Heb alleen de eerste 2 pagina's gelezen , maar wilde toch wel even reageren
Dit is Gringo, op de foto's 8 wkn oud ( hij is inmidels 3 jaar )
De herder op foto 2 is mijn Kenji , toen 5 mnd oud
Gringo komt van een zeer goed bekend staande fokker in Belgie die volgens de VVDH fokt.
Denk je goed te doen omdat ze zo bekend staan en iedereen er zeer over te spreken is.
Als we toen wisten wat we nu weten.... en ik erbij was geweest als ze hem hadden uitgezocht, dan hadden mijn ouders hem nooit gehad.
Gringo zag eruit als een pupje van 4 wkn, en woog 1,8 kg
Hij was dagen aan de dunne , lees t spoot eruit. De test op Giardia was negatief trouwens.
Kreeg bij de fokker Happy Dog brokken, maar dat verdroeg hij dus gewoon niet.
Gringo heeft de eerste 4 wkn ong alleen maar Duck uitmuntend gekregen ( kvv in schijven )
Dat verdroeg hij goed en toen de ontlasting eenmaal goed was zijn mn ouders de Duck gaan combineren met Proplan puppy zalm & rijst
Dat hebben ze wel heel voorzichtig gedaan, want t kon natuurlijk zo weer fout gaan.
Uiteindelijk staat hij nu helemaal op de brok, nog steeds zalm & rijst maar dan voor de volwassen hond natuurlijk.
En 1-2 x pw krijgt hij Smuldier enkelvoudig ( kip of pens )
Iets anders dan bovenstaande ( of t moet nou de Duck zijn ) hoef je hem kwa voeding niet te geven want dan is t weer bal.
De eerste 2 jaar hebben mn ouders meerdere keren bij de da gestaan omdat hij een maagdarm infectie had.
Even afkloppen , vorig jaar maar 1x dus t gaat nu eindelijk goed.
Nog 2 vergelijkende foto's , dit zijn mijn Kenji & Ditch toen ze 7.5 week waren
Kenji woog 7 kg en Ditch 6 kg ( hij was t kleinste pupje uit t nest )
Kenji
Ditch
Beiden ( Kenji bij mij en Ditch bij de vorige eigenaar ) , kregen het eerste jaar Proplan puppie & Duck uitmuntend.
Dus een maaltijd proplan de andere 2 Duck en later smorgens proplan en savonds Duck.
Nu heb ik van een aantal mensen gehoord dat smuldier geen natuurlijke calcium bron heeft dus daarom is onze keuze toen op Duck gevallen ivm de groei.
Had daar toch ook een beter gevoel bij.
Nu krijgen ze smorgens proplan en savonds smuldier.
Wel in grote hoeveelheden hoor, Kenji krijgt 100 gr proplan kpi & rijst en 800 gr smuldier.
Elena 50 gram proplan kip & rijst en 400 gr smuldier ( dat is dan weer normaal )
Ditch is hier de enige die t grootste gedeelte brok krijgt ( ben mede eigenaar en de eigenaar wil dat ik t zo doe vandaar )
Hij krijgt 400 -600 gr proplan performance en 400 gr smuldier