik ook zou vinden dat dit niet moet kunnen. Dat is namelijk niet zo. Ik vind het best kunnen. Of ik het leuk vind of niet is aan mijzelf. Dat ik dan liever met mijn honden niet te dichtbij kom bepaal ik dan zelf. De met zijn hond spelende hondeneigenaar heeft daar helemaal geen last van. :19: Ik snap het probleem dus niet.

Ik begrijp heel goed dat mensen iets eng vinden.
Als ik met de honden wandel en ze zijn los zal ik ze altijd terug roepen als andere mensen komen.
Of dat nou met kind/ hond of zonder is. Ik heb nl geen teckel en ik begrijp heel goed dat dit intimiderend kan zijn.
Ik zal ook altijd schuiven als mensen langs willen of de honden af laten liggen. Dat besef is er wel degelijk.

ik kan er alleen slecht tegen als mensen termen als vals, aggressief enz enz in de mond nemen terwijl ze helemaal niet weten waar het over gaat. Eerst kennis op doen en dan oordelen

Als ik dan ergens pakwerk doe en mijn hond gaat naar niemand toe dus niemand heeft last van mij en iedereen kan gewoon doorlopen (uiteraard doe ik zoiets dan niet midden op het trottoir of midden op straat)dan zie ik het probleem niet. Ook al vind je het eng je hebt er geen last van.
Zo doe ik het ook en ik ben het hier volmondig mee eens.

Tip voor Blackie: kijk de volgende keer eens goed naar zo'n hond die een trekspel doet en dan vooral naar waar zijn aandacht ligt, ik wil wedden dat die hond jou (of wie er dan ook voorbij komt) niet eens ziet ;)
Afbeelding

Kiran
Zeer actief

malinois schreef:
Veroo schreef:wij hebben laatst een demo gegeven op een hondendag met uitleg over het geheel.
Op de Doedag van 2009 hier van het forum hebben wij ook een demo IPO gegeven, mensen konden ook een workshop volgen met hun hond... (Voor dit jaar zijn we niet meer gevraagd :F: )
Daarnaast konden mensen een mouw aantrekken om eens te kijken wat je daar van voelt... o.a. Mascha en Martijn hebben een mouwtje aangehad en hebben Xantos van mij op de mouw gehad.
Daaruit is eigenlijk het idee voor een seminar ontstaan die we dit jaar gegeven hebben.

Ik vind ook dat dit veel meer gedaan moet worden overigens al is het maar om het algemene beeld te veranderen.
Dat zou ik ook wel eens graag willen zien hoe dat nou precies werkt zo een dag lijkt me erg leerzaam.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”