ik hoorde dit verhaal vanmorgen van een engelse vriendin. Het zou om een uitgestorven ras gaan en ze gingen nu DNA van de dode hond afnemen om te onderzoeken middels welke rassen ze dit ras terug zouden kunnen fokken....Nanna schreef:Een 40-jarige vrouw uit Sutton (Londen) is gisteren doodgebeten door haar eigen hond. De Belgische mastiff is daarna doodgeschoten door de Britse politie.
Dat meldt The Guardian. Het slachtoffer vertoonde volgens de politie 'meerdere verwondingen'. Over de oorzaak van de aanval van haar huisdier is nog niets bekend. En puppy, die ook in het pand werd gevonden, is meegenomen. Er was nog minstens één persoon in het huis aanwezig, maar die raakte niet gewond.
Belgische mastiff?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond bijt vrouw dood
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond bijt vrouw dood
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1

Belgian mastiffs - which can grow to a height of 32 inches (78cm) and weigh as much as 50kg - are not classified as dangerous under the Dangerous Dogs Act.
Belgian mastiffs are said to be "calm and obedient" on website dogbreedinfo.com.
Nog nooit van gehoord (maar dat zegt niets

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
- Aantal honden: 2
Google . Een zo goed als uitgestorven (niet FCI erkend) ras in wederopbouw?
http://www.debelgischemastiff.be/
http://www.belgischemastiff.be/
http://www.worldwidebase.com/doggybase/ ... tiff.shtml
http://www.debelgischemastiff.be/
http://www.belgischemastiff.be/
http://www.worldwidebase.com/doggybase/ ... tiff.shtml

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, met het heropbouwen van dit ras.Danielle schreef:ik hoorde dit verhaal vanmorgen van een engelse vriendin. Het zou om een uitgestorven ras gaan en ze gingen nu DNA van de dode hond afnemen om te onderzoeken middels welke rassen ze dit ras terug zouden kunnen fokken....Nanna schreef:Een 40-jarige vrouw uit Sutton (Londen) is gisteren doodgebeten door haar eigen hond. De Belgische mastiff is daarna doodgeschoten door de Britse politie.
Dat meldt The Guardian. Het slachtoffer vertoonde volgens de politie 'meerdere verwondingen'. Over de oorzaak van de aanval van haar huisdier is nog niets bekend. En puppy, die ook in het pand werd gevonden, is meegenomen. Er was nog minstens één persoon in het huis aanwezig, maar die raakte niet gewond.
Belgische mastiff?
Ik hoorde van engelse mensen op facebook dat de politie dit ras er op heeft geplakt, als dat gebeurt zoals dat hier gebeurd tja dan hecht ik daar niet veel waarde aan

-
- Zeer actief
Ik las het bericht n.a.v. dat bericht van dat kind dat in zijn gezicht was gebeten door een opvanger die ze in huis hadden gehaald.. http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... d-him.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l?ITO=1490" onclick="window.open(this.href);return false;
De hond was niet van haar maar van iemand die bij haar inwoonde, als ik de berichten in de krant mag geloven, in bovenstaande link foto van de hond in kwestie.
Het blijft bizar om te lezen dat een hond zo een mens toetakeld dat de dood er op volgt. En toch een ierse setter heel wat jaren geleden keerde zich ook tot de vrouw des huizes toen de baas in het ziekenhuis lag. Zij had geluk dat de buurman haar gegil hoorde en de hond van de vrouw af wist te krijgen.
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... l?ITO=1490" onclick="window.open(this.href);return false;
De hond was niet van haar maar van iemand die bij haar inwoonde, als ik de berichten in de krant mag geloven, in bovenstaande link foto van de hond in kwestie.
Het blijft bizar om te lezen dat een hond zo een mens toetakeld dat de dood er op volgt. En toch een ierse setter heel wat jaren geleden keerde zich ook tot de vrouw des huizes toen de baas in het ziekenhuis lag. Zij had geluk dat de buurman haar gegil hoorde en de hond van de vrouw af wist te krijgen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Waarom staat dit in hond en leed?

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief

Misschien moet er een nieuw topic komen... "kommer en kwel, bij honden aan de rel"

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
-
- Zeer actief
Ik was er niet bij... maar ik kan me voorstellen als een hond dusdanig een mens aanvalt die hevig bloed zelf niet meer zich kan verweren (of al in coma ligt of dood is omdat er een slagader is doorgebeten) en een hond die blijkbaar volledig doordraait dat je die niet gaat proberen te vangen om hem in te laten slapen bij een da, maar om bij de mens te komen je dat dier dan uitschakeld.Lellibel schreef:Inslapen was zeker niet mogelijk?
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Het is alleen zo typisch dat haast geen enkele engelse politieman met schiettuig bewapend is.blondie schreef:Ik was er niet bij... maar ik kan me voorstellen als een hond dusdanig een mens aanvalt die hevig bloed zelf niet meer zich kan verweren (of al in coma ligt of dood is omdat er een slagader is doorgebeten) en een hond die blijkbaar volledig doordraait dat je die niet gaat proberen te vangen om hem in te laten slapen bij een da, maar om bij de mens te komen je dat dier dan uitschakeld.Lellibel schreef:Inslapen was zeker niet mogelijk?
Ik heb bij dit soort berichten altijd precies hetzelfde gevoel als bij een zelfde soort berichten in de Telegraaf, beetje klok en klepel gedoe oftewel grote duimen en een klein vleugje waarheid

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
Nanna schreef:De hond had de benodigde spullen niet en moest het met zijn tanden doenLellibel schreef:Inslapen was zeker niet mogelijk?

- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
:lol:Nanna schreef:De hond had de benodigde spullen niet en moest het met zijn tanden doenLellibel schreef:Inslapen was zeker niet mogelijk?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far