Lief schreef:Als je een hond niet aankan ben je geen LOSER als je dat van jezelf durft toe te geven denk ik. Dat zouden meer mensen moeten doen, toegeven dat ze fouten maken/ hebben gemaakt.
Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen, maar ik mag hopen dat iemand die een hond niet aankan de hond probeert te krijgen bij iemand die dat wel kan en hem niet laat wegkwijnen in de achtertuin omdat "je nu eenmaal een dier niet in het asiel behoort te dumpen"....
Een loser is bij mij iemand die de hond de schuld geeft van het feit dat het niet werkt, wanneer hij hem in het asiel dumpt.
Mensen hebben meestal geen zelfkennis Lief. De meeste honden in het asiel zitten er door onmacht van de eigenaar (opgenomen in het verzorghuis of overlijden bijvoorbeeld) en anders door mensen die de hond niet aan kunnen maar zeggen dat de hond niet deugt of een of ander smoesje.
Mensen die de hele situatie van begin af aan onderschat hebben en nog altijd niet in zien dat ze zelf debet zijn aan de grote mislukking. Losers dus.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen