Die krengen moesten verboden worden. Waarschijnlijk loopt de hond (2,5 jarige reu) nu rond, terwijl hij regelmatig een tik van die band krijgt

Moderator: moderatorteam
idd!yamie schreef:nee de eigenaren die er op zo'n manier mee omgaan, die moesten verboden worden.
arm dierhopelijk zijn de batterijen snel op...
Van de site van Amivedi:Lellibel schreef:Wie is het, ik woon in Amstelveen en ken een springer
die woont erg dichtbij maar nee, die ken ik niet geloof ik. Ik hoop zo dat ze hem vinden. De mensen zijn hier gelukkig heel erg hulp verlenend als het om dieren gaat.Kaiou schreef:Van de site van Amivedi:Lellibel schreef:Wie is het, ik woon in Amstelveen en ken een springer
SPANIEL, BRUIN, Roepnaam: Casper, heeft chip, band, Bruine springerspaniel is gevlucht uit huis met blafband om.Hij heeft een witte bef en wit aan zijn staart
1181 tp groen van prinstererlaan amstelveen
link
haha dat kan best, ze geven hier om alles wel boetesBever schreef:Ik las laatst ergens dat iemand in Amstelveen een boete kreeg omdat haar hondje op straat plaste (bij het winkelcentrum, niet in het overdekte winkelcentrum ofzo) van €90....
Ik hoop wel dat ze het hondje snel vinden
Idd, dat is de hond die genoemd is. Ik hoop echt dat hij snel gevonden wordt en dat hij ook snel van die band bevrijd wordt.Kaiou schreef:Van de site van Amivedi:Lellibel schreef:Wie is het, ik woon in Amstelveen en ken een springer
SPANIEL, BRUIN, Roepnaam: Casper, heeft chip, band, Bruine springerspaniel is gevlucht uit huis met blafband om.Hij heeft een witte bef en wit aan zijn staart
1181 tp groen van prinstererlaan amstelveen
link
Als je er verantwoord mee om kan gaan, dan 'haat' ik die mensen niet direct. Sowieso niet, ik doe niet aan haten. Ik heb wél een hekel aan mensen die denken dat ze zo'n ding voor alles om moeten doen. Oud topic, trouwens.flapke100 schreef:ik haat mensen die deze dingen gebruiken!
en als je zoiets wil gebruiken, neem dan een halsband met een spray maar niet met elektriciteit
![]()
![]()
Zo....die steek ik in mijn zak. Ik heb dus wel een blafband gebruikt en incidenteel haal ik hem weer tevoorschijn.Liesbeth schreef:Ik durf bijna zelfs te stellen dat díe hondeneigenaren die er wél verantwoord mee om kunnen gaan, zo'n ding niet nodig hebben bij hun hond.
Ja joh.....doe een halsband om met spray....die geur blijft zo lekker hangen, waardoor de "straf" langer duurt dan nodig.flapke100 schreef:ik haat mensen die deze dingen gebruiken!
en als je zoiets wil gebruiken, neem dan een halsband met een spray maar niet met elektriciteit
![]()
![]()
Inge schreef:Zo....die steek ik in mijn zak. Ik heb dus wel een blafband gebruikt en incidenteel haal ik hem weer tevoorschijn.Liesbeth schreef:Ik durf bijna zelfs te stellen dat díe hondeneigenaren die er wél verantwoord mee om kunnen gaan, zo'n ding niet nodig hebben bij hun hond.![]()
Er zijn echt situaties waarbij een blafband wel degelijk een oplossing kan zijn. Maar wel met beleid. Niet zo'n ding omdoen en verder niets doen, het is een hulpmiddel dus tijdelijk als het goed is.
Die met stroom is veel humaner dan die met spray. Als je de stroomband goed insteld krijgt de hond een schokje om hem af te leiden, dat is maar kort.flapke100 schreef:ik haat mensen die deze dingen gebruiken!
![]()
![]()
Toevallig iemand gesproken die de electrische gebruikte, werkte heel goed.Liesbeth schreef:Die met stroom is veel humaner dan die met spray. Als je de stroomband goed insteld krijgt de hond een schokje om hem af te leiden, dat is maar kort.flapke100 schreef:ik haat mensen die deze dingen gebruiken!
![]()
![]()
Zo'n spray is veel vervelender voor een gevoelige hondenneus en daarbij blijft die lucht veel langer hangen. Dat is vooral voor honden met een langere vacht heel naar. Je straft een hond dus nog steeds, ookal is die weer stil.
Dit is een oud topic.Suzanne123 schreef:Even voor mijn begrip: de hond die nu weggelopen is, heeft zo'n band om.
Maar, moet er niet een afstandbediening bijzitten? Iemand moet toch op een knop drukken om zo'n band in werking te stellen dan? Dat gaat toch niet automatisch hoop ik???
Suzanne
Een blafband gaat wel automatisch.Suzanne123 schreef:Even voor mijn begrip: de hond die nu weggelopen is, heeft zo'n band om.
Maar, moet er niet een afstandbediening bijzitten? Iemand moet toch op een knop drukken om zo'n band in werking te stellen dan? Dat gaat toch niet automatisch hoop ik???
Suzanne