Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oud en nieuw in de Ardennen bij Chez Maranoa. ECHTE AANRADER

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Oud en nieuw in de Ardennen bij Chez Maranoa. ECHTE AANRADER

Ongelezen bericht door Marina »

Wij zijn het weekend van 31 dec / 2 januari in de Ardennen geweest bij Chez Maranoa in Mormont.

Het was daar superrr.

Bert moest werken van 05.00 uur tot 12.00 uur. Ik heb de tassen gepakt. Vogeltjes verzorgd zodat die niks te kort kwamen dit weekend.
Bert nam nog wat lekkers mee om te lunchen. Jaja en dat lekkers was natuurlijk frikandel en van dat spul. haha
daarna tassen in de auto en de hondjes in de auto en wegrijden maar.
Tussen half 2 en 2 uur zijn we thuis weg gegaan. Max vind autorijden niks dus die heeft de hele weg staan hijgen achter in die bak. Luc en Baco lagen lekker rustig te relaxen.

Tussen half 4 en 4 uur kwamen aan bij Chez Maranoa in Mormont (Ardennen). We werden direct hartelijk verwelkomd door Marcel.
We lieten alles in de auto staan en hebben eerst de honden achter buiten de pootjes laten strekken en kennis laten maken met Noa en Maran de twee schatten van honden van Marcel en Anneke.
Daarna lekker naar binnen en met Anneke wat thee gedronken en even rustig kennis gemaakt.

Daarna lekker de auto uitgeladen en naar onze kamer gebracht. Om 20.00 uur zouden we gaan eten. We hebben allemaal gewacht op andere gasten die vroeg op de avond zouden komen.

Kwam heel mooi uit want dan kon Bert nog een dutje doen, maar eerst nog een klein stukje met de honden gewandeld. Niet tever want het werd langzaam donker.
Terug om de kamer heeft Bert een tukkie gedaan en ik ben lekker gaan douche en even een boekje gepakt.

We waren rond half 8 beneden en toen we allemaal compleet waren zijn we lekker gaan gourmetten.
we waren met 11 personen, waaronder ook Marcel en Anneke de eigenaren van Chez Maranoa.
Het was heel erg gezellig en ook heel erg lekker.
Afbeelding
Afbeelding
Bert mijn man hier voorop de foto en ik heb dat grijs gestreept ding aan en ik trek zo'n rare snoet. hihi

Wij hadden de honden boven gelaten op de kamer omdat we niet wisten hoe ze zouden reageren.
Maar ze deden het heel erg goed boven hebben niet vervelend gedaan.

We waren die avond met heel wat hondjes.
Rico een klein hondje. Was een beetje bang van andere honden. Zijn baasjes zijn zaterdags weer gegaan want vrouwtje had last van haar rug

Sterre een cavalier king charles spaniel was een echte lieverd maar had het niet echt op grote honden. Vrouwtje ging ook zaterdags naar huis. Was een lieve vrouw, leuk om kennis mee gemaakt te hebben.

Jeff witte labradoodle van ongeveer een jaar oud. Wat was hij toch lief. Miranda en Marcel de baasjes waren ook echt heel erg leuk. Hun waren al een keer eerder bij Maranoa geweest.
Afbeelding

Diesel een Australian Shepherd van als ik me niet vergis 9 jaar oud. Zou je niet zien aan hem. Wat is hij knap. Baasjes Annemieke en Jurriaan zijn ook heel erg leuk.
Afbeelding

Ook Noa en Maran de honden van Marcel en Anneke (de eigenaren) liepen wel is rond. Maran bleef eigenlijk in haar prive gedeelte. haha
Maar Noa kwam nog wel is kijken.
Maran
Afbeelding
Noa
Afbeelding

Maar met zoveel hondjes dachten we dus, laat die van ons maar boven. hihi
We zijn om half 12 de honden uit gaan laten. En Luc de slimmerd had het weer zo gespeeld dat hij na die wandeling dus wel beneden mocht blijven. hihi Max en Baco zijn wel weer terug naar boven gegaan.

En om 12.00 uur was het dan zover. Champagne en iedereen gelukkig nieuwjaar wensen.
Mensen uit de omgeving die ook uit Nederland komen maar nu ook in mormont wonen kwamen Anneke en Marcel ook nog gelukkig nieuwjaar wensen. En die hadden ook drie leuke hondjes bij.

Tegen 1 uur / half 2 zijn we ons bedje op gaan zoeken.

