Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mank leren lopen
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
mank leren lopen
Ik wil Bumba mank leren lopen, dus met 1 voorpoot in de lucht.
Hier ben ik gisteren mee begonnen...
Ik zet hem voor me neer en pak 1 pootje vast en laat hem dan naar voren lopen terwijl ik het pootje vast houd en beloon hem dan en terwijl ik hem naar voren laat lopen geef ik het commando mank.
Nu weet ik alleen niet of dit de handigste manier is om ze het aan te leren?
Hier ben ik gisteren mee begonnen...
Ik zet hem voor me neer en pak 1 pootje vast en laat hem dan naar voren lopen terwijl ik het pootje vast houd en beloon hem dan en terwijl ik hem naar voren laat lopen geef ik het commando mank.
Nu weet ik alleen niet of dit de handigste manier is om ze het aan te leren?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
Re: mank leren lopen
Ja die manier wil ook wel hoor.
Ik heb het zelf geleerd aan mazzel door eerst te leren zn poot in de lucht te houden zoals op dit filmpje..
" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaaruit zet ik dan een stapje naar voren als ik poot heb gevraagd. Hij had het vrij snel door eigelijk.
Hij kan nu al een redelijk eind hinkelen haha
Ik heb het zelf geleerd aan mazzel door eerst te leren zn poot in de lucht te houden zoals op dit filmpje..
Vandaaruit zet ik dan een stapje naar voren als ik poot heb gevraagd. Hij had het vrij snel door eigelijk.
Hij kan nu al een redelijk eind hinkelen haha
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Ik heb dat met Zazoe ook geprobeerd.
Heb het wel op een andere manier gedaan zoals je ziet gebruik ik mijn hand en dat zien ze liever niet maja...
Heb het wel op een andere manier gedaan zoals je ziet gebruik ik mijn hand en dat zien ze liever niet maja...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Oh handgebaren zijn toch helemaal niet erg .. Die kan je nl afbouwen als de hond het eenmaal door heeft. 

- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Ik heb het getraind met uitstoken hand en dan poot zeggen en achteruit lopen. Dan loopt ze vanzelf vooruit met pootje omhoog en dan belonen en langer laten lopen! Ze vindt het alleen geen leuke oefening haha.

- Lisette1985
- Zeer actief
ja lastig.. er zijn dus meerdere manieren...
Ik gebruik dezelfde manier als lellibel.
Maar zoals zazoe het doet... maar dan zou ik Bumba eerst moeten leren om die poot omhoog te doen...
Ik gebruik dezelfde manier als lellibel.
Maar zoals zazoe het doet... maar dan zou ik Bumba eerst moeten leren om die poot omhoog te doen...

Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik heb eens een filmpje van een BC gezien die dit geleerd had, met instructie hoe aan te leren.
Zal eens kijken of ik het kan vinden.
Nah BC zo snel niet gevonden, maar hier een herder die het ongeveer op dezelfde manier geleerd heeft.
mank aanleren
Zal eens kijken of ik het kan vinden.
Nah BC zo snel niet gevonden, maar hier een herder die het ongeveer op dezelfde manier geleerd heeft.
mank aanleren
- Lisette1985
- Zeer actief
En wat is volgens jullie de makkelijkste manier voor de hond om het aan te leren?
Zijn poot op mijn hand laten leggen en dan loop ik naar achter en de hond loopt mee met zijn voorpoot nog steeds op mijn hand... Of de manier van het filmpje en zoals zazoe het hebben geleerd?
Zijn poot op mijn hand laten leggen en dan loop ik naar achter en de hond loopt mee met zijn voorpoot nog steeds op mijn hand... Of de manier van het filmpje en zoals zazoe het hebben geleerd?
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Ik zou het doen zoals op het filmpje (of Zazoe), dan gebruik je zo min mogelijk steun van de hand.
In het filmpje zie je ook een stap dat hij alleen een vinger ernaast houdt, later helemaal niets meer.
Belangrijkste is in kleine stukjes aanleren en goed getimed belonen.
In het filmpje zie je ook een stap dat hij alleen een vinger ernaast houdt, later helemaal niets meer.
Belangrijkste is in kleine stukjes aanleren en goed getimed belonen.
Ik zou trouwens wel naar voren lopen ...
En het is even kijken wat je hond het prettigst vind ik zou de hand er wel naast houden maar niet teveel ondersteunen.
En het is even kijken wat je hond het prettigst vind ik zou de hand er wel naast houden maar niet teveel ondersteunen.
- Lisette1985
- Zeer actief
Okeej dan zal ik eens even uit gaan vogelen wat voor bumba het beste werkt, over het algemeen is het een hele snelle leerling, dus ben benieuwd.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
Ja het is toch passen en meten wat het beste bij de hond past hoor. Gewoon meerdere dingen proberen en dan kijken wat het beste werkt voor jullie.Lisette1985 schreef:Okeej dan zal ik eens even uit gaan vogelen wat voor bumba het beste werkt, over het algemeen is het een hele snelle leerling, dus ben benieuwd.
- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
Mijn Kelpie loopt spontaan mank als ik een verbandje rond zijn poot doe. Is misschien ook wel een leuke manier om er een bevel op te plakken?
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Zazoe vond het erg lastig ook hr. Ik heb hem dus niet geholpen met mijn hand maar telkens om een poot gevraagd.
De hond denkt dan wel zelf beter na en als je hem ondersteunt ja ik heb dan het idee dat als je dat niet meer doet die hond echt niet begrijpt wat je nou bedoelt??
Maar dat is Zazoe en dat kan bij Bumba zomaar heel anders zijn....
De hond denkt dan wel zelf beter na en als je hem ondersteunt ja ik heb dan het idee dat als je dat niet meer doet die hond echt niet begrijpt wat je nou bedoelt??
Maar dat is Zazoe en dat kan bij Bumba zomaar heel anders zijn....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
shanty schreef:Ja het is toch passen en meten wat het beste bij de hond past hoor. Gewoon meerdere dingen proberen en dan kijken wat het beste werkt voor jullie.Lisette1985 schreef:Okeej dan zal ik eens even uit gaan vogelen wat voor bumba het beste werkt, over het algemeen is het een hele snelle leerling, dus ben benieuwd.

- Lisette1985
- Zeer actief
Bumba snapt nu al wel dat hij zijn poot op mijn hand moet leggen en dan moet lopen, dat gaat super, nu moet ik dit even doorpakken en dan als hij het echt perfect snapt, dan misschien zijn poot steeds minder ondersteunen dus nog maar heel lichtjes zijn poot op mijn hand tot hij het uiteindelijk zelf kan?
En zittend een poot omhoog houden kan hij wel.
Misschien moet ik dit ook eens staand proberen, ach op deze manier ben ik gewoon even lekker bezig met hem op een leuke manier en zolang bumba er ook plezier in heeft vind ik die truc op zich minder belangrijk dan de lol die we erin hebben om het te proberen.
En zittend een poot omhoog houden kan hij wel.
Misschien moet ik dit ook eens staand proberen, ach op deze manier ben ik gewoon even lekker bezig met hem op een leuke manier en zolang bumba er ook plezier in heeft vind ik die truc op zich minder belangrijk dan de lol die we erin hebben om het te proberen.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,