Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogdance cursus!

Moderator: moderatorteam

Yai
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Aantal honden: 1

Dogdance cursus!

Ongelezen bericht door Yai »

Boris en ik gaan per 18 januari beginnen met Dogdance cursus! :cheer:

Ik heb gisteren de bevestiging binnen gekregen dat we zijn ingedeeld. Ik heb er zo ontzettend zin in!

Boris en ik waren nu steeds thuis wat aan het oefenen. Ik had een boek gekocht en was steeds op internet aan het kijken. Maar nu gaan we dus echt les krijgen. :E:
Afbeelding
shanty

Re: Dogdance cursus!

Ongelezen bericht door shanty »

Leuk zeg ! Bij wie gaan jullie lessen ?
Yai
Zeer actief

shanty schreef:Leuk zeg ! Bij wie gaan jullie lessen ?
Bij KC Delft! Op de brief staat dat we les krijgen van Ingrid V maar dat zal niet haar hele naam zijn neem ik aan.
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Okay ik ben heel benieuwd !
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Wat leuk !
Heel veel plezier met rock en rollen straks ! :cheer:

Bij ons liggen de lessen al even stil ,winterstop en veld te slecht, maar ik mis het best. Verslavend gedoetje. :roll: :mrgreen:
Yai
Zeer actief

MJ schreef:Wat leuk !
Heel veel plezier met rock en rollen straks ! :cheer:

Bij ons liggen de lessen al even stil ,winterstop en veld te slecht, maar ik mis het best. Verslavend gedoetje. :roll: :mrgreen:
Ja, ik heb er echt ontzettend zin in! Was nog even bang dat we niet ingedeeld konden worden omdat het al vol zou zijn. Maar gisteren dan toch de bevestiging. :cheer:

En ik kan me heel goed voorstellen dat je het mist. Je kan thuis dan wel dingetjes doen, maar dat is toch heel anders dan wanneer je gewoon wekelijks cursus hebt.

Ik ben heel benieuwd. Heb afgelopen najaar meegedaan aan Dogdance weekend van Hondenschool Zwolle. Daar hebben we ook heel veel geleerd. Dus ben heel benieuwd hoe het gaat zijn als we elke week les hebben.

Ik hou jullie op de hoogte!
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Yai schreef: Ik ben heel benieuwd. Heb afgelopen najaar meegedaan aan Dogdance weekend van Hondenschool Zwolle. Daar hebben we ook heel veel geleerd.
ojee, wacht even hoor...bij Brigitte van Gestel toen ?
Yai
Zeer actief

MJ schreef:
Yai schreef: Ik ben heel benieuwd. Heb afgelopen najaar meegedaan aan Dogdance weekend van Hondenschool Zwolle. Daar hebben we ook heel veel geleerd.
ojee, wacht even hoor...bij Brigitte van Gestel toen ?
Ja! :ok:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ik was er toen ook :oeps: en moet eerlijk zeggen niet veel met anderen gesproken te hebben, wel met Mèlanie (lieveheersbeestje hier op het forum) tijdens de lessen maar verder eigenlijk niet en heb daarbuiten met een meisje van de andere groep opgetrokken maar oh, wat erg, ik kan je toch niet voor de geest halen. :N:
Foto ! :pffff:
Dan weet ik het vast !
Yai
Zeer actief

MJ schreef:Ik was er toen ook :oeps: en moet eerlijk zeggen niet veel met anderen gesproken te hebben, wel met Mèlanie (lieveheersbeestje hier op het forum) tijdens de lessen maar verder eigenlijk niet en heb daarbuiten met een meisje van de andere groep opgetrokken maar oh, wat erg, ik kan je toch niet voor de geest halen. :N:
Foto ! :pffff:
Dan weet ik het vast !
Haha, geeft niet! Was een leuk weekend toch. :ok:
Ik heb zelf geen foto's gemaakt dat weekend, maar later nog twee foto's toegestuurd gekregen. Die staan niet op deze computer, maar vanmiddag zal ik ze even uploaden!
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Hierbij de foto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

He bekende plaatjes!!

Had je helemaal niet geplaatst als ook hondenforum.nl lid *oeps*

Ik ga weer in mei een weekend, zijn er toevallig nog meer mensen bij?

Ik wil ook een dogdance cursus in de buurt.... misschien start er eentje in maart.... ik hoop het!

Thuis kun je veel doen, maar het is toch wel zo prettig dat er iemand regelmatig mee kijkt........

Hoop dat jou lessen ook snel weer starten MJ! Heel veel plezier met de lessen Yai!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Yai
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:He bekende plaatjes!!

Had je helemaal niet geplaatst als ook hondenforum.nl lid *oeps*

Ik ga weer in mei een weekend, zijn er toevallig nog meer mensen bij?

Ik wil ook een dogdance cursus in de buurt.... misschien start er eentje in maart.... ik hoop het!

Thuis kun je veel doen, maar het is toch wel zo prettig dat er iemand regelmatig mee kijkt........

Hoop dat jou lessen ook snel weer starten MJ! Heel veel plezier met de lessen Yai!
Haha, ik had jullie ook niet geplaatst als hondenforum.nl lid hoor!

Leuk dat je in mei weer gaat. Boris en ik zijn er dan ook weer bij. Heb er nu al zin in. :D

En sowieso heb ik ook heel erg zin in de lessen, nog tien daagjes en dan begint het al!
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Ooowwwwww....wacht ! Kanonne...ik word ook een keer wakker zeg. Nu ik de foto zie begint me wat te dagen.
Zeg niet dat ik het fout heb want dan sta ik helemaal voor joker. :Q: :smile:

Ging Boris niet als een tierelier met dat rondje om je heen ?
En was jij dat met het op de rug laten springen ?

Wat leuk dat je foto's hebt van dat weekend !

En Mèlanie ! Leuk je te zien hier weer !
Hoe gaat het met jou en knappe Prana ?
Ik hoop dat je in de buurt wat vinden kan...zou wel ontzettend leuk zijn. Wel laten weten dan hè ?! :lol1:
Yai
Zeer actief

Hahaha! Ja klopt! Dat was ik. Ik heb inderdaad een poging gewaagd Boris op mijn rug te laten springen. Wat vooral heel veel krassen op mijn rug heeft opgeleverd. :mrgreen:

Wat leuk dat je hier zit! Ik wist echt niet dat jij het was. Kom je in mei ook weer?
Afbeelding
MJ
Zeer actief

Wat grappig !
Ik zie de foto en opeens zie ik weer dat jij met een ander meisje dat springen op de rug probeerde.
Hahaha, dat zal je idd wat krassen opgeleverd hebben ,ja. :smile:
ik zit er wel aan te denken om weer naar het weekend te gaan ..moet nog even kijken of het haalbaar is qua Hans en werken. Of hij dan thuis is. Heb zijn nieuwe rooster nog niet. :wink:
Leuk dat jullie beide weer gaan !
Yai
Zeer actief

Nog even afwachten dus, zou leuk zijn als je mee kon! Ik heb het vorig weekend echt heel erg leuk gehad. Boris had zo'n lol in al die oefeningen. Dus ik kan me weer helemaal verheugen op het weekend in mei!

En ik denk dat dat weer wat krassen op mijn rug gaat opleveren. Ooit wil ik dat Boris het kan. :mrgreen:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Wat leuk zeg, heel veel plezier alvast.

Ik ben nog steeds druk aan het zoeken hier in de buurt. Diegene die ik vond had te weinig aanmeldingen dus dat ging helaas niet door. :ugh:
Yai
Zeer actief

Turbo! schreef:Wat leuk zeg, heel veel plezier alvast.

Ik ben nog steeds druk aan het zoeken hier in de buurt. Diegene die ik vond had te weinig aanmeldingen dus dat ging helaas niet door. :ugh:
Jammer is dat van die aanmeldingen!
Ik heb ook een tijd gezocht naar een Dogdance cursus. Er wordt hier in de buurt (half uurtje rijden) wel een cursus gegeven maar ik heb geen goede ervaringen met die hondenschool. Dus die viel af.
Dit in Delft is voor mij iets meer dan anderhalf uur. Wel een hele rit dus, maar ik wilde het zo graag. :mrgreen:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Yai schreef:
Turbo! schreef:Wat leuk zeg, heel veel plezier alvast.

Jammer is dat van die aanmeldingen!
Ik heb ook een tijd gezocht naar een Dogdance cursus. Er wordt hier in de buurt (half uurtje rijden) wel een cursus gegeven maar ik heb geen goede ervaringen met die hondenschool. Dus die viel af.

Dit in Delft is voor mij iets meer dan anderhalf uur. Wel een hele rit dus, maar ik wilde het zo graag. :mrgreen:
Ik zou het er ook wel voor over hebben, maar we hebben nu nog geen auto, komt eraan maar nu nog net helaas.
vraag mij af hoever delft is vanaf amsterdam.
Yai
Zeer actief

Turbo! schreef:Ik zou het er ook wel voor over hebben, maar we hebben nu nog geen auto, komt eraan maar nu nog net helaas.
vraag mij af hoever delft is vanaf amsterdam.
Ik heb ook geen auto, maar doe het met de trein. Scheelt wel dat Boris vanaf pups af aan gewend is bijna dagelijks met het openbaar vervoer te reizen.

Ik weet niet hoe lang het met de auto van Amsterdam naar Delft is, maar met de trein doe je er 58 minuten over. De hondenschool is vlakbij het station van Delft, ongeveer 5 minuten lopen!
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

oe met de auto is het drie kwartier, zou er nog plek zijn voor een beginner de beginner hihi.

Ik ga is even met mijn vent overleggen vanavond, mischien tot onze eigen auto er is kunnen we er wel een lenen.
Turbo!
Zeer actief

ach jeej laat maar Sweet kent geen clicker :hmmm:
Yai
Zeer actief

Ach wat jammer van die clicker! Misschien kan je alvast beginnen met haar de clicker te leren. Is sowieso ook leuk om te doen. En dan kan je misschien volgend seizoen instromen?

Ik weet niet of je bekent bent met de clicker, maar er staat van alles over op internet. En voor Dagdance vind ik het zelf heel handig!

Wel jammer zeg, ik had het wel leuk gevonden als jullie erbij waren gekomen. :cheer:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

Yai schreef:Ach wat jammer van die clicker! Misschien kan je alvast beginnen met haar de clicker te leren. Is sowieso ook leuk om te doen. En dan kan je misschien volgend seizoen instromen?

Ik weet niet of je bekent bent met de clicker, maar er staat van alles over op internet. En voor Dagdance vind ik het zelf heel handig!

Wel jammer zeg, ik had het wel leuk gevonden als jullie erbij waren gekomen. :cheer:
Ja ik ook, kijk ik kan natuurlijk even een mailtje sturen en kijken wat ze zeggen. Want voor de rest luisterd ze voortreffelijk en leert megasnel. Ze wil echt alles voor mij doen.

Dus ik ga gewoon even mailen, Clicker ben ik bekend mee, mijn moeder en ik hebben haar labrador daar mee getraind alleen heb ik hetzelf nooit gedaan met mijn eigen honden.
Yai
Zeer actief

Turbo! schreef:Ja ik ook, kijk ik kan natuurlijk even een mailtje sturen en kijken wat ze zeggen. Want voor de rest luisterd ze voortreffelijk en leert megasnel. Ze wil echt alles voor mij doen.

Dus ik ga gewoon even mailen, Clicker ben ik bekend mee, mijn moeder en ik hebben haar labrador daar mee getraind alleen heb ik hetzelf nooit gedaan met mijn eigen honden.
Ik zou het gewoon proberen! Zou leuk zijn als jullie nog mee konden doen. Ik weet niet hoe het in Delft is, maar normaal zijn Dogdance cursussen niet heel snel vol heb ik het idee.

En op zich, als een hond leergierig is leert ze vast ook snel de clicker aan.

Spannend, laat nog maar weten of het toch nog kan of niet!
Afbeelding
Yai
Zeer actief

Trouwens, mocht het niet meer lukken om je in te schrijven voor een cursus en je wil wel graag voor thuis wat meer inspiratie kan ik je het boek Honden spelletjes van Mary Ray en Justine Harding heel erg aanraden. Misschien ken je het boek al wel hoor, maar anders is het zeker de moeite waard om even naar te kijken!
Afbeelding
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Ik ga er dat weekend ook voor om Prana op mijn rug te leren gaan staan, maar neem wel een dikke bodywarmer mee!! (en vijl haar nagels van te voren)!!

Met Prana en mij gaat het heel goed op het moment! We gaan nog geen dogdance-cursus volgen (ik duim nog steeds voor Maart in Utrecht (een uur met de bus)!) maar we gaan alvast wel vanaf volgende week 6 lessen de Basis opvoedingscursus volgen bij de KC Zeist. Ik heb met Prana nog niet écht cursus gelopen waardoor we daar zo ie zo mee moeten beginnen en ik vind het wel een goede les in oefening met andere honden zonder dat de baasjes van die honden de intentie hebben laat ze maar leuk spelen/knuffelen/kennismaken etc. Ook is het wel fijn als iemand meekijkt. Misschien dat ik daarna wel ik kan stromen in een GG groep waar een trainer voor staat die ook obedience traint zodat ik meer richting het obedience programma kan trainen (vind het volgen daar vaak mooier en beter aansluiten bij wat ik eventueel bij de Heelwork van haar wil zien, dan sluit het gewoon beter aan denk ik). Gelukkig geven ze advies na deze cursus voor verdere cursussen die je zou kunnen volgen want het aanbod is op zich best groot (maar juist dogdance hebben ze NOG niet) en dan vind ik het best moeilijk wat goed bij ons past.

Ik hoop dat Gijsje ook mee kan!!!! *duimen*
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Turbo!
Zeer actief

Zit vol helaas, kreeg wel een leuke mail terug jammer maar helaas
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”