Ik hoop dat je een wijze beslissing kan maken over hoe, wat en hoelang en dat hij in zijn korte leventje dubbelhard mag genieten. Hij heeft iig een superbaasje getroffen! Heel veel sterkte
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Oh wat vreselijk erg voor jullie en voor pupmans Mike
Ik hoop dat je een wijze beslissing kan maken over hoe, wat en hoelang en dat hij in zijn korte leventje dubbelhard mag genieten. Hij heeft iig een superbaasje getroffen! Heel veel sterkte
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Marina
- Zeer actief
ohh wat een klote bericht verschrikkelijk
probeer ondanks alles zoveel mogelijk van lieve Mike te genieten.
ik duim dat hij toch nog een hele mooie tijd bij jullie kan genieten van een goed leventje.
sterkte dikke knuffel van hier
probeer ondanks alles zoveel mogelijk van lieve Mike te genieten.
ik duim dat hij toch nog een hele mooie tijd bij jullie kan genieten van een goed leventje.
sterkte dikke knuffel van hier

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Misschien heeft "Malterzers" hier op het forum ook nog tips voor je. Zij heeft ook een dwerg gehad. Deze is 15 geworden. iets wat menig Duitse Herder zonder dwerggroei niet haalt!
- Roompie
- Zeer actief
Wat jammer dat het zo allemaal moet lopen. Heel veel sterkte en kracht gewenst! 

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Heel veel sterkte, wat een verschrikkelijk bericht voor jullie en Mike.
Groetjes saskia en een poot van cato

