Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fijn zo'n blafband
Moderator: moderatorteam
- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
Re: Fijn zo'n blafband
Ga ik ook nog maar even reageren hahaha...
Ik heb ook een blafband gebruikt.. en inderdaad zoals al gezegd is is het een tijdelijk hulpmiddel. Hij heeft bij onze hond goed zijn werk gedaan. Hij blaft niet mee zo overdreven als toen.. Inmiddels heb ik em al een hele tijd niet meer...
En over een afstandbediening... Er zijn blafbanden die dat hebben. Maar ik denk dat deze op het geblaf van de hond reageerd...
Ik heb ook een blafband gebruikt.. en inderdaad zoals al gezegd is is het een tijdelijk hulpmiddel. Hij heeft bij onze hond goed zijn werk gedaan. Hij blaft niet mee zo overdreven als toen.. Inmiddels heb ik em al een hele tijd niet meer...
En over een afstandbediening... Er zijn blafbanden die dat hebben. Maar ik denk dat deze op het geblaf van de hond reageerd...

Onderschrift gemaakt door Kiki2000
- flapke100
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): westie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik vind als je niet wil dat je hond wegloopt dat je maar een omheining moet zetten
Grtz Celine

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
de relatie tussen een blafband en een omheining zetten ontgaat mij evenflapke100 schreef:ik vind als je niet wil dat je hond wegloopt dat je maar een omheining moet zetten

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En wat heeft dat met een blafband te maken????flapke100 schreef:ik vind als je niet wil dat je hond wegloopt dat je maar een omheining moet zetten
Je verwart een blafband met een teletac.Suzanne123 schreef:Even voor mijn begrip: de hond die nu weggelopen is, heeft zo'n band om.
Maar, moet er niet een afstandbediening bijzitten? Iemand moet toch op een knop drukken om zo'n band in werking te stellen dan? Dat gaat toch niet automatisch hoop ik???
Suzanne
Een blafband werkt op trillingen van de stembanden en geeft dan een klein schokje ("straf" voor het blaffen). De meeste blafbanden hebben verschillende standen (van laag tot hoog) en je kunt het schokje dus instellen naar wat je hond nodig heeft. Doorgaans is dat niet zoveel, aangezien het er niet om gaat de hond pijn te doen maar de hond te laten schrikken zodat hij zijn gedrag (blaffen) onderbreekt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
- Zeer actief
oh ;-(
Suzanne
Suzanne
- Liesbeth
- Zeer actief
Denise. schreef:Dit is een oud topic.Suzanne123 schreef:Even voor mijn begrip: de hond die nu weggelopen is, heeft zo'n band om.
Maar, moet er niet een afstandbediening bijzitten? Iemand moet toch op een knop drukken om zo'n band in werking te stellen dan? Dat gaat toch niet automatisch hoop ik???
Suzanne
(Zoveelste keer trouwens dat een nieuweling op een oud topic reageert)

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
Klopt.Liesbeth schreef:Denise. schreef:Dit is een oud topic.Suzanne123 schreef:Even voor mijn begrip: de hond die nu weggelopen is, heeft zo'n band om.
Suzanne
Hoezo nieuweling? Ik neem aan dat je het niet over Suzanne hebt want die zit net zolang op dit forum als jij en heeft meer reakties op haar naam staan
.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes
ondanks het oude topic wil ik toch even reageren ,want volgens mij werkt een blaf band met een piepje , daar reageert je hond op , gaan ze dan gewoon door met blaffen krijgen ze pas de schok , als een hond die ervaring 1 of hooguit 2 keer heeft gehad , bedenkt hij zich wel bij het piepje en is er dus niets aan de hand.
soms zijn ze gewoon nodig , ken iemand die moest gewoon wel omdat hun hond alles bij elkaar blafte en de buren bleven klagen , en ja dan heb je 3 keuzen , nooit meer weg gaan , hond weg doen of zoiets proberen ,en bij hun is het een groot succes , en als hij niet blaft is er ook niets aan de hand en dat is toch ook de bedoeling .
gr sylvia
soms zijn ze gewoon nodig , ken iemand die moest gewoon wel omdat hun hond alles bij elkaar blafte en de buren bleven klagen , en ja dan heb je 3 keuzen , nooit meer weg gaan , hond weg doen of zoiets proberen ,en bij hun is het een groot succes , en als hij niet blaft is er ook niets aan de hand en dat is toch ook de bedoeling .
gr sylvia
- renee-uk
- Zeer actief
Flapke is degene die dit topic weer naar boven haalde, niet SuzanneLiesbeth schreef:Denise. schreef:Dit is een oud topic.
Hoezo nieuweling? Ik neem aan dat je het niet over Suzanne hebt want die zit net zolang op dit forum als jij en heeft meer reakties op haar naam staan
.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- flapke100
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ik zag het gewoon in de lijst staan toen ik even aan het kijken was denk ikrenee-uk schreef:Flapke is degene die dit topic weer naar boven haalde, niet SuzanneLiesbeth schreef:Denise. schreef:Dit is een oud topic.
.
er staat toch dat de hond was weggelopen nadat hij een tik kreeg van de band en dat hij nu zo regelmatig een tik krijgt (omdat hij dus nog altijd niet op het terrein is) dus ik denk dat dit zo'n ding is voor je hond op je terrein te houdenInge schreef:En wat heeft dat met een blafband te maken????flapke100 schreef:ik vind als je niet wil dat je hond wegloopt dat je maar een omheining moet zetten
ik ben er sowieso geen voorstander van maar ieder z'n opvoeding
Grtz Celine

