Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
informatie en hulp gezocht
Moderator: moderatorteam
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Vaste gebruiker
Re: informatie en hulp gezocht
omdat mijn partner wat dat betreft minder begaan is als ik, zoals ik in de OP als schreef, hij is koel en kil en houdt zich vast aan een standpunt, hij vindt dat de hond weg moet voordat de baby er isHutsje schreef:waarom zit je aan een tijdslimiet? zoals de bm bekend staat om dominantie agressie to van andere honden staan ze net zo goed bekend als hele grote kindervrienden.

hoe graag ik ook wil, ik kan hier ook niet echt tegenop,dat zou mij mijn huwelijk gaan kosten.....
budkes: nogmaals, IK wil echt wel...maar HIJ niet meer.....en nee het is mijn hond, mijn man is later gekomen,maar ben wel een verbintenis met hem aangegaan en hebben dus samen een kind op komst....en alleen pissig maken is zo simpel niet
(misschien dat jullie relatie's zo werken maar de mijne niet)
ik weet mij dus echt geen raad meer......
- Hutsje
- Zeer actief
dus je weet geen namen van de ouders? sorry, je koopt een pup die een hele grote hond wordt zo maar ergens zonder te informeren hoe of wat. lekker goedkoop zeker zonder stamboom, want die hebben we niet nodig. nu sta je op het punt de hond in te laten slapen. vind je dit nu eerlijk? ik kan hier dus best kwaad om worden als bmliefhebber en exfokker, ik hoop dat je dat snapt. het is niet de eerste bm reu die ingeslapen wordt omdat hij volwassen wordt en men niet weet hoe ermee om te gaan. het zijn nl geen grote knuffelberen. ja, dat zijn ze wel maar ze zijn ook meer. zoals je gemerkt hebt.Intence schreef:zijn moeder heb ik een foto van en live ontmoet maar zijn vader ken ik nietHutsje schreef:maar wie zijn zijn ouders dan? en heb je uberhaupt wel met de fokkers (want ook een particulier die fokt is een fokker) gesproken?
ik had geen contact meer met ze (eerst heel lang wel, heel leuk contact ook) maar ik kan ze ook niet meer vinden
yvonne komt niet uit belgie, zij en gerard wonen in duitsland, after midnight. wat zegt zij ervan dan? ik kan me niet voorstellen dat zij zegt ik kan je niet helpen.

-
- Vaste gebruiker
wow, ik moet mij helemaal verantwoorden hierHutsje schreef:waar kan ik de advertenties vinden? ik zie niets op bv mp?

http://link.marktplaats.nl/431998843" onclick="window.open(this.href);return false;
verhuisdieren.nl (maar daar kan ik niet linken?)
http://november.messageboard.nl/6634/vi ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://november.messageboard.nl/6634/vi ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://anne.messageboard.nl/25687/viewt ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
het zijn enkele linken.....
-
- Zeer actief
dus eigenlijk is je man degene die zegt van nu moet hij weg
voor de baby er is
klote situatie, voor jou ook.
zou er even een gesprekje over hebben dat hij je zo niet helpt, en dat dat ook niet goed is voor jullie kind en jullie relatie.
Ultimatums stellen dat werkt natuurlijk niet zo, er zijn hier 3 partijen de hond, jij en hij.
dat moet even duidelijk zijn.
Je bent een verbond aangegaan en dat nu even afraffelen is ook niet netjes, en dan blijf je nog met een rotgevoel achter ook straks
kan de bedoeling niet zijn.
Dus plan de campagne maken en zorgen dat de BM een goed tehuis krijgt, laat dat inslapen maar schieten dan kun je je richten op een goede baas vinden.
adverteren kun je overal legio opties.
van marktplaats tot fora tot, noem het maar op,
doe je al zag ik net
selecteer wel heel zorgvuldig waar hij heen gaat
is heel belangrijk - om het goed af te sluiten

zou er even een gesprekje over hebben dat hij je zo niet helpt, en dat dat ook niet goed is voor jullie kind en jullie relatie.
Ultimatums stellen dat werkt natuurlijk niet zo, er zijn hier 3 partijen de hond, jij en hij.
Je bent een verbond aangegaan en dat nu even afraffelen is ook niet netjes, en dan blijf je nog met een rotgevoel achter ook straks

