En een nieuw huisje vinden, moet haast toch lukken?
Moderator: moderatorteam
Nanna schreef:Ik zal eens navragen.Tiny schreef:Wat een klootzakken bestaan er tochWeet jij wat er nog meer door heen zit behalve Puli?
Dat heeft denk ik niet(s) te maken met achteloos omgaan met nieuw leven maar met overleven van degene bij wie ze zijn geboren.S@ndr@ schreef: kan er eigenlijk met mijn verstand nooit bij dat men zo achteloos omgaat met nieuw leven
Keuze is er altijd maar of iedereen de goede keuze kan maken is iets anders.S@ndr@ schreef:en het punt is, als je het maar slecht hebt mag je gewoon pupjes dumpen.
Ik weet heus wel dat er mensen zijn op deze wereld zijn die het niet goed of zelfs slecht hebben,
maar een keuze is er altijd
Joera schreef:Bizar genoeg, dacht ik toen ik de titel las, dat de honden door midden waren gesneden ofzo:N:
ik vind mensen moeders die hormonaal in de war zijn( van een bevalling) niet te vergelijken sorry.empyree schreef:Keuze is er altijd maar of iedereen de goede keuze kan maken is iets anders.S@ndr@ schreef:en het punt is, als je het maar slecht hebt mag je gewoon pupjes dumpen.
Ik weet heus wel dat er mensen zijn op deze wereld zijn die het niet goed of zelfs slecht hebben,
Feit blijft, hoe triest dit ook is, ik het me wel kan vooorstellen dat iemand 'denkt' dat dit de enige oplossing is.
Stel je woont kweetniet hoe ver overal vandaan en weet amper dat je je ongewenste pups bij een asiel kunt achterlaten dan kan ik me voorstellen dat je je geen raad weet en voor een plossing als deze kiest.
Kijk maar eens wat er soms met babietjes gebeurd van radeloze moeders en dan heb je het nog over een mensenbaby ;-(
Gelukkig zijn deze op tijd gevonden !!
Misschien niet maar ik kan jou gedachten ook heel goed volgen, ik vind afmaken ook beter dan achterlaten, dus het is niet zo dat ik mijn mening de beste vind of zo. Overigens doel ik niet op moeders die hormonaal in de knoei zitten maar op moeders in arme landen die gewoon hun baby niet kunnen geven wat hij nodig heeft.......S@ndr@ schreef:ik vind mensen moeders die hormonaal in de war zijn( van een bevalling) niet te vergelijken sorry.empyree schreef:Keuze is er altijd maar of iedereen de goede keuze kan maken is iets anders.S@ndr@ schreef:en het punt is, als je het maar slecht hebt mag je gewoon pupjes dumpen.
Feit blijft, hoe triest dit ook is, ik het me wel kan vooorstellen dat iemand 'denkt' dat dit de enige oplossing is.
Stel je woont kweetniet hoe ver overal vandaan en weet amper dat je je ongewenste pups bij een asiel kunt achterlaten dan kan ik me voorstellen dat je je geen raad weet en voor een plossing als deze kiest.
Kijk maar eens wat er soms met babietjes gebeurd van radeloze moeders en dan heb je het nog over een mensenbaby ;-(
je kunt bijna nog beter je hond pijnloos afmaken en opeten ( als je het toch zo beroerd hebt) dan achterlaten![]()
maar we gaan het niet eens worden denk ik
Ik zat ook al te zoeken of ik iets raars in het plaatje kon zien.dagmar88 schreef:Joera schreef:Bizar genoeg, dacht ik toen ik de titel las, dat de honden door midden waren gesneden ofzo:N:
Ik ook, dacht ook dat er een pulibibs in het tasje zat
als opvang idd het probleem is kunnen wij er misschien ook wel eentje opvangen.nathalie schreef:Zijn er al (tijdelijke)opvanggezinnen voor ze? Ik wil anders wel even met Marc overleggen of wij er 1tje hier tijdelijk op kunnen vangen..
Mocht een teefje dan een opvangadres zoeken dan is ze welkom hoorNanna schreef:Als het goed is komen de pups half april mee naar NL.
Je kachelt natuurlijk niet maar zo even op en neer naar Hongarije, en ik meen dat een paar hongaren die hier toch moeten wezen ze dan meenemen.
S@ndr@ schreef:ik vind mensen moeders die hormonaal in de war zijn( van een bevalling) niet te vergelijken sorry.empyree schreef:Keuze is er altijd maar of iedereen de goede keuze kan maken is iets anders.S@ndr@ schreef:en het punt is, als je het maar slecht hebt mag je gewoon pupjes dumpen.
je kunt bijna nog beter je hond pijnloos afmaken en opeten ( als je het toch zo beroerd hebt) dan achterlaten![]()
maar we gaan het niet eens worden denk ik
geen respect voor leven = geen beschaving hebben.S@ndr@ schreef:gaat zeker lukken als ze hier eenmaal zijn,
kan er eigenlijk met mijn verstand nooit bij dat men zo achteloos omgaat met nieuw leven
Niet altijd is financiele armoede de reden achter deze misdaden hoor. Het is nog vaker onverschilligheid en achteloosheid. En ik vind ook niet dat bij alles een excuus geldig is. Voor sommige gedragingen bestaat gewoon geen excuus.empyree schreef:
Dat heeft denk ik niet(s) te maken met achteloos omgaan met nieuw leven maar met overleven van degene bij wie ze zijn geboren.
Wellicht zijn de pups geboren bij iemand die net zelf het hoofd boven water kan houden qua financiëen en voeding en zal niet zitten wachten op een paar nieuwe kostgangers......
Wellicht de puppen pas ontdekt toen moeder ze mee naar huis nam en geen andere uitweg gezien dan dumpen in de hoop dat iemand zich er over zou ontfermen.
Wij zijn te veel luxe gewend en kunnen ons daar niets bij voorstellen maar pak em beet 50 jaar geleden gebeurde in nederland hetzelfde en werden ongewenste dieren verzopen of zo.
Ben echt heel benieuwd hoe ze eruit zien en of ze er al baasjes voor hebbenNanna schreef:Als het goed is komen de pups half april mee naar NL.
Je kachelt natuurlijk niet maar zo even op en neer naar Hongarije, en ik meen dat een paar hongaren die hier toch moeten wezen ze dan meenemen.
Hangt er van af. Als achtergelaten worden terwijl je jezelf niet kunt redden het gevolg heeft dat je een langzame beroerde dood sterft, is afmaken weer de betere optie.gonnie schreef:
Nou ik persoonlijk wordt liever ergens achtergelaten dan dat ze me afmaken.
Maar dat is mijn mening hoor.