misschien een hele rare vraag hoor...maar wat voor nut heeft het dan om een hond die al kampioen is,nog steeds in de open klasse in te schrijven? dan krijgt hij toch geen punten voor IC of wel??LongFields schreef:Bij honden mag je kiezen, je kunt een hond die kampioen is nog steeds in de open klasse inschrijven als je dat wil.
En een hond in de kampioensklasse kan ook gewoon beste reu of beste teef worden waardoor hij of zij het CAC in principe krijgt. Mocht de hond al Nederlands kampioen zijn, dan schuift het volle punt door naar de hond die het reserve CAC kreeg.
Het reserve CAC komt daarmee te vervallen want die schuift niet door.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eindhoven 4/5/6/ februari
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Eindhoven 4/5/6/ februari
groetjes Tamara
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat bedoel je met IC?tkuijernl schreef:misschien een hele rare vraag hoor...maar wat voor nut heeft het dan om een hond die al kampioen is,nog steeds in de open klasse in te schrijven? dan krijgt hij toch geen punten voor IC of wel??LongFields schreef:Bij honden mag je kiezen, je kunt een hond die kampioen is nog steeds in de open klasse inschrijven als je dat wil.
En een hond in de kampioensklasse kan ook gewoon beste reu of beste teef worden waardoor hij of zij het CAC in principe krijgt. Mocht de hond al Nederlands kampioen zijn, dan schuift het volle punt door naar de hond die het reserve CAC kreeg.
Het reserve CAC komt daarmee te vervallen want die schuift niet door.
-
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor het CACIB doet de open klasse ook gewoon mee hoor (en de tussenklasse ook trouwens) dus wat dat betreft heeft de kampioensklasse helemaal geen voordelen ten opzichte van de open klasse. In het buitenland is het soms zelfs verstandiger om in de open klasse in te schrijven in plaats van in de kampioensklasse (zoals in Frankrijk, als ik het goed heb) want daar doet de kampioensklasse niet mee voor de CAC's.
-
- Zeer actief
oke
weer wat geleerd...kon er via google ook niet zo 123 wat over vinden...maar begin het te begrijpen thanks!

groetjes Tamara
- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Jij ook gefeliciteerd! Mowgli is een mooi Lapje!Gizmogirl schreef:Proficiat!!!EvelineH schreef:Wij zijn ook weer terug uit Utrecht.
Helmi had 1U in de tussenklasse. Voor beste teef werd ze bijna gelijk weer uit de ring gegooid maar wel het reserve CACIB.
Dus we zijn eigenlijk best wel tevreden na vandaag.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Er is een kooikerhondje BIG geworden en dat is best wel uniek. Ik ben benieuwd hoe Singha het straks gaat doen!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Gefeliciteerd iedereen!
Best wel een paar bijzondere groepswinnaars als ik het zo hoor!
Nanna, had je van zaterdag ook foto's?
Of kan ik niet zoeken?
Of kan ik niet zoeken?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie hetNanna schreef:http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 07217.html" onclick="window.open(this.href);return false;Marjoleine schreef:Gefeliciteerd iedereen!
Of kan ik niet zoeken?
Jij kunt niet zoeken

Maarre... heb je nou winnaars gespot die het niet zouden mogen zijn vanwege gedrag, gewicht en poeder en zo?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En die kreeg dus wel een ZG.Nanna schreef: Ik heb wel die Saarloos gezien die pissend door de ring getrokken werd en evenzovrolijk op de eerste plaats in zijn klas met een ZG gezet werd.
Dan is daar toch een punt mee gemaakt, lijkt me?
Waren er eigenlijk Nederlandse keurmeesters?
Eindhoven zit meestal vrij vol buitenlanders volgens mij?
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
wij zijn ook weer terug
1ste show in NL en gelijk als 1ste en enigste de ring in :N:
ring in Darko goed gezet, KM komt vragen of hij "braaf" is, is Darko ook, hij laat Darko ruiken aan zijn hand Darko geeft hem een lik (zoals hij al 5 jaar lang doet bij een kennismaking) meneer de KM zat praktisch achter de tafels van het schrikken
oke zich "herpakt" Darko's tanden geteld en nog eens geteld, bekeek hem langst voren, van opzij, terug van voren, gaat naar zijn "hulpje" hij zeggen, zij schrijven (is allemaal nieuw voor ons, want in Belgie krijg je geen verslagje mee) hij weer naar Darko kijken (had ik toen ff geluk dat ze achter de km met piepbeestjes bezig waren en dat Darko ineens heel allert keek
) weer zeggen, zij weer schrijven, komt hij nog eens terug om weer zijn tanden te tellen, komt aan zijn balletjes voelen en weer zijn rug, oke weer zeggen, zij weer schrijven (lijkt een hele pagina vol, maar is het niet hoor
)
dan lopen, eerst een 3-hoek en dan op-en-neer (weer nieuw voor ons, want wij lopen altijd een rondje en dan schuin op-en-neer) darko loopt redelijk goed mee, maar omdat het voor mij een eeuwigheid leek te duren werd ik wat zenuwachtig waardoor Darko niet "goed" liep (hij slofte eerder dan dat hij normaal liep en vooruit "trekken" heeft dan geen zin, want dan loopt hij nog slechter) Darko weer in stand gezet of eigenlijk hem gewoon laten staan zoals hij stopte en juist ff zijn poten recht gezet en dan was het gedaan bleek volgens de KM zijn "hulpje" ik snapte er niets van, het volgende ras kwam al in de ring en ik wist nog geen eens wat Darko had gehaald
dus 1ZG
keurverslag is redelijk goed:
Krachtige reu met een goed hoofd, goede ogen en oren. Scharend gebit. Goede borst en voorborst (is dat niet hetzelfde??)
ik had de ruglijn liever iets sterker gezien. (klopt helemaal Darko zijn rug had iets rechter gemogen) Goed bot, draait voor en achter voeten ietsje naar buiten (doet hij dus normaal niet, waarom nu wel geen idee
) voor met spreidtenen (Darko heeft inderdaad geen perfecte kattevoeten, maar ook geen platvoeten, dus iets er tussen in), goede staarlengte. Is in beweging voor en achter was los (ik zie Darko zelf niet lopen omdat ik er naast loop, dus dat vertekend wel, maar Darko sloft enorm en ik denk dat het daar door komt dat het lijkt alsof hij "los" is? kan dat?
)
1ste show in NL en gelijk als 1ste en enigste de ring in :N:
ring in Darko goed gezet, KM komt vragen of hij "braaf" is, is Darko ook, hij laat Darko ruiken aan zijn hand Darko geeft hem een lik (zoals hij al 5 jaar lang doet bij een kennismaking) meneer de KM zat praktisch achter de tafels van het schrikken

dan lopen, eerst een 3-hoek en dan op-en-neer (weer nieuw voor ons, want wij lopen altijd een rondje en dan schuin op-en-neer) darko loopt redelijk goed mee, maar omdat het voor mij een eeuwigheid leek te duren werd ik wat zenuwachtig waardoor Darko niet "goed" liep (hij slofte eerder dan dat hij normaal liep en vooruit "trekken" heeft dan geen zin, want dan loopt hij nog slechter) Darko weer in stand gezet of eigenlijk hem gewoon laten staan zoals hij stopte en juist ff zijn poten recht gezet en dan was het gedaan bleek volgens de KM zijn "hulpje" ik snapte er niets van, het volgende ras kwam al in de ring en ik wist nog geen eens wat Darko had gehaald

dus 1ZG
keurverslag is redelijk goed:
Krachtige reu met een goed hoofd, goede ogen en oren. Scharend gebit. Goede borst en voorborst (is dat niet hetzelfde??)
ik had de ruglijn liever iets sterker gezien. (klopt helemaal Darko zijn rug had iets rechter gemogen) Goed bot, draait voor en achter voeten ietsje naar buiten (doet hij dus normaal niet, waarom nu wel geen idee

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Hoi,
Iedereen van harte gefeliciteerd met de resultaten!
Ik ben vandaag met Tulipje en Len naar Eindhoven geweest.
Len heeft zijn 1e jeugd CAC
binnen en Tulip was 2E met een zg.
Ik heb ook nog een hond van een kennis mogen showen en Zeus heeft het res. CAC gekregen.
Op zich ben ik tevreden met de uitslagen, op die van Tulip`s na, want daar ben ik het niet mee eens . Ik snap ook niet waarom hij d`r geen U gaf. Ze heeft namelijk een harstikke mooi keurrapport en showde zich super!
Groetjes,
Linda
Iedereen van harte gefeliciteerd met de resultaten!
Ik ben vandaag met Tulipje en Len naar Eindhoven geweest.
Len heeft zijn 1e jeugd CAC

Ik heb ook nog een hond van een kennis mogen showen en Zeus heeft het res. CAC gekregen.
Op zich ben ik tevreden met de uitslagen, op die van Tulip`s na, want daar ben ik het niet mee eens . Ik snap ook niet waarom hij d`r geen U gaf. Ze heeft namelijk een harstikke mooi keurrapport en showde zich super!
Groetjes,
Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
- Gizmogirl
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Australian Shepherds, 1 Finse Lappenhond en 2 Pomeranians
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
WOW, dat is super om te horen!!! Ik heb het keurverslag nog niet gelezen, steekt nog ergens tussen Debby haar rommel, maar normaal zou ik het woensdag krijgen. Nu ben ik nog nieuwsgieriger!!!!heppiedepeppie schreef:Mijn moeder schreef in die ring de keurverslagen. Was inderdaad erg weg van je hond en ook de keurmeester (ze had ze zelden zo mooi gezien had ze tegen mijn moeder gezegd.). Volgens mijn moeder dus echt duidelijk dat deze een terechte winnaar was!!!!Gizmogirl schreef:Ik kon zelf niet gaan, dus heb Mowgli moeten meegeven met de fokster van mijn Aussie.
Ze hebben dat samen super gedaan want Mowgli werd BOB![]()
![]()
![]()
Hiermee heeft hij zijn tweede jeugdpunt en ook al 2 punten voor zijn Nederlands kampioenschap. Niet slecht voor een hondje van nog geen 11 maand
GEFELICITEERD.

