Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vorderingen Izzie

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Vorderingen Izzie

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Voor wie het leuk vindt om te volgen. De vorderingen van Izzie.

Agility. Ik was hier aan het trainen dat ik voor haar loop. Ze kan waanzinnig voor mij uitlopen, maar krijgt veel te veel haast (latten tikken) als ik voor haar handel. Maar ze begint er aan te wennen!
" onclick="window.open(this.href);return false;

Obedience. Haar voorpootheffing wordt te extreem. We proberen dat nu wat te temperen. Je hoort Birgit en Marye praten.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Dianavdberkt
Zeer actief

Re: Vorderingen Izzie

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

te veel voorpoot heffing of niet. Ik wilde dat Bertje al zo ver was. hihihihihihi.

je apporteren ziet er super maar dan ook super uit zeg. wooouwww.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh dat volgwerk, wat mooi! Ik vind dat heerlijk, dat enthousiasme! Ze laat zich ook niet afleiden he? Dat is hier nogal eens een probleem.
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yai »

Heel gaaf! :E:

Ook leuk dat je Birgit en Marye zo hoort praten. Het ziet er al zó goed uit en toch zijn er nog allemaal dingen die verbeterd kunnen worden. Knap hoor!
Afbeelding
heidi66
Actief
Mijn ras(sen): teckel, ooit...

Ongelezen bericht door heidi66 »

prachtig! En dat naast je lopen, t lijkt wel dansen wat ze doet. Dat ze haar poten zo hoog opheft dat is niet goed?
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Prachtig! Wat gaat ze goed zeg!
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Ziet er super uit!

Het zouden toch echt broer en zus kunnen zijn Sepp en Izzie. Ook Sepp krijgt waanzinnige haast als ik voor hem handle...wat nou...jij snel...ik veel sneller....sjoefffffffff

Yolanda heeft mij gefilmed en samen hebben wij gekeken naar mijn timing van wanneer ik zelf de sprint inzet.....dat doe ik dus haarscherp consequent heel netjes...te laat. Ik ga zelf aanzetten wanneer Sepp al in zijn afzet is voor een sprong (bijvoorbeeld als hij net uit een ster komt en een rechte lijn in moet...en ik dus op dat moment voor hem wil kunnen werken om een andere positie in te kunnen nemen)..en hij doet het netjes wanneer ik vroeg genoeg (dus bij zijn landing en voor zijn "tussenstride) al aanzet. Gezien de grote van de strides maakt Sepp er gemiddeld slechts 3 tussen sprongen, of hij bounced bij 4 of 5 meter afstand. Dus dikwijls landing, tussenstride voor afzet en dan sprong. Zijn landing moet voor mij de aanzet tot sprint zijn. Doordat hij latten ging tikken...ging automischer rustiger aan doen , werd ik passiever en later aanzetten...terwijl ik juist eerder moet aanzetten...dan maakt hij het netjes af (psychisch rot spelletje :evil: )

Uiteindelijk vind ik dat hij met alle situaties en mijn kromme handling om moet kunnen gaan...maar dit inzicht geeft mij wel een iets betere basis om vanuit te werken voor ons beide.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wauw geweldig om te zien zeg :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

Ongelezen bericht door SuusBG »

Wauw wat doet ze het goed zeg!!
Ga je in 2011 beginnen met wedstrijden met haar (agility)?
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Het lijkt me superlastig om die voorpootheffing minder te laten worden zeg! Je timing komt dan zó precies. Wil je het verminderen ivm de lichamelijk belasting?
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Jeetje Linda, wat lijkt me dat lastig om die voorpoot heffing te laten minderen. Maar het ziet er echt weer top uit :ok: Ik moet toch maar eens over de grens gaan zoeken hier of we ergens obedience kunnen doen!
Zoek stok!
Zeer actief

Maeve schreef:Oh dat volgwerk, wat mooi! Ik vind dat heerlijk, dat enthousiasme! Ze laat zich ook niet afleiden he? Dat is hier nogal eens een probleem.
Hahaha, nee het is Izzie! Het enige wat ik heb gedaan, is haar te bevestigen in haar idee dat trainen leuk is. De concentratie en werklust is er simpelweg ingefokt. Heerlijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

