Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag: keuring zelf gefokte honden
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vraag: keuring zelf gefokte honden
Mag een keurmeester zelf gefokte honden keuren? Deze honden kent hij/zij natuurlijk heel goed, dan is de keuring niet meer helemaal objectief toch?
xx Marr en Keeff

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Re: Vraag: keuring zelf gefokte honden
Ja, als hij of iemand in de eerste graad familie geen eigenaar van die hond is, mag dat.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
In eigendom niet dacht ik.?
Maar er zijn ook ongeschreven regels om jezelf niet in een kwetsbare situatie te zetten.
Maar er zijn ook ongeschreven regels om jezelf niet in een kwetsbare situatie te zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Het mag wel , maar zou als keurmeester er niet blij mee zijn als er door mij gefokte op show kwamen die ik moest keuren
Plaats je ze dan is het niet goed
Plaats ze je niet dan is het ook niet goed
Edit : en dan idd hoe scooby het zegt als ze geen 1e graad familie zijn
Plaats je ze dan is het niet goed
Plaats ze je niet dan is het ook niet goed
Edit : en dan idd hoe scooby het zegt als ze geen 1e graad familie zijn
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oké bedankt. Nee, zelf geen eigenaar, gewoon andere eigenaren.Scooby schreef:Ja, als hij of iemand in de eerste graad familie geen eigenaar van die hond is, mag dat.

Vind het wel een beetje raar, dat dat kan. Er is een keurmeester die veel fokt en waar velen door die keurmeester gefokte honden inschrijven. Als je dan een hond hebt die niet gefokt is door die keurmeester, dan win je eigenlijk gewoon niet.
xx Marr en Keeff

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Een keurmeester mag NIET honden keuren die tot 6 maand geleden in hun bezit was, of nog steeds is. Dus pups afkomstig van hun kennel mogen pas door hun gekeurd worden als ze 8 maand zijn. Tot 2 maand zijn ze namelijk zelf keurmeester.
Nilo's fokker is keurmeester maar we hebben afgesproken dat ik niet bij haar in schrijf. Vind ik zelf ook niet handig
Nilo's fokker is keurmeester maar we hebben afgesproken dat ik niet bij haar in schrijf. Vind ik zelf ook niet handig

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Tring schreef:Oké bedankt. Nee, zelf geen eigenaar, gewoon andere eigenaren.Scooby schreef:Ja, als hij of iemand in de eerste graad familie geen eigenaar van die hond is, mag dat.
Vind het wel een beetje raar, dat dat kan. Er is een keurmeester die veel fokt en waar velen door die keurmeester gefokte honden inschrijven. Als je dan een hond hebt die niet gefokt is door die keurmeester, dan win je eigenlijk gewoon niet.
Dit is niet eerlijk ( kan zo zijn maar niet per difinitie) om dit zomaar te zeggen
Het wil niet zeggen dat een keurmeester zo erg is dat hij/zij alleen maar zelf gefokte honden plaatst
Is het mooiste hondje toevallig een hondje wat hij/zij zelf gefokt heeft dan is het toch terecht dat die wint
Is het een "misbaksel" en wint dan dan kan je je vraagtekens erbij plaatsen, maar goed dan is de geloofwaardigheid van die keurmeester ook snel weg
Ik heb hier ook 1 hond van iemand die keurmeester is, en die schrijf ik haar verzoek ook niet in bij haar
Heb wel eens een reu van haar gebruikt die schrijf ik dan wel weer in
Maar goed , de keurmeester kan het toch alleen maar goed doen als je wint
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, die keurmeester fokt prima honden hoor! Maar andere honden zijn ook prima, maar niet helemaal het type van die keurmeester. Hele mooie hondjes met wat minder bolle ogen, maar die keurmeester houdt van wat grover met grotere ogen, dus dan win je gewoon niet.velvet29 schreef:Tring schreef:Oké bedankt. Nee, zelf geen eigenaar, gewoon andere eigenaren.Scooby schreef:Ja, als hij of iemand in de eerste graad familie geen eigenaar van die hond is, mag dat.
Dit is niet eerlijk ( kan zo zijn maar niet per difinitie) om dit zomaar te zeggen
Het wil niet zeggen dat een keurmeester zo erg is dat hij/zij alleen maar zelf gefokte honden plaatst
Is het mooiste hondje toevallig een hondje wat hij/zij zelf gefokt heeft dan is het toch terecht dat die wint
Is het een "misbaksel" en wint dan dan kan je je vraagtekens erbij plaatsen, maar goed dan is de geloofwaardigheid van die keurmeester ook snel weg
Ik heb hier ook 1 hond van iemand die keurmeester is, en die schrijf ik haar verzoek ook niet in bij haar
Heb wel eens een reu van haar gebruikt die schrijf ik dan wel weer in
Maar goed , de keurmeester kan het toch alleen maar goed doen als je wint
xx Marr en Keeff

-
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
stel je heb een vriend als keurmeester
dan winnen je honden ook altijd
daarom is het beter als je een buitenlandse keurmeester heb
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Tenzij de buitenlandse exposanten met hem meereizenfay schreef:stel je heb een vriend als keurmeester

-
- Actief
dogo-canario
Maeve schreef:Tenzij de buitenlandse exposanten met hem meereizenfay schreef:stel je heb een vriend als keurmeester
whhahahah ja dat is waar

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Maeve schreef:Een keurmeester mag NIET honden keuren die tot 6 maand geleden in hun bezit was, of nog steeds is. Dus pups afkomstig van hun kennel mogen pas door hun gekeurd worden als ze 8 maand zijn. Tot 2 maand zijn ze namelijk zelf keurmeester.

Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je bent toch nooit bevriend met alle nederlandse keurmeesters die jouw ras mogen keuren? En ook met een buitenlandse keurmeester kun je bevriend zijn, toch?fay schreef:stel je heb een vriend als keurmeester
Groetjes, Karen
-
- Actief
dogo-canario
ik zie zelfs op een show voor dat hij begint de keurmeesters al in de catalogus kijken
wat al niet mag , maar gebeurt wel.
maar goed je blijft altijd wel wat houden.
wat al niet mag , maar gebeurt wel.
maar goed je blijft altijd wel wat houden.
- Maeve
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh dat weet ik niet eens meer, heb het eens nagezocht :N: Volgens mij tijdens de cursus ringmedewerker. Toen kregen we een heel boekwerk met allerlei regels enzo.Scooby schreef:Maeve schreef:Een keurmeester mag NIET honden keuren die tot 6 maand geleden in hun bezit was, of nog steeds is. Dus pups afkomstig van hun kennel mogen pas door hun gekeurd worden als ze 8 maand zijn. Tot 2 maand zijn ze namelijk zelf keurmeester.Waar vind je deze regels allemaal terug, want hier heb ik nog ooit van gehoord. Volgens mij staat alleen in de reglementen van de Raad van Beheer dat een keurmeester geen eigen honden of honden die in het bezit zijn van een eerstegraads familielid mag keuren?
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Tring schreef:Oké bedankt. Nee, zelf geen eigenaar, gewoon andere eigenaren.Scooby schreef:Ja, als hij of iemand in de eerste graad familie geen eigenaar van die hond is, mag dat.
Dat hoeft niet hoor.
Ik heb een aantal keer op een clubmatch vd Duitse herder gezien dat er 2 honden meeliepen die door de keurmeester gefokt waren.
Mooi dat die ver achteraan liepen hoor, de rest was gewoon beter en gelukkig zag hij dat ook in
Van andere keurmeesters dat ook gezien, al doet natuurlijk niet elke keurmeester dat.
Tis nog altijd vriendjespolitiek bij de shows natuurlijk.
Nu loop ik overigens alleen clubmatches van de Duitse herder maar weet zeker dat t op een tentoonstelling ook zo gaat
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Die cursus heb ik ook gedaan, maar in mijn boekwerk staat dat niet, hoor?Maeve schreef:Goh dat weet ik niet eens meer, heb het eens nagezocht :N: Volgens mij tijdens de cursus ringmedewerker. Toen kregen we een heel boekwerk met allerlei regels enzo.Scooby schreef:Maeve schreef:Een keurmeester mag NIET honden keuren die tot 6 maand geleden in hun bezit was, of nog steeds is. Dus pups afkomstig van hun kennel mogen pas door hun gekeurd worden als ze 8 maand zijn. Tot 2 maand zijn ze namelijk zelf keurmeester.Waar vind je deze regels allemaal terug, want hier heb ik nog ooit van gehoord. Volgens mij staat alleen in de reglementen van de Raad van Beheer dat een keurmeester geen eigen honden of honden die in het bezit zijn van een eerstegraads familielid mag keuren?
Groetjes, Karen