Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nVWA haalt honden weg bij dierenhotel
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
NOORDOOSTPOLDER -
Controleurs van de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) hebben gisteren 24 honden weggehaald bij een hondenfokker in de Noordoostpolder. De eigenaar hield zowel eigen honden als pensionhonden onder slechte omstandigheden.
Bij het in beslag nemen van de honden, werden de controleurs bedreigd. Ze waarschuwden de politie, waarna de houder van de honden, zijn echtgenoot, de dierenarts en een kennis van de eigenaar zijn aangehouden.
De honden hadden geen goede ligplaats: ze lagen in hun eigen uitwerpselen op een grond die koud en nat was. De dieren waren in goede conditie, maar de huisvesting was allesbehalve goed. Meerdere hokken waren zelfs totaal ongeschikt voor het houden van honden. De dieren zijn ergens anders opgevangen, waar ze een goede huisvesting krijgen en de juiste verzorging.
Tijdens een eerdere controle merkten medewerkers van de nVWA al dat de huisvesting van de honden niet in orde was. De hondenhouder kreeg de opdracht de huisvesting te verbeteren. Bij de hercontrole bleek dat de situatie niet was verbeterd.
NOORDOOSTPOLDER -
Controleurs van de nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) hebben gisteren 24 honden weggehaald bij een hondenfokker in de Noordoostpolder. De eigenaar hield zowel eigen honden als pensionhonden onder slechte omstandigheden.
Bij het in beslag nemen van de honden, werden de controleurs bedreigd. Ze waarschuwden de politie, waarna de houder van de honden, zijn echtgenoot, de dierenarts en een kennis van de eigenaar zijn aangehouden.
De honden hadden geen goede ligplaats: ze lagen in hun eigen uitwerpselen op een grond die koud en nat was. De dieren waren in goede conditie, maar de huisvesting was allesbehalve goed. Meerdere hokken waren zelfs totaal ongeschikt voor het houden van honden. De dieren zijn ergens anders opgevangen, waar ze een goede huisvesting krijgen en de juiste verzorging.
Tijdens een eerdere controle merkten medewerkers van de nVWA al dat de huisvesting van de honden niet in orde was. De hondenhouder kreeg de opdracht de huisvesting te verbeteren. Bij de hercontrole bleek dat de situatie niet was verbeterd.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: nVWA haalt honden weg bij dierenhotel
Ben benieuwd naar de rol van de dierenarts._Inge_ schreef:Ze waarschuwden de politie, waarna de houder van de honden, zijn echtgenoot, de dierenarts en een kennis van de eigenaar zijn aangehouden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
vreselijk weer! 

https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
- Zeer actief
Samenwerken is geld en je ogen dicht houden en meewerken nog meer denk ik, gewoon zoals op veel plaatsen gebeurdJaap* schreef:Ben benieuwd naar de rol van de dierenarts._Inge_ schreef:Ze waarschuwden de politie, waarna de houder van de honden, zijn echtgenoot, de dierenarts en een kennis van de eigenaar zijn aangehouden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ja, maar blijkbaar wordt hij/zij van iets strafbaars verdachtchrico schreef:Samenwerken is geld en je ogen dicht houden en meewerken nog meer denk ik, gewoon zoals op veel plaatsen gebeurdJaap* schreef:Ben benieuwd naar de rol van de dierenarts._Inge_ schreef:Ze waarschuwden de politie, waarna de houder van de honden, zijn echtgenoot, de dierenarts en een kennis van de eigenaar zijn aangehouden.

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Weet iemand om welke kennel/ pension dit gaat? Triest 

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik ben als polderaar ook wel benieuwd om welke fokker/pensionhouder het gaat. Trieste zaak hoor
Gezien de vermelding van bedreiging denk ik dat daarom de arrestaties zijn verricht. Ze zullen wel niet zo blij geweest zijn 

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
In de papieren versie van de Telegraaf staat een foto, en de naam wordt genoemd. Mijn vermoeden is bevestigd. Het gaat om een kooikerfokker die al meer dan 30 jaar dit ras heeft
.
http://www.hetnederlandsekooikerhondje.nl/

http://www.hetnederlandsekooikerhondje.nl/
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Toch wel raar dat de honden er goed uitzien terwijl ze al lange tijd verwaarloosd werden.
- Riguus
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Duiste herder, jack russels, Bull terriërs
- Aantal honden: 6
de foto's op de website zien er al troosteloos uit, neem me niet kwalijk maar in dat veldje zou ik mn honden niet los willen laten wat een zooitje....:S Deze mensen leren het nooit zijn al wel vaker in de media geweest. Volgens mij geven de foto's van de website de situatie gewoon goed weer. Pups op een houten vloer en een rommelige, aftandse omgeving.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
nou zeg dat.Riguus schreef:de foto's op de website zien er al troosteloos uit, neem me niet kwalijk maar in dat veldje zou ik mn honden niet los willen laten wat een zooitje....:S Deze mensen leren het nooit zijn al wel vaker in de media geweest. Volgens mij geven de foto's van de website de situatie gewoon goed weer. Pups op een houten vloer en een rommelige, aftandse omgeving.
Moet je die foto's zien van de binnenhokken....

Cash v Heiligental en Flow.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Als je op de site de foto's bekijkt onder 'de kluif', snap ik niet waarom je je hond daar vrijwillig brengt... Hier en daar kan het er misschien nog mee door, maar over het algemeen lijkt het me een ranzig zooitje.
Als je je kennels op de foto zet terwijl ze nog vol stront liggen, trek je ook niet direct veel klanten lijkt me.
En zo'n foto van een kantoortje oid, spinnewebben en vieze niet nader te definiëren zooi op de muren. :N: Bah.
Als je je kennels op de foto zet terwijl ze nog vol stront liggen, trek je ook niet direct veel klanten lijkt me.

En zo'n foto van een kantoortje oid, spinnewebben en vieze niet nader te definiëren zooi op de muren. :N: Bah.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Inderdaad zeg.Abby schreef:Als je op de site de foto's bekijkt onder 'de kluif', snap ik niet waarom je je hond daar vrijwillig brengt... Hier en daar kan het er misschien nog mee door, maar over het algemeen lijkt het me een ranzig zooitje.
Als je je kennels op de foto zet terwijl ze nog vol stront liggen, trek je ook niet direct veel klanten lijkt me.![]()

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
- Contacteer:
Die kennel zit hier op een goede 25 minuten hier vandaan
Ik zou mijn honden daar zeker niet brengen.
Ik heb eenmaal meegemaakt dat ik mijn vorige honden in pension heb gedaan en ze me TE blij waren dat ze er weer waren en zelfs wat bangig van de mensen waren, dat doe ik niet weer.
Mijn honden gaan nu gewoon mee, of ik blijf thuis.
Laat staan dat ik ze daar heen zou brengen, onvoorstelbaar dat zoiets nog steeds gebeurd zeg :S

Ik zou mijn honden daar zeker niet brengen.
Ik heb eenmaal meegemaakt dat ik mijn vorige honden in pension heb gedaan en ze me TE blij waren dat ze er weer waren en zelfs wat bangig van de mensen waren, dat doe ik niet weer.
Mijn honden gaan nu gewoon mee, of ik blijf thuis.
Laat staan dat ik ze daar heen zou brengen, onvoorstelbaar dat zoiets nog steeds gebeurd zeg :S