djow schreef:
Ik denk dat ik het leuk ga vinden! Maar ik vond/vind het er suf uitzien omdat het er soms zo 'klungelig' uit ziet. Maar dat filmpje van saffie dat vind ik echt super! Was snelheid, misschien vind ik dat leuker. Maar het filmpje met de toller vind ik er dan weer niet zo leuk uitzien.. Gewoon verschil qua smaak van routines denk ik?
En de rottweiler, super dat ze het gewoon doet maar ik vind het er niet zo mooi uitzien
Ik en Fay gaan er vast veel lol aan beleven!
Nou zijn Grietje en Floris (van het filmpje wat ik plaatste) ook wel heel erg goed, ik heb zelf niet de illusie dat ik ooit zoiets kan bereiken. Mijn hond misschien wel, maar ik niet

Maar je hoeft absoluut geen danstalent te zijn om punten te halen, al zal het wel helpen als je het wel bent. Ik probeer de muziek zo uit te zoeken dat ik er zelf ook mee uit de voeten kan (letterlijk), want het is best lastig om én je hond aan te sturen én op je eigen bewegingen te letten. Ik heb er zelf heel erg last van dat ik teveel naar beneden kijk bijvoorbeeld, om op Saffie te letten. Dat ziet er al snel raar uit (maar het lukt me nog niet om het af te leren

).
Ik merk in mijn omgeving vaak dat mensen het raar vinden als je zegt dat je aan dogdance doet. 'Huh, dansen met je hond?

' Maar als ik dan een paar posities laat zien en wat mooie oefeningen dan vinden ze het vaak wel weer heel leuk. Daarnaast zag je een poos geleden nog regelmatig routines met mensen in dierenpakken e.d. voorbij komen, wat ook niet echt een goede reclame voor de dogdance is. Maar voor zover ik weet komt dat in Nederland nauwelijks meer voor, gelukkig.
Ik merk zelf dat ik in dogdance veel meer mijn 'ei' kwijt kan op gebied van trainen dan in de andere sporten/cursussen die ik heb gedaan. Je kunt er zelf heel makkelijk thuis mee aan de slag op je eigen niveau, en oefeningen die mijn honden echt niet leuk vinden of die ik niet mooi vind doe ik gewoon niet. Het is allemaal heel vrij wat dat betreft en dat spreekt me heel erg aan.