Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doggydance met Fay!

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Doggydance met Fay!

Ongelezen bericht door Ήυs »

O, god O, god :mrgreen:

Ik ga volgende week starten met een cursus doggydance! Er doen nog twee tollers mee en mijn vriendin met haar labje!

En ik ga natuurlijk met Fay! Ik ben erg benieuwd, weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Maar wilde graag snel iets doen wat ik samen met Fay kan doen om haar een beetje beter te leren kennen! En zij mij! En een vertrouwingsband op te bouwen. Daar leek me dit wel geschikt voor.

Wat zijn jullie ervaringen?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Doggydance met Fay!

Ongelezen bericht door Machie »

Leuk joh!
Dogdance klinkt stommer dan het is. Beter nog, het is juist heel erg leuk :ok:
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Oooh super leuk zeg! Ik denk dat Fay het prachtig zal vinden!

Ik ben met Magic dog dance routines gaan oefenen toen het zo glad was buiten, en het heeft ons beiden de lol in het trainen weer terug gegeven. Ik vind het heel veel leuker dan 'gewoon' G&G, alleen wordt deze cursus bij ons niet aangeboden. Anders wist ik het wel.

Veel plezier met Fay :cheer:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Ήυs

Ik ben benieuwd.. vind het er soms een beetje suf uit zien :P
Magic
Zeer actief

djow schreef:Ik ben benieuwd.. vind het er soms een beetje suf uit zien :P
Dan kijk je niet de goede filmpjes... :P
Afbeelding
Iedere dag feest!
Ήυs

Magic schreef:
djow schreef:Ik ben benieuwd.. vind het er soms een beetje suf uit zien :P
Dan kijk je niet de goede filmpjes... :P
Lol

Zoek er eens 1 voor me dan!
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Heel veel plezier. Het is heel leuk om te doen!

En ik ben Magic dan wel niet, maar hier een gaaf filmpje:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Niet suf toch?
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Magic
Zeer actief

Haha, ik zocht ook nog naar Toller dogdance filmpjes... ik hoop dat Fay het leuker gaat vinden dan deze hond:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Magic
Zeer actief

saffie schreef:Heel veel plezier. Het is heel leuk om te doen!

Niet suf toch?
Oooooh, die is leuk! Staat tussen mijn favorieten :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Ήυs

saffie schreef:Heel veel plezier. Het is heel leuk om te doen!

Niet suf toch?
Die is zeker cool!!
Ήυs

Je ziet wel echt bijna alleen maar border collies
Magic
Zeer actief

" onclick="window.open(this.href);return false; :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Magic
Zeer actief

Golden retriever: " onclick="window.open(this.href);return false;
Chihuahua: " onclick="window.open(this.href);return false;
Rottweiler: " onclick="window.open(this.href);return false;
Toller: " onclick="window.open(this.href);return false;
Deerhound: " onclick="window.open(this.href);return false;
Jack Russel: " onclick="window.open(this.href);return false;
Husky: " onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Iedere dag feest!
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Ik heb een keer een workshop gedaan, erg leuk :D Ik zie het meer als "kunstjes leren" en mijn hond vind dat dus leuk.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

mariaa schreef:Ik heb een keer een workshop gedaan, erg leuk :D Ik zie het meer als "kunstjes leren" en mijn hond vind dat dus leuk.
Ik niet. Een goede routine is vooral gebaseerd op gehoorzaamheid. Ja, er komen kunstjes bij kijken maar zonder gehoorzaamheid kan je het nooit uitvoeren. Dogdance is meer dan een hond een rondje leren draaien :)
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik snap ook niet goed waar dat beeld toch vandaan komt dat dogdance duf, dom, truttig en stom is ?
Je bent zo bezig met gehoorzaamheid, eigenlijk veel meer bezig met het aandacht krijgen en houden van je hond dan wat ik zie tijdens de gehoorzaamheidslessen die elders gegeven wordt op het veld en ik zelf ervaren heb met zelf gelopen gehoorzaamheidscursussen , op een ontzettend positieve manier bezig met je hond, samen aan het werk én samen er ongelooflijk veel lol aan hebben .
Ik merk het wanneer mensen me vragen wat ik doe met Gijsje en merk de wat desinteresse ook wel hier op het forum qua dogdance , qua reacties geven op verschillende topics ,daar ligt bijv behendigheid qua interesse toch vele malen voor, ...maar nogmaals ik snap niet goed waar dat vandaan komt.
Daarvoor doe ik ws tekort aan dogdance om dat te snappen. :mrgreen:

Ik wens je iig heel veel plezier met dogdance toe en hoop dat jij en Fay er erg veel lol uithalen. :ok:
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

djow schreef:Je ziet wel echt bijna alleen maar border collies
Tollers zijn echt enorm actief en intelligent, bijna net zo als borders! Neem nou die van Brigitte van Gestel, Ruby.. die is geweldig. ELKE hond kan aan dogdance doen, het is maar net of je het geduld er voor hebt. :tongue: Als je goudvissen kunt leren apporteren kun je ook een toller leren dansen.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief

MJ schreef:Ik snap ook niet goed waar dat beeld toch vandaan komt dat dogdance duf, dom, truttig en stom is ?
Je bent zo bezig met gehoorzaamheid, eigenlijk veel meer bezig met het aandacht krijgen en houden van je hond dan wat ik zie tijdens de gehoorzaamheidslessen die elders gegeven wordt op het veld en ik zelf ervaren heb met zelf gelopen gehoorzaamheidscursussen , op een ontzettend positieve manier bezig met je hond, samen aan het werk én samen er ongelooflijk veel lol aan hebben .
Ik merk het wanneer mensen me vragen wat ik doe met Gijsje en merk de wat desinteresse ook wel hier op het forum qua dogdance , qua reacties geven op verschillende topics ,daar ligt bijv behendigheid qua interesse toch vele malen voor, ...maar nogmaals ik snap niet goed waar dat vandaan komt.
:ok: :ok: Ik snap dat dus óók niet. Roos moet ergens haar energie in kwijt kunnen (óók geestelijke, dat juist) anders gaat alles er aan. Maar goed zo begon ik er dus aan en we vinden het erg leuk. Ik vind gehoorzaamheid een hééél stuk duffer, dommer en truttiger, excuses voor mensen die er aan doen. :mrgreen: Maar wat is er leuker dan honden die achter je aan hobbelen en alles doen wat je zegt? Precies, honden die met enorme plezier achter je aan rennen en alle trucs doen die je zegt/ :smile:
Afbeelding
Ήυs

MJ schreef:Ik snap ook niet goed waar dat beeld toch vandaan komt dat dogdance duf, dom, truttig en stom is ?

Ik wens je iig heel veel plezier met dogdance toe en hoop dat jij en Fay er erg veel lol uithalen. :ok:
Ik denk dat ik het leuk ga vinden! Maar ik vond/vind het er suf uitzien omdat het er soms zo 'klungelig' uit ziet. Maar dat filmpje van saffie dat vind ik echt super! Was snelheid, misschien vind ik dat leuker. Maar het filmpje met de toller vind ik er dan weer niet zo leuk uitzien.. Gewoon verschil qua smaak van routines denk ik?

En de rottweiler, super dat ze het gewoon doet maar ik vind het er niet zo mooi uitzien ;)

Ik en Fay gaan er vast veel lol aan beleven!
Ήυs

Zal ik fodor de oefeningen ook aanleren? :mrgreen:
MJ
Zeer actief

Lellibel schreef: :ok: :ok: Ik snap dat dus óók niet. Roos moet ergens haar energie in kwijt kunnen (óók geestelijke, dat juist) anders gaat alles er aan. Maar goed zo begon ik er dus aan en we vinden het erg leuk. Ik vind gehoorzaamheid een hééél stuk duffer, dommer en truttiger, excuses voor mensen die er aan doen. :mrgreen: Maar wat is er leuker dan honden die achter je aan hobbelen en alles doen wat je zegt? Precies, honden die met enorme plezier achter je aan rennen en alle trucs doen die je zegt/ :smile:
Hahaha, nou , ik vind gehoorzaamheid ook bijzonder knap...maar vind voor mezelf bij dogdance dat het op een veel speelserer ( euh ..naja ,je snapt het wel :F: ) manier gaat, de hond met veel meer plezier die aandacht heeft voor je. Nu heb ik ook wel op de 'ouderwetse' manier getraind bij wat hondenscholen, een manier die mij dus voor geen meter aan stond , en ik daarom het eerste jaar met Gijsje ook niet naar een KC gegaan ben maar bij iemand getraind heb waar ik me wel helemaal in kon vinden :mrgreen:.
Geen tak van sport is voor mij tuttig...zolang je het plezier van hond en baasje er maar afspat kan ik eigenlijk van elke sport wel genieten.
Want daar draait het om voor mij....het plezier met z'n tweetjes.

En ja Djow..misschien geef je daar wel aan wat het is qua dogdance.
De routine's zijn natuurlijk heel persoonlijk en de een vindt je leuker als de ander.
Misschien komt daar het beeld wel weg. :wink:
Lellibel
Zeer actief

MJ schreef:
Lellibel schreef: :ok: :ok: Ik snap dat dus óók niet. Roos moet ergens haar energie in kwijt kunnen (óók geestelijke, dat juist) anders gaat alles er aan. Maar goed zo begon ik er dus aan en we vinden het erg leuk. Ik vind gehoorzaamheid een hééél stuk duffer, dommer en truttiger, excuses voor mensen die er aan doen. :mrgreen: Maar wat is er leuker dan honden die achter je aan hobbelen en alles doen wat je zegt? Precies, honden die met enorme plezier achter je aan rennen en alle trucs doen die je zegt/ :smile:
Hahaha, nou , ik vind gehoorzaamheid ook bijzonder knap...maar vind voor mezelf bij dogdance dat het op een veel speelserer ( euh ..naja ,je snapt het wel :F: ) manier gaat, de honden met veel meer plezier die aandacht hebben voor je. Nu heb ik ook wel op de 'ouderwetse' manier getraind bij wat hondenscholen, een manier die mij dus voor geen meter aan stond , en ik daarom het eerste jaar met Gijsje ook niet naar een KC gegaan ben maar bij iemand getraind heb waar ik me wel helemaal in kon vinden :mrgreen:.
Geen tak van sport is voor mij tuttig...zolang je het plezier van hond en baasje er maar afspat kan ik eigenlijk van elke sport wel genieten.
Want daar draait het om voor mij....het plezier met z'n tweetjes.

En ja Djow..misschien geef je daar wel aan wat het is qua dogdance.
De routine's zijn natuurlijk heel persoonlijk en de een vindt je leuker als de ander.
Misschien komt daar het beeld wel weg. :wink:
Daar heb je ook helemaal gelijk in hoor. Maar ik heb nog nooit gezien dat een hond het leuker vond om gehoorzaamheid te doen dan dogdance? Daarom ook. :wink:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik vind dogdance heel leuk om te zien en te doen.
Jammer genoeg ben ik er niet geschikt voor, oefeningen aanleren is allemaal geen probleem, alleen kan ik gewoon niet leuk bewegen op muziek, echt een houten klaas eerste klas.
Dus ik leer wel wat oefeningen aan, omdat ik die zo leuk vind (en de hond ook), maar ik maak er geen routine van op muziek.
Laatst gewijzigd door Renee1966 op 12 jan 2011 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
MJ
Zeer actief

weet niet of ie er al tussen staat maar deze....... :cheer: :cheer: :cheer:
Zoooooooooo gaaf ! Ik zag deze en was verkocht !
Die lol die eraf spat !
Ήυs

MJ schreef:weet niet of ie er al tussen staat maar deze....... :cheer: :cheer: :cheer:
Zoooooooooo gaaf ! Ik zag deze en was verkocht !
Die lol die eraf spat !
Ja die is ook mooi!! Al vind ik de routine niet zo leuk mar wat een interactie en een lol hebben ze!
MJ
Zeer actief

Renee1966 schreef:Ik vind dogdance heel leuk om te zien en te doen.
Jammer genoeg ben ik er niet geschikt voor, oefeningen aanleren is allemaal geen probleem, alleen kan ik gewoon niet leuk bewegen op muziek, echt een houten klaas eerste klas.
Dus ik leer wel wat oefeningen aan, omdat ik die zo leuk vind (en de hond ook), maar ik maak er geen routine van op muziek.
Ik ben ook een houten klaas :ugh: maar ben nu wel bezig met iets op muziek aan het zetten. Gewoon om een doel te hebben en die oefeningen knapper te krijgen. Maar ik oefen gewoon voor de lol en voor in de huiskamer . :F:
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

MJ schreef:
Ik ben ook een houten klaas :ugh: maar ben nu wel bezig met iets op muziek aan het zetten. Gewoon om een doel te hebben en die oefeningen knapper te krijgen. Maar ik oefen gewoon voor de lol en voor in de huiskamer . :F:
Wat natuurlijk ook heel leuk is.

Ik heb wel eens gedacht een soort Charlie Chaplin routine te maken, dan hoef je niet elegant te dansen, maar kun je al waggelend, struikelend en stuntelend je act doen.
Iets met hond die uit een hutkoffer komt, met de bolhoed aan de race gaat, om je wandelstok heen draait etc., nog iets met een grote zakdoek.
Lijkt me best te doen, wie weet in de toekomst.
Ήυs

Renee1966 schreef:
MJ schreef:
Wat natuurlijk ook heel leuk is.

Ik heb wel eens gedacht een soort Charlie Chaplin routine te maken, dan hoef je niet elegant te dansen, maar kun je al waggelend, struikelend en stuntelend je act doen.
Iets met hond die uit een hutkoffer komt, met de bolhoed aan de race gaat, om je wandelstok heen draait etc., nog iets met een grote zakdoek.
Lijkt me best te doen, wie weet in de toekomst.
http://www.youtube.com/watch?v=H3ni-J42 ... ata_player :ok:
saffie
Zeer actief

Ongelezen bericht door saffie »

djow schreef: Ik denk dat ik het leuk ga vinden! Maar ik vond/vind het er suf uitzien omdat het er soms zo 'klungelig' uit ziet. Maar dat filmpje van saffie dat vind ik echt super! Was snelheid, misschien vind ik dat leuker. Maar het filmpje met de toller vind ik er dan weer niet zo leuk uitzien.. Gewoon verschil qua smaak van routines denk ik?

En de rottweiler, super dat ze het gewoon doet maar ik vind het er niet zo mooi uitzien ;)

Ik en Fay gaan er vast veel lol aan beleven!
Nou zijn Grietje en Floris (van het filmpje wat ik plaatste) ook wel heel erg goed, ik heb zelf niet de illusie dat ik ooit zoiets kan bereiken. Mijn hond misschien wel, maar ik niet :mrgreen: Maar je hoeft absoluut geen danstalent te zijn om punten te halen, al zal het wel helpen als je het wel bent. Ik probeer de muziek zo uit te zoeken dat ik er zelf ook mee uit de voeten kan (letterlijk), want het is best lastig om én je hond aan te sturen én op je eigen bewegingen te letten. Ik heb er zelf heel erg last van dat ik teveel naar beneden kijk bijvoorbeeld, om op Saffie te letten. Dat ziet er al snel raar uit (maar het lukt me nog niet om het af te leren :boos: ).

Ik merk in mijn omgeving vaak dat mensen het raar vinden als je zegt dat je aan dogdance doet. 'Huh, dansen met je hond? :denken: ' Maar als ik dan een paar posities laat zien en wat mooie oefeningen dan vinden ze het vaak wel weer heel leuk. Daarnaast zag je een poos geleden nog regelmatig routines met mensen in dierenpakken e.d. voorbij komen, wat ook niet echt een goede reclame voor de dogdance is. Maar voor zover ik weet komt dat in Nederland nauwelijks meer voor, gelukkig.

Ik merk zelf dat ik in dogdance veel meer mijn 'ei' kwijt kan op gebied van trainen dan in de andere sporten/cursussen die ik heb gedaan. Je kunt er zelf heel makkelijk thuis mee aan de slag op je eigen niveau, en oefeningen die mijn honden echt niet leuk vinden of die ik niet mooi vind doe ik gewoon niet. Het is allemaal heel vrij wat dat betreft en dat spreekt me heel erg aan.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zit er dus ook over na te denken om dogdance te gaan doen met Gol :F:
Het zal vast geen mooi gezicht zijn want we zijn beiden zo lomp als wat, maar ik merk dat Gol er veel lol in heeft. Wanneer ik zelf sta te dansen in de woonkamer als er een lekker muziekje voorbijkomt wil ze vaak meedoen. Tot nu toe is dat niet meer dan heen en weer tussen mijn benen door lopen en tegen me aan springen en samen dansen maar misschien moet ik daar maar eens meer werk van gaan maken. En dat mag niemand filmen :klaar: :mrgreen:

Veel plezier met Fay! :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”