- renee-uk
- Zeer actief
nee een anti blafband is om ervoor te zorgen dat je hond niet blaft, dat heeft niks te maken met op het terrein blijven.flapke100 schreef: er staat toch dat de hond was weggelopen nadat hij een tik kreeg van de band en dat hij nu zo regelmatig een tik krijgt (omdat hij dus nog altijd niet op het terrein is) dus ik denk dat dit zo'n ding is voor je hond op je terrein te houden
Die band geeft een schok als een hond blaft en dit hondje kreeg een schok -omdat ie blafte neem ik aan- is daarvan zo geschrokken dat ie uit huis ontsnapt is.
En omdat ie nog steeds die band omhad kreeg ie dus elke keer als ie blafte een schok maar dat heeft helemaal niks te maken met al dan niet op een terrein zijn.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Dank jerenee-uk schreef:nee een anti blafband is om ervoor te zorgen dat je hond niet blaft, dat heeft niks te maken met op het terrein blijven.flapke100 schreef: er staat toch dat de hond was weggelopen nadat hij een tik kreeg van de band en dat hij nu zo regelmatig een tik krijgt (omdat hij dus nog altijd niet op het terrein is) dus ik denk dat dit zo'n ding is voor je hond op je terrein te houden
Die band geeft een schok als een hond blaft en dit hondje kreeg een schok -omdat ie blafte neem ik aan- is daarvan zo geschrokken dat ie uit huis ontsnapt is.
En omdat ie nog steeds die band omhad kreeg ie dus elke keer als ie blafte een schok maar dat heeft helemaal niks te maken met al dan niet op een terrein zijn.

Groetjes Inge

- renee-uk
- Zeer actief
tjaInge schreef:Dank jerenee-uk schreef:nee een anti blafband is om ervoor te zorgen dat je hond niet blaft, dat heeft niks te maken met op het terrein blijven.flapke100 schreef: er staat toch dat de hond was weggelopen nadat hij een tik kreeg van de band en dat hij nu zo regelmatig een tik krijgt (omdat hij dus nog altijd niet op het terrein is) dus ik denk dat dit zo'n ding is voor je hond op je terrein te houden

- flapke100
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
ah, okerenee-uk schreef:nee een anti blafband is om ervoor te zorgen dat je hond niet blaft, dat heeft niks te maken met op het terrein blijven.flapke100 schreef: er staat toch dat de hond was weggelopen nadat hij een tik kreeg van de band en dat hij nu zo regelmatig een tik krijgt (omdat hij dus nog altijd niet op het terrein is) dus ik denk dat dit zo'n ding is voor je hond op je terrein te houden
Grtz Celine

- Liesbeth
- Zeer actief
renee-uk schreef:Flapke is degene die dit topic weer naar boven haalde, niet SuzanneLiesbeth schreef:Denise. schreef:Dit is een oud topic.
.
Verkeerd gelezen. Ik dacht Denise op Suzanne reageerde, maar bij het nalezen bleek dat ik het fout geïnterpreteerd had

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
-
- Zeer actief
Kan gebeuren hoorLiesbeth schreef:renee-uk schreef:Flapke is degene die dit topic weer naar boven haalde, niet SuzanneLiesbeth schreef:Hoezo nieuweling? Ik neem aan dat je het niet over Suzanne hebt want die zit net zolang op dit forum als jij en heeft meer reakties op haar naam staan
.
Verkeerd gelezen. Ik dacht Denise op Suzanne reageerde, maar bij het nalezen bleek dat ik het fout geïnterpreteerd had.

Ik dacht dat het door de haakjes wel duidelijk was, maar tekst blijft soms lastig.