Wat slapen ze lief
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht
Wat een goed nieuw en wat fijn dat de da even de tijd nam om te bellen
Wat slapen ze lief
Wat slapen ze lief

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Dat is fijn nieuws zeg 
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Wat super, maar laat je het nog wel een keer weer controleren? Als het 180 gr. om kan slaan kan het ook weer 180 gr. in het negatieve omslaan...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Superrr dit nieuws. geniet lekker van Mike.
En een hele mooie foto. Grote broer past goed op.
En voor kyra blijf ik door duimen.

En een hele mooie foto. Grote broer past goed op.
En voor kyra blijf ik door duimen.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Wat een heerlijk nieuws zeg, geniet van hem 
Groetjes, Marjan
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Da's nog een positief dit bericht
Denk zo wie zo dat er nog wel een keer naar deze uitslag gekeken zal worden en er na een tijdje weer een bloedonderzoek gedaan zal worden.
Voor nu hoera
Denk zo wie zo dat er nog wel een keer naar deze uitslag gekeken zal worden en er na een tijdje weer een bloedonderzoek gedaan zal worden.
Voor nu hoera

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Zinndy
THANX allemaal!
natuurlijk gaat er nog een keer bloed afgenomen worden, want zoals ik al zei, we zijn er nog niet...de klachten die hij had zijn er nog.... ik denk dat als hij nu gewoon ongeveer een kilo per week blijft aankomen, én de blaasgruis is weg over een week, dat ik dan over een maand of twee nogmaals zijn schildklier laat testen....
mocht hij die klachten dan nog hebben dan trekken we aan de bel en als ze erger worden natuurlijk eerder dat snap je!
nu is het zaak om goed bezig te gaan (al deed ik dat natuurlijk al wel) met de opvoeding ik zal ook eens bij andere topics te zoeken naar bijtgedrag van puppy hoe ik dat het beste kan aanpakken en corrigeren...want als ik 'nee ' zeg dan komt ie nogmaals met open bek op je af...
en ben al bijna vergeten hoe ik dat met tyson heb gedaan...mike is een klein monstertje...
fijne dag allemaal!
natuurlijk gaat er nog een keer bloed afgenomen worden, want zoals ik al zei, we zijn er nog niet...de klachten die hij had zijn er nog.... ik denk dat als hij nu gewoon ongeveer een kilo per week blijft aankomen, én de blaasgruis is weg over een week, dat ik dan over een maand of twee nogmaals zijn schildklier laat testen....
mocht hij die klachten dan nog hebben dan trekken we aan de bel en als ze erger worden natuurlijk eerder dat snap je!
nu is het zaak om goed bezig te gaan (al deed ik dat natuurlijk al wel) met de opvoeding ik zal ook eens bij andere topics te zoeken naar bijtgedrag van puppy hoe ik dat het beste kan aanpakken en corrigeren...want als ik 'nee ' zeg dan komt ie nogmaals met open bek op je af...
en ben al bijna vergeten hoe ik dat met tyson heb gedaan...mike is een klein monstertje...
fijne dag allemaal!
- Liselore
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 6
Wat een super goed nieuws zeg!!! Ik vond het zo erg voor jullie, maar dit zijn gelukkig goede berichten!
Lekker blijven genieten van die kleine draak!
Lekker blijven genieten van die kleine draak!
- Roompie
- Zeer actief
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Geweldig nieuws!!!
Nu kan je inderdaad wat meer gaan genieten van hem! Wat een leuke foto van die twee samen!
Nu kan je inderdaad wat meer gaan genieten van hem! Wat een leuke foto van die twee samen!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik hoop dat het vanaf nu alleen maar de goede kant op gaat!
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh ik ben nieuw hier en lees je verhaal nu...ongelooflijk wat een droom had moeten zijn.. een nieuwe pup.. werd een nachtmerrie... wat een verhaal.. vreselijk.. maar heerlijk dat de laatste uitslag zoveel beter is.. de foto is aandoenlijk mooi.. en jij bent een knokker voor hem.. en de fokster....die moet zich diep diep diep schamen...die is het niet waard om nog maar een pup op de wereld te zetten....
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Dat is een verrassend positieve wending! Ik blijf voor je duimen en veel plezier met de kleine smurf!
- Flo'ke
- Zeer actief
Jeetje wat een verhaal, ik heb hier vol spanning zitten meelezen... wat een
fokker eerst en vooral!
