Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over kampioenschapsdiploma
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Vraagje over kampioenschapsdiploma
Ik zit hier de paperassen van de shows van de honden eens goed op een rijtje te zetten voor mijn vernieuwde website waar hard aan gewerkt wordt momenteel.
Nu blijkt dat ik nog niet van alle shows waar Tapas een (R)CAC behaald heeft de bevestiging (het kampioenschapsdiploma van de Raad) gekregen heb.
Van de show in Leiden/Hazerswoude (KV Rijnland) heb ik geen bevestiging gehad terwijl Tapas daar het CAC kreeg, en van de Martinidogshow, waar ze het RCAC kreeg, heb ik ook nog geen bevestiging gehad. Beide shows waren al ergens in maart van dit jaar. Dat is toch raar, dat ik daar nog niets van gehad heb?
En dan nog een vraag: als je hond Nederlands Jeugd Kampioen is geworden krijg je een volle CAC-punt erbij voor deze titel. Komt hiervan ook zo'n bevestigingskaart van de Raad? Die heb ik namelijk ook nog niet gezien voor zover ik kan vinden.
Voordat ik de Raad hiermee lastig val, vraag ik het hier maar even. Misschien dat jullie me alvast kunnen helpen.
Nu blijkt dat ik nog niet van alle shows waar Tapas een (R)CAC behaald heeft de bevestiging (het kampioenschapsdiploma van de Raad) gekregen heb.
Van de show in Leiden/Hazerswoude (KV Rijnland) heb ik geen bevestiging gehad terwijl Tapas daar het CAC kreeg, en van de Martinidogshow, waar ze het RCAC kreeg, heb ik ook nog geen bevestiging gehad. Beide shows waren al ergens in maart van dit jaar. Dat is toch raar, dat ik daar nog niets van gehad heb?
En dan nog een vraag: als je hond Nederlands Jeugd Kampioen is geworden krijg je een volle CAC-punt erbij voor deze titel. Komt hiervan ook zo'n bevestigingskaart van de Raad? Die heb ik namelijk ook nog niet gezien voor zover ik kan vinden.
Voordat ik de Raad hiermee lastig val, vraag ik het hier maar even. Misschien dat jullie me alvast kunnen helpen.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Vraagje over kampioenschapsdiploma
Ik weet dat het in België heel lang kan duren, ik heb op 1 CAC 1,5 jaar moeten wachten. Hoe het in Nederland zit weet ik niet, wel dat het normaal veel sneller gaat dan in België.
Belgisch kampioenschapstitel zal ik ook maar rekenen op een jaar of langer
Belgisch kampioenschapstitel zal ik ook maar rekenen op een jaar of langer

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, dat is raar. Maar je hebt wel de kaarten van de show zelf toch?LongFields schreef: Van de show in Leiden/Hazerswoude (KV Rijnland) heb ik geen bevestiging gehad terwijl Tapas daar het CAC kreeg, en van de Martinidogshow, waar ze het RCAC kreeg, heb ik ook nog geen bevestiging gehad. Beide shows waren al ergens in maart van dit jaar. Dat is toch raar, dat ik daar nog niets van gehad heb?
Ik zou daar even over bellen inderdaad.
Nee, die krijg je niet.En dan nog een vraag: als je hond Nederlands Jeugd Kampioen is geworden krijg je een volle CAC-punt erbij voor deze titel. Komt hiervan ook zo'n bevestigingskaart van de Raad? Die heb ik namelijk ook nog niet gezien voor zover ik kan vinden.
Overigens heb ik RR's kampioenschap niet aangevraagd, dat kreeg ik spontaan.
Ze had natuurlijk al iets van 7 of 8 CAC's, maar toen ze de CAC haalde boven de 27 maanden kreeg ik de titel vanzelf toegestuurd, vrij snel ook.
Dus op zich is het aardig dat ze die dingen sturen maar nodig heb je ze niet volgens mij.

Of je moet er een muurtje voor hebben vrijgemaakt

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Bedankt Marjoleine.
Nee, ik heb er geen muurtje voor vrijgemaakt, daar is helemaal geen plek meer voor hier.
Dan wacht ik het te zijner tijd gewoon af, als Tapas voldoende punten heeft (mits dit gaat lukken natuurlijk, ze moet nog een halve geloof ik).
Nee, ik heb er geen muurtje voor vrijgemaakt, daar is helemaal geen plek meer voor hier.

Dan wacht ik het te zijner tijd gewoon af, als Tapas voldoende punten heeft (mits dit gaat lukken natuurlijk, ze moet nog een halve geloof ik).
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Volgens mij is dit niet helemaal het antwoord op de vraagMarjoleine schreef:En dan nog een vraag: als je hond Nederlands Jeugd Kampioen is geworden krijg je een volle CAC-punt erbij voor deze titel. Komt hiervan ook zo'n bevestigingskaart van de Raad? Die heb ik namelijk ook nog niet gezien voor zover ik kan vinden.
Nee, die krijg je niet.
Ze had natuurlijk al iets van 7 of 8 CAC's, maar toen ze de CAC haalde boven de 27 maanden kreeg ik de titel vanzelf toegestuurd, vrij snel ook.

Nederlands kampioen hoef je inderdaad niet aan te vragen. Dat diploma krijg je vanzelf thuisgestuurd als je genoeg CAC's hebt.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat ik het NJK zelf moet aanvragen wist ik hoor, Tapas is namelijk al NJK geworden. Daar heb ik een bevestiging van gekregen in de vorm van het NJK-diploma. 

-
- Zeer actief
Ik krijg nog steeds kaarten van Alano binnen druppelen 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat meen je niet Brigitte! Wat is dát slordig zeg... 

Bij ons ging het anders.
NJK ging snel. Alles netjes thuis ontvangen (Diploma zelf heb ik moeten betalen) en zijn CAC (niet betaald) zat erbij.
NK. Dit gaf ietwat problemen. Het diploma dient wederom betaald te worden en wordt thuisgestuurd, na heeeeeel lang wachten.
Ik wilde zijn Kampioenschapkruis want hij heeft dit gehaald. Nou, dit heeft erg lang geduurd. Je dient eerst alles te betalen en heel veel geduld te hebben. Dan komt het NK-kruis thuis welke voorzien is van een acceptgirokaart. Ik kon helaas niet meer terug vinden dat ik dit al had betaald (anders wordt het niet aangevraagd omdat het met de hand wordt gemaakt en men wenst eerst geld te zien) via internet bankieren, dus ik betaalde opnieuw.
Binnen 1 week had ik Barca zijn tweede -dus op de hand gemaakte- Kampioenschapkruis binnen die identiek is aan zijn eerste.
Barca zijn kaarten van Wijchen 2009 heb ik net binnen en volgens mij kloppen die ook niet!
De kaarten die je krijgt na afloop van de show heb ik allemaal.
Zijn papieren van de Wereldshow te Bratislava heb ik niet binnen en zal ik ook nooit meer krijgen. Die zijn weg. Ik heb wel Duplicaten opgestuurd gekregen, maar niet zijn originele papieren.
NJK ging snel. Alles netjes thuis ontvangen (Diploma zelf heb ik moeten betalen) en zijn CAC (niet betaald) zat erbij.
NK. Dit gaf ietwat problemen. Het diploma dient wederom betaald te worden en wordt thuisgestuurd, na heeeeeel lang wachten.
Ik wilde zijn Kampioenschapkruis want hij heeft dit gehaald. Nou, dit heeft erg lang geduurd. Je dient eerst alles te betalen en heel veel geduld te hebben. Dan komt het NK-kruis thuis welke voorzien is van een acceptgirokaart. Ik kon helaas niet meer terug vinden dat ik dit al had betaald (anders wordt het niet aangevraagd omdat het met de hand wordt gemaakt en men wenst eerst geld te zien) via internet bankieren, dus ik betaalde opnieuw.
Binnen 1 week had ik Barca zijn tweede -dus op de hand gemaakte- Kampioenschapkruis binnen die identiek is aan zijn eerste.
Barca zijn kaarten van Wijchen 2009 heb ik net binnen en volgens mij kloppen die ook niet!

Zijn papieren van de Wereldshow te Bratislava heb ik niet binnen en zal ik ook nooit meer krijgen. Die zijn weg. Ik heb wel Duplicaten opgestuurd gekregen, maar niet zijn originele papieren.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
de raad loopt weer achter met het verzenden van kampioensschapsdiploma's, maar deze had je wel al moeten hebben denk ik! Maar van het rcac krijg je nooit een bevestiging alleen van een normaal cac krijg je een kaartje toegestuurd.
-
- Zeer actief
Ja, vond ik ook. Vind het leuk om die dingen te hebben hoor maar zo iedere keer als ik zijn naam weer zie is wel even slikkenLongFields schreef:Dat meen je niet Brigitte! Wat is dát slordig zeg...

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Klopt, voor het Nederlands Jeugdkampioenschap krijg je inderdaad ook een Kampioenschapsdiploma opgestuurd.under the red sky schreef:Volgens mij is dit niet helemaal het antwoord op de vraagMarjoleine schreef:En dan nog een vraag: als je hond Nederlands Jeugd Kampioen is geworden krijg je een volle CAC-punt erbij voor deze titel. Komt hiervan ook zo'n bevestigingskaart van de Raad? Die heb ik namelijk ook nog niet gezien voor zover ik kan vinden.
Nee, die krijg je niet.
Ze had natuurlijk al iets van 7 of 8 CAC's, maar toen ze de CAC haalde boven de 27 maanden kreeg ik de titel vanzelf toegestuurd, vrij snel ook.Als je hond jeugdkampioen wordt, moet je dat zelf aanvragen. Voor het CAC die je krijgt voor de titel jeugdkampioen, krijg je een bevestiging in de vorm van een kampioenschapsdiploma. Dezelfde die je krijgt als je beste reu/beste teef wordt.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Die achterstand valt wel mee. De diploma's van Bleiswijk (6 november) hadden wij op 27 november in de bus. En die week had de post ook nog gestaakt.Maria schreef:de raad loopt weer achter met het verzenden van kampioensschapsdiploma's, maar deze had je wel al moeten hebben denk ik! Maar van het rcac krijg je nooit een bevestiging alleen van een normaal cac krijg je een kaartje toegestuurd.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Het NJK voor mijn honden heb ik zelf aangevraagd toen kreeg ik OOK een extra kaart voor dat extra volle CAC die je krijgt bij het behalen van het NJK, dus ik heb die kaarten wel gekregen
ik weet nog dat ik er raar naar keek want ze zetten de show erop waarop je het laatste jeugd CAC hebt gehaald.
de nederlandse kampioenschappen kreeg ik automatisch thuisgestuurd omdat ze ze allemaal met volle CAC's behaald hebben. Ik heb oveirgens nooit gecontroleerd of ik alle kaarten wel thuisgestuurd heb gekregen, die extra CAC kaart door het behalen van NJK dus wel want die vielen me toevallig op.

de nederlandse kampioenschappen kreeg ik automatisch thuisgestuurd omdat ze ze allemaal met volle CAC's behaald hebben. Ik heb oveirgens nooit gecontroleerd of ik alle kaarten wel thuisgestuurd heb gekregen, die extra CAC kaart door het behalen van NJK dus wel want die vielen me toevallig op.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien heb ik de kaart dan ergens opgeborgen waar ik hem niet verwacht want het diploma van NJK heb ik wel gewoon liggen.
Verder check ik eigenlijk nooit de kaarten die ik gekregen heb maar omdat ik bezig was met allerlei zaken bij elkaar te zoeken voor mijn nieuwe website viel het me op dat ik niet alle kampioenschapsdiploma's had liggen.
Als je het Nederlands Kampioenschap haalt met een aantal RCAC's, moet je het dan wél zelf aanvragen of gaat het dan ook automatisch?
Verder check ik eigenlijk nooit de kaarten die ik gekregen heb maar omdat ik bezig was met allerlei zaken bij elkaar te zoeken voor mijn nieuwe website viel het me op dat ik niet alle kampioenschapsdiploma's had liggen.
Als je het Nederlands Kampioenschap haalt met een aantal RCAC's, moet je het dan wél zelf aanvragen of gaat het dan ook automatisch?
- under the red sky
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij wordt de titel dan ook automatisch verwerkt door de RvB. Als je res-CAC's hebt die een vol punt worden ivm doorschuiven CAC, krijg je daar ook een kampioensdiploma voor. Ik weet niet zeker of dat ook het geval is bij 4 res-CAC's.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
We zullen het wel zien, vooralsnog denk ik dat het wel gaat lukken om de titel op volle punten te krijgen als Tapas straks 27 maanden is, maar ze heeft ook al 2 reserves dus wie weet heb ik die straks alsnog nodig (met 2 reserves erbij ben ik er namelijk ook al).
- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Balint haalde vorig jaar in Bleiswijk zijn vierde RCAC. Ik kreeg toen een kampioenschapsdiploma thuisgestuurdunder the red sky schreef:Volgens mij wordt de titel dan ook automatisch verwerkt door de RvB. Als je res-CAC's hebt die een vol punt worden ivm doorschuiven CAC, krijg je daar ook een kampioensdiploma voor. Ik weet niet zeker of dat ook het geval is bij 4 res-CAC's.