Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reddingshondentraining bij ZON (zuid oost Nederland)

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Reddingshondentraining bij ZON (zuid oost Nederland)

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Heeft iemand ervaring met bovenstaande vereniging?
Hier de website:
http://www.reddingshonden-zon.nl/
Onze 2de ODH pup gaat uit werklijnen komen en wij hebben interesse om deze trainingen met hem te gaan doen.
Het lijkt me echt ontzettend gaaf om zo je steentje bij te kunnen dragen aan de samenleving, want als ik het goed heb, kan je hond ook echt ingezet worden voor reddingsacties. :ok:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Reddingshondentraining bij ZON (zuid oost Nederland)

Ongelezen bericht door loony »

Hoi,
ik ken er een paar mensen, het is niet zomaar een hobby je moet bewijzen dat je er staat en elke week aanwezig zijn.
Echte zoekacties doen ze niet, daar is een speciale groep voor en een intensieve training voor handler en hond. Het is niet zomaar als er ergens een aarbeving is dat je hups een vliegtuig inkan en gaan maar.
Je moet de gevaren van ingestorte gebouwen kennen, je ziet de afschuwlijkste dingen als verminkte mensen en je vind meer lijken dan levenden.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

loony schreef:Hoi,
ik ken er een paar mensen, het is niet zomaar een hobby je moet bewijzen dat je er staat en elke week aanwezig zijn.
Echte zoekacties doen ze niet, daar is een speciale groep voor en een intensieve training voor handler en hond. Het is niet zomaar als er ergens een aarbeving is dat je hups een vliegtuig inkan en gaan maar.
Je moet de gevaren van ingestorte gebouwen kennen, je ziet de afschuwlijkste dingen als verminkte mensen en je vind meer lijken dan levenden.
Ik doelde eigenlijk meer op hulp in eigen land. Ik neem aan dat de meeste landen zelf reddingsteams/capaciteiten heeft.
Ik denk wel dat deze taken wel echt leuk en intensief zijn voor zowel hond als baas.
Afbeelding
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Buitenland gebeurd door de USAR vanuit de landelijke hulpdiensten.
De meeste europese landen hebben zo'n team, niet elk land heeft ook een hondenafdeling in het team.
Maar ongevraagd gaan ook andere reddingshonden teams wel eens naar het buitenland, dat komt voor, maar is duur en vaak (gedeeltelijke) voor eigen kosten heb ik begrepen.

Verder worden ze in het binnenland wel ingezet hoor. In principe altijd iov met de plaatselijke politie.
Vaak gebeuren deze inzetten na aanvraag door familie/vrienden van vermiste personen.
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

De club waar je de link van hebt staan is in 1e instantie voor sport training en traint niet voor inzetten
Jan
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

janinca2002 schreef:De club waar je de link van hebt staan is in 1e instantie voor sport training en traint niet voor inzetten
Ok, nou het id geen vereisste ofzo, maar het leek me wel mooi om iets te kunnen betekenen. :wink:
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Mireillevdw schreef:
janinca2002 schreef:De club waar je de link van hebt staan is in 1e instantie voor sport training en traint niet voor inzetten
Ok, nou het id geen vereisste ofzo, maar het leek me wel mooi om iets te kunnen betekenen. :wink:
Voordat je wat kunt betekenen, ben je heel wat trainen verder hoor. Dat gaat niet vanzelf.
Mireillevdw
Zeer actief
Contacteer:

antheman schreef:
Mireillevdw schreef:
Voordat je wat kunt betekenen, ben je heel wat trainen verder hoor. Dat gaat niet vanzelf.
Ja, dat snap ik wel, hoor. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”