Dus plan de campagne maken en zorgen dat de BM een goed tehuis krijgt, laat dat inslapen maar schieten dan kun je je richten op een goede baas vinden.
doe je al zag ik net

selecteer wel heel zorgvuldig waar hij heen gaat

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 mar 2011 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- stefanie
- Zeer actief
Dus een DA die er niet achter staat dat een hond-agressieve hond wordt ingeslapen is niet goed? Zulke DA moeten er juist meer zijn. Da die niet zomaar uitgaan van wat de eigenaar van de hond beweert (en dan heb ik het niet over TS) maar wel van wat een onafhankelijke deskundige zegt.Valerie schreef:Zoek een andere goede dierenarts die het wel doet
Helaas zijn er nog teveel DA die zomaar de spuit in een hond zetten.
- Hutsje
- Zeer actief
ik was alleen benieuwd naar da advertenties en kon die dus niet vinden, vandaar mijn vraag.Intence schreef:wow, ik moet mij helemaal verantwoorden hierHutsje schreef:waar kan ik de advertenties vinden? ik zie niets op bv mp?.....(enerzijds logisch want ik vraag hulp,maar anderzijds wordt ik dus niet geloofd......)
http://link.marktplaats.nl/431998843" onclick="window.open(this.href);return false;
verhuisdieren.nl (maar daar kan ik niet linken?)
http://anne.messageboard.nl/25687/viewt ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;
het zijn enkele linken.....

-
- Vaste gebruiker
nou wij hebben met onze vorige teef geen problemen gekend......dus het was niet zomaar een impulsieve aankoopHutsje schreef:Intence schreef:dus je weet geen namen van de ouders? sorry, je koopt een pup die een hele grote hond wordt zo maar ergens zonder te informeren hoe of wat. lekker goedkoop zeker zonder stamboom, want die hebben we niet nodig. nu sta je op het punt de hond in te laten slapen. vind je dit nu eerlijk? ik kan hier dus best kwaad om worden als bmliefhebber en exfokker, ik hoop dat je dat snapt. het is niet de eerste bm reu die ingeslapen wordt omdat hij volwassen wordt en men niet weet hoe ermee om te gaan. het zijn nl geen grote knuffelberen. ja, dat zijn ze wel maar ze zijn ook meer. zoals je gemerkt hebt.
yvonne komt niet uit belgie, zij en gerard wonen in duitsland, after midnight. wat zegt zij ervan dan? ik kan me niet voorstellen dat zij zegt ik kan je niet helpen.
maargoed jij bent vast en zeker foutloos.....ik nou eenmaal niet....
en ik zou zeggen, bel yvonne, vraag het na.....bel erwin van noordholland noord, vraag het na.....
bel de hondenfluisteraar, vraag het na....
ja ik zal ongetwijfeld fouten hebben gemaakt, ik denk dat ieder mens dat wel eens doet
ik probeer het te herstellen, ik probeer vanalles wat in mijn macht ligt maar ik wordt alleen maar erop afgebrand.....de reden waarom ik dus niet meer op de fora's kom......had gehoopt dat ik hier misschien een klein beetje hulp kon krijgen in plaats van alleen maar veroordeeld te worden, helaas zit dat denk ik er niet in....
hoe moet een mens ooit herstellen als hij daar niet eens de kans voor krijgt?
-
- Zeer actief
En dat is altijd nog beter dan dat je gedwongen wordt het beest aan een boom achter te latenstefanie schreef:Dus een DA die er niet achter staat dat een hond-agressieve hond wordt ingeslapen is niet goed? Zulke DA moeten er juist meer zijn. Da die niet zomaar uitgaan van wat de eigenaar van de hond beweert (en dan heb ik het niet over TS) maar wel van wat een onafhankelijke deskundige zegt.Valerie schreef:Zoek een andere goede dierenarts die het wel doet
Helaas zijn er nog teveel DA die zomaar de spuit in een hond zetten.

er worden dagelijks heel wat dieren op een minder charmante manier afgemaakt,
die spuit vind ik tot daar aan toe, hij gaat slapen en het licht gaat uit.
dat kan ik niet onzorgvuldig vinden.
zeker niet zolang een dier nog steeds een bezit is volgens de wet.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Is de reu gecastreerd? Ten opzichte van de hond-hondagressie maakt dat vrees ik geen verschil, maar mogelijk wel ten opzichte van eventueel dominant gedrag ten opzichte van jullie.
Je zit in een erg lastig pakket en ik wil je veel sterkte wensen.
Je hebt voor een ras gekozen wat bekend staat als niet bepaald sociaal naar andere honden. Dat hoort bij het pakketje als je kiest voor een BM. Eveneens het formaat.
Ik zie niet direct iets waardoor de hond ingeslapen zou hoeven worden.
Wel heeft hij een stevige baas nodig die hem de baas kan. Ik zou de mensen die Huts aanbeveelt maar eens even contacten.
Je zit in een erg lastig pakket en ik wil je veel sterkte wensen.
Je hebt voor een ras gekozen wat bekend staat als niet bepaald sociaal naar andere honden. Dat hoort bij het pakketje als je kiest voor een BM. Eveneens het formaat.
Ik zie niet direct iets waardoor de hond ingeslapen zou hoeven worden.
Wel heeft hij een stevige baas nodig die hem de baas kan. Ik zou de mensen die Huts aanbeveelt maar eens even contacten.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
ik blijf zoiezo met een rotgevoel achter want ik heb dit ook nooit zo gewild, ik wil het ook anders...S@ndr@ schreef:dus eigenlijk is je man degene die zegt van nu moet hij wegvoor de baby er is
Je bent een verbond aangegaan en dat nu even afraffelen is ook niet netjes, en dan blijf je nog met een rotgevoel achter ook straks![]()
doe je al zag ik net![]()
selecteer wel heel zorgvuldig waar hij heen gaatis heel belangrijk - om het goed af te sluiten
maar mijn man doet echt geen consessie's meer en wat moet ik dan? mijn man eruit gooien? ik heb al gehuild en gevraagd en zelfs boos geworden maar nee is het absolute antwoord.......ik ben al bij allerlei mensen aan het aankloppen en bellen om hulp te krijgen, tijdelijke opvang bij vrienden op mijn kosten enz enz...
nogmaals, ik wil echt wel,maar sta met mijn rug tegen de muur.....om mij heen zijn er ook mensen met advies (die de hond kennen): inslapen zeggen ze allemaal, en ik ben juist diegene die roept< nee! herplaatsen dan.....
want ik zie er nog wel wat in!
ik weet alleen geen wegen meer te beandelen
en dat mensen je alleen maar af kunnen branden, en hun oordeel geven in plaats van hun hulp, tja dat helpt ook niet echt
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Dus de hond was er eerder als je partner. Dan zou mijn partner toch wel pech hebben. Ik zou eisen dat de hond op een nette manier herplaatst gaat worden. Dat ben je wel aan de hond verplicht. Om je te chanteren dat jullie huwelijk hierdoor kapot gaat vind ik not done. Wat een ander al eerder schreef: de hond eet (nog) geen mensen. Desnoods doe je hem ook in huis een muilkorf om totdat hij herplaatst is. Dan wel een goede muilkorf kopen voor molossers. Er zijn wel webwinkels die ze verkopen. Een goede en juist passende krijgt hij niet af.Intence schreef:omdat mijn partner wat dat betreft minder begaan is als ik, zoals ik in de OP als schreef, hij is koel en kil en houdt zich vast aan een standpunt, hij vindt dat de hond weg moet voordat de baby er isHutsje schreef:waarom zit je aan een tijdslimiet? zoals de bm bekend staat om dominantie agressie to van andere honden staan ze net zo goed bekend als hele grote kindervrienden.![]()
hoe graag ik ook wil, ik kan hier ook niet echt tegenop,dat zou mij mijn huwelijk gaan kosten.....
budkes: nogmaals, IK wil echt wel...maar HIJ niet meer.....en nee het is mijn hond, mijn man is later gekomen,maar ben wel een verbintenis met hem aangegaan en hebben dus samen een kind op komst....en alleen pissig maken is zo simpel niet
(misschien dat jullie relatie's zo werken maar de mijne niet)
ik weet mij dus echt geen raad meer......
Ik weet niet sinds wanneer de hond aggressiever is geworden, maar zou jouw zwangerschap er ook in mee kunnen spelen? Er zijn honden die heel ander gedrag gaan vertonen bij een zwangerschap. Ze willen je dan gaan beschermen. Ik weet niet of je dat ook al hebt aangekaart bij de gedragstherapeut?
Maar hoe je het ook wendt of keert, het is een moeilijke situatie.....Ik vind het goed dat je je zo voor hem in zet! Misschien is het ook nog een idee om bij de dierenarts tijdelijk wat medicatie voor hem te vragen ? En inderdaad zo veel mogelijk asiels afbellen.
Je kan ook nog proberen om hem tijdelijk in een pension onder te brengen als jullie baby geboren is. Maar misschien is hij daar wel erg lief voor. Hij voelt nu ook jullie spanning, dus dat zal ook niet positief werken op zijn gedrag.
Sterkte.
groetjes, ingrid
TARAK

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Goed punt!freskin schreef: Ik weet niet sinds wanneer de hond aggressiever is geworden, maar zou jouw zwangerschap er ook in mee kunnen spelen? Er zijn honden die heel ander gedrag gaan vertonen bij een zwangerschap. Ze willen je dan gaan beschermen. Ik weet niet of je dat ook al hebt aangekaart bij de gedragstherapeut?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
- Vaste gebruiker
ja hij is gecastreerd en ja ik heb al contact met yvonne en gerard........en nee ze kunnen mij momenteel niet helpen, ze zitten vol anders hadden ze hem aangenomenEline* schreef:Is de reu gecastreerd? Wel heeft hij een stevige baas nodig die hem de baas kan. Ik zou de mensen die Huts aanbeveelt maar eens even contacten.
ik heb meerdere uren met hun aan de telefoon doorgebracht, dat dat het netnummer belgie was, blijkt dus duitsland te zijn
whatever........drolt me niet.....ik bel gewoon en heb om hulp gevraagd.....
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hebben ze op termijn ook geen plek? Ik begrijp je geprikkeldheid maar ik begrijp dat eigenlijk ook weer niet.
Dit soort onderwerpen leiden altijd tot tegenstrijdige gevoelens. En een pasklare oplossing is er niet, dus je zult het moeten doen met goedbedoelde adviezen en meningen.
We staan allemaal aan de zijlijn en jij bent degene die moet beslissen. Je vraagt hulp en informatie, ieder die hier wat tikt doet daar zijn best voor. Probeer er je voordeel mee te doen en voel je niet te snel in je wiek geschoten..
Dit soort onderwerpen leiden altijd tot tegenstrijdige gevoelens. En een pasklare oplossing is er niet, dus je zult het moeten doen met goedbedoelde adviezen en meningen.
We staan allemaal aan de zijlijn en jij bent degene die moet beslissen. Je vraagt hulp en informatie, ieder die hier wat tikt doet daar zijn best voor. Probeer er je voordeel mee te doen en voel je niet te snel in je wiek geschoten..

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

Je zit in een lastige situatie, ik vind het ook geen schoonheidsprijs verdienen mja kom op ze doet wel haar best toch.
@ts: kan hij wel goed met teven ?
@ts: kan hij wel goed met teven ?
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
- stefanie
- Zeer actief
Ik kan het niet bepaald zorgvuldig vinden als een DA iemand zomaar op zijn blauwe ogen gelooft als die zijn/haar hond in wil laten slapen.S@ndr@ schreef:En dat is altijd nog beter dan dat je gedwongen wordt het beest aan een boom achter te latenstefanie schreef:Dus een DA die er niet achter staat dat een hond-agressieve hond wordt ingeslapen is niet goed? Zulke DA moeten er juist meer zijn. Da die niet zomaar uitgaan van wat de eigenaar van de hond beweert (en dan heb ik het niet over TS) maar wel van wat een onafhankelijke deskundige zegt.Valerie schreef:Zoek een andere goede dierenarts die het wel doet
Helaas zijn er nog teveel DA die zomaar de spuit in een hond zetten.![]()
er worden dagelijks heel wat dieren op een minder charmante manier afgemaakt,
die spuit vind ik tot daar aan toe, hij gaat slapen en het licht gaat uit.
dat kan ik niet onzorgvuldig vinden.
zeker niet zolang een dier nog steeds een bezit is volgens de wet.

Tuurlijk is het zuur als iemand met zijn hond moet 'leuren'. Maar in dit geval zie ik ook geen hopeloos geval.
-
- Vaste gebruiker
mijn partner chanteerd mij niet ,dat staat ook nergens geschreven.......maar ik kan ook niet zomaar even tegen hem zeggen: je hebt pech gehad......daar heb ik alleen mijzelf mee,sta ik straks als alleenstaande mamma op straat met honden en kind en alleen wat klerenfreskin schreef:Dus de hond was er eerder als je partner. Dan zou mijn partner toch wel pech hebben. Ik zou eisen dat de hond op een nette manier herplaatst gaat worden. Dat ben je wel aan de hond verplicht. Om je te chanteren dat jullie huwelijk hierdoor kapot gaat vind ik not done. Wat een ander al eerder schreef: de hond eet (nog) geen mensen. Desnoods doe je hem ook in huis een muilkorf om totdat hij herplaatst is. Dan wel een goede muilkorf kopen voor molossers. Er zijn wel webwinkels die ze verkopen. Een goede en juist passende krijgt hij niet af.
Ik weet niet sinds wanneer de hond aggressiever is geworden, maar zou jouw zwangerschap er ook in mee kunnen spelen? Er zijn honden die heel ander gedrag gaan vertonen bij een zwangerschap. Ze willen je dan gaan beschermen. Ik weet niet of je dat ook al hebt aangekaart bij de gedragstherapeut?
Maar hoe je het ook wendt of keert, het is een moeilijke situatie.....Ik vind het goed dat je je zo voor hem in zet! Misschien is het ook nog een idee om bij de dierenarts tijdelijk wat medicatie voor hem te vragen ? En inderdaad zo veel mogelijk asiels afbellen.
Je kan ook nog proberen om hem tijdelijk in een pension onder te brengen als jullie baby geboren is. Maar misschien is hij daar wel erg lief voor. Hij voelt nu ook jullie spanning, dus dat zal ook niet positief werken op zijn gedrag.
Sterkte.
ik ben eerder zwanger geweest en toen was de hond niet zo, en het gedrag is nu langer als een jaar zo en ik ben 7 maanden zwanger....dus nee het is niet omdat ik zwanger ben, was het dat maar dan was het allemaal zoveel simpeler....
ik heb een spe ciale muilkorf voor hem en toch krijgt hij hem af als hij daar de kans voor krijgt
wij proberen deze kans natuurlijk te beperken
en ik heb best wel veel voor hem over......ik wel,mijn partner niet.....
ik ga zelfs door de sloep op een meerdere fora's,daar waar ik een hoop rotzooi over mij heen krijg ,maar dit dan maar zo accepteer ,hopend ergens wel die speciale tip te krijgen of misschien iemand te vinden die dit topic leest en denkt: ja ik neem de hond
kansen die ik kan krijgen probeer ik dus niet te laten schieten...
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je hier enkel komt om te kijken of iemand de hond wil hebben kun je beter een pb sturen aan Cloris met een verzoek voor een advertentie in het herplaatstopic.
Dan is je vraag ook duidelijk. Nu stel je de vraag zo alsof je nog openstaat voor hulp en advies, terwijl ik eigenlijk begrijp dat dat geen optie meer is.
Dan is je vraag ook duidelijk. Nu stel je de vraag zo alsof je nog openstaat voor hulp en advies, terwijl ik eigenlijk begrijp dat dat geen optie meer is.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
als dit over dammon gaat
heb ik er ook zo mn twijfels bij
ergens denk ik niet dat hij jou baby wat aan zou doen omdat het van jou is en zo ver ik gezien hebt pikt hij veel van je en heeft ie veel voor je over
en ja als je hem niet echt kwijt wilt en er is op korte termijn geen geschikt herplaats adres
moet je jezelf toch voor de keus gaan stellen of man er uit of hond inlaten slapen hoe erg het ook is
ergens denk ik niet dat hij jou baby wat aan zou doen omdat het van jou is en zo ver ik gezien hebt pikt hij veel van je en heeft ie veel voor je over
en ja als je hem niet echt kwijt wilt en er is op korte termijn geen geschikt herplaats adres
moet je jezelf toch voor de keus gaan stellen of man er uit of hond inlaten slapen hoe erg het ook is

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Zo op de foto van die linken te zien is het wel een hele mooie! En wat Nuyvilaq al vroeg.. kan hij met teven?

-
- Vaste gebruiker
neeEline* schreef:Als je hier enkel komt om te kijken of iemand de hond wil hebben kun je beter een pb sturen aan Cloris met een verzoek voor een advertentie in het herplaatstopic.

waarom word ik verkeerd begrepen? toets ik alles zo verkeerd dan?
wie weet is er wel iemand die een asiel weet die hem wel aanneemt en waar ze trainen
of een andere goed optie.....
ik probeer ook gewoon maar wat ik kan proberen.....
en ja ik snap dat met de billen bloot op fora's ,meningen geeft , ook diegene die je niet leuk vindt...
ik probeer mij daar door heen te worstelen,maar sommige reageren alsof je de slechtste mens op aarde bent....
en dan voel ik mij diep geraakt ja....het doet namelijk al veel verdriet....en heb niet meer in mn macht liggen dan dit....
ik snap ook heel goed dat er genoeg mensen zijn die dus wel de handoek in de strijd gooien na zuks.....want je hierin staande houden is niet makkelijk......
veel mensen kiezen de makkelijkste weg.....ik niet....zegt dat al niet enigzins wat dan?
-
- Vaste gebruiker
nogmaals ik kan mijzelf niet met honden en kind op straat gaan zetten.....frank-bobby schreef:als dit over dammon gaat
en ik denk niet dat inslapen de enige optie is dus vandaar dat ik met dat kleine beetje "macht" wat ik nog heb ,wil strijden voor een betere plek....
onyx: hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....
- dagmar88
- Zeer actief
Intence schreef: mijn partner chanteerd mij niet ,dat staat ook nergens geschreven.......maar ik kan ook niet zomaar even tegen hem zeggen: je hebt pech gehad......daar heb ik alleen mijzelf mee,sta ik straks als alleenstaande mamma op straat met honden en kind en alleen wat kleren

En advies; persoonlijk kon hij me wat na bovenstaande, maar als het er zo voor stond zou ik de hond in een pension/asiel onderbrengen en van daar uit verder gaan zoeken.
Ben bang dat iemand met zo'n instelling als jouw man het er niet beter op gaat maken.
Was hij wel bereid om mee te werken dan had je een fatsoenlijke halsband en riem, muilkorf (zo'n ijzeren, geen snuitje) met band over de schedel heen aan kunnen schaffen, je verdiepen in een halti/gentle leader en kunnen zorgen dat hij met de hond uit ging en fietsen op abnormale tijden zodat hij zijn energie kwijt zou kunnen.
Zelf thuis clickertraining gaan doen voor wat geestelijke uitdaging en korte poep en plas rondjes wanneer je kindje slaapt, al dan niet met babyfoon mee.
Je kunt ook gewoon zelf initiatief nemen; alle asiels afbellen of ze hem op zouden willen nemen en of ze wat kunnen om hem op weg te helpen.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Ik heb geen advies want ik heb geen ervaring met dit ras, maar wil TS wel even een hart onder de riem steken. Je kan wel zo mooi zeggen dat je je poot stijf moet houden als je partner niet wil, maar je kunt je relatie toch niet kapot laten gaan om een hond? Zeker niet als je ook nog 6 maanden zwanger bent en al maanden bezig bent om een oplossing hiervoor te vinden.
Ik kan me levendig voorstellen dat TS doodsbenauwd wordt vanwege de 'deadline' die steeds dichterbij komt. En niet onterecht, ik kan me zo voorstellen dat zij de laatste maand van haar zwangerschap en de eerste wéken na de bevalling de hond niet meer kan uitlaten en dan is ze wél afhankelijk van een onwillige man die deze verzorging op zich zal moeten nemen. Ook voor het dier in kwestie lijkt het me nou niet bepaald prettig om als ongewenste vreemdeling in zijn eigen huis te voelen.
Dus i.p.v. vingertjes wijzen en 'schuldigen' aan te wijzen lijkt het me stukken productiever om een een oplossing te vinden voor iemand die, in ieder geval naar mijn mening, erg wanhopig overkomt.
Ik kan me levendig voorstellen dat TS doodsbenauwd wordt vanwege de 'deadline' die steeds dichterbij komt. En niet onterecht, ik kan me zo voorstellen dat zij de laatste maand van haar zwangerschap en de eerste wéken na de bevalling de hond niet meer kan uitlaten en dan is ze wél afhankelijk van een onwillige man die deze verzorging op zich zal moeten nemen. Ook voor het dier in kwestie lijkt het me nou niet bepaald prettig om als ongewenste vreemdeling in zijn eigen huis te voelen.
Dus i.p.v. vingertjes wijzen en 'schuldigen' aan te wijzen lijkt het me stukken productiever om een een oplossing te vinden voor iemand die, in ieder geval naar mijn mening, erg wanhopig overkomt.

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet wat de makkelijkste weg is?
Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.
En daarbij dus geen gestoord gedrag van de hond, maar puur een beheersprobleem voor jullie.
Dat maakt het gevoelig, omdat de hond daar het slachtoffer van dreigt te worden.
Ik hoop dat je de juiste hulp alsnog ergens kunt vinden, want ik snap wel je probleem.
Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.
En daarbij dus geen gestoord gedrag van de hond, maar puur een beheersprobleem voor jullie.
Dat maakt het gevoelig, omdat de hond daar het slachtoffer van dreigt te worden.
Ik hoop dat je de juiste hulp alsnog ergens kunt vinden, want ik snap wel je probleem.

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hoe bedoel je voor de rest niet? Is hij met meerdere teven in aanraking geweest en wordt dat hommeles of kent hij alleen de JR en Staff teef.Intence schreef: onyx: hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....

- Hutsje
- Zeer actief
kan heel goed dat hij ook niet meer met vreemde teven kan omdat hij gecastreerd is, dit hoor je heel vaak.Onyx schreef:Hoe bedoel je voor de rest niet? Is hij met meerdere teven in aanraking geweest en wordt dat hommeles of kent hij alleen de JR en Staff teef.Intence schreef: onyx: hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....