Ik hoop dat het alsnog goed komt met je kleine man!
Ik hoop dat het alsnog goed komt met je kleine man!
-
@lizzy
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): shih-tzu ,spaniel en yorkshire
je zou eventueel eens een oproep kunnen doen op dit (zie link) forum
miss. dat er daar meer meldingen zijn van deze fokker
http://forum.www.trosradar.nl/viewforum ... 549f70a02b" onclick="window.open(this.href);return false;
miss. dat er daar meer meldingen zijn van deze fokker
http://forum.www.trosradar.nl/viewforum ... 549f70a02b" onclick="window.open(this.href);return false;
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat een fijn nieuws! 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Wat ik me afvraag: is het nu wel of niet een dwergje of is het toch een normaal pupje met de nodige achterstand?
Geven de bloedwaarden daarin nu uitsluitsel ?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Geweldig nieuws

Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Zinndy
de heer kooistra zei dat in dit geval het geen klassieke dwerggroei is zoals hij die kent, ( dan is de tsh en T4 erg laag )maar er zijn nog een paar varianten.Charles vd B schreef:Wat ik me afvraag: is het nu wel of niet een dwergje of is het toch een normaal pupje met de nodige achterstand?
dat zullen we dan de komende maand moeten gaan zien, als hij gewoon niet meer veel groter word en of meer problemen gaat krijgen.
- CharlesvdBerkt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herders
Zinndy schreef:de heer kooistra zei dat in dit geval het geen klassieke dwerggroei is zoals hij die kent, ( dan is de tsh en T4 erg laag )maar er zijn nog een paar varianten.Charles vd B schreef:Wat ik me afvraag: is het nu wel of niet een dwergje of is het toch een normaal pupje met de nodige achterstand?
dat zullen we dan de komende maand moeten gaan zien, als hij gewoon niet meer veel groter word en of meer problemen gaat krijgen.
Het blijft dus nog een poos erg spannend
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Wat is er allemaal getest eigenlijk?
Zijn de orgaanfuncties getest bijvoorbeeld?
En wat ik me ook afvroeg: heb je dat nestgenootje nog gevonden?
En weet je of de vader getest was? Want dat is een stamboomhond, daarvan zouden dingen bekend moeten/kunnen zijn.
Zijn de orgaanfuncties getest bijvoorbeeld?
En wat ik me ook afvroeg: heb je dat nestgenootje nog gevonden?
En weet je of de vader getest was? Want dat is een stamboomhond, daarvan zouden dingen bekend moeten/kunnen zijn.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Op dwerggroei wordt nog niet (nauwelijks) getest, aangezien de VDH vindt, dat het probleem niet groot genoeg is. ik heb een nieuwsbrief gezien, met daarin een artikel, dat in 2009 in het VDH-blad gestaan heeft. Ik heb het nog niet helemaal gelezen.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JO3BKE6PI8ZW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Hier is hij te lezen.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JO3BKE6PI8ZW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; Hier is hij te lezen.
- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
nou ik heb even een uurtje gelezen..wat een verhaal!! fijn dat het nu wat beter met hem gaat en ik zal duimen dat de grote kleine man mag uitgroeien tot een gezonde hond 

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
- iones
- Zeer actief
Misschien zal Mike niet de sterkste uit het nest zijn maar gaat hij nu een hoop inhalen waardoor hij toch nog een leuk hondenleven krijgt. Ik hoop het voor jullie allebei!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Zinndy
er zijn naar mijn weten alleen waarden van schildklier getest deze keer.
de vaderhond was wel getest zei de fokker van die hond dat staat al ergens in het forum ...
maar nu..UPDATE :
Morgen moet ik weer naar de dierenarts voor enting , máár wat ons al opviel vanaf dag 1 dat we hem hadden
(en dat heb ik ook al direct tegen de da gezegd) is dat hij dus héél veel dronk...gaat ook echt op zoek naar water
nah zij DA op gegeven moment dat kan wel komen doordat hij dus blaasgruis heeft (geen blaasontsteking toen) geef hem maar max 3 kwart liter, eigenlijk mag hij halve liter hebben.
als ik zijn bakje vol zou doen drinkt hij zo een liter op, buiten gaat hij echt zoeken naar plassen, of water van blaadjes , etc...
de eerste week was zijn plas gewoon gelig...maar langzaamaan is de plas nu toch echt helemaal doorzichtig geworden, het ruikt ook niet.
Hij plast netjes buiten, de laatse twee dagen plast hij zo 6 x in een kwartier in huis en geloof me het zijn geen kleine plasjes.
terwijl hij dus meerdere keren per dag een klein beetje water krijgt.
ehm..hoe leg ik het uit...hij krijgt een kopje water, en plast dat eigenlijk binnen een kwartier 7x uit de hoeveelheid en dan helemaal doorzichtig
dat kan nooit goed zijn.
en dan houd ie het soms een uurtje droog..heel raar ik geloof niet dat het echt onzindelijkheid is.
we waren zo druk bezig met dat schildklier en dwerg gebeuren en blaasgruis dat we dit misschien een beetje te licht hebben genomen
Toen de DA dinsdag avond belde met uitslag van schildklier en ik hem zei dat hij nog wel steeds enorme dorst had en heeeel veel paste zeij hij...dat is wel vreemd...misschien toch door de blaasgruis laten we maandag even de urine afwachten hoe het staat met de kristalletjes daarin.
maar goed ondertussen word het eigenlijk alleen maar erger....
ik word niet boos op Mike, straf hem ook niet....maar soms word ik er wel en beetje gek van hoor, sorry
hij plast ik dmaak het schoon, draai me om en hoppa ligt alweer nieuwe
maar die kleine kan er niks aan doen
Dusssss....morgen toch maar eens op hameren dat hij toch maar heel uitgebreid onderzocht moet worden, misschien hebben we het wel in de verkeerde hoek gezocht...?
mijn zoon heeft suikerziekte en die zij...mam...zou Mike dat ook niet kunnen hebben...
ik wil niet doordraaien want zo langzamerhand zie ik heel veel dingen die 'niet goed kunnen zijn' bij hem...zo maakte ik buiten ene paar fotos en als hij in de camera keer had hij felgroene ogen...heel raar...heb ze wel als je ze wilt zien...
normaal worden ogen gelig ofzo als je een flits gebruikt..
soms lijkt het of hij beetje blauwige waas in zn oogies heeft..
maar zoals ik al zei, misschien zie ik nu overal spoken...
hij eet goed, drinkt dus goed?(teveel als ik hem zn gang laat gaan) hij is actief, soms wel beetje onrustig...en hij groeit nu wel goed heb ik het idee...
hij was gisterochtend 7 kilo..vanmorgen was 6,7 kan toeval zijn, maar hij is natuurlijk gister erg veel vocht verloren..daarom ga ik ook maar niet bezuinigen op water...lijkt me dat hij dat toch nodig heeft, dan maar wat vaker plas ruimen...'witte'plas
de vaderhond was wel getest zei de fokker van die hond dat staat al ergens in het forum ...
maar nu..UPDATE :
Morgen moet ik weer naar de dierenarts voor enting , máár wat ons al opviel vanaf dag 1 dat we hem hadden
(en dat heb ik ook al direct tegen de da gezegd) is dat hij dus héél veel dronk...gaat ook echt op zoek naar water
nah zij DA op gegeven moment dat kan wel komen doordat hij dus blaasgruis heeft (geen blaasontsteking toen) geef hem maar max 3 kwart liter, eigenlijk mag hij halve liter hebben.
als ik zijn bakje vol zou doen drinkt hij zo een liter op, buiten gaat hij echt zoeken naar plassen, of water van blaadjes , etc...
de eerste week was zijn plas gewoon gelig...maar langzaamaan is de plas nu toch echt helemaal doorzichtig geworden, het ruikt ook niet.
Hij plast netjes buiten, de laatse twee dagen plast hij zo 6 x in een kwartier in huis en geloof me het zijn geen kleine plasjes.
terwijl hij dus meerdere keren per dag een klein beetje water krijgt.
ehm..hoe leg ik het uit...hij krijgt een kopje water, en plast dat eigenlijk binnen een kwartier 7x uit de hoeveelheid en dan helemaal doorzichtig
en dan houd ie het soms een uurtje droog..heel raar ik geloof niet dat het echt onzindelijkheid is.
we waren zo druk bezig met dat schildklier en dwerg gebeuren en blaasgruis dat we dit misschien een beetje te licht hebben genomen
Toen de DA dinsdag avond belde met uitslag van schildklier en ik hem zei dat hij nog wel steeds enorme dorst had en heeeel veel paste zeij hij...dat is wel vreemd...misschien toch door de blaasgruis laten we maandag even de urine afwachten hoe het staat met de kristalletjes daarin.
maar goed ondertussen word het eigenlijk alleen maar erger....
ik word niet boos op Mike, straf hem ook niet....maar soms word ik er wel en beetje gek van hoor, sorry
hij plast ik dmaak het schoon, draai me om en hoppa ligt alweer nieuwe
maar die kleine kan er niks aan doen
Dusssss....morgen toch maar eens op hameren dat hij toch maar heel uitgebreid onderzocht moet worden, misschien hebben we het wel in de verkeerde hoek gezocht...?
mijn zoon heeft suikerziekte en die zij...mam...zou Mike dat ook niet kunnen hebben...
ik wil niet doordraaien want zo langzamerhand zie ik heel veel dingen die 'niet goed kunnen zijn' bij hem...zo maakte ik buiten ene paar fotos en als hij in de camera keer had hij felgroene ogen...heel raar...heb ze wel als je ze wilt zien...
normaal worden ogen gelig ofzo als je een flits gebruikt..
soms lijkt het of hij beetje blauwige waas in zn oogies heeft..
maar zoals ik al zei, misschien zie ik nu overal spoken...
hij eet goed, drinkt dus goed?(teveel als ik hem zn gang laat gaan) hij is actief, soms wel beetje onrustig...en hij groeit nu wel goed heb ik het idee...
hij was gisterochtend 7 kilo..vanmorgen was 6,7 kan toeval zijn, maar hij is natuurlijk gister erg veel vocht verloren..daarom ga ik ook maar niet bezuinigen op water...lijkt me dat hij dat toch nodig heeft, dan maar wat vaker plas ruimen...'witte'plas
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Hoi, je geeft hem Smuldier toch?
In principe plassen honden die rauw voer eten meer dan dat ze drinken, het voer bevat namelijk ook enorm veel vocht.
Dat de kleur van de plas lichter wordt, vind ik persoonlijk niet zo zeer een alarmbel, het is meer dat wanneer de plas te donker wordt, er iets aan de hand is. Ik las hier ergens dat meer honden met smuldier last van blaasgruis blijken te hebben? Dat vind ik ook erg raar, want de zuurwaardes zijn op basis van rauw voor iets hoger dan bij brok, waardoor er juist minder kans is op blaasgruis. Ik weet niet of je daar brokdieet voor hebt gevoerd? Dat zou evt ook weer verklaren dat je hondje meer gaat drinken. Ik zou deze twee vragen even voorleggen op het medische subforum van barfplaats. Ik denk persoonlijk dat je je er niet al te druk over hoeft te maken.
In principe plassen honden die rauw voer eten meer dan dat ze drinken, het voer bevat namelijk ook enorm veel vocht.
Dat de kleur van de plas lichter wordt, vind ik persoonlijk niet zo zeer een alarmbel, het is meer dat wanneer de plas te donker wordt, er iets aan de hand is. Ik las hier ergens dat meer honden met smuldier last van blaasgruis blijken te hebben? Dat vind ik ook erg raar, want de zuurwaardes zijn op basis van rauw voor iets hoger dan bij brok, waardoor er juist minder kans is op blaasgruis. Ik weet niet of je daar brokdieet voor hebt gevoerd? Dat zou evt ook weer verklaren dat je hondje meer gaat drinken. Ik zou deze twee vragen even voorleggen op het medische subforum van barfplaats. Ik denk persoonlijk dat je je er niet al te druk over hoeft te maken.
-
Zinndy
nee, sinds de DA zag dat hij blaasgruis heeft , moest hij op dieetvoer (brok) voor max twee weken
die zijn bijna om, morgen testen
maar zijn drink/plasgedrag was altijd al veel, alleen eerst had hij gewone gele plas
die zijn bijna om, morgen testen
maar zijn drink/plasgedrag was altijd al veel, alleen eerst had hij gewone gele plas
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik las laatst op het forum van een hond met diabetes isipides (als ik het goed schrijf). Dat is geen echte diabetes maar een gebrek aan een bepaald hormoon, geloof ik. Daar gaan ze ook enorm veel door drinken. Er is een medicijn voor dat goed werkt. Misschien heeft Mike daar last van? Ik hoop dat het iets "simpels" is wat goed te behandelen is. 
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK