Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Re: hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Ik denk ook niet dat met deze petitie word bereikt dat er een algeheel verbod komt maar wel dat er meer en betere regels komen voor ieders veiligheid
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Nuran Gino
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
- Contacteer:
vooral betere regels en nog belangrijker...dat ze worden nageleefd.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Daarom heb ik ook getekend, het gaat mij niet om een verbod (iedereen zijn hobby) maar wel betere regls die handhaafbaar zijn.chrico schreef:Ik denk ook niet dat met deze petitie word bereikt dat er een algeheel verbod komt maar wel dat er meer en betere regels komen voor ieders veiligheid
En de groeten van de mannen 

-
chrico
- Zeer actief
Ben even aan het zoeken gegaan in het apv want ik kon mij niet voorstellen dat er niets in stond. Laat het baasje kijken onder welke regel dit valt om dan alsnog iets te kunnen doen
Artikel 5:42 Berijden strand met voertuigen
1. Het is verboden met gemotoriseerde voertuigen, zeilwagens, windrijders of andere dergelijke voor de recreatie bestemde voertuigen, op het strand te rijden, deze op het strand te brengen of te hebben.
2. Het verbod van lid 1 geldt niet voor fietsen.
3. Het college kan van het verbod van lid 1 ontheffing verlenen.
4. Het college kan plaatsen en/of tijden aanwijzen waarop het verbod van lid 1 niet geldt voor zeilwagens, windrijders of andere dergelijke voor de recreatie bestemde voertuigen. Aan een dergelijke aanwijzing kunnen voorschriften en voorwaarden worden verbonden.
5. Van het verbod van lid 1 zijn uitgezonderd bestuurders van motorvoertuigen en bromfietsen in dienst van het als zodanig erkende reddingswezen, de dienst tot onderhoud van zeewering en andere kunstwerken, de algemeen erkende hulpdiensten, de gemeente en de strandvonderij, allen in de uitoefening van hun taak.
Artikel 5:47 Spel of sport
1. Het is verboden op of aan het strand enig spel of enige sport te beoefenen, indien daarvan gevaar of overlast voor personen, dan wel beschadiging van goederen is te duchten.
2. Het oplaten van bestuurbare vliegers, flexifoils of hoe dan ook genaamd, is in ieder geval zodanig gevaarlijk en overlast veroorzakend, dat het onder het verbod van het eerste lid valt.
3. Het college kan plaatsen en/ of tijden aanwijzen waarop het onder lid 1 en 2 gestelde niet geldt. Aan een dergelijke aanwijzing kunnen voorschriften en voorwaarden worden verbonden.
4. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor gevallen, waarin artikel 350 , 351 , 351bis of 424 van het Wetboek van Strafrecht van toepassing is.
1. Het is verboden met gemotoriseerde voertuigen, zeilwagens, windrijders of andere dergelijke voor de recreatie bestemde voertuigen, op het strand te rijden, deze op het strand te brengen of te hebben.
4. Het college kan plaatsen en/of tijden aanwijzen waarop het verbod van lid 1 niet geldt voor zeilwagens, windrijders of andere dergelijke voor de recreatie bestemde voertuigen. Aan een dergelijke aanwijzing kunnen voorschriften en voorwaarden worden verbonden.
5. Van het verbod van lid 1 zijn uitgezonderd bestuurders van motorvoertuigen en bromfietsen in dienst van het als zodanig erkende reddingswezen, de dienst tot onderhoud van zeewering en andere kunstwerken, de algemeen erkende hulpdiensten, de gemeente en de strandvonderij, allen in de uitoefening van hun taak.
1. Het is verboden op of aan het strand enig spel of enige sport te beoefenen, indien daarvan gevaar of overlast voor personen, dan wel beschadiging van goederen is te duchten.
2. Het oplaten van bestuurbare vliegers, flexifoils of hoe dan ook genaamd, is in ieder geval zodanig gevaarlijk en overlast veroorzakend, dat het onder het verbod van het eerste lid valt.
3. Het college kan plaatsen en/ of tijden aanwijzen waarop het onder lid 1 en 2 gestelde niet geldt. Aan een dergelijke aanwijzing kunnen voorschriften en voorwaarden worden verbonden.
4. Het bepaalde in het eerste lid geldt niet voor gevallen, waarin artikel 350 , 351 , 351bis of 424 van het Wetboek van Strafrecht van toepassing is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dank je wel voor het mee denken, maar het gaat juist om die 40 meter zone waar die kiters niet mogen komen en dat schijnt niet beschreven te zijn. Maar er is druk bezig om dit artikel te vinden 

-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
die 1e regel lijkt mij dat daar die kitesurfers ook onder vallen??chrico schreef:Ben even aan het zoeken gegaan in het apv want ik kon mij niet voorstellen dat er niets in stond. Laat het baasje kijken onder welke regel dit valt om dan alsnog iets te kunnen doen
groetjes Tamara
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Zoals ik het lees mogen ze helemaal niet op het strand komen->Chanty<- schreef:Dank je wel voor het mee denken, maar het gaat juist om die 40 meter zone waar die kiters niet mogen komen en dat schijnt niet beschreven te zijn. Maar er is druk bezig om dit artikel te vinden
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Hier vallen ze ook onder.tkuijernl schreef:die 1e regel lijkt mij dat daar die kitesurfers ook onder vallen??chrico schreef:Ben even aan het zoeken gegaan in het apv want ik kon mij niet voorstellen dat er niets in stond. Laat het baasje kijken onder welke regel dit valt om dan alsnog iets te kunnen doen
-
Bobby
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Ik denk dat het probleem 'm zit dat de gemeente het wel toestaat en er regels voor heeft opgesteld maar deze niet in de Algemene Politie Verordening heeft opgenomen waardoor er geen basis bestaat om aangifte te doen tegen de bestuurder van de buggy. Daarom zijn ze nu naar andere mogelijkheden aan het zoeken of misschien kan anders de gemeente aansprakelijk gesteld worden.
Chanty: corrigeer me als ik het niet goed heb gezegd!
Chanty: corrigeer me als ik het niet goed heb gezegd!
-
chrico
- Zeer actief
Er is een convenant opgesteld en daar heeft de gemeente zich ook aan te houden. Het eerste artikel is geldig op het moment dat het buiten de aangewezen zone gebeurd naar mijn inziens.
Daarom kan het baasje zich hierop beroepen lijkt mij.
Staat het niet in het APV dan geld de wet en dan val je ik dacht in art 350
Daarom kan het baasje zich hierop beroepen lijkt mij.
Staat het niet in het APV dan geld de wet en dan val je ik dacht in art 350
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Bobby
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
De Buggyclub Holland heeft een officiële reactie op hun site geplaatst. Zie http://www.buggyclubholland.com/
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik vind het wel goed van de vereniging eigenlijk dat ze dit geplaatst hebben....
ik zou dit ook even uitprinten aangezien zij ook aangeven dat de kitebuggier op verboden gebied was
ik zou dit ook even uitprinten aangezien zij ook aangeven dat de kitebuggier op verboden gebied was
groetjes Tamara
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Een nette reactie van de buggyclubchrico schreef:Ben even aan het zoeken gegaan in het apv want ik kon mij niet voorstellen dat er niets in stond. Laat het baasje kijken onder welke regel dit valt om dan alsnog iets te kunnen doen
Maar even met een leken juridische pet op:
Het APV zegt in 5:42 lid 1 dat het verboden is.........
de ontheffingsmogelijkheid zit in lid 4 (
)Het college kan plaatsen en/of tijden aanwijzen waarop het verbod van lid 1 niet geldt voor zeilwagens, windrijders of andere dergelijke voor de recreatie bestemde voertuigen. Aan een dergelijke aanwijzing kunnen voorschriften en voorwaarden worden verbonden
Het lijkt me dat de gemeente dit gepubliceerd moet hebben ergens (hier gebeurt dat in een gemeentekrantje, ontheffingen APV), anders telt lid 4 dus niet.
Het lijkt me dat zowiezo aangifte conform lid 1 mogelijk is, en laat iemand anders (lees de tegenpartij) de ontheffing conform lid 4 maar bewijzen. (En gezien de publicatie van de buggyclub bevestigen hun al dat wat de ontheffing ook is de tegenpartij zich daaraan iet heeft gehouden).
Dus een aangifte lijkt me niet zo raar. Sowieso een civiele procedure opstarten
En de groeten van de mannen 

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Exact! Als andere hondeneigenaren hun honden niet vasthouden waar dat wel moet, willen wij ook niet dat je geen honden meer mag uitlatenReny schreef:Daarom heb ik ook getekend, het gaat mij niet om een verbod (iedereen zijn hobby) maar wel betere regls die handhaafbaar zijn.chrico schreef:Ik denk ook niet dat met deze petitie word bereikt dat er een algeheel verbod komt maar wel dat er meer en betere regels komen voor ieders veiligheid
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
chrico
- Zeer actief
Ik vind het heel netjes van de buggyclub om dit neer te zetten en ook op het vliegerforum staat het bericht waar reacties op dit bericht geplaatst kunnen worden. De hond krijgt zij niet meer terug hiermee maar zij word wel serieus genomen en er word wat gedaan met de klacht. 1 punt is in elk geval bereikt en dat zijn de surfers die erop gewezen worden zich aan de afspraken te houden die er gemaakt zijn want het risico zit erin dat zij straks deze plek kwijt zijn als er vaker buiten de regels om gereden word en mensen en dieren in gevaar gebracht worden. Een ongeluk zit in een klein hoekje en als ieder zich aan de gemaakte afspaken houd dan blijft dat kleine hoekje klein en kan ieder het strand gebruiken
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
als je op de site van de petitie kijkt zie je bij beelden hoe er ook vandaag weer gewoon tussen de wandelaars door wordt gesurfd
http://witteherder.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
let op de eerste foto -dus niet de filmpjes --kan als schokkend worden ervaren
http://witteherder.nl/petitie/" onclick="window.open(this.href);return false;
let op de eerste foto -dus niet de filmpjes --kan als schokkend worden ervaren
Fenneke en Baloe

-
Lillith
- Zeer actief
Re: hond overleden na botsing met kite buggy
Ik zou daar nooit van mijn leven onder die omstandigheden gaan lopen, is dat nou zo raar???mari-anne schreef:De wind is de afgelopen dagen zo hard aan zee dat je met die ondingen makkelijk 100 km haalt. Hoe kan je nou zorgen dat je honden ,kinderen en jezelf veilig zijn op het strand waar deze dingen dus verboden zijn.Lillith schreef:Oh, wat erg voor je kennis![]()
Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat anderen geen rekening houden met je honden.
Natuurlijk kan je niet alles voor zijn maar het scheelt veel ellende.
Die krengen kunnen niet remmen.
Dus dan moet je besluiten om met dit weer niet het strand op te gaan want dit soort assolui zullen het dus maar in hun kop halen om daar te gaan spelen.
Ik heb getekend.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Vreselijk om zo je dier te verliezen 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik snap niet hoe mensen ook maar iets kunnen twijfelen aan de schuld van die man.Of ook maar kunnen denken dat moet je daar niet met je hond lopen.
Want ze liep op een gebied dat verboden was voor die lui.
Hij kwam langs, was op verboden terrein wat hij heel goed wist (zelfs de vereniging zegt dit) hij ziet hun lopen.
Hij rijd met storm/harde wind, dus weet dat er rukwinden zijn en zijn snelheid opeens danig kan toenemen omdat er elk moment een rukwind kan komen.
Hij draait om in de wetenschap dat daar mensen + honden lopen. Want die had hij net gezien.Hij had dus duidelijk afstand van ze kunnen nemen.
Maar daar kiest hij duidelijk niet voor.
In dit geval raakt hij de hond. En het is triest maar waar....... ik had de reacties wel eens willen horen als hij een kind of volwassenen dood had gereden. Dan had niemand gezegd......ja maar had je dan wel daar moeten lopen ,had je zelf niet beter uit moeten kijken ........
Er is hier maar 1 schuldige en dat is die aso.
Die willens en wetens op voor hem verboden gebied is met een windkracht die hem meer snelheid geeft dan zelfs maar buiten de bebouwde kom toegestaan is.
Als het baasje deze man te woord staat, heb ik echt diep respect voor haar. Ik denk niet dat hij als het mijn hond was, ook maar 100 meter in mijn buurt moest komen.Niet dat ik zeg ,dat dat dan goed is van mij. Maar ik zou hem waarschijnlijk aanvliegen.
Hij kwam langs, was op verboden terrein wat hij heel goed wist (zelfs de vereniging zegt dit) hij ziet hun lopen.
Hij rijd met storm/harde wind, dus weet dat er rukwinden zijn en zijn snelheid opeens danig kan toenemen omdat er elk moment een rukwind kan komen.
Hij draait om in de wetenschap dat daar mensen + honden lopen. Want die had hij net gezien.Hij had dus duidelijk afstand van ze kunnen nemen.
In dit geval raakt hij de hond. En het is triest maar waar....... ik had de reacties wel eens willen horen als hij een kind of volwassenen dood had gereden. Dan had niemand gezegd......ja maar had je dan wel daar moeten lopen ,had je zelf niet beter uit moeten kijken ........
Die willens en wetens op voor hem verboden gebied is met een windkracht die hem meer snelheid geeft dan zelfs maar buiten de bebouwde kom toegestaan is.
Als het baasje deze man te woord staat, heb ik echt diep respect voor haar. Ik denk niet dat hij als het mijn hond was, ook maar 100 meter in mijn buurt moest komen.Niet dat ik zeg ,dat dat dan goed is van mij. Maar ik zou hem waarschijnlijk aanvliegen.
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Lillith schreef:Ik zou daar nooit van mijn leven onder die omstandigheden gaan lopen, is dat nou zo raar???mari-anne schreef:De wind is de afgelopen dagen zo hard aan zee dat je met die ondingen makkelijk 100 km haalt. Hoe kan je nou zorgen dat je honden ,kinderen en jezelf veilig zijn op het strand waar deze dingen dus verboden zijn.Lillith schreef:Oh, wat erg voor je kennis![]()
Eerlijk gezegd ga ik ervan uit dat anderen geen rekening houden met je honden.
Natuurlijk kan je niet alles voor zijn maar het scheelt veel ellende.
Die krengen kunnen niet remmen.
Dus dan moet je besluiten om met dit weer niet het strand op te gaan want dit soort assolui zullen het dus maar in hun kop halen om daar te gaan spelen.
Ik heb getekend.![]()
Nee dat is niet raar. Maar zoals je het schrijft leek het mij alsof je bijna het baasje verantwoordelijk stelt, terwijl die gewoon op het strand loopt. En natuurlijk let ze op haar honden. Maar als ik bijv in het bos loop, kan ik toch ook niet steeds de honden aan de riem houden omdat er wel eens een gek met een raceauto door het bos crossed. Die dan ook nog eens gewoon gas geeft en op mijn honden inrijdt zonder afstand te nemen.
Zou ze op hun terrein lopen dan vind ik verhaal al heel anders. Maar hij was op verboden terrein en hij wist dat zij daar liepen voor hij de draaiing maakte.
- Serenity
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Tranen in mijn ogen hiervan en een krop in de keel
Arme arme hond
en wat een bende mongolen !!!
Ze horen zich gewoon aan de regels te houden, dat is simpel.
Door zulke mensen in eender welk verkeer ontstaan domme onnodige ongevallen. Het zijn egoiste, ze denken enkel aan hun eigen gevaar maar ze kunnen ook de mensen rondom hun schade toebrengen.
Wat als het een kindje van 2 of 3 jaar was...
Moest het mijn hond geweest zijn was het niet bij woorden gebleven
Arme arme hond
Ze horen zich gewoon aan de regels te houden, dat is simpel.
Door zulke mensen in eender welk verkeer ontstaan domme onnodige ongevallen. Het zijn egoiste, ze denken enkel aan hun eigen gevaar maar ze kunnen ook de mensen rondom hun schade toebrengen.
Moest het mijn hond geweest zijn was het niet bij woorden gebleven
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Ik had dat idd nog gelezen... en toch is dit niet voldoende... regels maken en zorgen dat regels nageleefd worden zijn twee verschillende dingen en hier moet deze zeker meer aandacht besteed worden aan dat tweede gedeelteBobby schreef: Er zijn dus wel zeker duidelijke maatregelen, alleen zijn er mensen die zich daar niet aan houden. Even gekopieerd van http://www.toerismevelsen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; waarbij ik enkele delen in het rood heb gearceerd.:
Kitebuggy
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Vreselijk, die hond
Wat een rotongeluk.
Wat een rotongeluk.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
De kiters opperen het idee om een nieuwe hond aan te bieden, vast goed bedoeld, maar ze hebben zelf geen dieren denk ik..
-
Lillith
- Zeer actief
@ Mari-anne.
Ik ben een van de eerste die heeft gezegd dat het vreselijk is wat er is gebeurd en dat is het ook.
Maar ik zie dagelijks mensen allerlei regeltjes over treden, en daar hou ik rekening mee.
Met autorijden noemde ze dat vroeger vooruitziend rijden, rekening houden met de
om je heen.
Ik heb vroeger een kat gehad die voor mijn ogen werd overreden, ik sprong er net niet voor.
De reden muts ging altijd mee de hond uitlaten en was achter gebleven, ik had op haar moeten wachten.
Auto reed hard en door. Was het mijn schuld of van de automobilist??
Het is en blijft actie en reactie.
In het weekend kan ik hier ook niet op alle plekken met de hond loslopen, racefietsers.
Ik zoek dan een veilig renveldje en de rest van de tijd zijn ze echt vast.
