Het was daar superrr.
Bert moest werken van 05.00 uur tot 12.00 uur. Ik heb de tassen gepakt. Vogeltjes verzorgd zodat die niks te kort kwamen dit weekend.
Bert nam nog wat lekkers mee om te lunchen. Jaja en dat lekkers was natuurlijk frikandel en van dat spul. haha
daarna tassen in de auto en de hondjes in de auto en wegrijden maar.
Tussen half 2 en 2 uur zijn we thuis weg gegaan. Max vind autorijden niks dus die heeft de hele weg staan hijgen achter in die bak. Luc en Baco lagen lekker rustig te relaxen.
Tussen half 4 en 4 uur kwamen aan bij Chez Maranoa in Mormont (Ardennen). We werden direct hartelijk verwelkomd door Marcel.
We lieten alles in de auto staan en hebben eerst de honden achter buiten de pootjes laten strekken en kennis laten maken met Noa en Maran de twee schatten van honden van Marcel en Anneke.
Daarna lekker naar binnen en met Anneke wat thee gedronken en even rustig kennis gemaakt.
Daarna lekker de auto uitgeladen en naar onze kamer gebracht. Om 20.00 uur zouden we gaan eten. We hebben allemaal gewacht op andere gasten die vroeg op de avond zouden komen.
Kwam heel mooi uit want dan kon Bert nog een dutje doen, maar eerst nog een klein stukje met de honden gewandeld. Niet tever want het werd langzaam donker.
Terug om de kamer heeft Bert een tukkie gedaan en ik ben lekker gaan douche en even een boekje gepakt.
We waren rond half 8 beneden en toen we allemaal compleet waren zijn we lekker gaan gourmetten.
we waren met 11 personen, waaronder ook Marcel en Anneke de eigenaren van Chez Maranoa.
Het was heel erg gezellig en ook heel erg lekker.

Bert mijn man hier voorop de foto en ik heb dat grijs gestreept ding aan en ik trek zo'n rare snoet. hihi
Wij hadden de honden boven gelaten op de kamer omdat we niet wisten hoe ze zouden reageren.
Maar ze deden het heel erg goed boven hebben niet vervelend gedaan.
We waren die avond met heel wat hondjes.
Rico een klein hondje. Was een beetje bang van andere honden. Zijn baasjes zijn zaterdags weer gegaan want vrouwtje had last van haar rug
Sterre een cavalier king charles spaniel was een echte lieverd maar had het niet echt op grote honden. Vrouwtje ging ook zaterdags naar huis. Was een lieve vrouw, leuk om kennis mee gemaakt te hebben.
Jeff witte labradoodle van ongeveer een jaar oud. Wat was hij toch lief. Miranda en Marcel de baasjes waren ook echt heel erg leuk. Hun waren al een keer eerder bij Maranoa geweest.

Diesel een Australian Shepherd van als ik me niet vergis 9 jaar oud. Zou je niet zien aan hem. Wat is hij knap. Baasjes Annemieke en Jurriaan zijn ook heel erg leuk.

Ook Noa en Maran de honden van Marcel en Anneke (de eigenaren) liepen wel is rond. Maran bleef eigenlijk in haar prive gedeelte. haha
Maar Noa kwam nog wel is kijken.
Maran

Noa

Maar met zoveel hondjes dachten we dus, laat die van ons maar boven. hihi
We zijn om half 12 de honden uit gaan laten. En Luc de slimmerd had het weer zo gespeeld dat hij na die wandeling dus wel beneden mocht blijven. hihi Max en Baco zijn wel weer terug naar boven gegaan.
En om 12.00 uur was het dan zover. Champagne en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen.
Mensen uit de omgeving die ook uit Nederland komen maar nu ook in mormont wonen kwamen Anneke en Marcel ook nog gelukkig nieuwjaar wensen. En die hadden ook drie leuke hondjes bij.
Tegen 1 uur / half 2 zijn we ons bedje op gaan zoeken.
Zaterdag 1 januari 2011
Om half 10 gingen we allemaal ontbijten. Van te voren nog even een klein stukje met de honden zodat die alvast een plasje en een poepje konden doen.
Daarna lekker aan het ontbijt, Luc was natuurlijk ook beneden gebleven. Max en Baco waren weer even naar boven.
Daarna lekker een wandeling gemaakt met Annemieke, Jurriaan en Diesel.
Wat hebben ze gespeeld met zijn 4tjes. Helemaal superrr
Diesels baasje met Diesel en links loopt een zwarte van mij

