vind ik ook!!Jay schreef:Mijn hond vind ik een mooie "Engelse" collie
Mooie uitdrukking, daar hou ik van.
Moderator: moderatorteam
vind ik ook!!Jay schreef:Mijn hond vind ik een mooie "Engelse" collie
Kleine oogjes is helaas een probleem bij veel Engelse lijnen, samen met een overdreven vacht. Ik ben blij dat het geen ontplofte haarbal zonder ogen is.Inge O schreef:hij heeft een mooie kop en vooral : ógen![]()
.

Zeker mooie bouw!!Inge O schreef:een onduidelijke foto maar deze vind ik prachtig qua bouw![]()

Idd!Inge O schreef:hij heeft een mooie kop en vooral : ógenJay schreef:Mijn hond vind ik een mooie "Engelse" collie
![]()
.

Jouw hond vind ik erg mooi voor een Engelse collie. Zit er Amerikaans bloed in?Jay schreef:Kleine oogjes is helaas een probleem bij veel Engelse lijnen, samen met een overdreven vacht. Ik ben blij dat het geen ontplofte haarbal zonder ogen is.Inge O schreef:hij heeft een mooie kop en vooral : ógen![]()
.

Nee, er zit voor zover ik na kan gaan geen Amerikaans bloed in, de kop is ook echt Engels.MissDorien schreef:Jouw hond vind ik erg mooi voor een Engelse collie. Zit er Amerikaans bloed in?Jay schreef:Kleine oogjes is helaas een probleem bij veel Engelse lijnen, samen met een overdreven vacht. Ik ben blij dat het geen ontplofte haarbal zonder ogen is.Inge O schreef:hij heeft een mooie kop en vooral : ógen![]()
.

Deze zijn idd heel mooiZoek stok! schreef:Jij houdt van showlijn Aussies(ikke niet)
Doe mij deze Aussies maar:

Erg mooie hondenzeta-jones schreef:Ik houd van honden met een mooie expressie.
Ik vind dat Lux goed op weg is een mooie rasvertegenwoordiger te worden. Een reu moet echt een reu zijn en een teef moet echt een teef zijn. Die verschillen moeten duidelijk zichtbaar zijn, zonder dat we naar extremen gaan (extreem veel haar, extreem veel bone, extreem smal of breed, extreem groot of klein enz). Ik houd van middelkrachtig, zoals een herder hoort te zijn. Ook moet het hoofd niet te smal en niet te breed zijn.
![]()

Zoek stok! schreef:

Oke, maar dan toch een mooi klassiek type zeg.Jay schreef: Nee, er zit voor zover ik na kan gaan geen Amerikaans bloed in, de kop is ook echt Engels.
Suzanne, weet jij ook of het klassieke type in karakter verschilt met het huidige Engelse type? Ik was wel nieuwsgierig eigenlijk.Suzanne123 schreef:Ja, dat dus; lijkt een klassiek type...
Wil je me laten weten waar de hond gefokt is?
Suzanne
Maar deze vind ik wel erg mooiZoek stok! schreef:

linda, ken jij deze hond in het echt toevallig, van behendigheid?Lellibel schreef:Zoek stok! schreef:

Tooytje voelt zich vereerdLysette schreef:Dat type vind ik ook heel mooi hoorNanna schreef:Ik hou gewoon niet zo van dat zware showtype met die dikke koppen en poten. Voor mij moet een BC een lichtvoetige hond zijn die de hele dag kan werken.Lysette schreef:Ik hou van verschillende orenZoals ik al zei vind ik hem ook wat fors voor een border (hoewel hij hier ook forser toont omdat hij nogal opgeborsteld is) maar dat maakt hem voor mij als hond niet minder mooi.
Dit vind ik heel mooi:
Vooral Toya vind ik prachtig
![]()

helemaal mee eens.Sita schreef:Dit vind ik ook een hele mooie golden![]()
Rowan

zijn ook helemaal mijn typeZoek stok! schreef:Jij houdt van showlijn Aussies(ikke niet)

Toya vind ik zelf helemaal prachtig*Anita* schreef: Mijn eigen Toya
![]()

Enigszins vergelijkbaar is ze wel, maar ze heeft toch wel een ander karakter dan mijn reu.MissDorien schreef:Oke, maar dan toch een mooi klassiek type zeg.Jay schreef: Nee, er zit voor zover ik na kan gaan geen Amerikaans bloed in, de kop is ook echt Engels.
Qua karakter, is dat vergelijkbaar met andere Engelse collies?

Ik denk dat ze haar bouw en klassieke uiterlijk van de "of the Bosshome" lijnen heeft. Ze komt voor uit een combinatie of the Bosshome x Maydale's.Suzanne123 schreef:Ja, dat dus; lijkt een klassiek type...
Wil je me laten weten waar de hond gefokt is?
Suzanne

Dit is Rusty en die woont bij de fokkers van Izzie.Marlieke met Boris schreef:linda, ken jij deze hond in het echt toevallig, van behendigheid?Lellibel schreef:Zoek stok! schreef:

Grappig, moeders is een nederlandse lijnLéonieHonden schreef:Voor een showlijn erg mooi.
Jerlands Summers dream
De eerste en tweede vind ik ook nog wel mooi. De derde vind ik wel een leuke/mooie hond, maar niet echt rastypisch...Zoek stok! schreef:Jij houdt van showlijn Aussies(ikke niet)