SuusBG schreef:Wauw wat doet ze het goed zeg!!
Ja in maart!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Carma schreef:Het lijkt me superlastig om die voorpootheffing minder te laten worden zeg! Je timing komt dan zó precies. Wil je het verminderen ivm de lichamelijk belasting?
Ja inderdaad. We zijn er al langer mee bezig hoor, maar ze doet het zo graag, die heffing. En als je haar d'r gang laat gaan komen de poten straks boven haar kop uit :wink: Dus ik doe nu ook weer met de handtouch, kop lager en dan vermindert ze de heffing. Dat klikken en dan maar hopen dat ze gaat begrijpen dat het zo extreem niet hoeft. En ze wordt niet meer geklikt voor extreme heffing. Maar het is lastig hoor, want het zit zo in het hondje. We hebben nooit getraind op pootheffen, maar ze biedt het gewoon aan. Zo extreem dat we het fysiek te belastend vinden. Net zoals rechts volgen, wat nog geen geweldig succes is trouwens :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Ja in maart!
Spannend en leuk!! de bekers vliegen jullie kant op, kan niet anders :pffff: Ziet er fantastisch uit, jullie twee zo bezig te zien :ok:
SuusBG
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Ja in maart!
Leuk! Bij de FHN of Cyno?
Jullie komen vast de A op jullie gemakje door ;-)
Zoek stok!
Zeer actief

Sepp schreef:Ziet er super uit!

Het zouden toch echt broer en zus kunnen zijn Sepp en Izzie. Ook Sepp krijgt waanzinnige haast als ik voor hem handle...wat nou...jij snel...ik veel sneller....sjoefffffffff

Yolanda heeft mij gefilmed en samen hebben wij gekeken naar mijn timing van wanneer ik zelf de sprint inzet.....dat doe ik dus haarscherp consequent heel netjes...te laat. Ik ga zelf aanzetten wanneer Sepp al in zijn afzet is voor een sprong (bijvoorbeeld als hij net uit een ster komt en een rechte lijn in moet...en ik dus op dat moment voor hem wil kunnen werken om een andere positie in te kunnen nemen)..en hij doet het netjes wanneer ik vroeg genoeg (dus bij zijn landing en voor zijn "tussenstride) al aanzet. Gezien de grote van de strides maakt Sepp er gemiddeld slechts 3 tussen sprongen, of hij bounced bij 4 of 5 meter afstand. Dus dikwijls landing, tussenstride voor afzet en dan sprong. Zijn landing moet voor mij de aanzet tot sprint zijn. Doordat hij latten ging tikken...ging automischer rustiger aan doen , werd ik passiever en later aanzetten...terwijl ik juist eerder moet aanzetten...dan maakt hij het netjes af (psychisch rot spelletje :evil: )

Uiteindelijk vind ik dat hij met alle situaties en mijn kromme handling om moet kunnen gaan...maar dit inzicht geeft mij wel een iets betere basis om vanuit te werken voor ons beide.
O dat is een goeie, daar ga ik ook eens op letten (filmen). Het zou me niks verbazen dat de timing van aanzetten inderdaad veel uitmaakt. En natuurlijk moet ik kunnen aanzetten wanneer ik wil, maar als je weet wat ze nou precies moeilijk vindt, kun je dat langzamerhand gaan trainen. Net zoals deze rechte lijn vooruit. Ik had echt een enorme voorsprong als ze uit de tunnel kwam en de eerste keer tikte ze twee latten. Toen nog vijf keer gedaan en en ze tikte al snel niks meer. Het went dus gewoon. Trainen werkt :smile1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara. schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja in maart!
Spannend en leuk!! de bekers vliegen jullie kant op, kan niet anders :pffff: Ziet er fantastisch uit, jullie twee zo bezig te zien :ok:
Natuurlijk zou het leuk zijn als de resultaten straks goed zijn. Maar ik vind het zo heerlijk om dit met haar te doen, met name agility. Bij Bram was het altijd spannend op een wedstrijd: heeft hij zin of niet. Bij Izzie weet ik dat ze gaat en 100 % haar best doet. Dan is het aan mij om haar goed rond te krijgen. Brammetje is trouwens hartstikke blij met recreatief agility doen. Hij mag van raakvlakken afspringen, tunnels van de verkeerde kant nemen, paaltjes overslaan. Hij vindt het geweldig! Hij krijgt worst, hij speelt met een balletje. Echt heel grappig die flapdrol.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

SuusBG schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja in maart!
Leuk! Bij de FHN of Cyno?
Jullie komen vast de A op jullie gemakje door ;-)
Cyno! Een latje en we hebben al geen U'tje he, dus we gaan het wel zien :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SuusBG
Zeer actief

Cyno! Een latje en we hebben al geen U'tje he, dus we gaan het wel zien :wink:
Ohja das waar. Ik vergeet altijd dat latjes eraf kunnen, en fouten zijn :oohja: :F:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Zoek stok! schreef:
Carma schreef:Het lijkt me superlastig om die voorpootheffing minder te laten worden zeg! Je timing komt dan zó precies. Wil je het verminderen ivm de lichamelijk belasting?
Ja inderdaad. We zijn er al langer mee bezig hoor, maar ze doet het zo graag, die heffing. En als je haar d'r gang laat gaan komen de poten straks boven haar kop uit :wink: Dus ik doe nu ook weer met de handtouch, kop lager en dan vermindert ze de heffing. Dat klikken en dan maar hopen dat ze gaat begrijpen dat het zo extreem niet hoeft. En ze wordt niet meer geklikt voor extreme heffing. Maar het is lastig hoor, want het zit zo in het hondje. We hebben nooit getraind op pootheffen, maar ze biedt het gewoon aan. Zo extreem dat we het fysiek te belastend vinden. Net zoals rechts volgen, wat nog geen geweldig succes is trouwens :wink:
Die heffing komt ook mede voort, denk ik, uit het feit dat ze het zo graag zo goed mogelijk doet.
Ze is slim genoeg om op een gegeven moment op te pikken dat ze alleen geclickert wordt voor minder pootheffing, maar het vergt veel concentratie van jou en van haar kant. Kan jij vanuit jouw positie goed zien wanneer het teveel is en wanneer niet?
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Het is net een dressuurpaardje he ? Het is alleen to much !

En wat gaat ze goed ! Bijna niet meer te geloven dat ze ooit een kleine izzie was he
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ziet er ontzettend knap uit, zowal obedience en agility :ok:
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Vreemd dat jij net clickert om het steppen eruit te krijgen, bij anderen wordt het er net in gedrilld.
Nu ik vind het zelf wel mooi, een steppende hond, maar je ziet vaak dat ze het steppen gaan breken in bochten, waardoor het er soms wel wat knullig uitziet. Beter is dan een hond die overal, ook in de bochten 1 vast punt aanhoudt.
Ik vind dat je het héél erg netjes doet en ook zo beheerst ondanks dat Izzie heel erg enthousiast is. Als ik dan naar mezelf kijk, vind ik me dan toch heel knullig overkomen in vergelijking met jou...
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef: Natuurlijk zou het leuk zijn als de resultaten straks goed zijn. Maar ik vind het zo heerlijk om dit met haar te doen, met name agility. Bij Bram was het altijd spannend op een wedstrijd: heeft hij zin of niet. Bij Izzie weet ik dat ze gaat en 100 % haar best doet. Dan is het aan mij om haar goed rond te krijgen. Brammetje is trouwens hartstikke blij met recreatief agility doen. Hij mag van raakvlakken afspringen, tunnels van de verkeerde kant nemen, paaltjes overslaan. Hij vindt het geweldig! Hij krijgt worst, hij speelt met een balletje. Echt heel grappig die flapdrol.
Het plezier is natuurlijk het belangrijkste en aan de foto's en filmpjes te zien hebben jullie dat ook zeker :ok: Bram mag lekker op z'n Brams bezig zijn, heerlijk toch :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”