ik ook, ik dacht nog wel, mmm niet zo'n knap wartje maar och...Nanna schreef:
Ik zag alleen die foto en meende serieus dat het een Hovawart was
maar voor een aussie vind ik hem echt niet mooi
Moderator: moderatorteam
ik ook, ik dacht nog wel, mmm niet zo'n knap wartje maar och...Nanna schreef:
Dat wilde ik dus ook al nét gaan zeggen.. vooral de kop, vind ik echt (voor een Hovawart leek) nét een Hovawart!Nanna schreef:

Leuk! Weet je welke?duitse herder schreef:Grappig, moeders is een nederlandse lijn
Idd, die Chihuahua van het forum.. hoe heet ze ook al weer, die nu ook een teefje erbij heeft Isa ofzo? Die vind ik erg mooi!!Martijn schreef:Ik vind chihuahua's van het bambi type weer mooi.
Lekker rank.
Van Dan Alhedy's Hoeve.LéonieHonden schreef:Leuk! Weet je welke?duitse herder schreef:Grappig, moeders is een nederlandse lijn
wow! idd een prachtige hond!Nanna schreef:Ook mooi. De Utonagan.
Ach ja, bedoelde snellie idd.. weet ik veel dat die geen boom heeft.. ballen verstand van die klein dinger!sjm schreef:Haha, Nanna. Dat vind ik inderdaad ook een grappig hondje.![]()
Enne, Snellie is geen chihuahua hoor, rasloooosZe heeft wel veel van een Russian Toy, welke ik prachtig vind.. Ooiitt....
![]()
![]()
En Isa is ook mooi![]()

erg mooiNanna schreef:Ook mooi. De Utonagan.

Hahaha dat valt me inderdaad wel op aan de oudere foto's, zijn allemaal van die vette honden.Nanna schreef:Ineke schreef:Bij de IJslander vind ik het meer sober ogende type ook erg mooi (meestal kort(er) haar).
![]()
Noem het maar sober, wát een volgevreten beest :N:
Ik vind ze niet zo mooi. Die van jou vind ik veel leuker. Helemaal die derde, die vind ik meer op een Shiba lijken. Een IJslander hoort, in mijn ogen, lekker wollig te zijn. Niet te, maar zoals Soley.Ineke schreef:Bij de IJslander vind ik het meer sober ogende type ook erg mooi (meestal kort(er) haar).
Ik moest er wel heel erg aan wennen, maar op één of andere manier vind ik het een betrouwbare indruk geven.
Sober, gehard, werklustig.
Een Shiba?-Gaby- schreef:Ik vind ze niet zo mooi. Die van jou vind ik veel leuker. Helemaal die derde, die vind ik meer op een Shiba lijken. Een IJslander hoort, in mijn ogen, lekker wollig te zijn. Niet te, maar zoals Soley.

sorrie maar begrijp niet wat je bedoeldIneke schreef:Kijk voor de gein eens op de 1e pagina van dit topic.

Daar staan ook wat leuke black and tan IJslanders.*Anita* schreef:sorrie maar begrijp niet wat je bedoeldIneke schreef:Kijk voor de gein eens op de 1e pagina van dit topic.

Wat leuk!*Anita* schreef:is van een clubgenootje.
weet dat ze haar in Nederland gehaald hebben maar niet meer welke kennel
oke, hij lijkt erg op de hond van mijn behendigheid leraren en die lopen ook behendigheid met hem, ik dacht wie weet.marye schreef: Dit is Rusty en die woont bij de fokkers van Izzie.
Hij doet geen behendigheid![]()
Maar het is een prachthond en erg lief ook nog.

ze heet Kaya en is geboren 2 mei 2007Ineke schreef:Wat leuk!*Anita* schreef:is van een clubgenootje.
Teef?
Weet je haar naam en hoe oud ze ongeveer is?
Ik denk dat ik weet wie het is.

Deze Kaya zeker?*Anita* schreef:ze heet Kaya en is geboren 2 mei 2007Ineke schreef:Wat leuk!*Anita* schreef:is van een clubgenootje.
Teef?
Weet je haar naam en hoe oud ze ongeveer is?
Ik denk dat ik weet wie het is.
denk het welIneke schreef: Deze Kaya zeker?

Ineke schreef:Bij de IJslander vind ik het meer sober ogende type ook erg mooi (meestal kort(er) haar)
![]()
Werkelijk, als ik die hond in het echt zou zien dan zou ik denken eerder denken aan een kruising Shiba dan aan een IJslander. Hoewel het natuurlijk moeilijk beoordelen is van één foto waar het kopje niet zo goed op staat. Maar hij lijkt best op deze rasechte Shiba bijvoorbeeld alleen heeft hij niet zo'n Shiba voorhoofdje en niet zulke oortjes:Ineke schreef:Een Shiba?-Gaby- schreef:Ik vind ze niet zo mooi. Die van jou vind ik veel leuker. Helemaal die derde, die vind ik meer op een Shiba lijken. Een IJslander hoort, in mijn ogen, lekker wollig te zijn. Niet te, maar zoals Soley.![]()
Vind ik niet hoor.![]()
Kon eerst ook niet zoveel met dat kortere haar, maar begin het steeds leuker te vinden.
Je hebt ook het andere uiterste:
KLIK!
Ik vind alles mooi zolang het nog enigszins rastypisch is en gelukkig is dat bij de IJslander een breed begrip.

Ik bedoelde ook qua haar het andere uiterste.-Gaby- schreef:Werkelijk, als ik die hond in het echt zou zien dan zou ik denken eerder denken aan een kruising Shiba dan aan een IJslander. Hoewel het natuurlijk moeilijk beoordelen is van één foto waar het kopje niet zo goed op staat. Maar hij lijkt best op deze rasechte Shiba bijvoorbeeld alleen heeft hij niet zo'n Shiba voorhoofdje en niet zulke oortjes:
Die link die je hebt geplaatst, die hond heeft misschien veel haar, maar in mijn ogen een hele mooie expressie. Dat zou ik zoeken als ik een IJslander zou willen. En dan met de vachtlengte van Soley en dan ben ik tevreden.En op die site vind ik Olafur ook prachtig trouwens!