Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door lieke »

Eline* schreef:Ik weet niet wat de makkelijkste weg is?
Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.En daarbij dus geen gestoord gedrag van de hond, maar puur een beheersprobleem voor jullie.
Dat maakt het gevoelig, omdat de hond daar het slachtoffer van dreigt te worden.
Ik hoop dat je de juiste hulp alsnog ergens kunt vinden, want ik snap wel je probleem. :wink:
Sorry Eline, ik quote jou even maar dit is meer een reactie op iets wat ik al vaker lees. Ja, áls...

Wat schiet je daarmee op om dit te zeggen? Mijn oma placht te zeggen: 'Als? Als de hemel valt hebben we allemaal blauwe mutsjes op...' M.a.w. woorden, gedane zaken nemen geen keer. Maar probeer dan in oplossingen te denken en niet nog eens lekker te zeggen 'dat had je kunnen weten'.
Vind ik altijd zó flauw.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Eline* schreef:Ik weet niet wat de makkelijkste weg is?
Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.
En daarbij dus geen gestoord gedrag van de hond, maar puur een beheersprobleem voor jullie.
Dat maakt het gevoelig, omdat de hond daar het slachtoffer van dreigt te worden.
Ik hoop dat je de juiste hulp alsnog ergens kunt vinden, want ik snap wel je probleem. :wink:
nou, precies, en ik trek me dat dus wel aan als liefhebber van het ras. zeker als de hond daar de doodstraf voor zou krijgen. het lijkt me dat ik dat dan wel mag melden want ik word er erg verdrietig van. ik heb ook meteen gezegd herplaatsen, dat is op zich niet erg maar dat kost tijd. maar af laten maken, terwijl 2 gt's en een da dit niet willen is een grote NoGo voor mij hoor.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Hutsje schreef:
Onyx schreef:
Intence schreef: onyx: hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....
Hoe bedoel je voor de rest niet? Is hij met meerdere teven in aanraking geweest en wordt dat hommeles of kent hij alleen de JR en Staff teef.
kan heel goed dat hij ook niet meer met vreemde teven kan omdat hij gecastreerd is, dit hoor je heel vaak.
Oh, dat zou jammer zijn.
Ben wel benieuwd wat zijn algemene 'houding' is. Zoals met visite, kinderen, dag routine enz.

(Hoe meer info hoe meer kans er zit in het vinden van een opvanggezin)
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Intence »

dagmar88 schreef: :oeps: meen je dit nou serieus?

En advies; persoonlijk kon hij me wat na bovenstaande, maar als het er zo voor stond zou ik de hond in een pension/asiel onderbrengen en van daar uit verder gaan zoeken.
Ben bang dat iemand met zo'n instelling als jouw man het er niet beter op gaat maken.

Was hij wel bereid om mee te werken dan had je een fatsoenlijke halsband en riem, muilkorf (zo'n ijzeren, geen snuitje) met band over de schedel heen aan kunnen schaffen, je verdiepen in een halti/gentle leader en kunnen zorgen dat hij met de hond uit ging en fietsen op abnormale tijden zodat hij zijn energie kwijt zou kunnen.
Zelf thuis clickertraining gaan doen voor wat geestelijke uitdaging en korte poep en plas rondjes wanneer je kindje slaapt, al dan niet met babyfoon mee.

Je kunt ook gewoon zelf initiatief nemen; alle asiels afbellen of ze hem op zouden willen nemen en of ze wat kunnen om hem op weg te helpen.
mijn man is echt geen verkeerde hoor.....en ik hou heel veel van mijn man...
hij is goed voor alle dieren hier,maar hij heeft gewoon met deze hond geen geduld meer
de gentleleader, goede riem,muilkorf zijn allemaal op zijn kosten aangeschaft, incl de kosten van consulent, kosten van de cursus (met clickertraining), bijbehorende benzine, enz enz....

mijn man werkt heel veel, en ik ben straks alleen met de baby en de honden, hoe moet ik dat doen? straks trekt hij de wagen omver als hij een hond ziet want ik hou hem niet meer.....en ik kan mijn kind niet alleen en onverantwoord thuis laten
ik werk niet...dus de honden zitten nooit alleen,maar uitlaten kan oik hem momenteel al niet meer,dit doet mijn man al voor mij....

ik ben idd al bezig meerdere goed aangeschreven asiels te bellen.....maar vele hondenkenners raden mij een asiel ook weer af, dus hoe moet ik het nog snappen???? :denken:
de 1 zegt dit, de ander dat.......ik raak het end wel zoek hoor.....
Hutsje
Zeer actief

Onyx schreef:
Hutsje schreef:
Onyx schreef:
Hoe bedoel je voor de rest niet? Is hij met meerdere teven in aanraking geweest en wordt dat hommeles of kent hij alleen de JR en Staff teef.
kan heel goed dat hij ook niet meer met vreemde teven kan omdat hij gecastreerd is, dit hoor je heel vaak.
Oh, dat zou jammer zijn.
Ben wel benieuwd wat zijn algemene 'houding' is. Zoals met visite, kinderen, dag routine enz.

wat ik lees gewoon normaal:
Intence schreef:hij is voor (eigen) mensen een gouden hond
voor vreemden wat gereserveerd maar eenmaal wat vertrouwen en dan ook zeer lief
recentelijk wel zeer vreemd gedrag gehad tegenover schoonvader (grommen)
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Intence schreef:hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....

Gewoon echt totaal niet of na een akkefietje nooit meer geprobeerd ?
Intence
Vaste gebruiker

lieke schreef:Ik heb geen advies want ik heb geen ervaring met dit ras, maar wil TS wel even een hart onder de riem steken. Je kan wel zo mooi zeggen dat je je poot stijf moet houden als je partner niet wil, maar je kunt je relatie toch niet kapot laten gaan om een hond? Zeker niet als je ook nog 6 maanden zwanger bent en al maanden bezig bent om een oplossing hiervoor te vinden.
Ik kan me levendig voorstellen dat TS doodsbenauwd wordt vanwege de 'deadline' die steeds dichterbij komt. En niet onterecht, ik kan me zo voorstellen dat zij de laatste maand van haar zwangerschap en de eerste wéken na de bevalling de hond niet meer kan uitlaten en dan is ze wél afhankelijk van een onwillige man die deze verzorging op zich zal moeten nemen. Ook voor het dier in kwestie lijkt het me nou niet bepaald prettig om als ongewenste vreemdeling in zijn eigen huis te voelen.

Dus i.p.v. vingertjes wijzen en 'schuldigen' aan te wijzen lijkt het me stukken productiever om een een oplossing te vinden voor iemand die, in ieder geval naar mijn mening, erg wanhopig overkomt.
dank je wel!! jij begrijpt hoe ik mij voel en hoe benard de situatie voor mij is....
Intence
Vaste gebruiker

Eline* schreef: Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.
ik heb met de BM teef nooit geen enkele problemen gehad....
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Hutsje schreef:
Onyx schreef:
Intence schreef: onyx: hij kan met mijn JR teef,en 1 staffordteef en voor de rest niet....

ah....oke...nouw dan word het wel heel lastig ja :(
Intence
Vaste gebruiker

Onyx schreef:Hoe bedoel je voor de rest niet? Is hij met meerdere teven in aanraking geweest en wordt dat hommeles of kent hij alleen de JR en Staff teef.
nee hij slaat op tilt bij het zien van andere honden, reu of teef maakt niet uit, als ie dat uberhaupt op zo een afstand al kan beoordelen?
Intence
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:nou, precies, en ik trek me dat dus wel aan als liefhebber van het ras. zeker als de hond daar de doodstraf voor zou krijgen. het lijkt me dat ik dat dan wel mag melden want ik word er erg verdrietig van. ik heb ook meteen gezegd herplaatsen, dat is op zich niet erg maar dat kost tijd. maar af laten maken, terwijl 2 gt's en een da dit niet willen is een grote NoGo voor mij hoor.
denk je dat ik dat zo graag wil??
ik ben er ook verdrietig van hoor....en ik wil hem ook herplaatsen....maar hoe he....nogmaals ik doe elke dag weer mijn stinkenden best.....maar tijd dringt en ik heb niet alles te vertellen...
Hutsje
Zeer actief

Intence schreef:
Eline* schreef: Wat denk ik voornamelijk raakt is dat er sprake is van een probleem wat behoorlijk rasgebonden is. En dat is dus iets wat je had kunnen voorzien bij aanschaf van de pup.
ik heb met de BM teef nooit geen enkele problemen gehad....
en je hebt dit ook nog nooit gehoord? ik neem toch aan dat voor je zo'n ras neemt je je wel informeert? natuurlijk hebben ze het niet allemaal maar het is wel een bekend fenomeen. ik heb een teef gehad die alles wilde verslinden, ze kon wel goed met de eigen roedel maar buiten met niks meer uiteindelijk. een andere teef had het voorzien op kleine hondjes en ik heb 3 reuen gehad die stuk voor stuk makkelijk waren (zijn) dan die teven.
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Hutsje schreef:
Onyx schreef:
Hutsje schreef: kan heel goed dat hij ook niet meer met vreemde teven kan omdat hij gecastreerd is, dit hoor je heel vaak.
Oh, dat zou jammer zijn.

wat ik lees gewoon normaal:
Intence schreef:hij is voor (eigen) mensen een gouden hond
voor vreemden wat gereserveerd maar eenmaal wat vertrouwen en dan ook zeer lief
recentelijk wel zeer vreemd gedrag gehad tegenover schoonvader (grommen)
Oops.. overheen gelezen denk ik :N:
Afbeelding
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

DebbieZ schreef:Ik zou meerdere asiels proberen. Het gebeurt wel vaker dat een hond elders wel wordt opgenomen, terwijl hij in de gemeente zelf wordt geweigerd.

Zijn hondagressie klinkt heftig, maar dat kan zo ontzettend baas- en situatiegebonden zijn dat ik huiver van het feit dat hij zijn leven daarvoor moet inleveren.

Mocht je een asiel vinden, zou ik wel het een en ander vragen om vast te stellen dat hij niet in een hok komt te zitten en drie maanden later alsnog ingeslapen wordt. Dat inslapen is dan misschien uiteindelijk wel onvermijdelijk, maar in een asiel dat wat met hem gaat doen, heeft hij nog een kans.
en dan? hij zit zielig in een hokje te wachten tot iemand hem komt halen, als iemand hem al wil hebben gebeuren er daar misschien ook wel zulke ongelukkige dingen dat wil je toch niet op je geweten hebben.. het gaat hier niet dus schuif het maar naar een ander... nee ik zou m zeker niet naar het asiel doen.

oww en nog een babytje ook :N:
het klinkt heel hard maar je hebt al alles gedaan wat je kon, dit is gewoon weg gevaarlijk voor mens en dier! ben het met lieke eens, het is super frustrerend voor je maar zoals je zelf ook al eigenlijk een beetje aangeeft weet je in je achterhoofd dat er maar 1 veilige oplossing is..
heel veel sterkte met alles! hopenlijk gebeurd er nog een wonder!
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
Hutsje
Zeer actief

estherchip schreef:
DebbieZ schreef:Ik zou meerdere asiels proberen. Het gebeurt wel vaker dat een hond elders wel wordt opgenomen, terwijl hij in de gemeente zelf wordt geweigerd.

Zijn hondagressie klinkt heftig, maar dat kan zo ontzettend baas- en situatiegebonden zijn dat ik huiver van het feit dat hij zijn leven daarvoor moet inleveren.

Mocht je een asiel vinden, zou ik wel het een en ander vragen om vast te stellen dat hij niet in een hok komt te zitten en drie maanden later alsnog ingeslapen wordt. Dat inslapen is dan misschien uiteindelijk wel onvermijdelijk, maar in een asiel dat wat met hem gaat doen, heeft hij nog een kans.
en dan? hij zit zielig in een hokje te wachten tot iemand hem komt halen, als iemand hem al wil hebben gebeuren er daar misschien ook wel zulke ongelukkige dingen dat wil je toch niet op je geweten hebben.. het gaat hier niet dus schuif het maar naar een ander... nee ik zou m zeker niet naar het asiel doen.

het klinkt heel hard maar je hebt al alles gedaan wat je kon, dit is gewoon weg gevaarlijk voor mens en dier! ben het met lieke eens, het is super frustrerend voor je maar zoals je zelf ook al eigenlijk een beetje aangeeft weet je in je achterhoofd dat er maar 1 veilige oplossing is..
voor welke mensen is het dan zo gevaarlijk? :scratch:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Maar mensen doet hij toch niks? Op het grommen naar je schoonpa na dan.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

Onyx schreef:Maar mensen doet hij toch niks? Op het grommen naar je schoonpa na dan.
ja man, staatsgevaarlijk :roll:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Intence schreef:
dagmar88 schreef: :oeps: meen je dit nou serieus?

En advies; persoonlijk kon hij me wat na bovenstaande, maar als het er zo voor stond zou ik de hond in een pension/asiel onderbrengen en van daar uit verder gaan zoeken.
Ben bang dat iemand met zo'n instelling als jouw man het er niet beter op gaat maken.

Was hij wel bereid om mee te werken dan had je een fatsoenlijke halsband en riem, muilkorf (zo'n ijzeren, geen snuitje) met band over de schedel heen aan kunnen schaffen, je verdiepen in een halti/gentle leader en kunnen zorgen dat hij met de hond uit ging en fietsen op abnormale tijden zodat hij zijn energie kwijt zou kunnen.
Zelf thuis clickertraining gaan doen voor wat geestelijke uitdaging en korte poep en plas rondjes wanneer je kindje slaapt, al dan niet met babyfoon mee.

Je kunt ook gewoon zelf initiatief nemen; alle asiels afbellen of ze hem op zouden willen nemen en of ze wat kunnen om hem op weg te helpen.
mijn man is echt geen verkeerde hoor.....en ik hou heel veel van mijn man...
hij is goed voor alle dieren hier,maar hij heeft gewoon met deze hond geen geduld meer
de gentleleader, goede riem,muilkorf zijn allemaal op zijn kosten aangeschaft, incl de kosten van consulent, kosten van de cursus (met clickertraining), bijbehorende benzine, enz enz....

mijn man werkt heel veel, en ik ben straks alleen met de baby en de honden, hoe moet ik dat doen? straks trekt hij de wagen omver als hij een hond ziet want ik hou hem niet meer.....en ik kan mijn kind niet alleen en onverantwoord thuis laten
ik werk niet...dus de honden zitten nooit alleen,maar uitlaten kan oik hem momenteel al niet meer,dit doet mijn man al voor mij....

ik ben idd al bezig meerdere goed aangeschreven asiels te bellen.....maar vele hondenkenners raden mij een asiel ook weer af, dus hoe moet ik het nog snappen???? :denken:
de 1 zegt dit, de ander dat.......ik raak het end wel zoek hoor.....
Kwam door wat je zelf zei hoor, ik kan het mij namelijk niet voorstellen dat een man zijn vrouw met kind en wat kleren op de stoep zet omwille van een hond.

:wink: Voor zover ik weet gaat menig moeder met jonge baby wel eens even met babyfoon het huis uit voor een poep en plas rondje of om kort boodschappen te doen wanneer de kleine ligt te slapen.

Zoals je het nu omschrijft wordt het gewoon te veel voor jouw man. Dat kan ik me indenken ja, het is waarschijnlijk nou niet bepaald wat hij er van verwacht had...
Heb je al gedacht aan onderbrengen in een pension tot je een baasje kunt vinden? Als de roze spuit of het asiel de laatste afwegingen zijn, wat valt er dan af te raden aan het asiel?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

estherchip schreef:

verder is alles goed met je :ugh: daar is geen wonder voor nodig hoor, alleen een liefhebber van het ras
ik heb de foto gezien nu op de marktplaats, het is een prachtige hond :wink:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 17 mar 2011 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Hutsje schreef:
Onyx schreef:Maar mensen doet hij toch niks? Op het grommen naar je schoonpa na dan.
nou zover ik hem ken is hij niet heel gevaarlijk maar makkelijk is hij ook niet
en indd als hij het ergens op gemunt heeft kan ze doen wat ze wil maar krijgt ze zijn aandacht echt niet
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wonen jullie in een benedenhuis met een tuin? Misschien is het een idee om een kennel voor hem te bouwen (tijdelijk) waar hij in kan als de baby er is en het niet mocht gaan tussen hem en de baby. Dan heb je nog wat tijd om naar een goed huis te zoeken. Het is dan ook al half mei, dus niet zo koud meer en je kan nu al rustig beginnen te trainen om hem er aan te laten wennen. Hij zou dan desnoods zijn behoefte in de tuin kunnen doen. Dan hoef je ook niet met hem te wandelen. Dat zou je man dan eventueel kunnen doen als hij thuiskomt.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Hutsje
Zeer actief

Intence schreef:
lieke schreef:Ik heb geen advies want ik heb geen ervaring met dit ras, maar wil TS wel even een hart onder de riem steken. Je kan wel zo mooi zeggen dat je je poot stijf moet houden als je partner niet wil, maar je kunt je relatie toch niet kapot laten gaan om een hond? Zeker niet als je ook nog 6 maanden zwanger bent en al maanden bezig bent om een oplossing hiervoor te vinden.
Ik kan me levendig voorstellen dat TS doodsbenauwd wordt vanwege de 'deadline' die steeds dichterbij komt. En niet onterecht, ik kan me zo voorstellen dat zij de laatste maand van haar zwangerschap en de eerste wéken na de bevalling de hond niet meer kan uitlaten en dan is ze wél afhankelijk van een onwillige man die deze verzorging op zich zal moeten nemen. Ook voor het dier in kwestie lijkt het me nou niet bepaald prettig om als ongewenste vreemdeling in zijn eigen huis te voelen.

Dus i.p.v. vingertjes wijzen en 'schuldigen' aan te wijzen lijkt het me stukken productiever om een een oplossing te vinden voor iemand die, in ieder geval naar mijn mening, erg wanhopig overkomt.
dank je wel!! jij begrijpt hoe ik mij voel en hoe benard de situatie voor mij is....
ik snap dat ook wel en daarom is het ook beter als hij herplaatst wordt. dit werp een hele nare schaduw op je zwangerschap die juist leuk zou moeten zijn. maar ik denk dat je spijt als haren op je hoofd gaat krijgen als je hem af laat maken. ik zou dat de rest van mijn leven met mij meedragen iig, ik heb die hond gekocht en daar heb ik de verantwoording voor. ook als het niet goed gaat. ik kan me niet voorstellen dat hij niet herplaatsbaar is (bij kenners) maar dit kan wel tijd kosten. en die heb je niet of, althans, die wordt je niet gegund, of wat dan ook. wellicht is een pension iets maar dat kost ook geld. en ik kan me niet voorstellen dat er geen asiel in nl is waar hij niet geplaatst kan worden. er is in noord holland toch ook een asiel waar onlangs nog een hond uit zuidholland naartoe is gegaan? volgens mij weet alma daar meer van. dit asiel staat ook als goed bekend.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 17 mar 2011 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Onyx schreef:Oh, dat zou jammer zijn.

nou gereserveerd tegenover vreemden.....maar eenmaal visite in huis goed? dan hij ook lief en goed ...
kinderen..tja hij is over het algemeen heel vrolijk naar kinderen
behalve naar mijn kleine nichtje niet,maargoed dat blaam ik de hond niet,maar mij nichtje,want die is gewoon gemeen geweest en moeders heeft geen correctie geroepen....en ik wel (tegen mijn nichtje uiteraard)....maar snap mijn hond daarin dus wel heel goed....
hond treft daarin geen blaam....

voor de rest is het in huis een redelijk rustige hond maar een kei in manipuleren, graag aandacht afdwingen, ook op negatieve wijze (ook beaamd allemaal door therapeuten)
hiervoor heb ik ook hulp gezocht en regels meegekregen voor in huis die we toegespast hebben en het een stukje beter ging. Hond probeerd wel continu de grenzen te verleggen, ook dit is beaamd door therapeuten,maar we proberen ons er wel een weg in te vinden en het goed te doen

en ja ik geef ook eerlijk toe,wij zijn niet foutloos,was het maar waar!!! zou toch super fijn zijn....
helaas, ik ben mens....
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

Intence schreef:
Hutsje schreef:nou, precies, en ik trek me dat dus wel aan als liefhebber van het ras. zeker als de hond daar de doodstraf voor zou krijgen. het lijkt me dat ik dat dan wel mag melden want ik word er erg verdrietig van. ik heb ook meteen gezegd herplaatsen, dat is op zich niet erg maar dat kost tijd. maar af laten maken, terwijl 2 gt's en een da dit niet willen is een grote NoGo voor mij hoor.
denk je dat ik dat zo graag wil??
ik ben er ook verdrietig van hoor....en ik wil hem ook herplaatsen....maar hoe he....nogmaals ik doe elke dag weer mijn stinkenden best.....maar tijd dringt en ik heb niet alles te vertellen...
..
Laatst gewijzigd door estherchip op 17 mar 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

frank-bobby schreef:
Hutsje schreef:
en indd als hij het ergens op gemunt heeft kan ze doen wat ze wil maar krijgt ze zijn aandacht echt niet
Tja, ik herken dat wel DuCain was ook zo, ongeveer ( niet meer te bereiken) en die had het ook op mensen gemunt, voor ons was het een watje, maar buiten een ongeleid projectiel.
en ik mis hem nog alle dagen.
het enige wat je moet doen is vasthouden, halti of GL goed passend maken en vasthouden,
meer is het niet in eerste instantie, maar het is met heel veel geduld wel trainbaar :19:
Hutsje
Zeer actief

frank-bobby schreef:
Hutsje schreef:
het ging erom dat hij gevaarlijk was voor mensen, dat is hij dus niet.
Afbeelding
Intence
Vaste gebruiker

Hutsje schreef:en je hebt dit ook nog nooit gehoord? ik neem toch aan dat voor je zo'n ras neemt je je wel informeert? natuurlijk hebben ze het niet allemaal maar het is wel een bekend fenomeen. ik heb een teef gehad die alles wilde verslinden, ze kon wel goed met de eigen roedel maar buiten met niks meer uiteindelijk. een andere teef had het voorzien op kleine hondjes en ik heb 3 reuen gehad die stuk voor stuk makkelijk waren (zijn) dan die teven.
jawel,maar praktijk is vaak toch wel net even anders dan theorie he.......niet alles is te voorzien
Intence
Vaste gebruiker

estherchip schreef:en dan? hij zit zielig in een hokje te wachten tot iemand hem komt halen, als iemand hem al wil hebben gebeuren er daar misschien ook wel zulke ongelukkige dingen dat wil je toch niet op je geweten hebben.. het gaat hier niet dus schuif het maar naar een ander... nee ik zou m zeker niet naar het asiel doen.

kijk....ik wil niemand hier afbranden hoor, absoluut niet

maar de 1 zegt dus dit....de ander zegt dus asiel.....en ik ben helemaal het spoor bijster

ik weet het niet meer :( :( :( :( :( :(
Hutsje
Zeer actief

estherchip schreef:...
ik heb je bericht gelezen voor je het hebt weggehaald en nogmaals, hondagressie heeft TOTAAL niets te maken met mensagressie :19:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Intence schreef:
Onyx schreef:Oh, dat zou jammer zijn.

nou gereserveerd tegenover vreemden.....maar eenmaal visite in huis goed? dan hij ook lief en goed ...
kinderen..tja hij is over het algemeen heel vrolijk naar kinderen
behalve naar mijn kleine nichtje niet,maargoed dat blaam ik de hond niet,maar mij nichtje,want die is gewoon gemeen geweest en moeders heeft geen correctie geroepen....en ik wel (tegen mijn nichtje uiteraard)....maar snap mijn hond daarin dus wel heel goed....
hond treft daarin geen blaam....

voor de rest is het in huis een redelijk rustige hond maar een kei in manipuleren, graag aandacht afdwingen, ook op negatieve wijze (ook beaamd allemaal door therapeuten)
hiervoor heb ik ook hulp gezocht en regels meegekregen voor in huis die we toegespast hebben en het een stukje beter ging. Hond probeerd wel continu de grenzen te verleggen, ook dit is beaamd door therapeuten,maar we proberen ons er wel een weg in te vinden en het goed te doen

en ja ik geef ook eerlijk toe,wij zijn niet foutloos,was het maar waar!!! zou toch super fijn zijn....
helaas, ik ben mens....
Wat heeft je nichtje dan gedaan en hoe reageerde de hond daarop?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”