Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baknijd.
Moderator: moderatorteam
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Re: Baknijd.
Door de manier van bijten en nog eens bijten, snap ik ook heel goed dat hij uit het gezin weg is gegaan. Met kleine kinderen is dat toch doodeng.
Maar die stichting wist dus precies wat voor hond het was en wat het probleem was.
Als zij niet de juiste opvang en deskundigheid in huis hebben voor hem, waarom hebben ze dan niet toegelaten dat hij via de Martin Gaus school werd herplaatst??
Per slot moet het toch in belang van de hond zijn en niet in belang van een stichting.
Maar die stichting wist dus precies wat voor hond het was en wat het probleem was.
Als zij niet de juiste opvang en deskundigheid in huis hebben voor hem, waarom hebben ze dan niet toegelaten dat hij via de Martin Gaus school werd herplaatst??
Per slot moet het toch in belang van de hond zijn en niet in belang van een stichting.
-
Muk
Wat een triest verhaal. En wat een ontzettend vreemde stichting.
Mariska, heel veel sterkte met het verlies van Joep. Neem het jezelf niet kwalijk, jij hebt gehandeld naar wat jij denkt dat het beste was voor Joep. Dat die stichting daar zoveel misbruik van heeft gemaakt, kon jij niet weten.
Mariska, heel veel sterkte met het verlies van Joep. Neem het jezelf niet kwalijk, jij hebt gehandeld naar wat jij denkt dat het beste was voor Joep. Dat die stichting daar zoveel misbruik van heeft gemaakt, kon jij niet weten.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, blijkbaar wisten ze dat niet. Wat je zo'n stichting na kunt dragen is dat de hond niet uitvoerig getest is vóór plaatsing.mari-anne schreef:Maar die stichting wist dus precies wat voor hond het was en wat het probleem was.
Maar als ze een hond terugkrijgen met de diagnose 'baknijd', denk ik niet dat ze meteen doorhebben wat het eigenlijke probleem is. Vooral niet omdat honden in een andere omgeving in de eerste instantie geneigd zijn om zich koest te houden en hun ware aard niet te laten zien.
En dat kan dus heel erg fout gaan. Want waarom zouden ze er om liegen dat hij de opvangdame én de dierenarts heeft aangevallen? Ik vind dat wel bij het probleem passen, alleen dan nog verder doorgevoerd dan in november bij het adoptiegezin. Volkomen in de lijn van de verwachting als je zo'n hond niet op precies de juiste manier aanpakt.
Zijn er fouten gemaakt?
Vast.
Kun je dat mensen aanrekenen? Weet ik niet, ik was er niet bij, maar na het verhaal helemaal gehoord te hebben (itt de oorspronkelijke vraag: "vind je het normaal om een hond met baknijd af te maken"), kan ik niet vanaf hier zeggen dat de hond nog wel goed te krijgen zou zijn. En dat wellicht - hoe zuur en hard ook voor alle betrokkenen - de juiste beslissing is genomen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
mari-anne
- Zeer actief
Mariska heeft de stichting het probleem uitgelegd en het verhaal verteld. Dus zij wisten wel wat voor hond het was.
Ik snap uit Mariska's verhaal al met wat voor hond ik te maken heb.
Hoe ernstig zijn fixatie op eten is en hoe ernstig hij bijt.
En deze informatie had de stichting ook.
Dus de stichting was wel op de hoogte van het probleem met de hond.
En als ze verstand hadden van honden hadden zij ook geweten dat een hond met dit probleem niet met 2 weken daarvan af is.
En waarom liegen.....tja waarom liegen mensen. Soms om zichzelf er beter te laten uitzien.
Soms om geen gezeur te krijgen als het verhaal erger is en hij in andere situaties ook een spontane bijter blijkt.
Feit blijft dat een hond met dit probleem geholpen zou worden, maar met 2 weken al gedood is.
En dat is niet normaal.
Ik snap uit Mariska's verhaal al met wat voor hond ik te maken heb.
Hoe ernstig zijn fixatie op eten is en hoe ernstig hij bijt.
En deze informatie had de stichting ook.
Dus de stichting was wel op de hoogte van het probleem met de hond.
En als ze verstand hadden van honden hadden zij ook geweten dat een hond met dit probleem niet met 2 weken daarvan af is.
En waarom liegen.....tja waarom liegen mensen. Soms om zichzelf er beter te laten uitzien.
