Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Showlijntje

Moderator: moderatorteam

Ineke

Showlijntje

Ongelezen bericht door Ineke »

Ik kom nooit in deze hoek en heb dus geen idee of het vaak aan de orde komt, maar ik heb een vraagje.
Ik hoop Fien uit te brengen in Groningen (als ze niet loops is tegen die tijd), maar ze wil maar niet wennen aan de showlijn.
Dat vind ik op zich niet een heel groot probleem ofzo, maar ik heb buiten de clubmatches nog nooit een show gelopen en weet dus niet of een showlijntje verplicht is. :oeps:
Dus mijn vraag is, mag je je hond ook gewoon aan een smal lijntje met halsband showen?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Showlijntje

Ongelezen bericht door yamie »

ja hoor dat mag :ok:
Ineke

:cheer:

Dank je! :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Je mag je hond showen aan alles wat jij wilt zolang het geen prikband is.
En die mag niet omdat die gewoon verboden is.

Je mag ook showen als ze loops is trouwens.

Wat is het probleem met het wennen?
En wanneer show je, moet je op zondag?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het mag wel, maar staat minder..professioneel :mrgreen: Maar niemand die jou dwingt een showlijn te gebruiken.
Hoezo kan ze niet wennen trouwens, wat mankeert eraan? Want misschien dat ze een ander soort showlijn wel fijner vind, een leren bijvoorbeeld.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Moet je op zondag? Dan wil ik je wel een showlijntje meenemen waar zelfs Shira mee wil lopen. En die wil normaal niet met een showlijntje om. Het is een heel simpel lijntje met een halfcheck. Staat net wat mooier dan een gewone lijn. Ook nog in het zwart ;)
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Maeve schreef:Het mag wel, maar staat minder..professioneel :mrgreen: Maar niemand die jou dwingt een showlijn te gebruiken.
Hoezo kan ze niet wennen trouwens, wat mankeert eraan? Want misschien dat ze een ander soort showlijn wel fijner vind, een leren bijvoorbeeld.
mwoh, ligt er maar net aan, wat voor soort lijn en halsband, als ze daar een mooi zwart halsbandje met dun zwart lijntje bv om doet, staat dat gewoon keurig en prima professioneel ( voor wat dat waard is ..) ze mot niet met een dikke bloemetjes halsband aan komen zetten nee, maar dat snapt ze denk ik wel :mrgreen:
Ineke

Marjoleine schreef:Je mag je hond showen aan alles wat jij wilt zolang het geen prikband is.
En die mag niet omdat die gewoon verboden is.

Je mag ook showen als ze loops is trouwens.

Wat is het probleem met het wennen?
En wanneer show je, moet je op zondag?
Nou ja op zich is het niet erg als ze loops is, maar op haar hoogtepunt zou het niet echt praktisch zijn zeg maar.
Het probleem met wennen is dat ze het vertikt er aan te lopen, ze kliert alleen maar en bijt in de lijn.
Goed af te leren natuurlijk, maar als je dan zo'n miep bent als ik die eens in de zoveel tijd 'ns oefent... :mann:
Misschien krijg ik het nog wel voor elkaar hoor, maar ik denk dat ze het niet leuk vindt dat het ding kan stroppen, dat is ze niet gewend.
Het is voor mijzelf ook nog wennen en dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Ja, ik moet op zondag, maar ben er zaterdag ook met haar om te wennen en te oefenen. :ok:
Ineke

yamie schreef:
Maeve schreef:Het mag wel, maar staat minder..professioneel :mrgreen: Maar niemand die jou dwingt een showlijn te gebruiken.
mwoh, ligt er maar net aan, wat voor soort lijn en halsband, als ze daar een mooi zwart halsbandje met dun zwart lijntje bv om doet, staat dat gewoon keurig en prima professioneel ( voor wat dat waard is ..) ze mot niet met een dikke bloemetjes halsband aan komen zetten nee, maar dat snapt ze denk ik wel :mrgreen:
Hahaha nee, ze heeft een mooi smal zwart bandje met dito riem. :ok:
Ineke

shibashira schreef:Moet je op zondag? Dan wil ik je wel een showlijntje meenemen waar zelfs Shira mee wil lopen. En die wil normaal niet met een showlijntje om. Het is een heel simpel lijntje met een halfcheck. Staat net wat mooier dan een gewone lijn. Ook nog in het zwart ;)
Je mag het van mij proberen!
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Je hebt dus een soort jachtlijntje begrijp ik?
Je kunt beter een ander type nemen dan.
Kun je daar niet aankomen??

Afbeelding

shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Ineke schreef:
shibashira schreef:Moet je op zondag? Dan wil ik je wel een showlijntje meenemen waar zelfs Shira mee wil lopen. En die wil normaal niet met een showlijntje om. Het is een heel simpel lijntje met een halfcheck. Staat net wat mooier dan een gewone lijn. Ook nog in het zwart ;)
Je mag het van mij proberen!
prima ik neem hem mee voor je en zoek je wel op bij de ring. Neem voor zekerheid wel je eigen lijn mee ;) maar dat spreekt voor zich.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Ineke

Marjoleine schreef:Je hebt dus een soort jachtlijntje begrijp ik?
Je kunt beter een ander type nemen dan.
Kun je daar niet aankomen??
Ja zo'n lijn bedoel ik inderdaad.
Ik ben niet zo thuis in showlijnen vrees ik. :oeps:
Zal eens even rondneuzen naar andere lijntjes.
shibashira schreef:prima ik neem hem mee voor je en zoek je wel op bij de ring. Neem voor zekerheid wel je eigen lijn mee ;) maar dat spreekt voor zich.
Haha ja dat moet sowieso, ik laat dat kefmormel echt niet los lopen. :smile:
Ineke

Kan iemand mij een voorbeeld geven van een showlijn die niet slipt?
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:Kan iemand mij een voorbeeld geven van een showlijn die niet slipt?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Ineke schreef:Kan iemand mij een voorbeeld geven van een showlijn die niet slipt?
Afbeelding
Dat is een half-check, die slipt wel.

Dit slipt niet:

Afbeelding

Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
yamie schreef:
Afbeelding
Dat is een half-check, die slipt wel.

Dit slipt niet:

Afbeelding
nou dat ligt er dus maar aan, hoe strak of los je hem omdoet ;) ik heb ze ook, alleen dan niet op standje wurg :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef: nou dat ligt er dus maar aan, hoe strak of los je hem omdoet ;) ik heb ze ook, alleen dan niet op standje wurg :wink:
Jawel, maar ik heb de indruk dat de bewegelijkheid van de lijn het probleem is en dit beweegt in grootte.

Als een hond niet gewend is aan dit soort banden vinden ze dat vaak stom.
En die IJslanders zijn nog koppiger dan jouw honden volgens mij ;)

Afbeelding

yamie
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
yamie schreef: nou dat ligt er dus maar aan, hoe strak of los je hem omdoet ;) ik heb ze ook, alleen dan niet op standje wurg :wink:
Jawel, maar ik heb de indruk dat de bewegelijkheid van de lijn het probleem is en dit beweegt in grootte.

Als een hond niet gewend is aan dit soort banden vinden ze dat vaak stom.
En die IJslanders zijn nog koppiger dan jouw honden volgens mij ;)
welnee, onmogelijk :engel: :engel:
Ineke

Hahaha doe die stroplijn van mij maar eens bij Sóley om. :N:
Ik heb haar werkelijk nog nooit zo zielig gezien, ze blijft echt staan als een blok beton met haar kop zowat op haar tenen.
Die is het er dus écht niet mee eens. :F:
Fien kliert alleen maar wat en die is goed in klieren.

Bedankt voor de voorbeelden, het lijnprobleem is inmiddels opgelost. :cheer:
Bedankt Marjolein! :ok:
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Keeffer kliert ook met zn showlijntje. Ik heb het idee dat het komt doordat ik het te strak om doe. Hij gaat gewoon krabbelen tijdens het lopen, dan hangt zn poot in zn nek :hmmm: . Of hij gaat plots zitten en flink krabbelen, hij went maar niet aan het ding. Ik heb zo een die Marjolein liet zien. Ik heb geen idee waarom hij gaat krabbelen, maar ik vind het zelf elke keer weer spannend in de ring. Krabt hij wel of krabt hij niet?? Ik ben dus ook op zoek naar een beter showlijntje, aan een gewoon halsbandje en riempje krabt hij niet.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Zoek eens naar een dunne showlijn zoals plaatje 2 van Marjoleine, maar dan 1 met een stukje leer wat onder de keel zit. Die vinden ze meestal minder stukken eng omdat het niet in de keel snijd. :wink: Ik heb ze zelf ook en ze lopen hier allemaal zonder enig probleem aan de showlijn.
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ts_id=1080" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb deze gekocht
Voor vreselijk vind Tyson het ik heb het 1 x gebruik op een clubmatch en de daarna gewoon weer zijn eigen riem om gedaan
Afbeelding
GAIA
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ineke, ik weet niet welke dag jij moet? Wij zijn er in ieder geval Zaterdag en ik heb nog een leren showlijn. Ik gebruik hem nooit, hij kreukeld :mrgreen: Maar als je wil, kan je die lenen.
Ineke

Maeve schreef:Ineke, ik weet niet welke dag jij moet? Wij zijn er in ieder geval Zaterdag en ik heb nog een leren showlijn. Ik gebruik hem nooit, hij kreukeld :mrgreen: Maar als je wil, kan je die lenen.
Ik moet zondag, maar ben er zaterdag wel.
Marjolein stuurt me wat lijntjes op, dan kan ik kijken wat wel werkt en kan ik op show een goeie kopen. :ok:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
Maeve schreef:Ineke, ik weet niet welke dag jij moet? Wij zijn er in ieder geval Zaterdag en ik heb nog een leren showlijn. Ik gebruik hem nooit, hij kreukeld :mrgreen: Maar als je wil, kan je die lenen.
Marjolein stuurt me wat lijntjes op, dan kan ik kijken wat wel werkt en kan ik op show een goeie kopen. :ok:
Ah kijk! :ok:
Ik zal die leren lijn wel gewoon in mn tas doen, mocht je hem willen proberen!
Ineke

Maeve schreef:
Ineke schreef:
Ah kijk! :ok:
Ik zal die leren lijn wel gewoon in mn tas doen, mocht je hem willen proberen!
Super, dank je wel! :ok:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Tring schreef:Keeffer kliert ook met zn showlijntje. Ik heb het idee dat het komt doordat ik het te strak om doe. Hij gaat gewoon krabbelen tijdens het lopen, dan hangt zn poot in zn nek :hmmm: . Of hij gaat plots zitten en flink krabbelen, hij went maar niet aan het ding. Ik heb zo een die Marjolein liet zien. Ik heb geen idee waarom hij gaat krabbelen, maar ik vind het zelf elke keer weer spannend in de ring. Krabt hij wel of krabt hij niet?? Ik ben dus ook op zoek naar een beter showlijntje, aan een gewoon halsbandje en riempje krabt hij niet.
Ik heb deze voor Kai en Dino:
Afbeelding
Zit een stukje in dat gevlecht is en daardoor breder.
Ik heb voor Kai ook een showlijntje met een groter stuk zijde aan de hals, maar dat zie je heel erg en dan valt zijn vacht niet goed. Met bovenstaande lijntjes heb je dat niet. :ok:

Ik heb ze hier besteld:
http://www.laineeltd.com/cgi-bin/laineeltd/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Linsey schreef:
Tring schreef:Keeffer kliert ook met zn showlijntje. Ik heb het idee dat het komt doordat ik het te strak om doe. Hij gaat gewoon krabbelen tijdens het lopen, dan hangt zn poot in zn nek :hmmm: . Of hij gaat plots zitten en flink krabbelen, hij went maar niet aan het ding. Ik heb zo een die Marjolein liet zien. Ik heb geen idee waarom hij gaat krabbelen, maar ik vind het zelf elke keer weer spannend in de ring. Krabt hij wel of krabt hij niet?? Ik ben dus ook op zoek naar een beter showlijntje, aan een gewoon halsbandje en riempje krabt hij niet.
Ik heb deze voor Kai en Dino:
Afbeelding
Zit een stukje in dat gevlecht is en daardoor breder.
Ik heb voor Kai ook een showlijntje met een groter stuk zijde aan de hals, maar dat zie je heel erg en dan valt zijn vacht niet goed. Met bovenstaande lijntjes heb je dat niet. :ok:

Ik heb ze hier besteld:
http://www.laineeltd.com/cgi-bin/laineeltd/index2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is zo'n showlijntje ook geschikt voor een Briard? Ik heb een lederen lijntje gehad wat altijd prettig in de hand lag, maar die is helaas stuk. Mijn 'ketting' showlijn schijnt nu niet meer te mogen omdat er geen stop op zit. Het vastklikken met die ringen lukt niet want dan vliegt hij er zo uit omdat het te lang is. Die ketting moet dus ingekort worden, of voorzien van een stop, maar ik weet niet hoe ik dit moet laten doen?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik denk niet dat het geschikt is voor een briard, zijn ze wat te klein voor.
Plaats reactie

Terug naar “Show”