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Och wat een ellende met je puppeding. Sterkte ermee, en geniet desondanks van je hondje!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
fay
- Actief
- Mijn ras(sen): duitsedog
dogo-canario
maltezer - Aantal honden: 4
Heel veel sterkte
groetjes ed
groetjes ed
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
bah wat afschuwelijk allemaal, voor jullie én voor die hummel 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Ach wat triest.
Probeer ondanks alles toch van hem te genieten.
Sterkte!
Probeer ondanks alles toch van hem te genieten.
Sterkte!
Groetjes, Marjan
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
- Aantal honden: 3
Op het Duitse Herder forum kwam in een topic ook de dwerggroei ter sprake en iemand had daarbij een link geplaatst van een onderzoek van de universiteit Gent uit het academiejaar 2001/2002
http://www.el-minjas.com/erfelijkheid/D ... honden.htm
Uit dat onderzoek blijkt ook dat de T3 en T4 waarden niet altijd sterk hoeven af te wijken
Misschien heb je hier ook nog wat aan:
http://www.vonmayernhof.nl/index.php?op ... &Itemid=11
Ids en Idor waren trouwens ook de dwergjes die te zien waren in de documentaire van Zembla
Voor nu sterkte en geniet van je hondje
http://www.el-minjas.com/erfelijkheid/D ... honden.htm
Uit dat onderzoek blijkt ook dat de T3 en T4 waarden niet altijd sterk hoeven af te wijken
Misschien heb je hier ook nog wat aan:
http://www.vonmayernhof.nl/index.php?op ... &Itemid=11
Ids en Idor waren trouwens ook de dwergjes die te zien waren in de documentaire van Zembla
Voor nu sterkte en geniet van je hondje
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ach jee wat waardeloos.
Laat hem zo snel mogelijk testen op levershunt, de test kost 30 euro en hoe sneller je het weet des te beter kan hij nog geholpen worden. Het is een hele zware operatie, maar zolang zijn conditie nog goed is is de kans op slagen groter. De pup van mijn ouders had het en is daar met zeer goed gevolg aan geopereerd. Maar zij waren er ook heel snel bij. Dus hoe sneller hoe beter en dan ook echt direct opereren als dat kan.
Heel veel sterkte met je kleine ventje, wat het ook mag zijn.
Laat hem zo snel mogelijk testen op levershunt, de test kost 30 euro en hoe sneller je het weet des te beter kan hij nog geholpen worden. Het is een hele zware operatie, maar zolang zijn conditie nog goed is is de kans op slagen groter. De pup van mijn ouders had het en is daar met zeer goed gevolg aan geopereerd. Maar zij waren er ook heel snel bij. Dus hoe sneller hoe beter en dan ook echt direct opereren als dat kan.
Heel veel sterkte met je kleine ventje, wat het ook mag zijn.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Zinndy
dank jullie wel allemaal!
nou.....vanmorgen met wat urine naar DA geweest omdat hij zo enorm veel drinkt en plast...
dat drinken kon dus van de schildklier komen...ik zei ik wil toch dat jullie het even nakijken want soms loopt het er zo uit als ie gewoon ligt of zit....ik had alleen nog niet eerder urine konnen verzamelen maar vanmorgen was het gelukt..
de dA riep me binnen ...ik had eigenlijk helemaal geen afspraak....
wat blijkt...hij heeft óók nog blaasgruis
...ongelovelijk....direnarts zei dat is echt niet normaal voor een pupje van 8 weken
dus nu speciaal voer wat hij max 2 weken mag hebben, dan weer urine mee....en dus nieuw bloedonderzoek...
hij mag niet langer op dat voer dat is heel slecht... ik heb het zelf gezien onder de microscoop...
echt boordevol met kristalletjes....
heb contact gehad met juridisch loket, morgen even naar rechtbank bellen...maar ik moest een aangetekende brief naar mevrouw de fokker sturen waarin ik haar nogmaals confronteer met haar in gebreke blijven en haar een kans geef het op te lossen...
wat ik heb begrepen, sta ik heel sterk....ik moet dan een civiele procedure starten, dagvaarding uit laten geven door deurwaarderskantoor en dan de griffie rechten van rechtbank betalen....ik hoef niet perse een advocaat
Ik wil even uitzoeken hoeveel die kosten zijn....ongeacht wat er met Mike gebeurt...dit moet niet meer mogen, zij mag geen pups meer verkopen...
maar goed, eerst maar eens kijken of we hem kunnen helpen...
Da zei dat er voor deze schildklier afwijking geen medicijnen voor honden zijn omdat het eigenlijk nooit voorkomt... en al helemaal niet bij pups..behalve als er een tumor zit...maar dat leek hem onwaarschijnlijk omdat het nog maar een pup is.....wel bij katten...
(primaire hypothyreoidie)
ondertussen zien we dat de binnekant van zn achterpootjes en zn ellebogen kaal worden...
en de brokken van het dieet wil hij natuurlijk ook niet dus had voor zekerheid ook al de blikvoervariant meegenomen bij DA om iets te mengen anders valt ie zo weer af en dat moeten we ook nie hebben he
het is dus geen klassieke vorm van dwerggroei..zelfs meneer kooistra vond dit heel erg apart
fijne avond iedereen!! en bedankt voor jullie steun
ik ga zo even onderuit...ben kapot en heb een beginnende migraine...even time out dus...maar wilde jullie evn laten weten hoe of wat en bedanken...
nou.....vanmorgen met wat urine naar DA geweest omdat hij zo enorm veel drinkt en plast...
dat drinken kon dus van de schildklier komen...ik zei ik wil toch dat jullie het even nakijken want soms loopt het er zo uit als ie gewoon ligt of zit....ik had alleen nog niet eerder urine konnen verzamelen maar vanmorgen was het gelukt..
de dA riep me binnen ...ik had eigenlijk helemaal geen afspraak....
wat blijkt...hij heeft óók nog blaasgruis
dus nu speciaal voer wat hij max 2 weken mag hebben, dan weer urine mee....en dus nieuw bloedonderzoek...
hij mag niet langer op dat voer dat is heel slecht... ik heb het zelf gezien onder de microscoop...
echt boordevol met kristalletjes....
heb contact gehad met juridisch loket, morgen even naar rechtbank bellen...maar ik moest een aangetekende brief naar mevrouw de fokker sturen waarin ik haar nogmaals confronteer met haar in gebreke blijven en haar een kans geef het op te lossen...
wat ik heb begrepen, sta ik heel sterk....ik moet dan een civiele procedure starten, dagvaarding uit laten geven door deurwaarderskantoor en dan de griffie rechten van rechtbank betalen....ik hoef niet perse een advocaat
Ik wil even uitzoeken hoeveel die kosten zijn....ongeacht wat er met Mike gebeurt...dit moet niet meer mogen, zij mag geen pups meer verkopen...
maar goed, eerst maar eens kijken of we hem kunnen helpen...
Da zei dat er voor deze schildklier afwijking geen medicijnen voor honden zijn omdat het eigenlijk nooit voorkomt... en al helemaal niet bij pups..behalve als er een tumor zit...maar dat leek hem onwaarschijnlijk omdat het nog maar een pup is.....wel bij katten...
(primaire hypothyreoidie)
ondertussen zien we dat de binnekant van zn achterpootjes en zn ellebogen kaal worden...
en de brokken van het dieet wil hij natuurlijk ook niet dus had voor zekerheid ook al de blikvoervariant meegenomen bij DA om iets te mengen anders valt ie zo weer af en dat moeten we ook nie hebben he
het is dus geen klassieke vorm van dwerggroei..zelfs meneer kooistra vond dit heel erg apart
fijne avond iedereen!! en bedankt voor jullie steun
ik ga zo even onderuit...ben kapot en heb een beginnende migraine...even time out dus...maar wilde jullie evn laten weten hoe of wat en bedanken...
Laatst gewijzigd door Zinndy op 30 dec 2010 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Heel, heel veel sterkte! Ik vind het echt te verdrietig voor woorden 

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
heel veel sterkte met het kleine ding. 
- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Och jee ook dat er nog bij. Deze fokker moet inderdaad op haar verantwoordelijkheden gewezen worden en dan ook heel duidelijk. Hoop toch ook dat je de andere pups vindt, als daar (bij dat andere kleintje) ook afwikingen zijn kun je misschien ondersteuning krijgen van hen. Samen sterker. Heel veel sterkte.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
och jee....ook nog blaas gruis...dat komt bij honden toch niet zo vaak voor??
beterschap voor je manneke..
beterschap voor je manneke..
groetjes Tamara
- Roompie
- Zeer actief
Jemig, wat een pokkestart heeft dat pupje.. heel veel sterkte! 

- Esther1963
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Arm kereltje en arme jullie.
Eigenlijk wil ik ook even reageren over dat rechtbank gebeuren, ik zou jullie toch wel een advocaat willen adviseren en waarom, als jullie niet al teveel inkomen hebben kunnen jullie een procedure starten op basis van een toevoeging, dat scheelt je in de kosten, zeker het griffierecht, want op basis van een toevoeging wordt het griffierecht verlaagd en anders moet je het volle pond betalen. Het is het overwegen waard. Als je een toevoeging krijgt dan hoef je geen advocaatskosten te betalen, behalve een eigen bijdrage en een secretaresse van een advocaat kan jullie door de telefoon al zeggen hoe hoog jullie eigen bijdrage zal zijn, dat varieert van 100 euro tot 750 euro. Op eigen houtje naar een rechtbank gaan valt niet mee, maar je kunt natuurlijk ook met een jurist gaan praten hoe alles op zo´n rechtbank in zijn werk gaat. Sowieso denk ik dat jullie heel sterk staan (ik ben zelf juridisch secretaresse vandaar dat ik je dit adviseer)
Dat blaasgruis kan komen wanneer je Smuldier geeft omdat daar veel orgaanvlees in zit en een hond die daar gevoelig voor is zal dan snel blaasgruis ontwikkelen. Het is wel heel triest dat het ventje dat nu al heeft, hij is veels te jong om zoveel ongemakken te hebben.
Ik wens jullie heel veel succes en sterkte met het ventje.
Eigenlijk wil ik ook even reageren over dat rechtbank gebeuren, ik zou jullie toch wel een advocaat willen adviseren en waarom, als jullie niet al teveel inkomen hebben kunnen jullie een procedure starten op basis van een toevoeging, dat scheelt je in de kosten, zeker het griffierecht, want op basis van een toevoeging wordt het griffierecht verlaagd en anders moet je het volle pond betalen. Het is het overwegen waard. Als je een toevoeging krijgt dan hoef je geen advocaatskosten te betalen, behalve een eigen bijdrage en een secretaresse van een advocaat kan jullie door de telefoon al zeggen hoe hoog jullie eigen bijdrage zal zijn, dat varieert van 100 euro tot 750 euro. Op eigen houtje naar een rechtbank gaan valt niet mee, maar je kunt natuurlijk ook met een jurist gaan praten hoe alles op zo´n rechtbank in zijn werk gaat. Sowieso denk ik dat jullie heel sterk staan (ik ben zelf juridisch secretaresse vandaar dat ik je dit adviseer)
Dat blaasgruis kan komen wanneer je Smuldier geeft omdat daar veel orgaanvlees in zit en een hond die daar gevoelig voor is zal dan snel blaasgruis ontwikkelen. Het is wel heel triest dat het ventje dat nu al heeft, hij is veels te jong om zoveel ongemakken te hebben.
Ik wens jullie heel veel succes en sterkte met het ventje.
Esther en d'r beestenboel

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wil jullie even alle sterkte toewensen.
Wat een trietst gedoe allemaal..
Wat een trietst gedoe allemaal..

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
och arm ventje... zo jong en zoveel ellende....
heb je al nestgenoten gevonden van hem?
heb je al nestgenoten gevonden van hem?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
die vrouw heeft geen schaamte....voor het geval ze hem gaat verwijderen:
hierbij wil ik even reageren , op de onderstaande advertentie van een mevrouw uit zwolle, ik ga mij niet verdedigen tegen allerlei leugens, en bedreigingen, die ik via de mail, van deze mevrouw heb gehad, ik had een eenmalig gezond nestje, waar de andere kopers heel tevreden over waren, ik heb van hen leuke reacties gehad, maar deze mevrouw uit zwolle ging 3 dagen na aankoop ineens klagen, ik wilde de pup terug kopen maar dat wilde ze niet, ze wilde alleen het aankoop bedrag terug, en dat doe ik niet, ik vind het jammer dat het zo gelopen is, ik had de pup graag bij een beter adres achter gelaten, dit is een eenmalige reactie op de advertentie van de mevrouw uit zwolle. groeten de j.
hierbij wil ik even reageren , op de onderstaande advertentie van een mevrouw uit zwolle, ik ga mij niet verdedigen tegen allerlei leugens, en bedreigingen, die ik via de mail, van deze mevrouw heb gehad, ik had een eenmalig gezond nestje, waar de andere kopers heel tevreden over waren, ik heb van hen leuke reacties gehad, maar deze mevrouw uit zwolle ging 3 dagen na aankoop ineens klagen, ik wilde de pup terug kopen maar dat wilde ze niet, ze wilde alleen het aankoop bedrag terug, en dat doe ik niet, ik vind het jammer dat het zo gelopen is, ik had de pup graag bij een beter adres achter gelaten, dit is een eenmalige reactie op de advertentie van de mevrouw uit zwolle. groeten de j.
- Naima
- Zeer actief
Wat een $%^&*dagmar88 schreef:http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... ind=1&fs=1
-
Zinndy
het is toch ongelovelijk of niet....
ik weet niet meer wat ik doen, ik krijg allamaal nare mail, bedreigingen van mensen die ik niet ken maar zij vast wel.
en ik kan echt zeggen dat ik niets verkeerds heb gedaan, ik ben alleen maar goed voor de pup
mijn enige fout was dat ik de hond bij haar heb gekocht en niet bij een echte fokker....
ik weet niet meer wat ik doen, ik krijg allamaal nare mail, bedreigingen van mensen die ik niet ken maar zij vast wel.
en ik kan echt zeggen dat ik niets verkeerds heb gedaan, ik ben alleen maar goed voor de pup
mijn enige fout was dat ik de hond bij haar heb gekocht en niet bij een echte fokker....
- Naima
- Zeer actief
Gewoon verwijderen en er niet op ingaan, zonde van je energie!Zinndy schreef:het is toch ongelovelijk of niet....
- dagmar88
- Zeer actief
Zinndy schreef:het is toch ongelovelijk of niet....
Het moet toch niet gekker worden, ze heeft gezonde pups gehad en bij een andere eigenaar was er niks aan de hand geweest. jaja
Maak er even een printscreen van die je op slaat voor het geval het een zaak wordt; publiekelijk beweren dat je haar bedreigt is laster.
Verder niet meer op haar reageren, je niet uit je tent laten lokken en alle nare mailtjes die je krijgt in een aparte map opslaan en bewaren!
Succes er mee
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Wat naar allemaal. Vooral voor je pup.
Maar ook voor jouzelf hoe de reactie van deze fokster is.
Er kan altijd iets mis zijn met een pup, maar daar moet je als fokker open voor staan.
Ik wens jou en je pup nogmaals veel sterkte.
Er kan altijd iets mis zijn met een pup, maar daar moet je als fokker open voor staan.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Niks van aantrekken, mails wel bewaren voor een eventuele rechtzaak!!! zeker bij bedreigingen!!!Zinndy schreef:het is toch ongelovelijk of niet....
is alleen maar in jouw voordeel
ps. de mp advertentie van haar is alweer weg

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
precies daar heb ik ook geen behoefte aan anders had ik het ook allang gedaan. Even kijken wat ze dan te zeggen zou hebben.dagmar88 schreef:
Nou meis, dat laatste is precies wat ik haar had willen mailen, maar heb weinig zin haar m'n email adres te geven
![]()

- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Probeer de nare mails te vergeten, (wel bewaren inderdaad). Jij doet voor jou pup en eventueel andere puppen wat het beste is. Ook al krijg zou je geen reacties van andere eigenaren, dit bericht moet gelezen worden. Ondanks je misser die je hebt gemaakt bij de aankoop. Ik ben wel trots op je doorzettingsvermogen.!
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
om advocaat van de duivel te spelen.... De fokker heeft aangeboden de hond terug te nemen en het geld terug te betalen. Da's keurig toch?Elly* schreef:Wat naar allemaal. Vooral voor je pup.