Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fietsen
Moderator: moderatorteam
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Fietsen
Ik ben vandaag voor het eerst een stukje gaan fietsen met Xavi (nu 11 maanden). Ik heb 5 minuutjes rustig gefietst, een rechte weg. Toen daar 5-10 minuutjes gewandeld zodat hij even zijn ei kwijt kon en toen diezelfde 5 minuten terug.
Hij deed het super netjes en liep prima langs wandelaars, honden, skeelers, etc. In dat opzich ging het super.
Ik merkte wel dat hij er fysiek wat moeite mee had. De heenweg liep hij heel fanatiek naast de fiets, de terugweg bleef hij soms iets achter en de echt pit was er wel uit zeg maar. Hij was echt moe.
Met wandelen heeft hij een super conditie en zijn bespiering is ook prima, maar schijnbaar zijn deze andere, constante bewegingen toch vermoeiender voor hem dan rellen in het bos.
Ik wil nu eigenlijk 2-3x per week dit gaan doen. Gewoon die 5-10 minuutjes met als pauze een kleine wandeling.
Of zou dat al te veel zijn voor een hond van 11 maanden?
Tips en adviezen zijn welkom.
Hij deed het super netjes en liep prima langs wandelaars, honden, skeelers, etc. In dat opzich ging het super.
Ik merkte wel dat hij er fysiek wat moeite mee had. De heenweg liep hij heel fanatiek naast de fiets, de terugweg bleef hij soms iets achter en de echt pit was er wel uit zeg maar. Hij was echt moe.
Met wandelen heeft hij een super conditie en zijn bespiering is ook prima, maar schijnbaar zijn deze andere, constante bewegingen toch vermoeiender voor hem dan rellen in het bos.
Ik wil nu eigenlijk 2-3x per week dit gaan doen. Gewoon die 5-10 minuutjes met als pauze een kleine wandeling.
Of zou dat al te veel zijn voor een hond van 11 maanden?
Tips en adviezen zijn welkom.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Re: Fietsen
Leuk fietsen! Hier fiets ik met de Engelse Cocker (14 mnd) nu 15 minuten, 3x in de week. We zijn aan fietsen met 12 maanden en idd opgebouwd met 5 minuten. Wat ons ras betreft is dit geen probleem (wel op een normaal rustig tempo natuurlijk
, maar persoonlijk weet ik niet hoe dit bij de RRB is. Bij onze Bordeaux had ik hier niet zo snel mee mogen beginnen (hoewel we daar niet mee fietsen....). Maar leuk is het wel!

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als hij er wat moeite mee heeft zou ik het lekker op 5 minuten houden. Ushi zit nu op 10 minuten fietsen, 10 minuten los en dan weer 10 minuten fietsen. Die heeft er totaal geen moeite mee.
Het kan overigens ook zijn dat hij zo moe is van de nieuwe indruk

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
- Zeer actief
Moet prima kunnen. Zou het zelf eerder 2x doen en dan de overige dagen lekker wandelen. Maar ik ben dan ook geen fietsliefhebber 

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Zeer actief
Hier begonnen met Bert ( DH) op de leeftijd van 15 maanden oud. Al een keer geprobeerd met 13 maanden maar toen was het een ongeleid projectiel. Nu gaat ie prima in een tempo van 14 kilometer per uur. Dit doe ik ongeveer om de dag met een ronde van ongeveer 10 tot 15 minuten. Dit bouw ik dan uit naar een steeds langer traject.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou inderdaad ook goed kunnen. Hij heeft de rest van de middag ook alleen maar geslapen haha, dus dat kan nooit fysieke vermoeidheid zijn van die 10 minuutjes.nathalie schreef:Als hij er wat moeite mee heeft zou ik het lekker op 5 minuten houden. Ushi zit nu op 10 minuten fietsen, 10 minuten los en dan weer 10 minuten fietsen. Die heeft er totaal geen moeite mee.
Ik ga gewoon die 5 minuutjes even volhouden en dan langzaam uitbouwen.
Ben jij bij Ushi ook meteen met 2x 10 minuten begonnen?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben ook niet speciaal een fietsliefhebber, maar het komt wel eens voor dat ik bijvoorbeeld op de fiets naar de KC ga ofzo (is 15 minuutjes fietsen) en dan kan Xavi over een tijdje ook gewoon mee.Sita schreef:Moet prima kunnen. Zou het zelf eerder 2x doen en dan de overige dagen lekker wandelen. Maar ik ben dan ook geen fietsliefhebber
Daarnaast heeft hij nog vrij los gangwerk en hoop ik dat ook iets te verbeteren met het fietsen.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nou, de eerste keer dat ik het ging doen was voor de sneeuw. Toen hebben we 2x 5 minuten gedaan. Toen een hele tijd niks en vorige week zijn we opnieuw begonnen en toen heb ik 10 minuten in een heel laag tempo gedaan. Ik ga het twee keer in de week doen, niet omdat ik het leuk vind, maar volgende winter is het makkelijk als ze het kan.Irisz schreef:Dat zou inderdaad ook goed kunnen. Hij heeft de rest van de middag ook alleen maar geslapen haha, dus dat kan nooit fysieke vermoeidheid zijn van die 10 minuutjes.nathalie schreef:Als hij er wat moeite mee heeft zou ik het lekker op 5 minuten houden. Ushi zit nu op 10 minuten fietsen, 10 minuten los en dan weer 10 minuten fietsen. Die heeft er totaal geen moeite mee.
Ik ga gewoon die 5 minuutjes even volhouden en dan langzaam uitbouwen.
Ben jij bij Ushi ook meteen met 2x 10 minuten begonnen?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl