Nee he... ligt er een enge rottie in de aanval

Rocco en Finn konden het meestal wel met elkaar vinden
Rocco was een gecastreerde reu met een baas die zijn hond goed kende, en wist wanneer het goed ging en wanneer de rottie geiirriteerd raakte en hij zelf dan ingreep. Ging niet echt uit zichzelf naar andere honden toe maar raakte ook niet geirriteerd als andere honden rustig naar hem toe kwamen om kennis te maken.
Ik vond hem altijd wel redelijk relaxed, behalve dan als er bepaalde hele dominante reuen aankwamen , apart van elkaar waren dat als ik het er met de baas over had ook de reuen waar Finn ook stevig op reageerde in houding en spanning.
Onderling hebben ze een stuk of drie keer geknokt, een keer omdat Rocco gromde naar hem om een bal van Finn en dat accepteerde Finn weer niet. En aan de lijn moesten ze niet kennismaken want dan was Rocco altijd zo blij om Finn te zien dat hij druk om hem heen ging springen en deels op hem, lijnen in elkaar en gedonder
Verder vond ik het een fijne reu, die helaas veels te vroeg is ingeslapen omdat zijn heup gebroken was na een val van de trap (hij had zeer ernstige hd ook en die breuk erbij was gewoon teveel)
Andere rotties, er zijn er hier niet zoveel... toen ik Finn net had woonde er een oude aan de overkant en die ging ook gewoon zijn eigen gang, was juist wat ontwijkend omdat hij zoals zijn baas zei wat terughoudend/angstig was voor andere honden. Ook nooit problemen mee gehad, de honden negeerden elkaar altijd netjes.
Er loopt ook nog een oude in de buurt en die doet ook zijn eigen ding, wil wel soms kijken en misschien wel komen, maar zijn baas houd hem ook altijd bij zich eigenlijk.
Nog eentje hier die niet vaak van de lijn is, en daar ben ik blij om... die gaat volledig uit zijn plaat als ik met de honden voorbij loop hangt in de riem en als hij los zou schieten denk ik dat het geen vriendelijk bezoekje zal zijn
Teefje dat hier woonde reageerde idem, kwam ook niet vaak los en werd ook niet echt regelmatig uitgelaten, beetje aso jongeren waren dat ook.
En verder ben ik in het duin een best wel drukke grote rottweiler reu tegengekomen, toen net een jaar denk... en ik schrok me rot toen die op Finn afkwam en de mensen die ermee liepen hem terug probeerden te roepen :N: maar dat ging redelijk goed.. het werden geen vrienden en Finn was hem op een gegeven moment wel echt zat want de rott bleef tegen hem aanbeuken, toen besloot ik maar om rap door te lopen want genoeg was genoeg.
Heb dus niet echt supernare ervaringen met Rotties in hun gedrag naar andere honden, denk dat mijn eigen reu soms nog wel wat moeilijker is. Maar scheelt denk ook of je een baas ernaast hebt staan die zijn hond door en door kent, en weet wat goed gaat en wat niet.