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Is dat lakverbod eigenlijk nieuw??Nanna schreef:En vandaag wonnen een paar toypoedeltjes die hevig in de lak stonden![]()
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Iedereen van harte gefeliciteerd
Wij waren vrijdag al aan de beurt. Lance kreeg 2U en Tristan 1U res CAC / res. CACIB

Wij waren vrijdag al aan de beurt. Lance kreeg 2U en Tristan 1U res CAC / res. CACIB
groetjes Annemie
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- heppiedepeppie
- Actief
- Mijn ras(sen): Beagles
Door afspraken binnen de vereniging van keurmeesters is afgesproken om op aan een aantal dieronvriendelijke en/of gezondheids issues te gaan letten.YvetteJ schreef:Is dat lakverbod eigenlijk nieuw??Nanna schreef:En vandaag wonnen een paar toypoedeltjes die hevig in de lak stonden![]()
Dit is vorig jaar in een gedragscode afgesproken.
Hier de link van de raad: http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... rmeesters/

In loving memory
Wiljean's Branko (28 augustus 1995 - 16 maart 2010)
Geable v/d Oppershoeve (10 mei 2000 - 14 december 2010)
Mary Tudor of Geable's Pride (11 april 2010 - 22 december 2010)
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Ah, dank je!heppiedepeppie schreef:Door afspraken binnen de vereniging van keurmeesters is afgesproken om op aan een aantal dieronvriendelijke en/of gezondheids issues te gaan letten.YvetteJ schreef:Is dat lakverbod eigenlijk nieuw??Nanna schreef:En vandaag wonnen een paar toypoedeltjes die hevig in de lak stonden![]()
Dit is vorig jaar in een gedragscode afgesproken.
Hier de link van de raad: http://www.raadvanbeheer.nl/raad-van-be ... rmeesters/

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- EvelineH
- Actief
Wij hadden dhr. Manders dus er was er in elk geval één uit Nederland.Marjoleine schreef: Waren er eigenlijk Nederlandse keurmeesters?
Eindhoven zit meestal vrij vol buitenlanders volgens mij?

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
Heeft er iemand een catalogus en zou die iemand mij eens willen vertellen welke Lapjes er nog waren?
Feastalas weet ik dus en Helmi ook, maar de rest weet ik nog niet...
Feastalas weet ik dus en Helmi ook, maar de rest weet ik nog niet...

- EvelineH
- Actief
Reu open:
Tassutuvan Kaurahattu
Teef Puppy:
Skraedderbakken's Bolette
Teef Open:
Elsaarin Lumikukka vd Nieuwenkamp
Teef Veteranen:
Juotikin Elsaari vd Nieuwenkamp
Tassutuvan Kaurahattu
Teef Puppy:
Skraedderbakken's Bolette
Teef Open:
Elsaarin Lumikukka vd Nieuwenkamp
Teef Veteranen:
Juotikin Elsaari vd Nieuwenkamp

- Gizmogirl
- Actief
- Contacteer:
- bieb4
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Miniature American Shepherd en een Friese Stabij
Gefeliciteerd iedereen met de behaalde resultaten
Laatste(denk ik dan) showtje voor Tjara. Ze is bijna 9 en had nog 1 veteranen puntje nodig. Er waren 18 beaucerons ingeschreven en 16 daadwerkelijk aanwezig. Tjara kreeg dat punt maar werd ook nog beste van het ras.
Nederlands Veteranen Kampioen

en nog een foto van Huette die Nederlands Kampioen Geworden is.

Klopt hoor Huette krijgt het volle CAC.Enne....volgens mij krijgt Huette gewoon het CAC omdat Tjara al lang en dik en breed kampioen is
Nogmaals proficiat!
Laatste(denk ik dan) showtje voor Tjara. Ze is bijna 9 en had nog 1 veteranen puntje nodig. Er waren 18 beaucerons ingeschreven en 16 daadwerkelijk aanwezig. Tjara kreeg dat punt maar werd ook nog beste van het ras.
Nederlands Veteranen Kampioen

en nog een foto van Huette die Nederlands Kampioen Geworden is.

- Heidi Jongen
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
- Contacteer:
Gefeliciteerd allemaal met de mooie uitslagen