Valerie schreef:Dit soort dingen krijg je dus als je de fokker niet goed uitzoekt. Je had beter je pup gewoon bij een goede fokker kunnen halen, volgens mij scheelt dat kwa prijs ook nauwelijks met bij duitse herders

Dit dus...
Verder eens met al mijn voorgangers... het is jammer dat dit pupje nu al "zoveel geld heeft gekost dat je geen geld kunt missen voor goed voer" zoals je zelf aangeeft. Sorry, maar waarom heb je dan een 2-e hond genomen????!!!!!
Smuldier is een goed advies, daar sluit ik me bij aan. Carnibest bijvoorbeeld is ook een goed voer, maar vele male duurder.
Zorg dat je van Smuldier wel de complete versie geeft; of in ieder geval zoveel mogelijk de complete versie; anders loopt je hondje tekorten op.
Misschien een goed idee om je andere hond hier ook op te zetten; is doorgaans voordeliger dan brok
Voor pup schat ik in ongeveer 3-5 % van zijn huidig gewicht aan voer per dag.
Dus, stel dat pup 10 kg weegt, dan geef je 300 - 500 gram per dag (verdeeld over 3-4 maaltijden). Begin dan, als pup idd 10 kg weegt, met 400 gram en kijk wat er gebeurd. Valt hij dan nog af en/of komt hij nauwelijks bij, zou ik EN naar de DA opnieuw EN meer gaan voeren.
Zorg dat je er snel genoeg bijbent als blijkt dat pup niet (voldoende) aankomt, dat je bij de DA laat onderzoeken wat hij mankeert.
Wel pup regelmatige wegen, dat je de hoeveelheid eten aanpast!! Elke week wegen is zeker aan te raden.
Sterkte met frummel.......
Suzanne