Diesels vrouwtje met Diesel en twee zwarte van mij

Links Diesels baasje en rechts Bert

Diesel

Mijn man Bert met Luc en Baco

en Max

Toen we terug kwamen zijn we even naar de kamer gegaan en hebben we ons opgefrist. Daarna lekker naar beneden met alledrie de honden.
Ze lagen lekker in de woonkamer te slapen. Jurriaan, Annemieke en wij hebben een heel tijd zitten kletsen. Daarna kwamen ook Marcel en Anneke erbij. Anneke en Jurriaan hebben nog een hele poos met de honden geknuffeld. Zie de foto's die ik heb geplaatst.
Anneke (eigenaresse van Maranoa) knuffelen met Diesel en Baco

Marcel (eigenaar van Maranoa) knuffelen met Baco

Jurriaan andere gast ook knuffelen met mijn schatjes

Toen kwamen Miranda en Marcel ook naar beneden samen met Jeff en was even een gegrom en gebrom maar niks aan het handje alles ging goed.
Wij konden lekker rustig eten. Het was heerlijk.
Daarna hebben we lekker spelletjes gedaan. Het was heel erg gezellig.
Ikke met dat felle roze jasje aan en Bert is het zwart grijs

Baas en bazinnetje leuk dat jullie spelletjes doen maar ik wil wel geknuffeld worden.

En de honden waren erg moe
Onze Luc op de voeten liggen

Baco moet ervan geeuwen

Max ook helemaal moe

Luc slaapt tegen Max zijn kont aan

Jeff labradoodle was ook erg moe

Diesel was ook erg moe

Kwart over 12 half 1 hebben we de honden uitgelaten en zijn we allemaal ons bedje ingedoken.
zondag 2 januari 2011
Helaas onze laatste dag is aangebroken.
Voor het ontbijt even de honden uitgelaten. Max en Baco eventjes naar boven en Luc bleef weer beneden. Lekker ontbeten en toen gingen we een laatste wandeling maken.
Eerst nog even afscheid genomen van Annemieke, Jurriaan en Diesel.
Ook van Miranda, Marcel en Jeff.
Annemieke en Marcel zijn ook mee gegaan met de wandeling en het was heel erg gezellig. Noa en Maran en onze honden ging superrr samen.
Max was wel weer ergens in gelopen waar hij niet uit kon, allemaal prikkeldraad.
Maar Bert en Baco zijn hem gaan halen en toen kwam toch nog alles goed.
Drie zwarte labjes waaronder ook Noa.

Luc ligt in de sneeuw

Maran wat is ze mooi.

Noa de lieverd

Max

Baco

Max en Baco trekt nog even een sprintje

Luc

Marcel, Bert en ikke

Toen we terug waren hebben we nog wat gedronken en een paar foto's in de tuin gemaakt van ons vijfjes.

Van Anneke heb ik heel veel foto's gekregen op cd en die kun je hier op mijn hyves ook zien.
Toen kwam helaas het afscheid.
We moesten gaan. We moesten namelijk voor het donker thuis zijn omdat de vogeltjes weer gevoerd moesten worden.
Afscheid is nooit leuk en vooral niet als het zo leuk was. En als je bij zo'n lieve mensen logeerd.
Maar helaas het moest toch.
De honden in de auto en rijden maar.
Die waren total loss. hihihi
Eventjes voor de duidelijk heid er waren meerdere Marcels. hihihi
en Max en Baco waren iets meer boven omdat die zelf trappen konden lopen. Luc kon dat niet dus die lieten we eerder beneden.
Is best zwaar een hond elke keer de trappen op tillen. hihi
Maar we hebben besloten dat we in sept/okt weer een keertje gaan.
Dus daar kijken we alweer naar uit.
Marcel en Anneke
dank je wel voor de gastvrijheid en de gezelligheid.
Het was top
Marcel en Anneke