Zaterdag 1 januari 2011
Om half 10 gingen we allemaal ontbijten. Van te voren nog even een klein stukje met de honden zodat die alvast een plasje en een poepje konden doen.
Daarna lekker aan het ontbijt, Luc was natuurlijk ook beneden gebleven. Max en Baco waren weer even naar boven.
Daarna lekker een wandeling gemaakt met Annemieke, Jurriaan en Diesel.
Wat hebben ze gespeeld met zijn 4tjes. Helemaal superrr

Diesels baasje met Diesel en links loopt een zwarte van mij
Afbeelding
Diesels vrouwtje met Diesel en twee zwarte van mij
Afbeelding
Links Diesels baasje en rechts Bert
Afbeelding
Diesel
Afbeelding
Mijn man Bert met Luc en Baco
Afbeelding
en Max
Afbeelding

Toen we terug kwamen zijn we even naar de kamer gegaan en hebben we ons opgefrist. Daarna lekker naar beneden met alledrie de honden.
Ze lagen lekker in de woonkamer te slapen. Jurriaan, Annemieke en wij hebben een heel tijd zitten kletsen. Daarna kwamen ook Marcel en Anneke erbij. Anneke en Jurriaan hebben nog een hele poos met de honden geknuffeld. Zie de foto's die ik heb geplaatst.
Anneke (eigenaresse van Maranoa) knuffelen met Diesel en Baco
Afbeelding
Afbeelding
Marcel (eigenaar van Maranoa) knuffelen met Baco
Afbeelding
Jurriaan andere gast ook knuffelen met mijn schatjes
Afbeelding

Toen kwamen Miranda en Marcel ook naar beneden samen met Jeff en was even een gegrom en gebrom maar niks aan het handje alles ging goed.

Wij konden lekker rustig eten. Het was heerlijk.
Daarna hebben we lekker spelletjes gedaan. Het was heel erg gezellig.
Ikke met dat felle roze jasje aan en Bert is het zwart grijs
Afbeelding
Afbeelding
Baas en bazinnetje leuk dat jullie spelletjes doen maar ik wil wel geknuffeld worden.
Afbeelding

En de honden waren erg moe
Onze Luc op de voeten liggen
Afbeelding
Baco moet ervan geeuwen
Afbeelding
Max ook helemaal moe
Afbeelding
Luc slaapt tegen Max zijn kont aan
Afbeelding

Jeff labradoodle was ook erg moe
Afbeelding

Diesel was ook erg moe
Afbeelding

Kwart over 12 half 1 hebben we de honden uitgelaten en zijn we allemaal ons bedje ingedoken.

zondag 2 januari 2011
Helaas onze laatste dag is aangebroken.
Voor het ontbijt even de honden uitgelaten. Max en Baco eventjes naar boven en Luc bleef weer beneden. Lekker ontbeten en toen gingen we een laatste wandeling maken.
Eerst nog even afscheid genomen van Annemieke, Jurriaan en Diesel.
Ook van Miranda, Marcel en Jeff.

Annemieke en Marcel zijn ook mee gegaan met de wandeling en het was heel erg gezellig. Noa en Maran en onze honden ging superrr samen.
Max was wel weer ergens in gelopen waar hij niet uit kon, allemaal prikkeldraad.
Maar Bert en Baco zijn hem gaan halen en toen kwam toch nog alles goed.
Drie zwarte labjes waaronder ook Noa.
Afbeelding
Luc ligt in de sneeuw
Afbeelding
Afbeelding
Maran wat is ze mooi.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Noa de lieverd
Afbeelding

Max
Afbeelding

Baco
Afbeelding

Max en Baco trekt nog even een sprintje
Afbeelding

Luc
Afbeelding
Afbeelding

Marcel, Bert en ikke
Afbeelding

Toen we terug waren hebben we nog wat gedronken en een paar foto's in de tuin gemaakt van ons vijfjes.
Afbeelding
Van Anneke heb ik heel veel foto's gekregen op cd en die kun je hier op mijn hyves ook zien.

Toen kwam helaas het afscheid.
We moesten gaan. We moesten namelijk voor het donker thuis zijn omdat de vogeltjes weer gevoerd moesten worden.

Afscheid is nooit leuk en vooral niet als het zo leuk was. En als je bij zo'n lieve mensen logeerd.

Maar helaas het moest toch.
De honden in de auto en rijden maar.
Die waren total loss. hihihi

Eventjes voor de duidelijk heid er waren meerdere Marcels. hihihi
en Max en Baco waren iets meer boven omdat die zelf trappen konden lopen. Luc kon dat niet dus die lieten we eerder beneden.
Is best zwaar een hond elke keer de trappen op tillen. hihi

Maar we hebben besloten dat we in sept/okt weer een keertje gaan.
Dus daar kijken we alweer naar uit.

