Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat zien wat je mooi vindt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Laat zien wat je mooi vindt.

Ongelezen bericht door poembaa »

En wat voor karaktertje is dat dan?
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:Afbeelding
:N: Ik zou het niet eens als herder herkend hebben. Als je zou zeggen dat het een kruising chowchow was had ik het ook geloofd.....
Nee, dit vind ik absoluut niet mooi.
Ik dacht meteen aan een kruising Newfoundlander :hmmm:
Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Ellen. schreef:Ik dacht meteen aan een kruising Newfoundlander :hmmm:
Vandaar dat ik die honden mooi vind. :smile:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Afbeelding
Geef mij hem maar, een prachtige ODH :ok:
Perry en Noah

Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

:engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou van Husky's met een lichte kop :love:
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Aimee schreef:
Mireillevdw schreef: Toch zijn in de ODHwereld in het algemeen de forse honden ook graag geziene honden.
Onze Haakon is bijvoorbeeld een stuk minder fors gebouwd.
Afbeelding
Bovenstaande honden zijn overigens ook heel dik behaard, waardoor ze veel forser lijken.
Ja ze zien in de labradorwereld labrador ook graag dik en fors
Afbeelding

Afbeelding

maakt niet dat het goed, gezond en mooi is. Ik vind vooral de eerste hond echt :eek: Lijkt wel of er een berghond doorheen zit. Dan kan je het hele principe van 'rechtere' rug ook wel weggooien, als ze zo log gefokt worden krijgen ze alsnog met z'n allen HD.
Zeg je nou werkelijk die eerste????? :80: :80: Die tweede ziet er in mijn ogen veel, en veel forser en vooral heel veel dikker uit. Ja, zo zie je ze hier ook. Maar die honden hebben dikke overgewicht. Het zijn net wandelende oliebollen.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

poembaa schreef:Leuk topic dit.

Ik heb voor het eerst een tervueren die ik zelf ook mooi vindt:
Afbeelding
Rhythm
Ik vind hem mooi omdat hij niet iel oogt. Echt een herder met wat wolf-achtige trekken. Dikke kraag, maar ook mooi rood van kleur. Ik hou niet van die collieneuzen, dus hij moet stop hebben en een beetje een breder hoofd.

Hihi nummer vijf, dus mag ik ook eens een knap exemplaar hebben?

Mijn andere honden zijn nooit echt knap geweest, maar uiteraard wel het liefste (hihi en aangezien Rhythm momenteel vreselijk draakje is, denk ik dat hij gewoon mooi is. En dat lief even kwijt is hahaha)
Dat is écht een mooie tervuur, vind ik. :mann:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Lellibel schreef:
Aimee schreef:
Mireillevdw schreef: Toch zijn in de ODHwereld in het algemeen de forse honden ook graag geziene honden.
Onze Haakon is bijvoorbeeld een stuk minder fors gebouwd.
Afbeelding
Bovenstaande honden zijn overigens ook heel dik behaard, waardoor ze veel forser lijken.
Ja ze zien in de labradorwereld labrador ook graag dik en fors
Afbeelding

Afbeelding

maakt niet dat het goed, gezond en mooi is. Ik vind vooral de eerste hond echt :eek: Lijkt wel of er een berghond doorheen zit. Dan kan je het hele principe van 'rechtere' rug ook wel weggooien, als ze zo log gefokt worden krijgen ze alsnog met z'n allen HD.
Zeg je nou werkelijk die eerste????? :80: :80: Die tweede ziet er in mijn ogen veel, en veel forser en vooral heel veel dikker uit. Ja, zo zie je ze hier ook. Maar die honden hebben dikke overgewicht. Het zijn net wandelende oliebollen.
Nee ik heb het over de ODH's in mijn citaat :mrgreen:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb het voorrecht gehad onderstaande dame zonder riem in het bos te kunnen bekijken helemaal bewegend op haar eigen manier. ik heb echt genoten en het volgens mij ook gezegd dat ik haar zo vind passen in de natuur. niks teveel, niks te weinig "gewoon" een hond waar alles aan klopt. ze is geweldig! geen hond waarbij ik denk zooo die wil ik! maar wel 1 waar ik verschrikkelijk van geniet hoe slim ze is, hoe op zichzelf en toch open ze is. hoe natuurlijk ze is.

miss Cleo :I:
Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik vind die koppies altijd zo klein tegenover die grote lijven
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

massam schreef:ik heb het voorrecht gehad onderstaande dame zonder riem in het bos te kunnen bekijken helemaal bewegend op haar eigen manier. ik heb echt genoten en het volgens mij ook gezegd dat ik haar zo vind passen in de natuur. niks teveel, niks te weinig "gewoon" een hond waar alles aan klopt. ze is geweldig! geen hond waarbij ik denk zooo die wil ik! maar wel 1 waar ik verschrikkelijk van geniet hoe slim ze is, hoe op zichzelf en toch open ze is. hoe natuurlijk ze is.

Afbeelding
Ik heb bij Cleo altijd het idee dat er een soort wild hondje doorheen zit. Zij is zo op haar plek in de natuur inderdaad. Ze loopt niet weg, doet niks verkeerd en is altijd sociaal met elk mens en elke hond. Toch doet ze alleen haar eigen zin. :F: Want ze is totaal niet slaafs en komt alleen spelen en aaien als ze zin heeft. Heel apart. Door Cleo willen wij ook weer een oertypje. Dus een kruising husky oid. Want mij bevalt dat heel goed om naar te kijken. Net wat je zegt, er is niks teveel aan haar. Ja, misschien een paar kilo :smile: Maargoed, hoe ouder ze wordt hoe dikker. Ze eet nog maar 400 gram vlees en toch heeft ze spek. :U: Eva is even groot en eet 800 gram.

Leuk dat je haar zo leuk vind. :ok: In pension gebruiken ze haar om pups op te voeden en om niet sociale honden normaal te laten doen. Dat kan Cleo heel goed. Al is ze wel wat streng met pups in mijn ogen. :cool2: :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Mijn muis klikt alles dubbel dus ik post steeds dubbele berichten :boos: :boos:
Laatst gewijzigd door laeken op 06 jan 2011 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:ik vind die koppies altijd zo klein tegenover die grote lijven
Het benne ook geen doggen hè, met van die grote harsessen ;-)

referentiekader denk ik :engel:
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Nanna schreef:
Mireillevdw schreef:Afbeelding
:N: Ik zou het niet eens als herder herkend hebben. Als je zou zeggen dat het een kruising chowchow was had ik het ook geloofd.....
Nee, dit vind ik absoluut niet mooi.
Mee eens, dat is toch geen herder meer te noemen.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Inge O schreef:passen daar nog hersenen in, in dat koppie :mrgreen: ?

Afbeelding

jij vinnet ook stom he! die kleine koppies! :engel:
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Tja, graag gezien of niet...ik vind het geen herders meer.
Bij ons ras wil men ook nog wel eens doorslaan die kant op, maar ik doe daar toch echt niet aan mee. Een herder hoort middelkrachtig en elegant te zijn. Natuurlijk laat een rasstandaard ruimte voor enige eigen interpretatie, maar dat hele grove, forse, extreem behaarde gaat me in alle opzichten een stapje te ver.
Ik ken ook een ODH teef die ik werkelijk schitterend vind. Ze is veel minder grof gebouwd, veel eleganter met een mooie uitstraling en mooie vacht.
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo grof en fors nog functioneel is, maar dat is weer een hele andere discussie.

Edit: typfout.
Afbeelding
Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Yai »

zeta-jones schreef:
Bij ons ras wil men ook nog wel eens doorslaan die kant op, maar ik doe daar toch echt niet aan mee. Een herder hoort middelkrachtig en elegant te zijn. Natuurlijk laat een rasstandaard ruimte voor enige eigen interpretatie, maar dat hele grove, forse, extreem behaarde gaat me in alle opzichten een stapje te ver.
Ik ken ook een ODH teef die ik werkelijk schitterend vind. Ze is veel minder grof gebouwd, veel eleganter met een mooie uitstraling en mooie vacht.
Ik kan me ook niet voorstellen dat zo grof en fors nog functioneel is, maar dat is weer een hele andere discussie.

:ok: Ik vind juist jou honden zo ontzettend mooi!
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Die zwarte ODH vind ik ook helemaal niet mooi, véél te grof, zwaar en laagbenig. Ook de kop is te zwaar.

Rhythm van Poembaa vind ik een hele mooie Tervuerense, hoewel hij op deze foto wel heel erg hoogbenig lijkt. Kan de leeftijd zijn, ik ben zowiezo heel benieuwd hoe hij er uitziet als hij een jaar of 3 is, en helemaal uitgegroeid en uitgezwaard.
Dit vind ik ook een heel mooie Tervuerense:
Afbeelding

Dit een mooie Groenendaeler:
Afbeelding

Een mooie Mechelaar:
Afbeelding
(volgens mij is de foto een beetje in elkaar gedrukt, de verhoudingen zijn wat raar maar ik heb deze hond in het echt gezien en daar is de bouw gewoon helemaal normaal en goed)

En nog maar eens een mooie Laekense:
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

poembaa schreef:En wat voor karaktertje is dat dan?
Niet de meest makkelijke :wink:
Altijd bang voor mensen geweest en dat is door een fout in de opvoeding uitgelopen op een hond die mensen aanblaft als ze zich met haar bemoeien. Met (grote) reuen kan ze goed, alleen tegen teven kan ze een behoorlijke bitch zijn. Ze is vrij dominant, dus honden moeten zich wel gedragen, anders zorgt ze daar zelf wel even voor.
Kortom, het is niet echt relaxed lopen en met bezoek in huis is het altijd oppassen dat iedereen haar met rust laat en zij zich ook niet met de mensen gaat bemoeien.
Mijn ouders willen dus eigenlijk een hond die daarin een stuk gemoedelijker is. Mijn vader wandeld zaterdags altijd met een GR reu en daar hoef je je dus nooit geen zorgen om te maken. Dat trekt mijn vader wel.

Nu denk ik dat je met opvoeding en socializatie (en een goede fokker) bij een Groenendaeler/tervuerener ook een heel eind in die richting kan komen. Zoals een GR hoeven ze van mij ook weer niet te zijn. Dat vind ik te soft (Sorry voor alle GR eigenaren :N: ).

Er hebben al heel ideeën over hondenrassen de revue gepasseerd, maar er is altijd wel iemand tegen. Gelukkig heb ik nog maar 2 jaar te wachten voor ik (misschien) tijd heb voor een eigen hond :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Als je een echt makkelijke hond wil de volgende keer zou ik sowieso niet snel een Belg nemen. :wink: Want als je pa van goldens houdt en geen omkijken naar de hond wil hebben bij bezoek en op straat dan is een Belg niet zijn hond denk ik :ok: Ik durf Eva ook niet bij mensen in huis te laten. Die is superlief totdat....en daar gaat het een beetje mis :engel:
Afbeelding
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

zeta-jones schreef:

Toch zijn dit honden uit werklijnen (DDR). Juist de werklijnen zijn groffer gebouwd. :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Afbeelding

Afbeelding

Vind ik wel mooi, ik houd niet zo van die hele ielige mechelaars.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind deze wel mooi (of hij goed is geen idee).

De Mechelaars die Aimee plaatst vind ik ook mooi, ben ook niet echt van de hele iele Belgen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

MARC_S schreef:Als je een echt makkelijke hond wil de volgende keer zou ik sowieso niet snel een Belg nemen. :wink: Want als je pa van goldens houdt en geen omkijken naar de hond wil hebben bij bezoek en op straat dan is een Belg niet zijn hond denk ik :ok: Ik durf Eva ook niet bij mensen in huis te laten. Die is superlief totdat....en daar gaat het een beetje mis :engel:
Ik hou niet van hele makkelijke honden :mrgreen: Het is alleen dat ik toch niks te vertellen heb thuis over een eventuele volgende hond, aangezien ik alleen in het weekend daar ben. Ik draag alleen ideeën aan en probeer af en toe toch nog eens of een 2e belgje niet gewoon het leukste is :wink: Toen ik aan kwam met de Poedel, wat naar mijn idee perfect in het plaatje past, werd ik voor gek verklaard :boos:

Ik zou Eva best eens in het echt willen zien, volgens mij is het wel mijn soort hond :lol1:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

De eerste Mechelaar die Aimee geplaatst heeft vind ik ook wel mooi, de tweede is duidelijk een hond uit werklijnen, ik vind die vaak te grof en breed van schedel.
De kop van de foto die Nanna geplaatst heeft vind ik mooi, alleen zie ik graag iets meer stop.
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

duitse herder schreef:Ik vind die omgekeerde maskers bij die 2e ODH ook niet mooi :N:
Verder vind ik Vera ook een hele mooie golden!
Nou, dank u hoor :mrgreen: :wink:
Ik vind d'r zelf ook wel leuk ja :engel:

Afbeelding

En ik ben ook groot Rowan fan!

Ik zag op de Winner ook een aantal Tervuerense teefjes die ik heel erg mooi vond, weet alleen natuurlijk niet wie dat waren :oeps: En Caja vind ik ook een erg mooi Tollertje!

Ik vind dit echt schandalig :N:

Afbeelding
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Moos schreef: Nou, dank u hoor :mrgreen: :wink:
Ik vind d'r zelf ook wel leuk ja :engel:

Afbeelding
Huh? Waarom heb je haar pootjes er niet afgehakt? :mrgreen: Nee hoor, zij staat juist mooi hoog op de poten!
Owja Osa vond ik ook een prachtige golden, ook qua karakter
Perry en Noah

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Martijn schreef:
massam schreef:ik heb het voorrecht gehad onderstaande dame zonder riem in het bos te kunnen bekijken helemaal bewegend op haar eigen manier. ik heb echt genoten en het volgens mij ook gezegd dat ik haar zo vind passen in de natuur. niks teveel, niks te weinig "gewoon" een hond waar alles aan klopt. ze is geweldig! geen hond waarbij ik denk zooo die wil ik! maar wel 1 waar ik verschrikkelijk van geniet hoe slim ze is, hoe op zichzelf en toch open ze is. hoe natuurlijk ze is.

Afbeelding
Ze is ook geweldig. Net een wolfje.

Maar ze is eigenlijk natuurlijk veel mooier dan op die ouwe taarten billenfoto.

Zo was ze toen ze nog jong was:
Afbeelding

Wat later, op de boot met typische doodgemoedeerde Cleokop:

Afbeelding

ik citeer gewoon alles kunnen ze nog eens kijken :engel:

ik heb nog gekeken naar een andere foto maar die stonden er helaas net bij.

ze is gewoon geweldig leuk!
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

Nanna schreef:Bij Greyhounds ben ik (ik weet het, slecht) een sucker voor het showtype.
Van zuks, dus.
Afbeelding

Afbeelding

De rengrey is weliswaar functioneler op de renbaan maar is voor mij te "gewoontjes" :oeps:
Afbeelding
Deze vind ik mooi Afbeelding
En deze Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”