Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ging even voer brengen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Re: Ik ging even voer brengen

Ongelezen bericht door Fin »

Rami schreef:
Nanna schreef:
Denise. schreef: zou heel mooi zijn als iemand dit ziet en hem op gaat halen.
Ik alvast niet. Jezus, wat een neuroot.
Het kan heel goed stereotypisch gedrag zijn wat weer over gaat als hij uit die kleine kennel wordt gehaald. Zoals ik hierboven schreef heb ik dat al eens eerder gezien bij asiel-honden. Eenmaal in een thuis-situatie (vaak bij een van de medewerkers thuis) zag je het gedrag niet meer terug.
Na een goede fietstocht van een half uur zou je het al niet meer terug zien denk ik.
hansopanso
Actief
Mijn ras(sen): Schotse Herdershond Langhaar
Amerikaans type
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door hansopanso »

En ja,daar keek ik ook even naar wat er aan honden zat.Allemaal niet mijn types gelukkig maar van onderstaande Herdermix brak mijn hart:
Dat breekt het mijne ook.... Als het inderdaad aan de te kleine ruimte ligt hoop ik van harte dat iemand hem snel komt halen.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

wat verschrikkelijk naar om te zien. Zou hij geen moment zijn rust nemen of blijft hij dit continue doen.. ik vind de kennel ook wel erg klein als ik het zo op het filmpje zie.
Heeft dat asiel ook een website?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat zielig om te zien. Het kan twee dingen zijn. Of de hond doet dit altijd en dan gaat het dus ook niet/bijna niet meer weg, of het is gewoon een mechelaar die stress heeft en dus draait omdat hij niks anders kan dan dat. Eva heeft dat draaien ook in zich. :N: Niet dat ze zo klein draait maar Eva gaat wel rustig rondjes om mij heen draaien. Dus als ik ga wandelen dan heb ik wel eens een soort propeller-hondje om me heen. Dus dat draaien zit in de Belgische herder. Staat ook overal op internet. Neigen naar rondjes draaien/lopen :engel:

Bij dobermans is het veel enger. Die hebben dat als tik en dan krijg je het dus bijna niet meer weg. Kans is groot dat deze hond nooit meer zo kort draait als hij niet in die kennel hoeft te zitten. Want in die kennel kan hij immers niks anders met zijn energie dan rondjes draaien. Ziet er voor mij ook niet uit als staartbijten dus dat is ook al een voordeel :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

sneu.

Ik heb er zo eentje in huis gehad. Die dit dus ook 24/7 deed. Zat ook opgesloten in een kenneltje.
Dit heeft mij maanden geduurd om het eruit te krijgen maar heel wat bloed zweet en heel veel tranen verder is het hondje opgeknapt.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Volgens mij is dit hem
http://www.dierentehuisarnhem.dierenbes ... ond/5/4124" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik quote mezelf even:hij is gereserveerd!
Laatst gewijzigd door marian* op 20 dec 2010 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik zou deze hond graag eens buiten die kennel zien, om te zien of dit gedrag dan ook vertoont word.
In ieder geval bárst hij van de energie en lijkt hij erg neurotisch; zenuwen, stress, spanning... het stráált eraf.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Nakisha schreef:Ik zou deze hond graag eens buiten die kennel zien, om te zien of dit gedrag dan ook vertoont word.
In ieder geval bárst hij van de energie en lijkt hij erg neurotisch; zenuwen, stress, spanning... het stráált eraf.

Volgens mij is dit over als hij uit die kennel is en in goede handen.Dan heb je er volgens mij een gouden hond aan.
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hopelijk vind hij gauw een gouden mandje... dat zou toch moeten lukken. Het is duidelijk geen hond die het goed doet in een kennel...
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

renee-uk schreef:waar mijn maag dan van omdraait is het idee dat er vast veel meer honden zoals deze in de diverse asiels zitten en het sterkt me alleen maar in mijn voornemen om als de tijd daar is weer een herplaatser te nemen en dan het liefst een kansloze.
Druppel op een gloeiende plaat maar het is er toch één dan.
Bah, ik word er zo triest van, van dit soort toestanden :(
Hier hetzelfde.. Ik kijk ook niet meer naar kansloze hondjes tot ik echt in de omstandigheden ben om er een mee te nemen, als de tijd daar is wil ik een rustig ouwetje als maatje voor Gol..

Ik hoop echt dat er iemand is die die arme hond een beter leven wil geven :(
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Een paar jaar geleden kwam er bij het asiel waar ik toen werkte ook een hond binnen die dit deed. Bordercollieteefje. Prachtig diertje om te zien, maar ze deed de hele dag echt niks anders dan dit. :jank: Ik heb dat beestje tig keer uit de kennel gehaald om te wandelen, maar zodra je niet snel genoeg liep of wanneer je stilstond, ging ze weer draaien. Ook op de speelweide bleef ze dat doen...
Is ingeslapen. :(
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

marian* schreef:Volgens mij is dit hem
http://www.dierentehuisarnhem.dierenbes ... ond/5/4124" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een mooie hond en volgens mij wel gericht op speeltje of voertje aan die foto's te zien, schat hem op een jaar of 7.
Zwerver die gevangen wordt en ik een klein hok wordt gezet.. het is helaas niet anders want rond laten rennen zonder baas kan ook niet. Hoop dat er een goed huis voor deze knul komt.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pfft wat een triest gezicht. En nou heb ik weinig Nederlandse asiels gezien, dus ik weet niet hoe het elders is, maar ik vind het ook wel een akelig klein hok. :(

Ik hoop dat er snel een goeie baas voor komt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik vind het ook wel een erg klein kenneltje, moet ik zeggen, maar herders doen dit nogal snel in een asiel. Wij hebben er ook wel een paar die dit doen/hebben gedaan, maar in veel mindere heftigheid en mate. En dat is alleen als je voor de kennel gaat staan. En veel ruimere en minder rondjes en ze blijven oogcontact houden en ze gaan stilstaan wanneer je de riem tevoorschijn haalt of een koekje. Dat is meer drie keer draaien en dan is het ok, meer van opwinding voor het uitgaan dat stress eigenlijk. Ik vind het filmpje wel heftig om te zien, maar ook ik denk dat hij buiten de kennel heel anders kan zijn.

Mag publiek daar langs de kennels lopen? Lijkt me een heel goed idee dat ze daarmee zouden stoppen. Dat is zo stressvol.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Afbeelding
Wat een prachtbeest!! :I: :I: :I:

De pest is dat zijn kansen wel erg verkleinen als hij zo ronddraait in zijn kenneltje... Arm dier!! Ik hoop echt dat er snel iemand voor hem valt!!
RIP Cena :roos:
    Hanneke2
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Martijn schreef:
    marian* schreef:
    Nanna schreef:Jezus, wat een neuroot.
    Die nog best bij kan draaien als hij in goede handen komt :wink:

Bijdraaien ook, haha.

Ik denk dat het over is op het moment dat hij uit de kennel is.
    Een herder heeft al loopdrang en dan ook nog zo'n drukke omgeving. Rechtdoor lopen kan niet en rustig gaan liggen kunnen veel honden op zo'n plek ook niet.
    Hij moet wat.

Een hond die hysterisch uitvalt naar alles wat langskomt vind ik veel erger.
    Ik vind ook een hond die grommend en grauwend in de tralies hangt als er iemand langs loopt enger dan dit.

Als ik de kolder in mijn kop zou krijgen en deze hond zou willen adopteren, dan zou mijn belangrijkste boodschap vanaf minuut 1 zijn dat er geen rondjes worden gedraaid (nou ja, na de boodschap dat ik een hele leuke duidelijke baas met vreten en balletjes en zachte kussens om op te slapen was :D ).

Op dag 1 is het zo makkelijk om dingen aan of af te leren. Nieuwe baas, nieuwe omgeving, nieuwe regels, nieuwe routine, nieuwe hond.

'Dat doen we hier niet' is volgens mij dus heel simpel.

Ik denk alleen wel dat je deze hond een flinke tijd (weken/maanden) niet alleen kan laten tot je 100% zeker bent dat het gedrag helemaal 'vergeten' is. Want een tikje stress bij alleen zijn, en dan gaat hij misschien weer doen wat hij vroeger deed als hij zich kut voelde.