Marcel en Anneke
dank je wel voor de gastvrijheid en de gezelligheid.
Het was top

Marcel en Anneke
Afbeelding
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
maranoa
Actief
Contacteer:

Re: Oud en nieuw in de Ardennen bij Chez Maranoa. ECHTE AANRADER

Ongelezen bericht door maranoa »

Dank je wel voor de mooie woorden en de leuke foto's die je zelf ook nog gemaakt hebt.
We vonden jullie een gezellig en een leuk stel, alleen frikandel krijg je bij ons niet :lol1:
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Leuk verslag! Ziet er leuk uit, fijn dat jullie het zo geweldig hebben gehad :E:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

maranoa schreef:Dank je wel voor de mooie woorden en de leuke foto's die je zelf ook nog gemaakt hebt.
We vonden jullie een gezellig en een leuk stel, alleen frikandel krijg je bij ons niet :lol1:

Ja Anneke maar die mooie woorden zijn ook echt wel op zijn plaats.
Jullie zijn gewoon zo superrr. heerlijk gastvrij en gezellig. heerlijk gewoon.

Ja ik zag de foto's die ik had gemaakt en vond ze ook nog niet zo slecht. Misschien begin ik het te leren. hahaha

Jullie zijn ook een leuk stel en gezellig. Dank je wel, wij vonden het ook leuk en gezellig en dan is het voor ons niet moeilijk om zo te zijn. hihi

hahaha nee hoor is ook niet nodig. Het eten was goed bij jullie dus dan hoef ik geen frikandel. hahaha
Maar we zijn wel naar de friettent geweest toen we thuis kwamen. hahah

:ok: :ok:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marina
Zeer actief

Hilde schreef:Leuk verslag! Ziet er leuk uit, fijn dat jullie het zo geweldig hebben gehad :E:

was echt heel erg leuk Hilde.

ik zou zo weer teruggaan
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

Kon je goed loslopen? Want rond december is het toch jachttijd?

Ik ben ook wel met Kees bij Maranoa geweest en dat was fijn! En met de jaarwisseling twijfel ik steeds of we die kant niet op moeten gaan....
Marina
Zeer actief

antheman schreef:Kon je goed loslopen? Want rond december is het toch jachttijd?

Ik ben ook wel met Kees bij Maranoa geweest en dat was fijn! En met de jaarwisseling twijfel ik steeds of we die kant niet op moeten gaan....

ja de honden konden goed loslopen. Als er sneeuw is mogen ze niet jagen.

en ik heb begrepen dat de jachtgebieden dan ook heel duidelijk zijn aangegeven. Dus dat moet ook geen probleem zijn.

Ik zou zeggen twijfel niet en ga het volgend jaar gewoon proberen. Echt wij hebben het superr gehad.
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Marina schreef:
antheman schreef:Kon je goed loslopen? Want rond december is het toch jachttijd?

en ik heb begrepen dat de jachtgebieden dan ook heel duidelijk zijn aangegeven. Dus dat moet ook geen probleem zijn.

Ik zou zeggen twijfel niet en ga het volgend jaar gewoon proberen. Echt wij hebben het superr gehad.
Mooi :mrgreen:

Anneke?? Kan ik vast reserveren :cheer:
Marina
Zeer actief

antheman schreef:
Marina schreef:

:smile: :smile: :smile: superrrr

en je zal best wel al kunnen reserveren :ok:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Leuke foto's de gezelligheid straalt ervan af!
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ziet er gezellig uit maar niet geschikt voor Biène, die zou gek worden van al die honden om haar heen. :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik heb de site weleens gezien en het leek me heel erg leuk.. Maar met al die honden kan dat echt niet met Kenzo :oeps:
Marina
Zeer actief

Het is ook echt heel erg leuk.

maar het is wel lastig idd als je hond niet met andere honden kan.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Marina schreef:Het is ook echt heel erg leuk.

maar het is wel lastig idd als je hond niet met andere honden kan.
Ja dat is wel zonde, misschien had ik anders wel een keer geboekt maar zo'n grote groep honden word een knokpartij.
Maar gelukkig genoeg andere plekken waar je geen vreemde honden hebt :mrgreen:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Leuk!
Wij waren ook in de Ardennen. We hadden een huisje gehuurd waar honden welkom waren. En je kunt er inderdaad goed wandelen! Gewoon rechtsomkeert maken als je een jacht-waarschuwingsbordje (kijk uit voor rondvliegende hagel! :N: :wink: ) tegenkomt.
Afbeelding
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

antheman schreef:
Marina schreef:

Ja hoor je kan al reserveren, ik zie de mail wel tegemoet :D We hebben al 2 kamers bezet voor het oud en nieuw 2011/12.
Wat de jacht betreft we hebben lijsten waarop staan welke wandeling je op welke dag niet kan doen ivm de jacht. Het staat goed aangegeven ook.
En met sneeuw mogen ze niet jagen, alleen bijvoeren.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Marina
Zeer actief

even off topic.

mooi onderschrift Anneke. Maran en Noa schatten. dikke knuffel aan de dames

Heeft Noa ene leuke verjaardag gehad vandaag??
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”