Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door senna en odin »

zo ff een middagje bijgelezen :D ......wat een verhaal!
Wat een k##fokster...die mag van mij wel heel goed tegen de lamp lopen.

Wel fijn dat je uiteindelijk goede uitslagen hebt gekregen omtrent je puppenmanneke.Nu de rest nog en dan kan hij en jij lekker genieten.
Mooie foto ook van Tyson en Mike...te cute :I:

Wat ik me trouwens afvraag, is een pup met dwerggroei per definitie ziek of kan zo'n hondje ook gewoon gezond zijn en alleen qua groei achterlopen? Ik had er nog nooit van gehoord en eigenlijk vind ik ze wel heel leuk eruit zien( is dat heel fout van mij :ugh: ?). Alle kwaaltjes en ziektes die zo'n beestje dan kan hebben achterwege gelaten want daarvoor weet ik er te weinig vanaf en dan is het natuurlijk allesbehalve leuk.
In dat laatste geval( als hij gewoon gezond kan zijn) zou me dat geen reet kunnen schelen. Je hebt dan al zo'n band met zo'n beestje en al zoveel met mekaar in spanning gezeten dat als dat alles zou zijn....so be it!!

Hopelijk krijg je vanaf nu alleen maar meer goede uitslagen mbt Mike maar ook mbt eventueel die "fokster". Ik duim voor je :ok:
En respect hoe je met alles omgaat hoor :E: . Man dat kost je tien jaar van je leven.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar was je hond al getest op Levershunt? Of zegt de dierenarts dat het niet nodig is?

Hier een stukje over Levershunt en de symptomen.
http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... rshunt.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Het sloom zijn is vooral in het stadium dat ze ook eigenlijk niet meer geholpen kunnen worden.
Maar dat plassen is dus duidelijk een kenmerk.

Ik zou toch die test even laten doen, het is puur een bloedtestje gericht op de aanwezigheid van ammoniak en als dan blijkt dat er reden is om aan te nemen dat levershunt wellicht aanwezig is, dan wordt er een scan gemaakt die expliciet laat zien hoe met de afsluiting gesteld is.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

honden met dwerggroei zijn idd niet gezond , het is dus niet zo dat ze 'alleen maar' klein blijven...

levershunt test was nog niet gedaan omdat de dierenarts eerst de schildklier wilde afwachten...
maar ik moet morgen terug en dan ga ik maar weer bloed laten afnemen....en idd testen op levershunt
en zn urine weer na laten kijken..t is echt helemaal doorzichtig..net lekker met hem uitgeweest...
en we zijn thuis en na een paar min plast ie zo weer 5 keer achter elkaar...binnen ene tijdsbestek van 10 min ofzo
terwijl hij voor het uitgaan een half kopje water had gehad...
ook kijken of de blaasgruis weg is...want weet ook nie hoe dat anders zal gaan....komt niet zomaar voor bij een pup denk ik...
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Op zich is doorzichtige urine niet verontrustend, kan gelijk oplopen met het vele drinken. Ik zat zelf eigenlijk al vanaf het begin van je verhaal m.b.t. het vele drinken toch aan iets m.b.t. stofwisseling/hormonen te denken. Maar ik ben dan toch een beetje mensgericht beroepsgericht) bezig en heb geen idee of dit al zo jong kan bij honden. Bij mensen dus wel: Diabetes mellitus, diabetes insipidus etc. Maar stieken hoopte ik dat de da toen hij de urine na heeft gekeken dit toch ook heeft bepaald. Kan namelijk in de basis al in urine gezien worden, daarop volgt bloedonderzoek. Ik hoop niet dat het alsnog een aaneenschakeling van problemen gaat worden, dat gun ik je hond en jou niet. Succes morgen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Het is nu wel belangrijk om op te letten dat hij buiten geen smeltwater drinkt waar strooizout in zit. Uiteraard ga ik er van uit dat iedereen dat weet, maar ik meld het liever overbodig dan niet.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Boutje schreef:Mijn ervaring is dat honden met kvv veel en veel minder drinken dan met brokken (minder dan 1 liter per dag voor de hele bende van 8 hier) en ook minder plassen.
Ik zou me dus echt ook wel zorgen maken!
Veel succes bij de da morgen! Ikhoop dat jullie snel duidelijkheid EN een remedie hebben!
Hij krijgt geen KVV, maar brok, ivm het blaasgruis dieet. Dus eerst smuldier, en daarna brok, een normale hond gaat dan heel veel drinken.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

het kan natuurlijk ook zijn dat hij bij de fokster zon groot tekort heeft opgelopen aan goed vlees of goede brokken dat ie nog steeds probeert zijn maag te vullen met water. Door het vele water drinken plast ie giga veel en is in deze zin dus onzindelijk. Wij hebben er eentje terug gehad een paar jaar geleden die dit zelfde deed. Was niets aan de hand. Pas een 3 tal maanden later werd het drinken normaal.