Soms om geen gezeur te krijgen als het verhaal erger is en hij in andere situaties ook een spontane bijter blijkt.
Feit blijft dat een hond met dit probleem geholpen zou worden, maar met 2 weken al gedood is.
En dat is niet normaal.
- Roompie
- Zeer actief
Pff.. Joep had niet zomaar ingeslapen mogen worden. Zijn 'baknijd' was wel lomper dan de gemiddelde baknijd maar het was er wel uit te trainen denk ik.
Maar ze hebben Joep helemaal geen kans gegeven en dat vind ik niet kunnen.
Maar ze hebben Joep helemaal geen kans gegeven en dat vind ik niet kunnen.

- Miranda
- Erelid
Ja, maar als ik het verhaal zo lees was er naast de baknijd een nog veel ernstiger probleem. Ik denk dat dat onderschat is, of zelfs totaal niet herkend.
And few will ever climb
-
chrico
- Zeer actief
Het blijft een triest verhaal en ik denk dat dit niet had mogen gebeuren bij deze hond vooral omdat van te voren bekend is in welke situatie het mis ging. Als je er dan mee aan het werk gaat dan ben je daarop voorbereid en maak je niet dezelfde stomme fout waardoor het mis is gegaan. Daarbij vind ik ook het verhaal van de DA lariekoek om de boel aan te dikken qua agressie. Veel honden bij de DA gedragen zich niet als engeltjes en een hond waarvan je weet dat hij de grens overgaat doe je uit voorzorg een snuitje om ipv een spuitje geven. Ik blijf het een vreemde gang van zaken vinden allemaal maar dat zal wel aan mij liggen.
Ik lees nu dat mensen het probleem groter vinden dan baknijd. Baknijd is een begrip, een begrip dat verder gaat dan een bak verdedigen. Het is eten verdedigen of de hond het zich nu toege-eigend heeft of niet. Hoeveel honden pikken niet van kleine kinderen? Als mijn vriendin hier is met haar kleine kind heb ik ook een stel asohonden die achter hem aanlopen zo van hee dat koekje he, dat koekje is toch voor mij. En als zij het kunnen pikken doen ze dat ook, geen probleem. Als ik dan los roep laten zij braaf (nou ja) het koekje weer vallen maar een hond met voernijd dus niet.
Ik lees nu dat mensen het probleem groter vinden dan baknijd. Baknijd is een begrip, een begrip dat verder gaat dan een bak verdedigen. Het is eten verdedigen of de hond het zich nu toege-eigend heeft of niet. Hoeveel honden pikken niet van kleine kinderen? Als mijn vriendin hier is met haar kleine kind heb ik ook een stel asohonden die achter hem aanlopen zo van hee dat koekje he, dat koekje is toch voor mij. En als zij het kunnen pikken doen ze dat ook, geen probleem. Als ik dan los roep laten zij braaf (nou ja) het koekje weer vallen maar een hond met voernijd dus niet.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
mari-anne
- Zeer actief
Als ik het verhaal lees, lees ik dat het een lieve hond was zolang er geen eten bij kwam kijken.
SUperlief naar de kinderen ook.
Dierenarts heeft hij zich voorbeeldig gedragen.
Alleen dus, zoals het nu eenmaal gaat met baknijd....waren er problemen als er voedsel bij kwam kijken.
En dat is gewoon goed te behandelen.
Als je baknijd verkeerd eruit probeerd te trainen kan je een hond idd behoorlijk vals krijgen. En ik heb zo het idee als het 2-de dierenartsenverhaal klopt, dat er dus totaal verkeerd getraind is met hem.
Wat zo ie zo al blijkt uit het feit dat de hond na 2 weken al dood was.
Tja, dat was dan een zeer korte training¿¿!!
Het klinkt mij dan meer in de oren van......dat zullen we wel eventjes oplossen. En gebeurd dat met straffen....tja dan is het bijten een zeer logisch gevolg bij deze hond.
Waarom anders zou een hond die verder dus superlief is, opeens zo veranderen.
Was er bij de dierenarts ook eten dan?? Of was de hond al zo bang geworden dat de angst zich doortrok naar de dierenarts.
Naar mijn idee moet er in dat gastgezin dus iets mis gegaan zijn met hem.
SUperlief naar de kinderen ook.
Dierenarts heeft hij zich voorbeeldig gedragen.
Alleen dus, zoals het nu eenmaal gaat met baknijd....waren er problemen als er voedsel bij kwam kijken.
En dat is gewoon goed te behandelen.
Als je baknijd verkeerd eruit probeerd te trainen kan je een hond idd behoorlijk vals krijgen. En ik heb zo het idee als het 2-de dierenartsenverhaal klopt, dat er dus totaal verkeerd getraind is met hem.
Wat zo ie zo al blijkt uit het feit dat de hond na 2 weken al dood was.
Tja, dat was dan een zeer korte training¿¿!!
Het klinkt mij dan meer in de oren van......dat zullen we wel eventjes oplossen. En gebeurd dat met straffen....tja dan is het bijten een zeer logisch gevolg bij deze hond.
Waarom anders zou een hond die verder dus superlief is, opeens zo veranderen.
Was er bij de dierenarts ook eten dan?? Of was de hond al zo bang geworden dat de angst zich doortrok naar de dierenarts.
Naar mijn idee moet er in dat gastgezin dus iets mis gegaan zijn met hem.
- Maria7
- Actief
Wat niet te verteren is.Dat Joep via Martin Gaus herplaatst kon worden en dat zij hem die kans niet hebben gegeven.Dus hoe het ook zit,de stichting is fout!Zij hadden Joep de tijd en een kans moeten geven.
Het was een hond met een rugzak en hij moest uit zijn vertrouwde omgeving weg.Dit veroorzaakt stress en onzekerheid .Hij was vast ook verdrietig dat hij het gezin moest missen.
Daardoor wordt vaak het probleem verergerd .
Het was een hond met een rugzak en hij moest uit zijn vertrouwde omgeving weg.Dit veroorzaakt stress en onzekerheid .Hij was vast ook verdrietig dat hij het gezin moest missen.
Daardoor wordt vaak het probleem verergerd .

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
- Mariska en Joep
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja, dat is nou precies wat me zo dwars zit, had ik hem maar via Martin Gaus herplaatst...Maria7 schreef:Wat niet te verteren is.Dat Joep via Martin Gaus herplaatst kon worden en dat zij hem die kans niet hebben gegeven.Dus hoe het ook zit,de stichting is fout!Zij hadden Joep de tijd en een kans moeten geven.
Maar ja, dat is achteraf, al vind ik wel dat de stichting op z'n minst even had kunnen informeren via mij, ze wisten immers dat ze bij Martin Gaus gezegd hadden dat het eruit te trainen was! Voordat je zijn doodsvonnis uitspreekt is dat wel het minste wat je kunt doen in mijn ogen..

'Soms is er zoveel wat we voelen....
maar zo weinig wat we kunnen zeggen...'
-
mari-anne
- Zeer actief
Nou idd.
- wendyenchristian
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Mopshond en kruising argentijnse dog
Als ik dit zo lees zijn sommige mensen niet goed bij hun hoofd. Misschien ging het wel wat verder als die baknijd maar als de MG aanbiedt om hem te trainen geef hem die kans dan en maak m niet gelijk af!

- bernersennenhond
- Actief
Dat had ik ook al gemeld voor dat het hele verhaal verteld werd.Miranda schreef:Ja, maar als ik het verhaal zo lees was er naast de baknijd een nog veel ernstiger probleem. Ik denk dat dat onderschat is, of zelfs totaal niet herkend.
Baknijd gaat vaak met meerdere dingen gepaard, de hond heeft zich aan geleerd dat dit effect heeft. Dan zal dit ook bij andere dingen gebruikt gaan worden.
What the.....???

- Teuntje56
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes - Aantal honden: 2
Ook al zou het kunnnen dat er meer achter zat dan baknijd, het feit blijft dat deze hond niet de kans heeft gehad om om een goede manier getest en getraind te worden. Is nadat hij bij Mariska weg is gegaan en naar ik begrijp zou er binnen de opvang gewerkt worden aan het probleem, maar hij werd in een verkeerd gezin geplaatst die niet bij machte was om dit probleem op te pakken. Binnen 2 weken moest hij inslapen omdat zich weer een aantal vervelende/niet acceptabele acties hebben plaats gevonden.
Helaas geen gebruik gemaakt van het aanbod om via Martin Gaus te trainen en te herplaatsen. Het kan best dat uiteindelijk het besluit ook dan in laten slapen was, maar dat het zo snel en op deze manier is gebeurd maakt het natuurlijk wel heel wrang. Ik begrijp heel goed het verdriet, frustratie, teleurstelling en boosheid van Mariska en dat het vertrouwen erg is geschaad. Sterkte.