Het lijkt me wel een mooie uitdaging voor een echte herderliefhebber.
    Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Martijn schreef:
    SannePP schreef:
    Afbeelding
    Wat een prachtbeest!! :I: :I: :I:

De pest is dat zijn kansen wel erg verkleinen als hij zo ronddraait in zijn kenneltje... Arm dier!! Ik hoop echt dat er snel iemand voor hem valt!!
    Iemand die daar niet doorheen kan kijken is toch niet de juiste persoon voor deze hond.

Hij laat zien wie hij is. Prima toch?
    Je moet geen doodkalme hond willen en met deze naar huis gaan.
    Dat is waar. Maar als hij dit gedrag buiten de kennel niet laat zien, maakt hem dat wel een andere hond dan de neuroot die hij nu is... Natuurlijk zal hij een zeer actieve hond zijn die niet gelukkig zal worden van de hele dag maar bankhangen. Ik hoop maar dat hij snel het juiste baasje vindt!!
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

Martijn schreef:
      SannePP schreef: Dat is waar. Maar als hij dit gedrag buiten de kennel niet laat zien, maakt hem dat wel een andere hond dan de neuroot die hij nu is... Natuurlijk zal hij een zeer actieve hond zijn die niet gelukkig zal worden van de hele dag maar bankhangen. Ik hoop maar dat hij snel het juiste baasje vindt!!
      Ik denk niet dat deze hond niet neurotisch is. Niet bijzónder neurotisch misschien maar het zal wel degelijk een blaffende ballenherder zijn, hoor.
      Mensen die weten hoe een herder in elkaar zit schrikken hier niet van. Klinkt heel bijdehand maar het is wel zo.
      Ze zijn er te energiek en te slim voor om daar te gedijen.
      Dat is waar. Daarom ben ik erg benieuwd hoe hij zal zijn in een gezin, in elk geval uit dat kenneltje!
        Chevy
        Vaste gebruiker
        Mijn ras(sen): Grote zwitserse sennenhond, pomeranian.
        Contacteer:

Ongelezen bericht door Chevy »

Wat een plaatje!

Als je idd de tijd en ruimte hebt voor een dergelijke hond, wat zal hij t dan mooi hebben.

Ik hoop dat er snel iemand voor hem komt!
        Cash
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Hanneke2 schreef: Ik vind ook een hond die grommend en grauwend in de tralies hangt als er iemand langs loopt enger dan dit.

Als ik de kolder in mijn kop zou krijgen en deze hond zou willen adopteren, dan zou mijn belangrijkste boodschap vanaf minuut 1 zijn dat er geen rondjes worden gedraaid (nou ja, na de boodschap dat ik een hele leuke duidelijke baas met vreten en balletjes en zachte kussens om op te slapen was :D ).

Op dag 1 is het zo makkelijk om dingen aan of af te leren. Nieuwe baas, nieuwe omgeving, nieuwe regels, nieuwe routine, nieuwe hond.

'Dat doen we hier niet' is volgens mij dus heel simpel.

Ik denk alleen wel dat je deze hond een flinke tijd (weken/maanden) niet alleen kan laten tot je 100% zeker bent dat het gedrag helemaal 'vergeten' is. Want een tikje stress bij alleen zijn, en dan gaat hij misschien weer doen wat hij vroeger deed als hij zich kut voelde.

Het lijkt me wel een mooie uitdaging voor een echte herderliefhebber.
        Dan denk je er echt veels te simpel over hoor.
        Zoals gezegd heb ik een neuroot in huis gehad die 24/7 ronddraaide. (een duitseherder uit pure werklijnen)
        Dan hoef je niet aan te komen met 'een leuke baas zijn' of je koekjes en balletjes.
        En 'even laten zien dat we dit niet doen' klinkt voor mij echt heel erg lachwekkend na zo'n hond dus in huis gehad te hebben.