hoeft niet altijd te duiden of ziek zijn.
Zinndy

maar dat deed hij ook met smuldier, dat vele drinken/plassen is al vanaf dag 1 dat ik hem heb
en ik maak me zeker wel druk.....
maar morgen laten we alles maar goed nakijken!!

thanx voor de reacties weer :smile1:
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Jij ook sterkte morgen en laat je niet afwimpelen hoor, als jij bepaalde dingen getest wil hebben dan moet je DA dat gewoon doen! Hoop dat je morgen wat meer duidelijkheid krijgt.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

natuurlijk maak je je druk om dat vele drinken. Je hebt al genoeg voor je kiezen gehad met die kleine puppewup. Precies zoals iedereen zegt. goed laten checken en proberen zoveel mogelijk uit te sluiten. Anders een second opinion als je het niet vertrouwt.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Geef hem dan morgen even geen eten voor je naar de da gaat :wink:
Afbeelding
Teuntje56
Zeer actief
Schapendoes

Pemba schreef:Geef hem dan morgen even geen eten voor je naar de da gaat :wink:
Goed advies :ok:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Zou het geen Cushing kunnen zijn ?
Veel succes en sterkte vandaag.. :ok:
Afbeelding
Zinndy

oops té laat...... ik zag dit vanmorgen pas ben niet meer op pc geweest gisteravond, sorry
shit...wat stom....mijn man moest vanmorgen heel vroeg beginnen en die heeft hem al een klein beetje eten gegeven :oohja:
daar baal ik best van gatver.....had het hem ook voor de zekerheid moeten zeggen..maar hij doet normaal niks met de honden dus had niet verwacht dat hij juist vandaag ze eten zou geven :roll:

heb wel gelezen dat blaasgruis bij 40 % van de honden met levershunt voorkomt omdat de nieren dan niet goed werken
ben dan ook héél benieuwd of dát weg is, dat zou al een overwinning opzich zijn,
ongelovelijk ....echt stom van dat eten..nou ja hij moet vandaag zijn enting en als het niet anders kan dan ga ik morgen ,maar gewoon weer terug.... t is natuurlijk niet ideaal ... ik zal ze straks bellen ( moet er om 1 uur zijn) en het voorleggen anders maar dagje uitstellen dan kan alles tegelijk... :ugh:
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Weet je zeker dat je die enting laat zetten? Eigenlijk mag dat alleen bij gezonde honden en zo het allemaal klinkt
zou hij best eens niet helemaal gezond kunnen zijn.
Groetjes, Marjan
Zinndy

nou ik heb de vorige keer aan de dierenarts gevraagd of ik hem wel gewoon die enting moet geven..of we niet beter even kunnen wachten tot er meer duidelijkheid is, maar hij vond het geen probleem dat kon prima zei hij.

Ik bel straks even of ik morgen kan komen als hij nuchter had gemoeten, en dan laat ik zowiezo eerst de testen doen
heb je helemaal gelijk in ! bedankt dat je me er nog even op wees :ok: want mijn hoofd is net een vergiet de laatse tijd
Zinndy

hmm... heb net gebeld en verhaal voorgelegd..heb ook gezegd dat de enting nu het minst belangrijk is..levershunt test moet nuchter en kan maar 1 da doen en die is er natuurlijk vandaag niet zul je altijd zien...
maar ze waren het met me eens dat dit niet goed is..hij drinkt sinds vanmorgen ook zn eigen plas op ( niet dat ik toelaat want probeer het zo snel mogelijk op te ruimen) ook viel hij net (voor hoever dat kan met pup ) mijn andere hond aan toen die bij de waterbak stond (was leeg) en daarna beet hij mij ...tot bloedens toe....snap er niks meer van
mijn afspraak is om 1 uur.....ze gaan iig bloed afnemen en urine nog eens nakijken....en dan bepalen of morgen nog een levershunt moet testen of dat hier al genoeg uitkomt.
heb 2x urine opgevangen, eerste ochtend urine ( heel lichtgeel) en van net die is helemaal doorzichtig en je ziet er af en toe wat in dwarrelen ( hij heeft na 1 kopje water al het laatse 20 min 6 x geplast in huis ) oh excuseer ik draai me ff om en er ligt alweer nieuwe :(
call me crazy, maar mn gevoel zegt toch echt dat er iets helemaal niet goed is
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik kan me je zorgen heel goed voorstellen, ze lijken me niet onterecht als ik alles zo lees.
Gek vraagje misschien, maar heb je al eens aan de urine van de pup geroken? Mocht je pup suikerziekte hebben (wat ik niet hoop en me bij zo'n jong dier ook niet echt kan voorstellen) dan zou het kunnen dat hetgeen je in de urine ziet suikerkristallen zijn, en dan zou de urine ook zoetig moeten ruiken. Tenminste, dit is bij mensen zo dus ik kan me voorstellen dat het bij honden ook zo werkt.

Ik blijf duimen voor je pup! :ok:
Zinndy

nou geen rare vraag hoor.....mijn zoon heeft al vanaf zijn 3 e diabetes...dus ehh ja
ik heb aan de urine geroken, ook omdat het totaal kleurloos is...en het ruikt eigenlijk nergens naar...en al helemaal niet naar plas :(

ik wilde hem toen net bij zijn net gelegde plas weghalen om het schoon te maken en toen kwam ie met opgetrokken lippen
op me af en beet me keihard in mn been..ik schrok ervan..hij bleef vasthouden toen kwam mn andere hond eraan en die ging \tussen mike en mij staan en toen beet Mike in hem maar Tyson schudde hem als het ware van hem af en toen hield hij op..
echt schiet mij maar lek hoor....t is een puppie.....die hoeven niet altijd maar lief te zijn, maar deze gekke buien vind ik raar...het zijn buien want nu is ie weer helemaal van de weereld uitgeput in slaap....en als ie dan wakker word is ie heel lief :D

nog even een paar uurtjes volhouden en dan hoop ik eindelijk eens duidelijkheid te krijgen....
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Pfoe, ik volg dit topic nu vanaf het begin al! En jeetje wat een ellende zeg!
Weet zeker dat er iets niet goed is met je pup, dat aanvallen is natuurlijk ook niet goed.
Ik hoop echt dat het goed komt met Mike!!! Sterkte!!
Teuntje56
Zeer actief
Schapendoes

Wat krijgen we nu weer, dat gedrag welke hij vertoond is natuurlijk verre van goed. Puppies kunnen soms bijten, maar dit is niet des pups volgens mij. Dit zou ik zeker ook bespreken met de deirenarts. Hij lijkt bijna bezeten m.b.t. vocht.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik vraag me af of het wel goed is dat hij beperkt water krijgt..

Het klinkt alsof hij ofwel bezeten/verslaafd is aan drinken en dat hij dus koste wat het kost zijn water moet hebben. Hij valt je andere hond aan die bij de waterbak staat en jou ook omdat je zijn plas opruimt, die hij opnieuw wil opdrinken? Het kan misschien omdat hij bij de 'fokster' te weinig drinken ter beschikking had dat hij nu echt bezeten is van water en dat hij doodsbang is dat hij geen drinken meer gaat krijgen. Daarom wil hij de hele dag door drinken drinken drinken. Als je hem minder water zou geven dan zou zijn urine normaler moeten worden, omdat er in dit geval niks mis is lichamelijk maar het een psychologisch probleem is.

Maar het kan ook dat hij dat water echt nodig heeft, dat hij enorme dorst heeft de hele dag en dat hij agressief wordt omdat hij geen water kan drinken wanneer hij dat wil. Ik weet niet of zijn nieren al nagekeken zijn? Als zijn nieren te snel werken, en het vocht weer uitscheiden (veel plassen) dan heeft hij dorst, hij moet dan drinken anders droogt hij uit.
Ik zou toch die nieren laten nakijken...
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Dat zijn urine wit doorzichtig is vind ik niet raar aangezien hij zoveel drinkt dat hij zowat puur water weer eruit plast :wink: Alleen de dingen die erdoorheen dwarrelen klinkt niet echt lekker.
Ik zou trouwens de enting nog een keer overwegen.. dat is echt een aanslag op een ziek hondje.
Zinndy

ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest...als hij enorm veel (teveel) zou drinken snap ik zelf pook heel goed dat zijn urine dan doorzichtig word.
maar hij krijgt beperkt water dus kan het niet zo zijn dat hij na bijvoorbeeld een halve liter in eens te hebben gedronken doorzichtige urine heeft, nee hij krijgt een senseo koffie kopje per keer , en dan nog van dat ene kopje kan hij zo 6 of 7 keer plassen in ene kwartier, en ookals er een tijdje tussen heeft gezeten voor zijn volgende bakje water plast hij nog doorzichtig...

en ik laat inderdaad zoveel mogleijk testen...en dat grommen en bijten doet hij niet alleen mbt water/...dat doet hij al vanaf t begin dat ik hem heb ..alleen denk je eerst nog t is een pup....wennen enz enz...maar nu het langzaam aan erger word vind ik dat niet zon pretiig idee...

