Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tulp schreef:Klopt, zwart is er niet veel, maar ik vermoed dat dat ook zo blijft voorlopig
dat zou best kunnen, jij bent thuis in het ras, ik helemaaaal niet
ik vond het trouwens echt geen zwart maar seal, maar volgens de eigenaar was het echt wel zwart ( en hij wist niet wat seal was )
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marina schreef:Maar zijn dat eigenlijk geen foutjes???
ze zijn wel mooi moet ik zeggen
Dat zijn foutjes ja, maar wel hele leuke foutjes
Ja dat vind ik ook
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Tulp schreef:Dat is blijkbaar mens-eigen, iets aparts willen
Mwah, mij gaat het er echt niet om dat het apart is. Als ik zo die foto's had gezien had ik niet eens geweten dat het een Boerboel was.
Ik vind ze er gewoon wat aaibaarder uitzien.
Mwah, mij gaat het er echt niet om dat het apart is. Als ik zo die foto's had gezien had ik niet eens geweten dat het een Boerboel was.
aha, ik snap het, maar dan gaat het niet om de boerboel maar om de vacht
* * * People say that money cannot buy you happiness.............. but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
aha, ik snap het, maar dan gaat het niet om de boerboel maar om de vacht
Ja het gaat inderdaad over de vacht, ik wil namelijk helemaal geen boerboel
Ik vraag me al een tijdje af wat het grote verschil is tussen een Bullmastiff en een Boerboel.
Ik vind ze eigenlijk best veel op elkaar lijken qua uiterlijk maar volgens mij ook qua gedrag, of zit ik er nu echt ver naast.
wat vinden jullie??
Hallo,
Al een ouder topic zag ik, maar kan het toch niet laten, sorry!
Niet helemaal subjectief als BM-bezitter, maar volgens mij zijn Boerboels in de regel wat dominanter dan Bullmastiffs?
Ook zijn BB over het algemeen nog net iets groter (hoger) dan BM als ik het goed heb.
Nanna schreef:Er zitten bij het papgeaaienpark in Veldhoven ook een paar Boerboels, op zo'n weitje erbij. Ik koekeloer altijd even over het hek en niks territoriaal gedoe. Ze kijken rustig terug. Maar goed, die zijn natuurlijk wel gewend aan een hoop bezoek.
Wij twijfelden destijds ook tussen een Boerboel en een Bullmastiff, maar ik ben blij dat we voor Bullmastiffs hebben gekozen. Ze gaan ook hartstikke goed met de takkebende.
volgens mij heb ik nog nooit een boerboel in t echt gezien. Vind het wel mooie honden opzich, de foto's die ik hier zie dan, maar het is denk ik niet mijn ras. Ik ben sowieso niet echt een bullen/molossers fan..
Mmm doe mij de mastiff maar.
Ik vind het uiterlijk persoonlijk mooier (kop sprekender) en het karakter meer passen bij het gemiddelde huishouden met een rijtjeshuis.
Een vriendinnetje van de jongste bij ons heeft o.a. een boerboel (teefje) en ik moet zeggen ze is wel lief, rustig en niet verdedigend of aanvallend naar vreemde maar om haar mooi te vinden nee niet echt.
Het is niet mijn ras, al vind ik de langharige er wel mooier uitzien dan de kortharige atletische versie.
Ik geef dit topic een flinke schop omhoog, want ik vraag me af hoe het zit met het couperen van de staart. Mijn ouders hebben een boerboel, met staart. Echter, zie ik regelmatig boerboels voorbij komen met een gecoupeerde staart.
Ohhh die langhaar boelen
Oneerbiedig gezegd lijken het zo wel Leonbergers die wat te donker/klein/smal uitgevallen zijn...hihi
Ik heb een zwak voor dat soort beesten...
Maar langhaarbeesten komen hier alleen als ik 10 miljoen win en op een boerderijtje kom te wonen
James87 schreef:Ik geef dit topic een flinke schop omhoog, want ik vraag me af hoe het zit met het couperen van de staart. Mijn ouders hebben een boerboel, met staart. Echter, zie ik regelmatig boerboels voorbij komen met een gecoupeerde staart.
Er worden best veel boerboels geïmporteerd die dus gecoupeerd zijn. In NL behouden ze normaalgesproken hun staart of ze moeten met een knikstaartje geboren worden.
Daarbij vinden velen de korte staart mooier en zullen er best wegen gevonden worden om er af en toe nog eentje te couperen, maar bij mijn weten worden er in NL geen hele nesten meer gecoupeerd.
* * * People say that money cannot buy you happiness.............. but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
James87 schreef:Ik geef dit topic een flinke schop omhoog, want ik vraag me af hoe het zit met het couperen van de staart. Mijn ouders hebben een boerboel, met staart. Echter, zie ik regelmatig boerboels voorbij komen met een gecoupeerde staart.
Er worden best veel boerboels geïmporteerd die dus gecoupeerd zijn. In NL behouden ze normaalgesproken hun staart of ze moeten met een knikstaartje geboren worden.
Daarbij vinden velen de korte staart mooier en zullen er best wegen gevonden worden om er af en toe nog eentje te couperen, maar bij mijn weten worden er in NL geen hele nesten meer gecoupeerd.
ja, ik snap ook wel waarom ze liever geen staart willen AUW
Okay, duidelijk. Rest mij niks anders te zeggen dan dat het fantastische honden zijn!