Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje 2x2 methode paaltjes

Moderator: moderatorteam

SuusBG
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Sheperd

vraagje 2x2 methode paaltjes

Ongelezen bericht door SuusBG »

Ik gebruik bij Ginger de 2x2 methode voor de paaltjes. Ze doet het hier goed op. Alleen ik heb een vraag.. Bij deze methode leer je de hond 6 palen aan (kan ze al), en daarna ga je twee setjes van 6 palen achter elkaar zetten (met tussenruimte). Om zo over te gaan naar 12 palen. Allemaal erg handig en goed, alleen heb ik een probleempje.. Op de hondenschool waar ik les kunnen de palen alleen maar in 4,8 of 12 neergezet worden.. Dus daar kan ik geen twee setjes van 6 neerzetten. En in mijn tuin passen net 12 palen, dus daar twee setjes van 6 neerzetten wordt 'm ook niet.
Nu is mijn vraag is het erg verwarrend of onhandig voor de hond om de 12 palen aan te leren door een set van 8 en een set van 4 neer te zetten? Of kan ik dan bijvoorbeeld beter 3 setjes van 4 neerzetten? Of kan dit allemaal niet en moet het echt per se twee setjes van 6 zijn?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Re: vraagje 2x2 methode paaltjes

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Nee hoor zo precies komt het allemaal niet. Het gaat er om dat je de palen geleidelijk opbouwt in aantal. En dat je dat direct op tempo doet en vanaf verschillende kanten. De insteek aanleren is het belangrijkste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
SuusBG
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Nee hoor zo precies komt het allemaal niet. Het gaat er om dat je de palen geleidelijk opbouwt in aantal. En dat je dat direct op tempo doet en vanaf verschillende kanten. De insteek aanleren is het belangrijkste.
Oke. Dus als ik het op de hondenschool train kan ik dan het beste 8 palen doen (die kan ze al goed) en een paar meter verderop 4 palen neerzetten (en dit geleidelijk dichter naar elkaar toe schuiven). Of kan ik beter direct 12 palen neerzetten?
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb het gewoon opgebouwd met telkens twee erbij. Als dat in je tuin past zou ik dat opbouwen en dan op de hondenschool er 12 doen als ze die beheerst
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
SuusBG
Zeer actief

Lysette schreef:Ik heb het gewoon opgebouwd met telkens twee erbij. Als dat in je tuin past zou ik dat opbouwen en dan op de hondenschool er 12 doen als ze die beheerst
Dat is ook wel een goed idee inderdaad. :ok: Dankje :D
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”