ik ga zo weg naar de DA , en nee zijn enting krijgt hij vandaag niet
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Zinndy schreef:ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest...als hij enorm veel (teveel) zou drinken snap ik zelf pook heel goed dat zijn urine dan doorzichtig word.
maar hij krijgt beperkt water dus kan het niet zo zijn dat hij na bijvoorbeeld een halve liter in eens te hebben gedronken doorzichtige urine heeft, nee hij krijgt een senseo koffie kopje per keer , en dan nog van dat ene kopje kan hij zo 6 of 7 keer plassen in ene kwartier, en ookals er een tijdje tussen heeft gezeten voor zijn volgende bakje water plast hij nog doorzichtig...

en ik laat inderdaad zoveel mogleijk testen...en dat grommen en bijten doet hij niet alleen mbt water/...dat doet hij al vanaf t begin dat ik hem heb ..alleen denk je eerst nog t is een pup....wennen enz enz...maar nu het langzaam aan erger word vind ik dat niet zon pretiig idee...

ik ga zo weg naar de DA , en nee zijn enting krijgt hij vandaag niet
Als hij meer plast dan drinkt dan is hij aan het uitdrogen en dat is niet goed voor zo'n kleine pup.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een raar gedrag is zeker niet normaal voor een pup, spelend bijten ja maar dit niet. Lijkt idd wel bezeten van water. Je weet zeker dat hij buiten niks drinkt?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Als er iets mis zou zijn met nieren of lever, dan vergiftigt hij zichzelf. Het gif bereikt dan ook de hersenen en dan kan je afwijkend gedrag gaan vertonen.

Het is wel de ene narigheid op de andere.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Sterkte vandaag, hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt.
En anders eventueel een second opinion!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik heb wel eens hier gelezen dat mensen honden die zo bezeten zijn van water daarvan afhelpen door overal in huis waterbakken neer te zetten, zodat de hond weet dat er altijd water in overvloed is.
Heb ook gelezen dat dat bij haast allemaal goede resultaten heeft gehad.
Als er verder niks uit de onderzoeken komt zou je dat misschien kunnen proberen?

Ik vind wel dat je een compliment verdient voor de manier waarop je met al deze problemen omgaat, menigeen zou het je niet nadoen en van mij krijg je een enorme veer in je kont :E: :E: :E:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zinndy

Ik heb wel eens hier gelezen dat mensen honden die zo bezeten zijn van water daarvan afhelpen door overal in huis waterbakken neer te zetten, zodat de hond weet dat er altijd water in overvloed is.
Heb ook gelezen dat dat bij haast allemaal goede resultaten heeft gehad.
Nou ik had daar nog nooit vabn gehoord en ga het zeker onthouden!

Dank je wel voor die veer :wink: en jullie fijne reacties!

Ik ben net terug van de DA en helaas..ik weet nog niks...behálve dat zijn blaasgruis weg is, de urine verder schoon was, geen ontstekingen en de eerste ochtend urine was wél geconcentreerd dus dat is iig iets...de tweede was doorzichtig
de Da heeft nu weer bloed afgenomen nadat ik nogmaals mijn hele verhaal en zorgen had verteld...
hij was wel weer een kilo en 100 gram aangekomen vergeleken met vorige week maandag bij de DA...maar hij was het met me eens dat hij toch nog wat aan de magere kant is...
uit de urine kon hij zo geen diabetes halen, maar ook het bloed werd daar op onderzocht evenals nieren,lever en nog een heelboel.
Er was net iemand een heel nieuw apparaat aan het instalen daar voor uitgebreid bloedonderzoek, en die was nog niet helemaal klaar...dus daarom weet ik nog niks :oohja:
morgen om 12 uur heb ik een afspraak...zonder mike gewoon om de uitslag en alles door te praten
de DA heeft gezegd dat als hier niets uitkomt hij dan toch met een specialist gaat overleggen hoe nu verder.

baal best wel....wil zo graag weten waar we aan toe zijn met de kleine uk....
tot we de uitslag hebben toch nog even het water wat beperken omdat de kans erin zit dat Mike zichzelf echt dood zou drinken
100 ml per kg zei hij.

hij is nu 10,5 week en weegt........7.1 kg
mijn andere herder woog met 10 weken 11 kilo maar goed,...als ie maar gezond is vind ik het niet erg dat het een ukkie blijft...

dus.....morgen maar zien wat ze zeggen
levershunt test moest hij nuchter voor zijn, mochten er uit deze bloedafname verhoogde leverwaarden komen dan kan ik dat woensdag nog laten doen zeij hij als de andere da er was.

nu ga ik even bij mijn honde kinderen zitten want de kleine is toatl loss was weer een hele ervaring voor hem..en tyson ga ik weer ff lekker masseren dat vind hij zo heerlijk!! valt ie zo in slaap de goedzak
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”