Rowan
Moderator: moderatorteam

grappig hoe dat dan is tov andere rassen want jij vind hem nergens overdreven in, terwijl hij dat eigenlijk wel is voor een pharaohhondNanna schreef:Een zeer veelwinnende Pharaohond, Qing.
Niet alleen een fraaie rasvertegenwoordiger maar eigenlijk ook hoe ik vind dat een HOND eruit zou moeten zien. Nergens overdreven, alles functioneel![]()
Ik moet zeggen dat ik absoluut niet van de ruwhaartjes ben, maar ditempyree schreef:En dat is nou net wat mij aantrekt bij dit ras !Yai schreef:Ik vind bij deze honden de snuit altijd zo raar. Het lijkt wel alsof ze een snor hebben.Aimee schreef:

Haha, zo is het weer bij iedereen anders. Ik vind het echt helemaal niks.empyree schreef:En dat is nou net wat mij aantrekt bij dit ras !Yai schreef:Ik vind bij deze honden de snuit altijd zo raar. Het lijkt wel alsof ze een snor hebben.Aimee schreef:

Ja! Maar Rowan is ook heel knap.Sita schreef:Dit vind ik ook een hele mooie golden![]()
Rowan

Prachtig!Martijn schreef:
Wel leuk dat hier allemaal verschillende rassen voorbij komen, ik had echt nog nooit van de Coonhound gehoord. Nu even aan het kijken op internet, maar wat ik zo lees, lijken me het hele fijne honden!Corneel schreef:Mooi zijn ze hé?cloris schreef:Oh die Coonhounds![]()
Ik ben net bezig nog wat meer foto's van ze te zoeken.

Foxen vind ik inderdaad ook fokkers-kunst. Zo perfect gefokt is bijna geen enkel ras.Gos schreef:Prachtig!Martijn schreef:
Foxen vind ik inderdaad ook fokkers-kunst. Zo perfect gefokt is bijna geen enkel ras.Gos schreef:Prachtig!Martijn schreef:

wolfhonden zijn mijn nummer 1 maar idd de mooie perfecte Fox is echt mijn nummer 2MARC_S schreef:Foxen vind ik inderdaad ook fokkers-kunst. Zo perfect gefokt is bijna geen enkel ras.Gos schreef:Prachtig!Martijn schreef:
Uiteraarddogsincluded schreef:ElieVandoorne schreef:Goeie vertegenwoordiger - naar mijn mening - van de Dogo Argentino.
Je hebt smaak
Mireillevdw schreef:Oh, ik heb er weer 2 favorieten bij:
Sandukan vom Altdeutschen Eck![]()
![]()
:
Rocky von Eldorado (ja, weer een Eldoradotje)- alleen jammer dat ik geen stafoto kan vinden....
Hier samen......![]()
![]()
![]()

Dat zijn inderdaad hele forse honden!zeta-jones schreef:Wat een vreselijk forse honden. Absoluut geen herder meer voor mij. Weigh too much. Een herder hoort elegant te zijn. Nu vind ik ODH's over het algemeen vaak aan de forse kant, maar deze twee...nee, zijn voor mij geen typische herders.

Toch zijn in de ODHwereld in het algemeen de forse honden ook graag geziene honden.zeta-jones schreef:Mireillevdw schreef:Oh, ik heb er weer 2 favorieten bij:
![]()
:
Rocky von Eldorado (ja, weer een Eldoradotje)- alleen jammer dat ik geen stafoto kan vinden....
Hier samen......![]()
![]()
![]()
Wat een vreselijk forse honden. Absoluut geen herder meer voor mij. Echt too much. Een herder hoort elegant te zijn. Nu vind ik ODH's over het algemeen vaak aan de forse kant, maar deze twee...nee, zijn voor mij geen typische herders.

Ja ze zien in de labradorwereld labrador ook graag dik en forsMireillevdw schreef:Toch zijn in de ODHwereld in het algemeen de forse honden ook graag geziene honden.zeta-jones schreef:Mireillevdw schreef:Oh, ik heb er weer 2 favorieten bij:
![]()
:
Hier samen......![]()
![]()
![]()
Wat een vreselijk forse honden. Absoluut geen herder meer voor mij. Echt too much. Een herder hoort elegant te zijn. Nu vind ik ODH's over het algemeen vaak aan de forse kant, maar deze twee...nee, zijn voor mij geen typische herders.
Onze Haakon is bijvoorbeeld een stuk minder fors gebouwd.
Bovenstaande honden zijn overigens ook heel dik behaard, waardoor ze veel forser lijken.

Ik vind dit dus echt helemaal niks. :N:Aimee schreef:Ja ze zien in de labradorwereld labrador ook graag dik en fors
maakt niet dat het goed, gezond en mooi is. Ik vind vooral de eerste hond echtLijkt wel of er een berghond doorheen zit. Dan kan je het hele principe van 'rechtere' rug ook wel weggooien, als ze zo log gefokt worden krijgen ze alsnog met z'n allen HD.

Ja, ik vind dat ze prachtige honden hebben.poembaa schreef:Of Shinji's star ! Hihi, Saskia ken ik nog ....

Wij zijn er (volgens mij) in 2009 geweest en hebben op de lijst gestaan voor een pup.poembaa schreef:Of Shinji's star ! Hihi, Saskia ken ik nog ....
Ja, dat zijn ze ook.Ineke schreef:Wij zijn er (volgens mij) in 2009 geweest en hebben op de lijst gestaan voor een pup.poembaa schreef:Of Shinji's star ! Hihi, Saskia ken ik nog ....
Helaas kon dat door persoonlijke omstandigheden niet doorgaan, maar ik vind hun honden werkelijk prachtig!

Hij is ook mooipoembaa schreef:Leuk topic dit.
Ik heb voor het eerst een tervueren die ik zelf ook mooi vindt:
(foto)
Rhythm
Ik vind hem mooi omdat hij niet iel oogt. Echt een herder met wat wolf-achtige trekken. Dikke kraag, maar ook mooi rood van kleur. Ik hou niet van die collieneuzen, dus hij moet stop hebben en een beetje een breder hoofd.
Hihi nummer vijf, dus mag ik ook eens een knap exemplaar hebben?
Mijn andere honden zijn nooit echt knap geweest, maar uiteraard wel het liefste (hihi en aangezien Rhythm momenteel vreselijk draakje is, denk ik dat hij gewoon mooi is. En dat lief even kwijt is hahaha)