Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ik word knettergek van Twister

Moderator: moderatorteam

Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: ik word knettergek van Twister

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Het is wel een 'kenmerk' van freestyle-getrainde honden dat ze erg snel allerhande 'truucjes' uit gaan proberen tijdens het leerproces van een nieuw kunstje. ik heb de ervaring dat t niet echt bijdraagt aan een 'geduldige' leerstijl; een hond denkt heel snel zelf iets te moeten verzinnen. Ik vind het persoonlijk een nadeel aan freestyle als de hond geen geduld in zn gat heeft. Zoals ook Fenna dus.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Herkenbaar :mrgreen: Jola is ook freeshape clicker getraint in het begin en als ik haar wat wil aanleren wordt ze zo blij dat ze eerst alles uit de kast haalt. Helaas heb ik haar veel dingen met haar poten geleerd waardoor ik al blauwe benen heb voor we begonnen zijn. Met Jola train ik nu eigenlijk geen clicker meer omdat ik er zelf veel te kriebelig van werd als ze steeds zo deed :mann: we trainen nu met een balletje daar is ze veel rustiger bij (haar hunkering voor voedsel werkt ook niet mee) Ik negeer haar trouwens altijd als ze zo doet want ze weet dat we gaan trainen en ik kan toch niets met haar beginnen als ze zichzelf zo gek maakt!

Wat je kan doen bij het ongeduld van een beloning is misschien en bridge inbouwen waarmee jee aangeeft dat hij op de goede weg is. Hier wat voorbeelden.

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder zou ik er heel erg opletten dat je altijd stopt als hij iets goed uitvoert zodat hij geen verveling krijgt door het steeds herhalen en dat het betste/laatste gedrag in zijn geheugen blijft zitten.

Veel succes

Wat is het toch een luxe he als je dan een hondje hebt wat braaf haat zitten wachten op wat je van hem.haar vraagt :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Waarom ga je dan toch door met hem.?
Hij heeft er schik in op zijn manier en dat moet het toch zijn....LEUK.
Die drang naar perfectie en competitiedrang is menselijk en niet zijn ding.
Waarom sjacherijnig worden terwijl de frustratie bij jou ligt.
Laat dat beest lekker ADHDen en alles fout doen zolang hij dat leuk vind.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb ook zo'n sheltie op de training, ronddraaien, blaffen enz. Dit was als het voor hem niet duidelijk was. Zijn baasje is heel erg consequent geworden en heel duidelijk. Zó gaan we het doen en niet anders. Niet boos worden maar wel heel veel geduld. En het gaat echt enorm goed nu. Soms slaat hij nog wel door maar dat is echt zelden in vergelijking met hoe het eerst was. Ik moet wel zeggen dat ik alleen maar heel veel bewondering kan hebben voor haar geduld en doorzettingsvermogen. Menig ander was het denk ik niet gelukt (inclusief mijzelf :wink: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Free-shapen is leuk, maar je moet het wel afronden heb ik uit ervaring geleerd.
Ik had een enorm nerveuze hond die maar vanalles probeerde om de click te krijgen.
Terwijl ze van nature niet zo gek is.

1 trianer gaf me een hele goed tip, free-shapen altijd afronden, dus er een commando aanknuppen en als ie dat snapt mag het enkel op commando gedaan worden. Alle andere gedragingen hebben geen succes.
Zo kreeg ik haar rustiger en rustiger, ze nog wel vaak zoekende maar de meeste dingen doet ze alleen als ik erom vraag.
En zoals je nual doet hele korte sessie's.

Ook zou hem apart kunnen aanleren dat het niet direct belonen niet betekend dat hij het niet goed doet of dat hij wat anders moet door bv te bridgen. Of te leren in dingen die hij wel heel goed snapt. miss zit of af?
Veroo
Actief
Mijn ras(sen): 2 duitse herders

Ongelezen bericht door Veroo »

Inge O schreef: ik snap nooit zo goed hoe mensen het op hun heupen kunnen krijgen van trainen, dat doe je toch juist samen voor de lol :oeps: ?

Nou ik snap het wel hoor....
Ik ben ook wel eens moeten stoppen en dan diepzuchtend tot 10 tellen pfffffff
Het ligt er ook wel een beetje aan wat je doet denk ik...
Gewoon bij GG had ik hier geen last van. :U:
Misschien moet ik dat maar weer gaan doen. :F:
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Lekker doorgaan, hij gaat het heus wel snappen. De kracht ligt in de herhaling en ... zennnnnnn ....

Met Rhythm heb ik een stadium gehad dat hij dacht dat ik het niet goed vond en kennelijk bang was dat ik boos zou worden. Zodra ik hem terugriep voor iets, smeerde hij hem. Ging vervolgens van alles en nog wat doen, maar vooral NIET komen. Vervelende was alleen dat meneer dus konijnen ging jagen, andere hondjes opknopen (of in ieder geval proberen ruzie te zoeken), gewoon algehele ongehoorzaamheid. Ik had in het verleden hem ook wel eens teruggeroepen voor bv een gemiste band of tunnel. Zonder druk (dácht ik). Maar hij vond het toch teveel druk. En het ging van kwaad tot erger waarbij op een gegeven moment hij niet meer richting mij kwam over een hindernis. Bv je liet hem drie hindernissen rechtuit doen en dan een bocht en dan de tunnel. Na die bocht was het klaar. Meneer smeerde hem. Hij dacht dan kennelijk dat hij terug moest om iets te herstellen en dat was het signaal voor "niet goed". Zucht.

Uiteindelijk ben ik juist meer met de clicker gaan belonen (dat signaal weet hij heel duidelijk dat hij een beloning krijgt). Alle beloningen kreeg hij van mij of bij mij. Dus geen bal gooien, maar sjorren met een bal aan een touwtje. Geen beloning onderaan het raakvlak, maar uit mijn hand/zak etc. Op die manier maakte ik mezelf (weer) belonend. Zo kreeg hij meer vertrouwen in terugkomen bij mij. Daarnaast buiten de training veel geoefend met hierkomen en ook daarvoor geclickt.

Succes.
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Boutje schreef:Waarom ik doorga met hem? Hij vindt het over het algemeen vreselijk leuk en nu met dit weer en minder trainen zie je gewoon dat hij meer en meer hyper wordt, ook gewoon in huis en ondanks voldoende wandelen.
Tuurlijk ga je door! :wink: Het is ook gewoon een proces waarbij je elkaar over en weer goed moet leren kennen; welke manier van trainen past zowel bij jouw- als je hond. Voel je je niet goed bij 1 manier- dan probeer je toch wat anders? Onzin dat je meteen moet stoppen als 1 methode je niet ligt; dan had ik al eeuwen terug de handdoek in de ring gegooid...En ja, je doet t samen voor de lol; maar je moet WEL eerst weten hoe je die 'lol' kunt maken.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

"lol" komt ook (voor de hond) met begrip. Honden vinden iets vaak in het begin niet geinig omdat ze niet snappen wat nou de bedoeling is. Zodra ze snappen hoe het moet, gaan ze het leuk vinden. OVerigens, geldt ook voor ons mensen ;-)
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”