Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: hele magere pup, hoe krijg ik hem op gewicht

Ongelezen bericht door Marina »

jeetje wat vervelend allemaal

Ik kan me voorstellen dat je je nu ook zorgen gaat maken om het geld.

Maar ik denk dat ze daar wel een mooie regeling kunen treffen, en dat zou ik ook meteen aankaarten dan weten hun en jij wat je te wachten staat. Kijk regelingen ivm betalingen kunnen je misschien toch verder helpen.

ik vind het geweldig wat je allemaal doet.

En ik hoop echt van harte dat ze iets vinden wat goed op te lossen is met medicijnen en dat jullie een geweldige tijd tegenmoet gaan samen. :ok:

:J:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

Ik heb alle respect voor je. Bloedsuiker is echt te hoog, zeker nadat hij zolang nuchter is. Ik heb geen idee hoe het met d eshunttest zit. Maar als het dus geen levershunt is blijf je naast het hoge glucose gehalte ook nog zitten met de blaasgruis. Bah ik zou er ook moedeloos van worden. Om ondanks de toch al hoge kosten toch iets te besparen zou ik kijken of je niet alleen in Ommen terecht kunt en je eigen DA laat liggen. Scheelt natuurlijk al een consult. Het is een kleine druppel, maar toch. Ik ben zelf nooit in Ommen geweest bij de kliniek, maar wel heel veel positieve reacties van andere mensen gehoord.
Succes.
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

lieve mensen...ik heb er gistermiddag nog meteen werk van gemaakt, intake overgeslagen
want ze vonden dat ik zo snel mogelijk terecht moest kunnen gezien het hele verhaal..dus zonder verwijzing
afijn, na een hele ochtend dokteren....weten we nu dat er veel aan Mike mankeerde...
ik ga niet teveel in detail treden, maar hij had o.a idd suiker, in het bloed konden ze ook zien dat het al langere tijd aanwerzig was'
zij lever was tóch niet goed waardoor hij ook al die kristallen in zn blaas had..wat hem ongelovelijk veel pijn moet hebben gedaan al zn hele leventje lang....en waardoor hij zich niet altijd happy voelde....zijn nieren waren ook niet helemaal goed
hij zou altijd een probleem hondje blijven en het was maar de vraag of hij ene leuk vrolijk puppekind zou kunnen worden zonder pijn etc want hij zou zich steeds beroerder gaan voelen...

ik heb daarom het moeilijk...zeer moeilijke besluit genomen om hem te laten gaan....
ik heb het gevoel dat ik gefaald heb...ik voel me ongelovelijk schuldig....ik bedoel..hij had ook zn goede dagen waarin je op het drinken en plassen na niet veel aan hem zag....
ik was er enigzins optijd bij...heb hem een hoop pijn bespaard zeiden ze..maar dat maakt het er niet echt op dat ik me beter voel..
hij was verdorie nog zo klein...13 weken
Ik wilde hem zo ontzettend graag...en nu....nu is ie er al niet meer...

ik sta hier in de kamer en natuurlijk liggen al zijn spulletjes er nog...ik zit op zijn kleed edat naar hem ruikt..kan het niet geloven....
zijn speeltjes...zijn knuffel....sta ik hier met zijn kleine riempje in mn hand...nooit meer dat kleine lijfje tegen me aan...

Sorry lieve Mike...sorry dat ik je niet kon helpen....

hier laat ik het even bij....ik ben kapot
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zinndy schreef:lieve mensen...ik heb er gistermiddag nog meteen werk van gemaakt, intake overgeslagen
want ze vonden dat ik zo snel mogelijk terecht moest kunnen gezien het hele verhaal..dus zonder verwijzing
afijn, na een hele ochtend dokteren....weten we nu dat er veel aan Mike mankeerde...
ik ga niet teveel in detail treden, maar hij had o.a idd suiker, in het bloed konden ze ook zien dat het al langere tijd aanwerzig was'
zij lever was tóch niet goed waardoor hij ook al die kristallen in zn blaas had..wat hem ongelovelijk veel pijn moet hebben gedaan al zn hele leventje lang....en waardoor hij zich niet altijd happy voelde....zijn nieren waren ook niet helemaal goed
hij zou altijd een probleem hondje blijven en het was maar de vraag of hij ene leuk vrolijk puppekind zou kunnen worden zonder pijn etc want hij zou zich steeds beroerder gaan voelen...

ik heb daarom het moeilijk...zeer moeilijke besluit genomen om hem te laten gaan....
ik heb het gevoel dat ik gefaald heb...ik voel me ongelovelijk schuldig....ik bedoel..hij had ook zn goede dagen waarin je op het drinken en plassen na niet veel aan hem zag....
ik was er enigzins optijd bij...heb hem een hoop pijn bespaard zeiden ze..maar dat maakt het er niet echt op dat ik me beter voel..
hij was verdorie nog zo klein...13 weken
Ik wilde hem zo ontzettend graag...en nu....nu is ie er al niet meer...

ik sta hier in de kamer en natuurlijk liggen al zijn spulletjes er nog...ik zit op zijn kleed edat naar hem ruikt..kan het niet geloven....
zijn speeltjes...zijn knuffel....sta ik hier met zijn kleine riempje in mn hand...nooit meer dat kleine lijfje tegen me aan...

Sorry lieve Mike...sorry dat ik je niet kon helpen....

hier laat ik het even bij....ik ben kapot

Ik dacht het al meteen toen ik zag dat je had gepost. Een goede, dappere beslissing en heel veel sterkte :roos:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Och meis toch... :roos:
Je hebt jezelf niets te verwijten, je hebt alles voor Mike gedaan wat je kón doen, en hebt hem nu zijn rust gegeven, iets waar ik alleen maar een hele diepe buiging voor kan maken.

Heel, heel veel sterkte met dit enorme verlies van je kleine ventje Mike. :roos:
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

wat erg. je bent zo verscheurd geweest tussen twijfel en hoop en dan dit trieste einde. ik vind het heel erg voor je. :roos:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ow verdorie meid. zo had alles niet mogen lopen voor jou en Mike. Heel veel sterkte met dit enorme verlies en weet dat jij er helemaal niets aan kunt doen. Je hebt de juiste beslissing genomen ook al voelt dat helemaal niet zo.

:roos: :roos: :roos:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Geen verwijten naar jezelf. je hebt voor hem gevochten.
helaas heeft het niet zo mogen zijn.
Heel veel sterkte.
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Och wat zul jij in een gat vallen, je hebt zoveel voor hem gedaan dus er valt jou zeker niets te verwijten, alleen dat stomme wijf die zichzelf fokker wil noemen :devil: Hij vertoonde al wat anders gedrag de laatste tijd wat waarschijnlijk wel te wijten was aan het feit dat hij zich niet lekker voelde of misschien wel pijn had, zwaar hoor!

Ik hoop dat je het te zijner tijd een plekje kunt geven en geef gerust toe aan je verdriet, ik wens je heel veel sterkte.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

:roos: :roos: Heel veel sterkte . . . . je hebt er nu niet veel aan, maar wat een dappere beslissing . . . En ik ga met mijn voorgangers mee, diepe, diepe buiging voor alles wat je gedaan hebt :roos:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Jeetje, wat triest...
Heel veel sterkte hoor. Ga je je DA er nog op aanspreken?
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ach arme jij. Heel veel sterkte met het verwerken van je verdriet. Ik weet zeker dat het mannetje mede dankzij dit moedige besluit het ontzettend met jou heeft getroffen.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Wat een vreselijk nieuws!

Zoals mijn voorgangers zeiden, zeker jezelf geen verwijten maken. Wat jij allemaal voor dit hondje gedaan hebt, je hebt echt niets gelaten, altijd het belang van het hondje voorop gezet, zelfs deze moeilijke maar goede beslissing voor hem gemaakt.

Ik wens je heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.

:roos:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mike mag zich gelukkig prijzen dat hij een baasje had die zich zo voor hem ingezet heeft, en zo een dappere maar moeilijke beslissing heeft genomen. Heel veel sterkte :roos:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

:roos: :roos: :roos:
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

Liselore schreef::roos: :roos: Heel veel sterkte . . . . je hebt er nu niet veel aan, maar wat een dappere beslissing . . . En ik ga met mijn voorgangers mee, diepe, diepe buiging voor alles wat je gedaan hebt :roos:
dit zouden mijn woorden kunnen zijn geweest als ik had geweten wat ik kon zeggen...
veel heb ik er niet aan toe te voegen, ik hoop dat je dit enorme verlies snel een plekje kunt geven in je hart...
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Wat verschrikkelijk triest, ik had je zo graag wat anders gegund :(
Wat ben je goed voor Mike geweest en wat een moedig besluit heb je genomen. Ik heb enorm veel respect voor je en ik wil je heel veel sterkte toewensen :roos:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Jij hebt alles gedaan wat je kon doen. Ook toen je dierenarts suggereerde dat je overbezorgd was, ben je naar je gevoel blijven luisteren. En toen duidelijk was wat er aan de hand was heb je het dappere besluit genomen om hem meer lijden te besparen.

Er valt jou niks te verwijten. Elke hondenbezitter kan een voorbeeld aan jou nemen. Jij moet trots op jezelf zijn, om wat je allemaal voor hem hebt gedaan.

:roos: Heel erg veel sterkte voor jullie. Wat zal het moeilijk zijn :cry:
(Zelfs ik zit hier al met een brok in mijn keel omdat ik al die tijd meegeleefd heb)
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Wat sneu voor Mike :roos:
Respect dat je zoveel voor hem hebt gedaan.
Afbeelding
Iedere dag feest!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik heb het verhaal een beetje op de achtergrond gevolgd..
Je hebt ontzettend veel voor hem gedaan , voel je aub niet schuldig :roos: , veel sterkte gewenst. :( , dit gevecht konden jullie niet winnen..
Jammer van zo'n jong hondenleventje. :cry:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Miranda schreef:Jij hebt alles gedaan wat je kon doen. Ook toen je dierenarts suggereerde dat je overbezorgd was, ben je naar je gevoel blijven luisteren. En toen duidelijk was wat er aan de hand was heb je het dappere besluit genomen om hem meer lijden te besparen.

Er valt jou niks te verwijten. Elke hondenbezitter kan een voorbeeld aan jou nemen. Jij moet trots op jezelf zijn, om wat je allemaal voor hem hebt gedaan.

:roos: Heel erg veel sterkte voor jullie. Wat zal het moeilijk zijn :cry:
(Zelfs ik zit hier al met een brok in mijn keel omdat ik al die tijd meegeleefd heb)
Heb het topic gevolgd, nog niet eerder gepost.
Miranda verwoordt het precies zoals ik het ook zie, ik vind dat je het heel goed gedaan hebt, je hebt alles gedaan wat in je macht lag.
Sterkte met het verlies van Mike :roos:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door christina »

Wat een schok, maar in deze situatie wel het beste wat je voor Mike hebt kunnen doen.
Heel veel sterkte om dit alles ergens een plek te geven :roos:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat vreselijk triest......ik zit hier te huilen achter het scherm.... :jank:

Arme Mike, arme jullie.....

Ik heb diepe bewondering voor je dat je deze beslissing hebt genomen. Hieruit blijkt je liefde voor Mike.....

Dit zo snelle einde heeft niemand verwacht. :jank: Wat een klote fokker ook! :devil: Ik hoop dat zij zelf ook deze ziekte krijgt en eens voelt wat ze die arme honden aandoet! :devil: :S:

Heel veel sterkte met dit grote verlies, Zinndy :roos: Je bent een dapper en goed mens :J:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Telgter Toller
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tollers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telgter Toller »

heel verdrietig, maar je hebt voor Mike de meest liefdevolle keus gemaakt. Hij heeft bij jou alle kansen gehad. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Sterkte
Groetjes,
Mariëtte

Ylva 24-10-2013
Sybèl 09-04-2016
Freya 12-10-2016
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

en nu hopelijk geen crematie, maar eerst een luid en duidelijk autopsierapport en aan de slag met de DA en de fokker?

sterkte!
dagmar88
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:en nu hopelijk geen crematie, maar eerst een luid en duidelijk autopsierapport en aan de slag met de DA en de fokker?

sterkte!
:U: Kun je daar dan nog wat mee?
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

Wat een sterk en dapper besluit heb je genomen...je hebt echt alles gedaan wat in je vermogen ligt. Ik heb geloof ik nooit gepost, maar wel het topic gevolgd.
Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Mike....je hebt hem onnodig lijden bespaard.
:roos:
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

dagmar88 schreef:
Rosita Compagner schreef:en nu hopelijk geen crematie, maar eerst een luid en duidelijk autopsierapport en aan de slag met de DA en de fokker?

sterkte!
misschien een stapeltje geld terughalen :scratch:
dagmar88
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
dagmar88 schreef:

sterkte!
misschien een stapeltje geld terughalen :scratch:
Ze weet niet eens waar de 'fokker' is... en eerlijk gezegd verwacht ik ook niet dat ze iets terug krijgt van de DA.
Zou trouwens ook wel m'n laatste zorg zijn; wat een ellende met zo'n pupje.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

sterkte!
Ik denk dat je daar helemaal niks mee op zal schieten, behalve dat het je buiten al het geld wat het nu al gekost heeft om Mike te laten onderzoeken een heleboel verdriet, ellende, frustratie en uiteindelijk geen genoegdoening zal opleveren maar wel nog meer kosten.
Ik ben bang dat je bij een fokker als deze alleen maar tegen dichte deuren aan zal blijven lopen, ook al zoek je je heil via de rechter.
Maar dat is mijn idee hoor, misschien zit ik er wel mijlenver naast.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”