Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

afschaffen RAD en de gevolgen

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: afschaffen RAD en de gevolgen

Ongelezen bericht door Supernova »

dagmar88 schreef:
Denise. schreef:Er lopen hier de laatste tijd wel veel meer staffords/pitbull achtige honden en allemaal met bazen waarvan ik denk :ugh:
Gek genoeg verdwijnen die honden na een tijd allemaal weer net zo snel als dat ze gekomen zijn, dan bevalt het toch niet denk ik :U:
:N: Volgens mij zijn er ook een hele hoop die gewoon in de achtertuin geparkeerd worden...
Ja dat kan ook nog :(
Ik vind het erg triest, het zijn zulke fijne honden en dan komen de meeste beroerd terecht. Is denk ik haast niet te vermijden met dit type hond :oeps:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef:Jij koppelt het hebben van een bepaald ras toch even goed aan bepaalde persoonlijkheidskenmerken?
Compensatie drang, asociaal gedrag, gebrek aan intelligentie...
Ja, en vaak heb ik gelijk :pffff: :mrgreen:
Maar dat heeft niets te maken met het hebben van veel of weinig persoonlijkheid.

*middelvingersmilie* :pffff:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik koppel het gedrag van iemand die een hond met een sterk karakter/persoonlijkheid verpest omdat hij de hond niet aan kan (of nauwelijks moeite doet om op te voeden) en vervolgens het dier dan ook maar in het asiel dumpt gewoon aan "te weinig persoonlijkheid". Ach, laat ik het maar ronduit zeggen.... ik vind zulke mensen LOSERS.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Als je een hond niet aankan ben je geen LOSER als je dat van jezelf durft toe te geven denk ik. Dat zouden meer mensen moeten doen, toegeven dat ze fouten maken/ hebben gemaakt.
Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, maar ik mag hopen dat iemand die een hond niet aankan de hond probeert te krijgen bij iemand die dat wel kan en hem niet laat wegkwijnen in de achtertuin omdat "je nu eenmaal een dier niet in het asiel behoort te dumpen"....

Een loser is bij mij iemand die de hond de schuld geeft van het feit dat het niet werkt, wanneer hij hem in het asiel dumpt.
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: *middelvingersmilie* :pffff:
Da's deze ;-)
Afbeelding

ah dank je! :cheer: :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dies beter! :cheer:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lief schreef:Als je een hond niet aankan ben je geen LOSER als je dat van jezelf durft toe te geven denk ik. Dat zouden meer mensen moeten doen, toegeven dat ze fouten maken/ hebben gemaakt.
Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, maar ik mag hopen dat iemand die een hond niet aankan de hond probeert te krijgen bij iemand die dat wel kan en hem niet laat wegkwijnen in de achtertuin omdat "je nu eenmaal een dier niet in het asiel behoort te dumpen"....

Een loser is bij mij iemand die de hond de schuld geeft van het feit dat het niet werkt, wanneer hij hem in het asiel dumpt.
Mensen hebben meestal geen zelfkennis Lief. De meeste honden in het asiel zitten er door onmacht van de eigenaar (opgenomen in het verzorghuis of overlijden bijvoorbeeld) en anders door mensen die de hond niet aan kunnen maar zeggen dat de hond niet deugt of een of ander smoesje.
Mensen die de hele situatie van begin af aan onderschat hebben en nog altijd niet in zien dat ze zelf debet zijn aan de grote mislukking. Losers dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
cin79
nieuw lid
Mijn ras(sen): Shih Tzu, Maltezer, American Pitbull Terrier, Bandog,....

Ongelezen bericht door cin79 »

Sinds de afschaffing van de RAD fokken ze weer als een gek. Bij de AmStaff mag je pas fokken als beide ouders een voldoende hebben voor hun MAG tets. Op MP hebben die honden dat niet. Pitbull zijn ook weer immens populair en maar kruizen met Staffords ed. Tja...dat is ook vragen om problemen. 90% hebben geen gezondheidtesten gehad zoals HD, ED en Ataxia. Deze mensen verpesten het weer voorzich zelf.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ach is allemaal tijdelijk, er zal wel een markt voor moeten zijn, en als je er op een gegeven moment geld op toe moet leggen dan houdt het op :wink: met dat lukraak fokken :U:
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”