Helaas geen gebruik gemaakt van het aanbod om via Martin Gaus te trainen en te herplaatsen. Het kan best dat uiteindelijk het besluit ook dan in laten slapen was, maar dat het zo snel en op deze manier is gebeurd maakt het natuurlijk wel heel wrang. Ik begrijp heel goed het verdriet, frustratie, teleurstelling en boosheid van Mariska en dat het vertrouwen erg is geschaad. Sterkte.
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Daar ben ik het ook mee eens de laatste zin.S@ndr@ schreef:dat geeft wel aan dat het heftiger is dan doorsnee, maar de aanpak dat je vertrouwen en rust gaat kweken bij zo`n hond lijkt mer verder gewoon de enige goeie.
behalve met rust gelaten,werd er niet zoveel aan gedaan heb ik het idee.
Ik geloof dat ik de hele dag bezig zou zijn met brokjes en hapjes in die bak gooien, en stuk voor stuk als het moest.
ik zou er gewoon een aantal weken voor uittrekken op die manier.
maar goed, hij is tegen de verkeerde opvangers opgelopen, triest blijft het
En verder heb ik ook wel consessies gedaan toen ik in conflict kwam met mijn reu toen ik hem net had, daar waar een ander zei is hij besodemieterd, zo'n hond trek je het bed af heb ik toen ook bewust gekozen voor een andere manier omdat ik echt het vermoeden had dat we een probleem samen hadden.
En met speciaal eten ga ik ook niet loscommando geven, had eens teveel pens gegeven en alles aan 1 lap, dan roep ik de hond weg van het eten.. ik ga dan niet bij de hond staan en laten lossen bijvoorbeeld, kan misschien wel maar ik kies dan voor de ander optie bij me roepen af liggen en dan kan ik zelf naar het voer toe. Zonder dat het issue voer verdedigen kan worden.
Zo reageert iedereen anders. Ik kan denk best eten afpakken, maar heb het nooit op die manier gedaan, dus in die zin nooit in conflict gekomen met mijn honden.. komt ook door te lezen dat eten soms belangrijk is voor bepaalde honden en dat ze dan ook de eigenaar bijten in die gevallen.
Maar triest dat je hond is ingeslapen terwijl je dacht er goed aan te doen om hem te herplaatsen en op naar een ander goed gezin.
- Miranda
- Erelid
Ik denk dat dáár de pijn zit. Ongeacht of het nu wel of niet terecht was dat hij werd afgemaakt. Je loopt tegen een probleem aan, beseft dat je hem niet kan helpen, iemand anders zegt dat ze dat wel kan....en twee weken later is hij er niet meer.blondie schreef:Maar triest dat je hond is ingeslapen terwijl je dacht er goed aan te doen om hem te herplaatsen en op naar een ander goed gezin.
Dat is heel erg hard. Want je hóópt dat zo'n hond het ergens anders beter doet. Beter hééft. Daarom herplaats je hem.
Dat neemt niet weg dat het wellicht in alle scenario's hetzelfde was gelopen.
And few will ever climb
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Ik heb het akelige gevoel dat het een dergelijke training was:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Baknijd vanaf 1 minuut.
Baknijd vanaf 1 minuut.
- Maria7
- Actief
VRESELIJK!!!!Dan ook nog zn kleine bench!!!Ennath schreef:Ik heb het akelige gevoel dat het een dergelijke training was:
Baknijd vanaf 1 minuut.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Maar toch, met alle respect voor het verdriet van mariska. Niemand weet wat er gebeurd is in dat laatste gezin. En dat de hond de dierenarts heeft aangevallen hoeft natuurlijk niet uit de duim gezogen te zijn.
Dit hondje is natuurlijk ondertussen heel vaak herplaatst, verwijt ik niemand hoor, maar een hond met een agressieprobleem, want dat kun je toch in alle mildheid wel stellen dat de hond dat had, wordt daar steeds slechter van.
Maw niemand weet wat er gebeurd is.
Dit hondje is natuurlijk ondertussen heel vaak herplaatst, verwijt ik niemand hoor, maar een hond met een agressieprobleem, want dat kun je toch in alle mildheid wel stellen dat de hond dat had, wordt daar steeds slechter van.
Gr. Aniek

- Maria7
- Actief
Mijn zuster haar hond grijpt de DA ook.Hij kan niet zonder een bandje om zijn bek onderzocht worden.Verder is het een hele lieve hond.Budkes schreef:Maar toch, met alle respect voor het verdriet van mariska. Niemand weet wat er gebeurd is in dat laatste gezin. En dat de hond de dierenarts heeft aangevallen hoeft natuurlijk niet uit de duim gezogen te zijn.
Waarom mocht hij niet via Martin Gaus herplaatst worden?Die kans had hij moeten krijgen.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Die kans had hij ook mogen krijgen, maar niemand hier kan zeggen dat het dan niet mis was gegaan, immers niemand weet wat er gebeurd is.
En nee het is niet apart als een hond de DA grijpt, die van mij vreet hem ook op, hier werd echter min of meer beweerd dat dat ook wel verzonnen zou zijn, om 1 en ander te rechtvaardigen, en dat weet dus niemand.
Voor hetzelfde geld had de hond via MG worden herplaatst en was het ook gruwelijk fout gegaan, na de zoveelste herplaatsing. De gemiddelde hond komt daar echt niet beter uit. Daar heb ik hier het levende voorbeeld van rondlopen.
Ik vind alleen dat je geen oordeel kunt vellen over mensen en wat ze allemaal wel niet fout hebben gedaan als je uberhaupt bij benadering niet weet wat er gebeurd is.
En nee het is niet apart als een hond de DA grijpt, die van mij vreet hem ook op, hier werd echter min of meer beweerd dat dat ook wel verzonnen zou zijn, om 1 en ander te rechtvaardigen, en dat weet dus niemand.
Voor hetzelfde geld had de hond via MG worden herplaatst en was het ook gruwelijk fout gegaan, na de zoveelste herplaatsing. De gemiddelde hond komt daar echt niet beter uit. Daar heb ik hier het levende voorbeeld van rondlopen.
Ik vind alleen dat je geen oordeel kunt vellen over mensen en wat ze allemaal wel niet fout hebben gedaan als je uberhaupt bij benadering niet weet wat er gebeurd is.
Gr. Aniek

- Miranda
- Erelid
Dat dusBudkes schreef:Ik vind alleen dat je geen oordeel kunt vellen over mensen en wat ze allemaal wel niet fout hebben gedaan als je uberhaupt bij benadering niet weet wat er gebeurd is.
And few will ever climb
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Juist.Miranda schreef:Dat dusBudkes schreef:Ik vind alleen dat je geen oordeel kunt vellen over mensen en wat ze allemaal wel niet fout hebben gedaan als je uberhaupt bij benadering niet weet wat er gebeurd is.

- Mariska en Joep
- nieuw lid
Ik begrijp waar jullie standpunt vandaan komt, zo denk ik er in principe ook altijd over...maaaar..
in dit geval ben ik het er niet mee eens.
Binnen 2 weken nadat we onze Joep bij het opvanggezin gebracht hebben hebben ze hem laten inslapen. 2 weken, dat was in mijn opinie de tijd die ze hem hadden moeten geven om te wennen aan de nieuwe situatie, het nieuwe gezin, de nieuwe honden, de nieuwe omgeving...Deze hond was al zo vaak van huis veranderd dat hij met name die tijd nodig had! Daarna hadden ze pas moeten beginnen met het trainen..
Via facebook hield de vrouw van het opvanggezin een soort dagboek bij waarin ik heb gelezen dat ze meteen van dag 1 af is begonnen met aan zijn voerbak te komen terwijl hij aan het eten was. Ze was die eerste dagen dan ook erg trots dat haar dit was gelukt!
Verder ben ik erachter gekomen, en dat bedoel ik zéker niet disrespectvol, dat deze mevrouw achter de lopende band staat in een fabriek, honden zijn haar hobby, ze is dus niet professioneel met hem bezig geweest. En dat neem ik de stichting wel kwalijk. Ik wilde hem in eerste instantie via Martin Gaus laten herplaatsen. Hij zou dan in een opvanggezin terrecht komen waar er met een deskundig professioneel trainer met hem gewerkt zou worden. De trainster van de MG school is hier thuis geweest, heeft de hond ook op de hondenschool meegemaakt en wist dacht zeker dat het eruit te trainen was! Dit heb ik ook allemaal verteld aan de vrouw die de stichting leidt. Maar zij vond dat ze het beter konden, en in het contract wat ik getekend had stond dat hij in zo'n soort geval terug moest naar de stichting...Kortom, ze waren op de hoogte van MG, ze hadden kunnen bedenken dat als het hen niet lukte, wellicht dat MG er wel iets mee kon, op professioneel vlak, zoals ik dacht dat het bij hun ook zou gaan eigenlijk, anders had ik hem nooit gebracht!
Ook het feit dat ik totaal geen antwoord krijg op mijn mails/telefoontjes, ik heb gesmeekt om een update, hoe gaat het met onze lieve Joep, alsjeblieft geef me antwoord?!! Maar nee, niks totaal niks. Zelfs het fatsoen om ons te vertellen dat Joep dood was hadden ze niet. Ik moest er via facebook achter komen en alles wat ik toen te horen kreeg was er heeft een nieuw bijtincident plaatsgevonden en hij wilde de dierenarts aanvallen dus hij heeft een spuije gehad. Verder niets. Geen antwoord op mijn vragen, wat is er dan precies gebeurd, waarom heeft hij de dierenarts aan willen vallen, wat is de naam van de dierenarts, wil hem graag spreken...niets niets niets...Als je niets te verbergen hebt en je bent ervan overtuigd dat alles volgens de regels is gegaan dan kun je toch zonder zorgen antwoord geven en ons op de hoogte stellen van onze hond? Ook op de vraag of we dan tenminste zijn as mogen krijgen krijg ik gewoon GEEN antwoord, ik vraag me daarom ook stellig af of er uberhaupt wel as is...
Dus NEE, ik denk absuoluut niet dat hij een eerlijke kans heeft gehad en dat neem ik ze heel erg kwalijk..
in dit geval ben ik het er niet mee eens.
Binnen 2 weken nadat we onze Joep bij het opvanggezin gebracht hebben hebben ze hem laten inslapen. 2 weken, dat was in mijn opinie de tijd die ze hem hadden moeten geven om te wennen aan de nieuwe situatie, het nieuwe gezin, de nieuwe honden, de nieuwe omgeving...Deze hond was al zo vaak van huis veranderd dat hij met name die tijd nodig had! Daarna hadden ze pas moeten beginnen met het trainen..
Via facebook hield de vrouw van het opvanggezin een soort dagboek bij waarin ik heb gelezen dat ze meteen van dag 1 af is begonnen met aan zijn voerbak te komen terwijl hij aan het eten was. Ze was die eerste dagen dan ook erg trots dat haar dit was gelukt!
Verder ben ik erachter gekomen, en dat bedoel ik zéker niet disrespectvol, dat deze mevrouw achter de lopende band staat in een fabriek, honden zijn haar hobby, ze is dus niet professioneel met hem bezig geweest. En dat neem ik de stichting wel kwalijk. Ik wilde hem in eerste instantie via Martin Gaus laten herplaatsen. Hij zou dan in een opvanggezin terrecht komen waar er met een deskundig professioneel trainer met hem gewerkt zou worden. De trainster van de MG school is hier thuis geweest, heeft de hond ook op de hondenschool meegemaakt en wist dacht zeker dat het eruit te trainen was! Dit heb ik ook allemaal verteld aan de vrouw die de stichting leidt. Maar zij vond dat ze het beter konden, en in het contract wat ik getekend had stond dat hij in zo'n soort geval terug moest naar de stichting...Kortom, ze waren op de hoogte van MG, ze hadden kunnen bedenken dat als het hen niet lukte, wellicht dat MG er wel iets mee kon, op professioneel vlak, zoals ik dacht dat het bij hun ook zou gaan eigenlijk, anders had ik hem nooit gebracht!
Ook het feit dat ik totaal geen antwoord krijg op mijn mails/telefoontjes, ik heb gesmeekt om een update, hoe gaat het met onze lieve Joep, alsjeblieft geef me antwoord?!! Maar nee, niks totaal niks. Zelfs het fatsoen om ons te vertellen dat Joep dood was hadden ze niet. Ik moest er via facebook achter komen en alles wat ik toen te horen kreeg was er heeft een nieuw bijtincident plaatsgevonden en hij wilde de dierenarts aanvallen dus hij heeft een spuije gehad. Verder niets. Geen antwoord op mijn vragen, wat is er dan precies gebeurd, waarom heeft hij de dierenarts aan willen vallen, wat is de naam van de dierenarts, wil hem graag spreken...niets niets niets...Als je niets te verbergen hebt en je bent ervan overtuigd dat alles volgens de regels is gegaan dan kun je toch zonder zorgen antwoord geven en ons op de hoogte stellen van onze hond? Ook op de vraag of we dan tenminste zijn as mogen krijgen krijg ik gewoon GEEN antwoord, ik vraag me daarom ook stellig af of er uberhaupt wel as is...
Dus NEE, ik denk absuoluut niet dat hij een eerlijke kans heeft gehad en dat neem ik ze heel erg kwalijk..

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Eens. Je hebt baknijd en baknijd, om zo maar te zeggen...Ik moet zeggen dat dit behoorlijk ernstig klinkt. En niet met een simpel 'we laten hem even alleen tijdens het eten' op te lossen. De stichting moet, na intensief trainen, ook de verantwoordelijkheid kunnen dragen dat iets dergelijks echt niet weer gebeurd. Kan iemand dat garanderen, bij dergelijke (toch wel buitenproportionele) agressie? Dat lijkt mij heel moeilijk. Hoe erg ook voor jullie...alm@ schreef:Juist.Miranda schreef:Dat dusBudkes schreef:Ik vind alleen dat je geen oordeel kunt vellen over mensen en wat ze allemaal wel niet fout hebben gedaan als je uberhaupt bij benadering niet weet wat er gebeurd is.
- bernersennenhond
- Actief
In Amerika worden honden met baknijd niet eens geplaatst.
Eerst dat eruit voor er verder gekeken wordt.
Eerst dat eruit voor er verder gekeken wordt.
What the.....???

-
S@ndr@
- Zeer actief
In Amerika doen ze wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb 
- bernersennenhond
- Actief
Ik vind dit niet verkeerd, een hond met afwijkend gedrag niet plaatsen.S@ndr@ schreef:In Amerika doen ze wel meer dingen waar ik vraagtekens bij heb
Hij zou maar weer bij de verkeerde komen en het gaat echt fout.
Vind jij van wel dan?
What the.....???

- Mariska en Joep
- nieuw lid
Dat ben ik met je eens, maar versta je 2 weken onder intensief trainen???? Hij heeft niet eens de kans gehad om daar op een rustige manier te wennen aan de nieuwe situatie, vind je het gek dat hij van slag raakt?! Ik niet..Eens. Je hebt baknijd en baknijd, om zo maar te zeggen...Ik moet zeggen dat dit behoorlijk ernstig klinkt. En niet met een simpel 'we laten hem even alleen tijdens het eten' op te lossen. De stichting moet, na intensief trainen, ook de verantwoordelijkheid kunnen dragen dat iets dergelijks echt niet weer gebeurd. Kan iemand dat garanderen, bij dergelijke (toch wel buitenproportionele) agressie? Dat lijkt mij heel moeilijk. Hoe erg ook voor jullie...
Als er echt op een juiste manier getraind zou zijn, en dan bedoel ik professioneel en lang genoeg om resultaat te zien, en dan zou blijken dat er geen andere weg is...ja, dat is in mijn ogen iets anders dan wat hier is gebeurd..

-
chrico
- Zeer actief
Als ik jouw verhaal lees dan zeg ik nee, twee weken is niet genoeg. Als ik lees dat die opvang vanaf dag 1 bij de bak kan en de bak aanraakt dan is de baknijd niet van die mate dat de hond direct ergens opklapt. Daar moet dan meer gebeurd zijn onder de noemer trainen en ik denk teveel vertrouwen in een hond die dat niet verdiend in deze situatie.Mariska en Joep schreef:
Dat ben ik met je eens, maar versta je 2 weken onder intensief trainen???? Hij heeft niet eens de kans gehad om daar op een rustige manier te wennen aan de nieuwe situatie, vind je het gek dat hij van slag raakt?! Ik niet..
Als er echt op een juiste manier getraind zou zijn, en dan bedoel ik professioneel en lang genoeg om resultaat te zien, en dan zou blijken dat er geen andere weg is...ja, dat is in mijn ogen iets anders dan wat hier is gebeurd..
Maar goed, hoe lullig het ook klinkt, als je ooit weer een hond aanschaft dan weet je nu dat je van te voren eerst wat meer onderzoek moet doen waar de hond vandaan komt en niet meer zomaar ergens een hond vandaan halen omdat de site mooie verhalen verteld. Deze hond is de dupe, jij bent de dupe en de rest heeft nergens last van.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan