gyanty schreef:Ik begrijp je volledig hoor en wijs besluit om er voor nu mee te stoppen, maar er zullen toch wel meer trainers in de buurt zijn of in ieder geval dichterbij dan Friesland voor jou?
Ik ben zelf nog niet begonnen met drijven hoor, vanwege kreupelheden van Kay, maar ik heb wel al van verhalen gehoord dat veel mensen die er mee beginnen in het begin veel moeite hadden hoor. Juist staan, juist handelen en dan ook nog alle dieren in de gaten houden en je hond die nog ongecontroleerd heen en weer rent ook nog onder appel te houden. Maar oefening in de toekomst zal vast je kunsten helpen! En wedstrijden is niet nodig toch? Ik heb ook wedstrijdambities in de behendigheid, maar totaal niet voor bij de schapen..... Dat doe ik dan alleen met het oogpunt dat het goed is voor mijn border en dat de foker het wel leuk vind om te weten dat zijn 'product' het ook goed doet... want ik wil hem wel voor de aanlegtest of iets dergelijks doen.
Ik heb het zelfde mee gemaakt. Het was nieuw voor mij en voor de hond. (heb ook een aussie)
En van mijn trainer moest ik steeds meer druk op mijn hond zetten. Ze was hier 9 maanden.
Een aussie kan weinig druk verdragen. Met het gevolg dat ze niet de auto uit wilde, van hetveld af rende en niet wilde werken.
Dat je zelf niks weet maakt het moeilijker, en je weet niet dat wat jou trainer je leert niet goed is.
Ik ben blij datik het weer om heb kunnen draaien in Friesland en ben deze zomer met heel veel moeite weer bij een bc trainer begonnen. Maar hij staat open voor andere rassen, verdiept zich in de rassen en wil ze niet trainen zoals je ene bc doet, maar gewoon wat bij de hond past. Daarnaast een een border een drijver en de andere rassen zijn meer hoeders. een groot verschil!!!
Het is niet dat bc trainers slecht zijn, maar de meeste willen niet verder kijken dan de bc. En dan is moeilijk als je een aussie hebt die gevoelig is. Er zijn ook wel goede te vinden, maar je moet ze wel kunnen vinden. Aangezien er niet heel veel mensen in nl zijn die met een aussie drijven en als ze het doen, gaan ze naar friesland.