Die honden draaien alleen maar. Constant. Elke minuut willen draaien. Kapotte poten en staart van het draaien. Ik heb dit hondje in de houdgreep moeten nemen zodat ze niet kon draaien. We hebben haar op moeten sluiten in een bench waarin ze alleen kon liggen zodat ze weer niet kon ronddraaien. Met uitlaten moesten we rennen en dan nog probeerde ze te draaien waarbij ze zich gewoon liet vallen en je haar over de grond mee trok.
        Meespelen met de andree honden destijds op het veld? Ze zag alleen haar staart maar.
        Het is echt vreselijk zo'n hond en ik heb een hond nog nooit zo erg meegemaakt.

uiteindelijk na maanden begon ze minder te draaien. Totdat ze alleen nog maar draaide in situaties die te spannend waren voor haar. Dan viel ze weer even terug.
        AfbeeldingAfbeelding
        Cash v Heiligental en Flow.
        marian*
        Erelid
        Contacteer:

Afbeelding
        Marieta
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

Helaas zijn er vrij veel herders die dit doen. Wij hebben er op het moment ook 1 zitten. Buiten het asiel, wordt hij een stuk rustiger.
        Dit is ook 1 van de redenen dat wij mensen niet meer langs de kennels af laten lopen. Sindsdien doen de honden (vooral herders) dit veeeeeel minder.
        Het is vaak stress. Mensen zagen deze hond, maar zagen niet de hond buiten de kennels.

De hond die bij ons zit gaat overdag lekker op de speelwei, een heel stuk meer ruimte. Maar doet het op de speelwei ook soms nog wat. Natuurlijk gaat hij er 3 keer per dag uit en is er 1 uitlater die er elke dag voor terug komt om een uur met hem te lopen. Het is eigenlijk een heel leuk hondje! Heel onzeker wel, maar met de goede aanpak.
        Er waren ook mensen die hem eventueel op wilden nemen als gastgezin en hem misschien wilden houden (ik weet niet of dat nog doorgaat, aangezien de man wat schrik had helaas omdat de hond wel eens hapte). Als zij er een uur of 2 mee weg waren geweest was het een mak ding. Eenmaal de poorten in zicht, begint hij weer met neurotisch gedrag.

Het is altijd jammer dat mensen denken dat een hond dit altijd maar doet, ik heb in de afgelopen jaren veeeeel honden gezien die dit gedrag hadden, maar nog maar 1 die het ook thuis deed.
        Voor veel herders is dit puur kennelgedrag :wink:

Ik hoop dat deze hond er genoeg uit komt, om zijn gedrag wat te kunnen doorbreken.

Groetjes Marieta.
        Afbeelding
        Kit
        Erelid
        Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Zen deed dit ook...hij was een benchhond..Door constant onderbreken van dat gedrag ( en dan echt 24/7 er bovenop zitten en veel wandelen) viel schijnbaar het kwartje, nu doet ie het alleen nog heel af en toe als ie iets spannend vindt en niet weet wat ie er mee moet. Ik zou dit best aandurven, ware het niet dat ik er hier helaas geen reu bij kan zetten
        Lellibel
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

marian* schreef:
        Hij staat al best lang gereserveerd? Arme hond zeg :(:
        Afbeelding
        wendyenchristian
        Vaste gebruiker
        Mijn ras(sen): Mopshond en kruising argentijnse dog

Ongelezen bericht door wendyenchristian »

Die staat al een tijd op gereserveerd zeg! Ik hoop echt dat hij zijn gouden mandje vindt. Het breekt mij hart om een hondje zo te zien, ook al zijn herders niet mijn favoriete ras, ze verdienen dit niet. En waarom is die kennel zo klein!
        Afbeelding
        mariabel
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

oh vreselijk.. naief als ik ben.. dacht dat dit echt niet hoefde in nederland.. . wat een trieste toestand..
        en zolang gereserveerd... ???
        hopenlijk vindt hij snel een nieuw huis...
        Afbeelding
        marian*
        Erelid
        Contacteer:

Ik heb het idee dat de site niet bijgehouden wordt.Het is wel heel raar dat hij nog steeds gereserveerd zou zijn.
        Van de week maar eens even mijn licht opsteken.
        Afbeelding
        wenmart20
        Zeer actief
        Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
        Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

Arm beestje :(
        Ik moet wel zeggen dat de kennels in het asiel waar ik stage liep een stuk groter waren.
        Maar hopen dat hij er snel uit gehaald word :cry:
        Afbeelding
        Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”