Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lellibel schreef:Ik vind de beagle geen móói ras, ik vind het een schattig ras, ik vind zo'n typje wel leuk
Korte pootjes, grote oortjes, om op te eten zo lief
En te dik vind ik Idd geen mooi ras.
@ Noor: Ik hou dus niet zo van wat jij laat zien, hoewel het voor kenners e.d. vast een mooi exemplaar is. Moet eerlijk toegeven dat ik geen kaas heb gegeten van hoe beagles eruit moeten zien, weet alleen dat ik een enorme a-typische beagle heb qua kop. Ik vind beagles overigens idd niet snel mooi, ken er maar één die ik mooi vind en daar kan ik niet meer op de naam komen. Beau is ook een gedrocht maar hij is best lief
Je breekt mijn Beagle hart! Ik heb zelf een Beagle en vind haar zo knap! Ben er smoorverliefd op en vind ze dus erg mooi! Het is zo'n grappig hondje dat als je haar een dag zou filmen, liefst samen met haar vriendinnetje, dan heb je een kaskraker van een film. Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet alle Beagles even mooi vind hoor. Die van "ons" zijn wel erg mooi al zeg ik het zelf
Nanna schreef:
Heb daar ooit een paar van "in het echt" gezien, maar vond het verschrikkelijk saggerijnige hondjes. Of is het best een vrolijk en sociaal ras?
Geen idee, ik vind ze gewoon mooi
Ik dacht dat je hetr ras van nabij kende Ik vind ze afzichtelijk lelijk, zo zie je maar weer hoe smaken verschillen
Ik vind het echt een van de mooiste rassen. Prachtige beesten ondanks dat ik ze nooit in het echt heb gezien.
Heb daar ooit een paar van "in het echt" gezien, maar vond het verschrikkelijk saggerijnige hondjes. Of is het best een vrolijk en sociaal ras?
Nou nee ze zijn behoorlijk asociaal.. Ik heb 2 jaar geleden op de show in Leeuwarden een vrouw ontmoet met haar Thai, heb er ook een paar foto's van gemaakt, maar staan niet op deze computer. Het zijn absoluut geen makkelijke honden, wel sociaal naar mens, maar behoorlijk dominant (ook thuis). Op de show kwamen, toen ik met haar in gesprek was, honden vanaf 5 meter voorbij lopen, het was alleen maar grommen en als ze nog ietsjes dichterbij kwamen viel de hond uit. Ze fokte er ook mee, op Texel geloof ik, maar ze vond het zelf ook geen makkelijk ras. Vandaar dat ze ook op Texel woont waarschijnlijk
Vreemd dat je ze nog niet bij de 'vechthonden' hebt geklasseerd
Het zijn geen lieverdjes, toch niet naar de verhalen die ik al van eigenaren heb gehoord.
Geen idee, ik vind ze gewoon mooi [/quote]
Ik dacht dat je hetr ras van nabij kende Ik vind ze afzichtelijk lelijk, zo zie je maar weer hoe smaken verschillen [/quote]
==================================================
Vanachter het glas van een potje thai saus van Conimex zijn ze best wel te pruimen hoor.
Inge O schreef:en dit vind ik een prachtig cockertje met een prachtig glanzend vachtje en niet te zwaar van kop
Vind ik ook! Voordat lieve Bill op mijn pad kwam heb ik me suf gezocht naar een mooie cocker(pup). En dit is precies waar ik naar zocht. Maar dan zo'n glanzende pikzwarte!
Inge O schreef:en dit vind ik een prachtig cockertje met een prachtig glanzend vachtje en niet te zwaar van kop
Vind ik ook! Voordat lieve Bill op mijn pad kwam heb ik me suf gezocht naar een mooie cocker(pup). En dit is precies waar ik naar zocht. Maar dan zo'n glanzende pikzwarte!
je vindt ze niet meer . alleen misschien nog bij een broodfokker hier of daar .
inderdaad, de cockertjes van tegenwoordig hebben allemaal een echt langere vacht en oren die veel lager hangen. Als je dan weer de engelse cockertjes uit jachtlijnen ziet, lijken ze ook weer niet op dit type cocker...deze type cockers is echt bijna uitgestorven.
Rami schreef:
je vindt ze niet meer . alleen misschien nog bij een broodfokker hier of daar .
inderdaad, de cockertjes van tegenwoordig hebben allemaal een echt langere vacht en oren die veel lager hangen. Als je dan weer de engelse cockertjes uit jachtlijnen ziet, lijken ze ook weer niet op dit type cocker...deze type cockers is echt bijna uitgestorven.
Wat zonde! Ook niet in een of ander buitenland? Ik vind het zulke aantrekkelijke honden. En toen ik jong was (gut, dat klinkt dan weer alsof ik stokoud ben, maar goed ) ) zag je ze zo op elke straathoek. Luisterend naar namen als: Lady ( ), Rakker en Pasja. Een van mijn allereerste hondenliefdes was zo'n cocker. Die heette trouwens Sonja.
Marlieke met Boris schreef:
nee, dat zijn geen cockers (oké, ja, stamboomtechnisch waarschijnlijk wel).
als je in engeland naar een cocker zoekt, krijg je inderdaad zo'n hondje. Daar komen ze uit echte jachtlijnen en worden ze ook nog veel meer voor het werk gebruikt, maar zoals ik al schreef vind ik dat dan ook weer niet op de cockers uit de jaren '70 lijken zoals op de geplaatste foto.
Gelukkig zijn er nog wel echte jachtcockers te vinden onder de nederlandse cockerpopulatie. Nou doe ik met Boris echt niet het echt werk, maar hij heeft duidelijk wel de jachtgenen in zn lijfje. Ik kies ervoor om Boris lang qua beharing te houden, maar dat kan natuurlijk altijd korter. Verder hebben de rode cockers meestal wel een andere vachtstructuur dan de blauwschimmeltjes bijv.