Al worden de regels aangescherpt wat heb je aan een ongeluk, behalve je gelijk

Ik ben een van de eerste die heeft gezegd dat het vreselijk is wat er is gebeurd en dat is het ook.
Maar ik zie dagelijks mensen allerlei regeltjes over treden, en daar hou ik rekening mee.
Met autorijden noemde ze dat vroeger vooruitziend rijden, rekening houden met de
Ik heb vroeger een kat gehad die voor mijn ogen werd overreden, ik sprong er net niet voor.
De reden muts ging altijd mee de hond uitlaten en was achter gebleven, ik had op haar moeten wachten.
Auto reed hard en door. Was het mijn schuld of van de automobilist??
Het is en blijft actie en reactie.
In het weekend kan ik hier ook niet op alle plekken met de hond loslopen, racefietsers.
Ik zoek dan een veilig renveldje en de rest van de tijd zijn ze echt vast.
Al worden de regels aangescherpt wat heb je aan een ongeluk, behalve je gelijk
-
chrico
- Zeer actief
Ik pik deze er even uit om te reageren. Gezien je wil je de surfer aan de hoogste boom knopenmari-anne schreef:
Nee dat is niet raar. Maar zoals je het schrijft leek het mij alsof je bijna het baasje verantwoordelijk stelt, terwijl die gewoon op het strand loopt. En natuurlijk let ze op haar honden. Maar als ik bijv in het bos loop, kan ik toch ook niet steeds de honden aan de riem houden omdat er wel eens een gek met een raceauto door het bos crossed. Die dan ook nog eens gewoon gas geeft en op mijn honden inrijdt zonder afstand te nemen.
Zou ze op hun terrein lopen dan vind ik verhaal al heel anders. Maar hij was op verboden terrein en hij wist dat zij daar liepen voor hij de draaiing maakte.
Over je quote dus in het algemeen, zal je zelf ook rekening moeten houden met je omgeving en zelf in moeten schatten of iets veilig is of niet. Ik kies er ook voor om mijn honden aangelijnd te houden als de surfers te dicht in de buurt komen net zoals ik er voor kies om mijn honden aan te lijnen als er een crosser aan komt in een gebied waar dit is toegestaan. Als jij raceauto's tegen komt in het bos vind ik dat knap, ik kom die nooit tegen
Nogmaals, de surfer is fout door daar te rijden waar het niet mag maar ik denk nog steeds niet dat hij dit bewust gedaan heeft. Dat stukje gaat er bij mij niet in hoe groot mijn antipathie ook is tegen bepaalde surfers die zich in mijn ogen aso gedragen door geen rekening te houden met andere strandgebruikers.
Het gebruiken van het strand is geven en nemen en als ik op het aanlijnstuk loop met mijn hond op een mooie zondagmiddag dan weet ik ook dat er van de 100 honden er 75 los rennen tot soms wel honderd meter voor de baasjes uit. Dan kan ik heel hard gaan roepen van hee dit is aanlijngebied maar wat schiet ik er mee op, helemaal niets.
Ik zag dat dat idee er ook was vanuit een oud voorzitter van de witte herderclub. Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ze hier voor de deur zouden staan met een pup als mijn hond iets overkomen was maar niet iedereen is hetzelfde en bij sommige zal het zeker de pijn iets verlichten maar ik denk dat het afhankelijk is van het baasje of dit een goed idee is ja of nee.Ramona25 schreef:De kiters opperen het idee om een nieuwe hond aan te bieden, vast goed bedoeld, maar ze hebben zelf geen dieren denk ik..
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Heb net de krant gelezen en de gemeente kan hier gewoonweg niet meer omheen.
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/regionaal/ijmond/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ijmuidercourant.nl/nieuws/regionaal/ijmond/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Hier heb ik niks meer aan toe te voegenmari-anne schreef:Ik snap niet hoe mensen ook maar iets kunnen twijfelen aan de schuld van die man.Of ook maar kunnen denken dat moet je daar niet met je hond lopen.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Het is wel lief bedacht van ze, dat wel.chrico schreef:Ik zag dat dat idee er ook was vanuit een oud voorzitter van de witte herderclub. Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat ze hier voor de deur zouden staan met een pup als mijn hond iets overkomen was maar niet iedereen is hetzelfde en bij sommige zal het zeker de pijn iets verlichten maar ik denk dat het afhankelijk is van het baasje of dit een goed idee is ja of nee.Ramona25 schreef:De kiters opperen het idee om een nieuwe hond aan te bieden, vast goed bedoeld, maar ze hebben zelf geen dieren denk ik..

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier