Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
Moderator: moderatorteam
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie pag 2
http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... kitebuggy/" onclick="window.open(this.href);return false;

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
Ik vind het heel erg hoor voor hond en baasje!
Maar de oorzaken worden steeds veranderd, eerst verloor hij de macht en daarna is het express...nou ik twijfel aan het laatste! dus ben het het wel met je eens chrico. maargoed dan nog is het erg zo je hond te verliezen. en je krijgt hem er ook niet mee terug...
Maar de oorzaken worden steeds veranderd, eerst verloor hij de macht en daarna is het express...nou ik twijfel aan het laatste! dus ben het het wel met je eens chrico. maargoed dan nog is het erg zo je hond te verliezen. en je krijgt hem er ook niet mee terug...

- Ingrid P
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane corso
Dit bedoel ik dus met een eigen leven leiden!! Zo worden er veel dingen gezegd hier. Je was er niet bij, dus weet niet wat er op dat moment is gebeurd.marian* schreef: De kitebuggyer zag de hond dus wel en heeft naar mijn mening niet de moeite genomen om dan maar naar zijn eigen strook te gaan.
Hij zal de hond dus niet dood hebben gewild maar daar is alles dan wel mee gezegd,in gedachten hebbend wat ik dus op een ander forum las.
Net zoals veel wielrenners hier dus klaarblijkelijk denken dat zij de fietspaden in eigendom hebben en liever je hond doormidden rijden dan even afremmen terwijl ze zien dat jij je stinkende best staat te doen om ongelukken te voorkomen.
Neem van mij aan dat het niet de bedoeling is geweest dit ongeval te veroorzaken.
Gr,
Ingrid
P.S. Buggiers gaan niet achter de honden aan om ze een lesje te leren! Honden gaan echter wel achter de buggy's aan omdat dat nu eenmaal hun instinct is. Die van mij doet dat ook!! Dus zie ik een buggy op het strand gaat ze even aan de lijn. Niet leuk misschien voor haar, maar wel zo veilig voor iedereen!
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Als ik jou was zou ik het laten rusten, meningen blijven toch verschillen, daar verander je niets aanJip schreef:sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
nogmaals zoals jullie allemaal kunnen lezen ze liep daar en HIJ kwam door de honden rijden ,ze gaf daar een opmerking over en ging aan de vloedlijn lopen om haar honden in veiligheid te brengen en aan te lijnen maar die kans kreeg ze niet eens!
straks wordt haar nog verweten dat de hond maar beter had moeten luisteren..........
Dyami krijg je hier niet mee terug voor haar bazinnetje, dus het enige wat je hier mee bereikt is een bult irritatie/verdriet voor jezelf.
Wat maakt het trouwens uit hoe anderen hierin staan, de beste stuurlui staan altijd aan wal toch?
- Ingrid P
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Cane corso
[quote="Jip"]sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
quote]
Jammer dat er zo slecht wordt gelezen en dat er vanuit dat perspectief een mening wordt gevormd!
quote]
Jammer dat er zo slecht wordt gelezen en dat er vanuit dat perspectief een mening wordt gevormd!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Wel raar dat de regel is dat je blijkbaar niet met je buggy in de vloedlijn mag rijden maar youtube er vol mee staat, soms gaan ze zelfs door het water. Snel opkomende vloed? Zelfs daar ben je dus niet veilig.Jip schreef:sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
nogmaals zoals jullie allemaal kunnen lezen ze liep daar en HIJ kwam door de honden rijden ,ze gaf daar een opmerking over en ging aan de vloedlijn lopen om haar honden in veiligheid te brengen en aan te lijnen maar die kans kreeg ze niet eens!
straks wordt haar nog verweten dat de hond maar beter had moeten luisteren..........
De combinatie is gewoonweg niet goed, je laat je hond ook niet uit op een provinciale weg (snelheden zijn vergelijkbaar), je rijdt niet met je auto door de koopgoot met die snelheden. Daarbij die buggy's gaan alle kanten op. Op de youtube filmpjes houden ze echt niet voldoende afstand van mensen en zelfs van kinderen.
Nee, als ik ze op het strand zou zien(zelfs zonder honden of kinderen) dan draai ik om. Ik snap niet dat iemand bij zijn volle verstand zou kunnen denken dat dit met elkaar gecombineerd zou kunnen worden.
Ik geloof niet dat hij expres de hond heeft aangereden, maar hij heeft wel bewust daar gereden, heeft een afweging gemaakt daarbij het risico op een ongeluk niet goed ingeschat of niet goed in willen schatten.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
chrico
- Zeer actief
Waarom mag je niet kritisch kijken, een andere mening hebben voor wat betreft de kitebuggy's die voor eeuwig verbannen moeten worden volgens een aantal mensen en mag je alleen een medestander zijn in het bedenken van de meest gruwelijke gedachte die de surfer zou hebben gehad?rose schreef:Als ik jou was zou ik het laten rusten, meningen blijven toch verschillen, daar verander je niets aanJip schreef:sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
straks wordt haar nog verweten dat de hond maar beter had moeten luisteren..........![]()
Dyami krijg je hier niet mee terug voor haar bazinnetje, dus het enige wat je hier mee bereikt is een bult irritatie/verdriet voor jezelf.
Wat maakt het trouwens uit hoe anderen hierin staan, de beste stuurlui staan altijd aan wal toch?
Dat heeft niets te maken met beste stuurlui of kijken naar verbetering voor de toekomst, dat is een hetze opstarten en ieder die anders denkt is tegenstander.
1 ding staat voorop en dat is dat iedereen het afschuwelijk vind voor het baasje wat er gebeurd is en dat de surfer fout zit door daar te rijden waar het niet mag. Dat er voor de toekomst gekeken moet worden naar een wel werkende oplossing waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Lillith
- Zeer actief
chrico schreef:Waarom mag je niet kritisch kijken, een andere mening hebben voor wat betreft de kitebuggy's die voor eeuwig verbannen moeten worden volgens een aantal mensen en mag je alleen een medestander zijn in het bedenken van de meest gruwelijke gedachte die de surfer zou hebben gehad?rose schreef:Als ik jou was zou ik het laten rusten, meningen blijven toch verschillen, daar verander je niets aanJip schreef:sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
straks wordt haar nog verweten dat de hond maar beter had moeten luisteren..........![]()
Dat heeft niets te maken met beste stuurlui of kijken naar verbetering voor de toekomst, dat is een hetze opstarten en ieder die anders denkt is tegenstander.
1 ding staat voorop en dat is dat iedereen het afschuwelijk vind voor het baasje wat er gebeurd is en dat de surfer fout zit door daar te rijden waar het niet mag. Dat er voor de toekomst gekeken moet worden naar een wel werkende oplossing waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Wie zegt hier dat je niet kritisch kijken mag?chrico schreef:Waarom mag je niet kritisch kijken, een andere mening hebben voor wat betreft de kitebuggy's die voor eeuwig verbannen moeten worden volgens een aantal mensen en mag je alleen een medestander zijn in het bedenken van de meest gruwelijke gedachte die de surfer zou hebben gehad?rose schreef:Als ik jou was zou ik het laten rusten, meningen blijven toch verschillen, daar verander je niets aanJip schreef:sjonge jonge ik vind het echt ongeloofelijk die reacties hier..........nu wordt haar verweten dat ze de hond niet snel genoeg aangelijnd heeft?
In mijn post staat dat Jip het beter kan laten rusten, voor haarzelf, niet omdat zij of iemand anders geen andere mening mag hebben
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Samenvattend, kitesurfen en honden loslaten op eenzelfde stuk strand, dat gaat niet samen. 
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
AnneMarie schreef:Samenvattend, kitesurfen en honden loslaten op eenzelfde stuk strand, dat gaat niet samen.
lijkt me geen

- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
Ja, dat speelt hier ook. Wielrenners die zich helemaal niet meer als verkeer gedragen; een verkeersdeelnemer hoort te anticiperen op de weg, en op medeweggebruikers.Net zoals veel wielrenners hier dus klaarblijkelijk denken dat zij de fietspaden in eigendom hebben en liever je hond doormidden rijden dan even afremmen terwijl ze zien dat jij je stinkende best staat te doen om ongelukken te voorkomen.
Maar als hier een peleton aankomt, is het wegwezen, of doormidden gezaagd worden.
Mijn hond is zelfs op het nippertje opgetild, omdat zij (aangelijnd !) te koppig was, om even mee te lopen, en door het optillen is een ongeluk voorkomen.
Ik vind dat ook de wielrenners moeten beseffen, dat ook zij gewoon verkeersdeelnemers zijn, en dus ook moeten kunnen en willen remmen, bij bijna botsingen.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De eigenares was ook bezig met het aanlijnen van haar hond,maar kreeg daar niet eens de tijd voor(mede door de harde wind).Ingrid P schreef:Dit bedoel ik dus met een eigen leven leiden!! Zo worden er veel dingen gezegd hier. Je was er niet bij, dus weet niet wat er op dat moment is gebeurd.marian* schreef: De kitebuggyer zag de hond dus wel en heeft naar mijn mening niet de moeite genomen om dan maar naar zijn eigen strook te gaan.
Hij zal de hond dus niet dood hebben gewild maar daar is alles dan wel mee gezegd,in gedachten hebbend wat ik dus op een ander forum las.
Net zoals veel wielrenners hier dus klaarblijkelijk denken dat zij de fietspaden in eigendom hebben en liever je hond doormidden rijden dan even afremmen terwijl ze zien dat jij je stinkende best staat te doen om ongelukken te voorkomen.
Neem van mij aan dat het niet de bedoeling is geweest dit ongeval te veroorzaken.
Gr,
Ingrid
P.S. Buggiers gaan niet achter de honden aan om ze een lesje te leren! Honden gaan echter wel achter de buggy's aan omdat dat nu eenmaal hun instinct is. Die van mij doet dat ook!! Dus zie ik een buggy op het strand gaat ze even aan de lijn. Niet leuk misschien voor haar, maar wel zo veilig voor iedereen!
Wat al gezegd is:de kitesurfer was op een voor hem verboden stuk en ik mag toch aannemen dat hij voordat hij een bepaalde richting heen zou gaan eerst keek of dat geen kwaad kon voor mens of dier.Dat heeft hij óf niet óf niet voldoende gedaan.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- iones
- Zeer actief
Het was de schuld van de automobilist want die reed over de kat heen. Natuurlijk had jij het kunnen voorkomen als je opgelet had. MAar dit pleit de automobilist toch niet vrij?>??? Als je een dier op straat ziet, dan knal je er niet hard overheen, dan rem je gewoon! Heel simpel! Voor mensen doe je dat toch ook en dan blijkt heel vaak dat er WEL geremd kan worden. Maar bij dieren kan het plotseling niet meer. Wat een bullshit! Mensen moeten gewoon verantwoording nemen voor hun acties, heel simpel!Lillith schreef:@ Mari-anne.
Ik ben een van de eerste die heeft gezegd dat het vreselijk is wat er is gebeurd en dat is het ook.![]()
Maar ik zie dagelijks mensen allerlei regeltjes over treden, en daar hou ik rekening mee.
Met autorijden noemde ze dat vroeger vooruitziend rijden, rekening houden met deom je heen.
Ik heb vroeger een kat gehad die voor mijn ogen werd overreden, ik sprong er net niet voor.
De reden muts ging altijd mee de hond uitlaten en was achter gebleven, ik had op haar moeten wachten.
Auto reed hard en door. Was het mijn schuld of van de automobilist??
Het is en blijft actie en reactie.
In het weekend kan ik hier ook niet op alle plekken met de hond loslopen, racefietsers.
Ik zoek dan een veilig renveldje en de rest van de tijd zijn ze echt vast.
Al worden de regels aangescherpt wat heb je aan een ongeluk, behalve je gelijk![]()
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
ramoon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack hussel en poedel
ben jij ook een kite surfer???chrico schreef:Wat ik niet begrijp is dat je het baasje wil helpen maar er eigenlijk een zooitje van maakt door er steeds een andere draai aan te geven. Moet je helemaal zelf weten maar ik ga dan uit van wat het baasje verteld en de manier waarop dat is gegaan is afschuwelijk en totaal onnodig en had voorkomen kunnen worden als de surfer in zijn gebied was gebleven.Jip schreef:
De hond liep daar.........en is aangereden omdat hij daar liep precies op die plek lijkt me niet uitmaken of de hond los liep of aangelijnd het enige verschil is dat als de hond daar met baasje liep het baasje misschien ook nog gewond was
de enige manier om dit te voorkomen was om daar gewoon niet te lopen en ik vind het wel erg ver gaan om te zeggen dat je daar dan maar niet moet gaan lopen........
ik weet trouwens ook niet wie er eerder waren de honden of buggy's
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Jij wel?ramoon schreef: ben jij ook een kite surfer???

-
chrico
- Zeer actief
Nee, ik ben een strandgebruiker met hond en/of paard.ramoon schreef: ben jij ook een kite surfer???
Maar omdat ik de Kitebuggyer niet kielhaal zal ik dan ook wel een surfer zijn dus
Waarom moet er in groepjes gedacht worden. Je bent of iemand met een buggy die tegen het weren van de buggy's is of iemand met een hond die voor het weren van de buggy's is.
Laat ik toch iemand zijn met hond die niet voor het weren van de buggys is maar verder wil kijken hoe het in de toekomst voorkomen kan worden dat dit soort ongevallen gebeuren maar wel zo dat iedereen gebruik kan maken van het strand. Blijkbaar ben ik dus een wezen dat van mars kom met deze instelling
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Nee hoor.chrico schreef:Blijkbaar ben ik dus een wezen dat van mars kom met deze instelling
Alhoewel ik wel de petitie getekend heb in de hoop dat er op een of andere manier iets gedaan wordt waardoor deze hond niet voor niets is gestorven.

-
ramoon
- Zeer actief
nou vraag me gewoon af waarom je dan zo gefocust bent om iemand die net zijn
hond verloren is te vertellen dat ie beter had moeten opletten.
ik vraag me af wat voor iemand dat doet iemand met verdriet ook nog is een schuldgevoel aan praten.
ik vraag me af wat voor iemand dat doet iemand met verdriet ook nog is een schuldgevoel aan praten.
-
chrico
- Zeer actief
Jij leest dus blijkbaar alleen dat wat je wil lezenramoon schreef:nou vraag me gewoon af waarom je dan zo gefocust bent om iemand die net zijn
Dus nu is het al dat als je kijkt wat een oplossing kan zijn om dit in de toekomst te voorkomen dan praat je het baasje een schuldgevoel aan en moet je het eens zijn met de kitebuggy's compleet weren van het strand anders word het baasje nog verdrietiger
Sorry maar als je echt een oplossing wil zal je breder moeten denken. Ik ga er nu voor het gemak maar van uit dat jouw gedachten niet de gedachten van het baasje is, dat die wel openstaat om ook daadwerkelijk naar een mogelijkheid te kijken waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand op een zo veilig als mogelijke manier.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
chrico
- Zeer actief
Ik heb ook de petitie getekend en ik hoop ook dat er daadwerkelijk iets gedaan word waardoor wij allemaal kunnen blijven genieten van het strand en onze hobby's/liefhebberijen.marian* schreef:Nee hoor.chrico schreef:Blijkbaar ben ik dus een wezen dat van mars kom met deze instelling
Alhoewel ik wel de petitie getekend heb in de hoop dat er op een of andere manier iets gedaan wordt waardoor deze hond niet voor niets is gestorven.
Als dat lukt dan is zij niet voor niets gestorven want zij heeft de chaos van de gemeente met haar leven moeten bekopen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
ramoon
- Zeer actief
als daar kinderen hadden gelopen had ie dan ook op het verkeerde stuk gereden, ik heb daar het weekend ervoorchrico schreef:Jij leest dus blijkbaar alleen dat wat je wil lezenramoon schreef:nou vraag me gewoon af waarom je dan zo gefocust bent om iemand die net zijn
ik vraag me af wat voor iemand dat doet iemand met verdriet ook nog is een schuldgevoel aan praten.![]()
![]()
Dus nu is het al dat als je kijkt wat een oplossing kan zijn om dit in de toekomst te voorkomen dan praat je het baasje een schuldgevoel aan en moet je het eens zijn met de kitebuggy's compleet weren van het strand anders word het baasje nog verdrietiger![]()
.
Sorry maar als je echt een oplossing wil zal je breder moeten denken. Ik ga er nu voor het gemak maar van uit dat jouw gedachten niet de gedachten van het baasje is, dat die wel openstaat om ook daadwerkelijk naar een mogelijkheid te kijken waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand op een zo veilig als mogelijke manier.
gelopen en ik vond het doodeng met 2 kids en 3 honden ook al waren ze aangelijnd (de honden dan he)
kinderen kunnen ook ineens beginnen te rennen en wijken ze dan ook niet uit, proberen ze die ook te schampen om
duidelijk te maken dat ze moeten uitkijken voor zo'n karretje.
nee ze zijn gevaarlijk en het is ook niet gek dat het maar op een paar stranden mag, beter niet als ze geen rekening houden met andere.
nu is het een hond straks een kind, of hebben die ook stukken op het strand waar ze verboden zijn of aanlijnplicht????
-
chrico
- Zeer actief
En dit is dus precies waar ik tegen ageer.ramoon schreef:
als daar kinderen hadden gelopen had ie dan ook op het verkeerde stuk gereden, ik heb daar het weekend ervoor
gelopen en ik vond het doodeng met 2 kids en 3 honden ook al waren ze aangelijnd (de honden dan he)
kinderen kunnen ook ineens beginnen te rennen en wijken ze dan ook niet uit, proberen ze die ook te schampen om
duidelijk te maken dat ze moeten uitkijken voor zo'n karretje.
nee ze zijn gevaarlijk en het is ook niet gek dat het maar op een paar stranden mag, beter niet als ze geen rekening houden met andere.
nu is het een hond straks een kind, of hebben die ook stukken op het strand waar ze verboden zijn of aanlijnplicht????
Als als als
En dan weer het stuk waarbij de gedachte geraden kan worden van de buggyer en ook meteen de waarheid is.
Ik was er gisteren nog en heb gewoon ook nog eens een praatje gemaakt, had een hond aangelijnd bij mij die heeft staan snuffen aan de buggy, vond het wel doodeng toen die man ook de hond nog eens een aai over de bol gaf want voor hetzelfde geld had hij haar gewurgd :N: :N: :N: Ik had ook een kind bij mij en ook die is nog steeds heel. Hm dus dat deed ik allemaal met gevaar voor eigen leven als ik jou zo begrijp.
Vind je dit zelf ook niet een beetje raar klinken, ik wel in elk geval.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
en die staat er voor openchrico schreef:Sorry maar als je echt een oplossing wil zal je breder moeten denken. Ik ga er nu voor het gemak maar van uit dat jouw gedachten niet de gedachten van het baasje is, dat die wel openstaat om ook daadwerkelijk naar een mogelijkheid te kijken waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand op een zo veilig als mogelijke manier.
ze heeft binnenkort samen met leden van de buggyclub overleg met de gemeente
Fenneke en Baloe

-
chrico
- Zeer actief
Dank je, dat idee had ik al en gelukkig bevestig jij die ookfenneke schreef:en die staat er voor openchrico schreef:Sorry maar als je echt een oplossing wil zal je breder moeten denken. Ik ga er nu voor het gemak maar van uit dat jouw gedachten niet de gedachten van het baasje is, dat die wel openstaat om ook daadwerkelijk naar een mogelijkheid te kijken waarbij iedereen gebruik kan blijven maken van het strand op een zo veilig als mogelijke manier.
ze heeft binnenkort samen met leden van de buggyclub overleg met de gemeente
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Re: hond overleden na botsing met kite buggy-teken petitie p
Volgens mij zijn de regels in IJmuiden aangepast inmiddels, maar op internet kan ik het niet vinden.
Bij het binnenmeer staat het volgende bordje:
Hondenbezitters opgelet. Van 1 april tm 1 oktober dienen honden in zone 1 en zone 3 te zijn aangelijnd en moet de ontlasting worden opgeruimd. In zone 2 mogen honden los lopen en geldt er geen opruimingsplicht.
Zone 2 is toch de zone voor de strandhuisjes waar het normaal verboden voor honden was of ben ik nu in de war?
Naar mijn idee begint zone 3 dan vanaf de Beach-Inn en richting gem Bloemendaal begint zone 4.
Mag je dan vanaf de slag wel door de duinen vrij naar zone 4 lopen?
Als ik het klopt wat ik denk, dan vind ik dat behoorlijk balen!
Bij het binnenmeer staat het volgende bordje:
Hondenbezitters opgelet. Van 1 april tm 1 oktober dienen honden in zone 1 en zone 3 te zijn aangelijnd en moet de ontlasting worden opgeruimd. In zone 2 mogen honden los lopen en geldt er geen opruimingsplicht.
Zone 2 is toch de zone voor de strandhuisjes waar het normaal verboden voor honden was of ben ik nu in de war?
Naar mijn idee begint zone 3 dan vanaf de Beach-Inn en richting gem Bloemendaal begint zone 4.
Mag je dan vanaf de slag wel door de duinen vrij naar zone 4 lopen?
Als ik het klopt wat ik denk, dan vind ik dat behoorlijk balen!
-
chrico
- Zeer actief
Zone is 1 is zeg maar van de pier tot de dutch admirals, zone 2 is van de dutch admirals tot net voorbij de beach in, dan volgen 3 en 4.
Wat jij zegt zou dus inhouden dat er nu dus honden in zone 2 mogen loslopen
Ik heb het bord nog niet gezien, wel de borden bij de boulevard en daar was niets op verandert nog.
Wat jij zegt zou dus inhouden dat er nu dus honden in zone 2 mogen loslopen
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
chrico schreef:Zone is 1 is zeg maar van de pier tot de dutch admirals, zone 2 is van de dutch admirals tot net voorbij de beach in, dan volgen 3 en 4.
Wat jij zegt zou dus inhouden dat er nu dus honden in zone 2 mogen loslopenIk heb het bord nog niet gezien, wel de borden bij de boulevard en daar was niets op verandert nog.
-
chrico
- Zeer actief
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan