Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
informatie en hulp gezocht
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): beauceron
Re: informatie en hulp gezocht
waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
ik vind dat de ts het heel goed doet en eigenlijk weet ze het antwoord al en is daar nu heel hard naar opzoek
ik vind dat de ts het heel goed doet en eigenlijk weet ze het antwoord al en is daar nu heel hard naar opzoek
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Je hebt alle recht om je relatie naar jou normen en waarden in te vullen..
Maar net zoal jij jou kijk op een relatie hebt, hebben anderen dat ook..
Als je op een hondenforum typt dat je een hond af wilt laten maken, dan kan je verwachten dat mensen los gaan in het geven van hun mening...
Buiten dat...
Denk je dat hij geschikt zou zijn als erfhond??
(niet voor mij hoor)
Als je op een hondenforum typt dat je een hond af wilt laten maken, dan kan je verwachten dat mensen los gaan in het geven van hun mening...
Buiten dat...
(niet voor mij hoor)

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ook al was er geen BABY op komst, dan ook is het beter als de hond herplaatst wordt.Eline* schreef:Even ; maar ik vind het als ik het verhaal zo lees wel erg begrijpelijk deze hond niet bij een baby te willen hebben. Niet vanwege de hond, wel vanwege de baasjes die blijkbaar enorm weinig over deze knul te vertellen hebben. De hond is letterlijk en figuurlijk een dikke maat te groot en moet dus elders een plek vinden. Met de hond is niets mis, wel met de combi.

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Hutsje schreef:ook al was er geen BABY op komst, dan ook is het beter als de hond herplaatst wordt.Eline* schreef:Even ; maar ik vind het als ik het verhaal zo lees wel erg begrijpelijk deze hond niet bij een baby te willen hebben. Niet vanwege de hond, wel vanwege de baasjes die blijkbaar enorm weinig over deze knul te vertellen hebben. De hond is letterlijk en figuurlijk een dikke maat te groot en moet dus elders een plek vinden. Met de hond is niets mis, wel met de combi.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
omdat ik al een volwassen bm reu van 4,5 heb? buiten dat, ik zit met 2 grote honden op een flatje van 40m2. ook niet echt een goed idee, denk je wel?estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
krijg ik verder nog antwoord?

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Misschien heeft Huts zelf een BM-reu?estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?

Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Hutsje
- Zeer actief
:N:Mekkie schreef:Je hebt alle recht om je relatie naar jou normen en waarden in te vullen..
Buiten dat...
(niet voor mij hoor)

-
- Vaste gebruiker
er staat toch ook: mijn dank is groot voor die mensen!!!Hutsje schreef: ik dacht dat ik je diverse tips gegeven had. en ik brand je ook niet af, ik geef alleen mijn mening omdat het mij aan het hart gaat.
niet iedereen moet zich bij elk bericht aangesproken voelen
wat voor bijv jou geldt,geldt niet voor iemand anders
diegene die tips hebben gegeven (en ik bedank in vorig bericht) weten dat van hun zelf

sandra: a logisch die stekels als je aan alle kanten veroordeeld wordt en ze dan ook nog eens je relatie erin gaan betrekken alszijnde mijn man als boeman......ik doe ook alleen maar mijn stinkende best voor deze hond!
ik kan ook zoals vele gewoon zeggen : hoppa weg ermee, ik doe er geen moeite meer voor en geef er geen cent meer aan uit.....want geloof me....zo zijn de meeste mensen (helaas)
onyx: oldenzaal? ok ga ik even googlen! dank je wel

debbiez: noord-holland
kijk ik wordt geadviseerd tot euthanesie door andere fora's en door andere mensen enz....ik weet mij ook geen weg meer op een gegeven moment, ik voel het kastje van de muur gevoel
maar als ik zo makkelijk opgaf aan de hond, had ik dan met de billen bloot gegaan op een forum als deze? neuh.....denk het niet..
mekkie: erfhond...ja mits hij s'avonds wel bij de baas in huis mag liggen.....hij is wel erg gesteld op gezelschap van de baas
hutsje: als er geen baby op komst was,had mijn man denk ik wat milder gebleven en had ik nog wel wat trainingskansen en andere kansen kunnen los peuteren bij hem....maar de situatie is nou eenmaal zo....
-
- Actief
- Mijn ras(sen): beauceron
ja chef :N: :S :SHutsje schreef:omdat ik al een volwassen bm reu van 4,5 heb? buiten dat, ik zit met 2 grote honden op een flatje van 40m2. ook niet echt een goed idee, denk je wel?estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
krijg ik verder nog antwoord?
ik heb geen ervaring met dat soort honden omdat het mijn soort niet is, maar dat wil niet zeggen dat ik geen ervaring heb met moeilijke honden. maar ga jij het risico lopen dan met zo n hond en een baby en een man die heeel erg tegen is?? zou wel eens willen zien wat jullie in zo n situatie zouden doen.
jullie hebben allemaal de grootste mond en zitten de ts af te branden (geloof dat daar op gekickt word hier op het forum) maar zelf stappen ondernemen ho maar.
ga maar naar haar toe en help haar, lijkt me beter dan hier alles door elkaar schreeuwen
ajuu en veel plezier in julile zoveelste rel topic ....
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
Misschien zeg ik nou iets geks hoor, en toch vraag ik het me af, zou die gedragsverandering juist niet door de zwangerschap kunnen komen? En zou het misschien juist ook weer helpen als de baby er eenmaal zou zijn.
Niet alleen vanwege het nieuwe wezen in huis al zit het nu nog in de buik, maar ook vanwege de hormoonveranderingen van het vrouwtje?
Niet alleen vanwege het nieuwe wezen in huis al zit het nu nog in de buik, maar ook vanwege de hormoonveranderingen van het vrouwtje?
- Mekkie
- Zeer actief
Weja, eigenlijk wel... Heb gehoord dat Fritz énig is met BM reuenHutsje schreef::N:Mekkie schreef: Buiten dat...
(niet voor mij hoor)

Jaaa... anders ruilt Hutsje Kieffer gewoon om??estherchip schreef:waarom neem je hem zelf dan niet hutsje?
Breng Lijfje maar hier

Ik vraag me af wat voor een antwoord TS al weet...

-
- Vaste gebruiker
nee lief meegedacht en waardeer ik ooksterredag schreef:Misschien zeg ik nou iets geks hoor, en toch vraag ik het me af, zou die gedragsverandering juist niet door de zwangerschap kunnen komen? En zou het misschien juist ook weer helpen als de baby er eenmaal zou zijn.
was dit het maar dan was het simpeler......
ik ben eerder zwanger geweest (helaas verloren op late zwangerschap)
en toen was hij niet zo......dit is echt erge mate aan gaan nemen , zo ergens vorig jaar......en toen was ik niet zwanger
ook geen veranderde situatie (hebben we allemaal naar gekeken namelijk)
alleen dat hij volwassen is geworden...
nou mensjes....het blijkt wel dat dit forum niet veel anders is als alle andere hahaha (zoals ik in mijn OP al beschreef)
en ik ga eens wat doen met de nuttige tips die ik wel gekregen heb

dank u
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Wat ik hier begrepen heb is het asiel in IJmuiden een van de beter asiels, heb je het daar al kontakt mee gehad?
adres en telefoonnummer is te vinden op dierenasiels.com

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Precies! Dus andersom ook niet........estherchip schreef:haha sandra ja maar je kan je man toch niet zomaar de deur wijzen om een hond?

groetjes, ingrid
TARAK

-
- Vaste gebruiker
dank u, ga ik ook doen!renee-uk schreef:Wat ik hier begrepen heb is het asiel in IJmuiden een van de beter asiels, heb je het daar al kontakt mee gehad?
- renee-uk
- Zeer actief
Dat vind ik eigenlijk best een vervelende opmerking, ik heb een heel aantal mensen gezien die wel met je mee proberen te denken.Intence schreef: nou mensjes....het blijkt wel dat dit forum niet veel anders is als alle andere hahaha (zoals ik in mijn OP al beschreef)
dank u

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Roompie
- Zeer actief
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
graag gedaan iigIntence schreef: nee lief meegedacht en waardeer ik ook
was dit het maar dan was het simpeler......
ik ben eerder zwanger geweest (helaas verloren op late zwangerschap)
en toen was hij niet zo......dit is echt erge mate aan gaan nemen , zo ergens vorig jaar......en toen was ik niet zwanger
ook geen veranderde situatie (hebben we allemaal naar gekeken namelijk)
alleen dat hij volwassen is geworden...
nou mensjes....het blijkt wel dat dit forum niet veel anders is als alle andere hahaha (zoals ik in mijn OP al beschreef)
dank u

Enuh, ik kan je bij voorbaat vertellen dat je nergens een forum tegen komt waar je niet dergelijke reacties zal krijgen... Ik wens je veel succes met je zoektocht naar een nieuwe thuis voor je hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
Nu even praktijkverhaal wat ik dit weekend hoorde van een fokker die een hond van dit kaliber en zelfde soort problemen teruggenomen had.
Deze bleek bij de fokker inderdaad niet zo'n rotzak en (net zoals wij dat zouden doen) waren ze ervan overtuigd dat het een rangorde-probleem was. Voor de hond werd na enige tijd een fijne nieuwe baas gevonden en alle partijen waren happy......................totdat de hond na anderhalf jaar tóch een kind vol in het gezicht gebeten had. Waarom? Ik weet het niet, maar ik krijg wel de kriebels van zulke verhalen. Het is geen kleine hond waarover we praten, dit kaliber kan serieuze schade aanbrengen en hoewel met de juiste baas het ongetwijfeld goed kan gaan is het wel een hond die DURFT te bijten en dat maakt herplaatsen erg moeilijk met een grote verantwoording.
Deze bleek bij de fokker inderdaad niet zo'n rotzak en (net zoals wij dat zouden doen) waren ze ervan overtuigd dat het een rangorde-probleem was. Voor de hond werd na enige tijd een fijne nieuwe baas gevonden en alle partijen waren happy......................totdat de hond na anderhalf jaar tóch een kind vol in het gezicht gebeten had. Waarom? Ik weet het niet, maar ik krijg wel de kriebels van zulke verhalen. Het is geen kleine hond waarover we praten, dit kaliber kan serieuze schade aanbrengen en hoewel met de juiste baas het ongetwijfeld goed kan gaan is het wel een hond die DURFT te bijten en dat maakt herplaatsen erg moeilijk met een grote verantwoording.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
- Vaste gebruiker
klopt en die mensen heb ik mijn dank al naar uitgesprokenrenee-uk schreef:Dat vind ik eigenlijk best een vervelende opmerking, ik heb een heel aantal mensen gezien die wel met je mee proberen te denken.

.......
maar ook hier (laten we wel wezen het gebeurd echt) wordt je veroordeeld terwijl je eigenlijk hulp zoekt....
dus handoek niet in de ring gooien wordt niet door iedereen gewaardeerd

en dat vind ik jammer......maar ik wist het toen ik met de billen bloot ging

- Mekkie
- Zeer actief
Bedoel of hij los goed luistert, of hij erfvast is en of hij blaft als er mensen komen?Intence schreef: mekkie: erfhond...ja mits hij s'avonds wel bij de baas in huis mag liggen.....hij is wel erg gesteld op gezelschap van de baas
Zo ja, zou ik een berichtje plaatsen op het veeteeltforum en op http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou er een niet al te emotioneel verhaal van maken, het zijn geen wijvenforums

en dat hij gratis is

In je selectieprocedure moet je dan zelf maar even checken of hij naar binnen mag..

-
- Vaste gebruiker
los goed luisteren: ja als er geen andere hond in de buurt isMekkie schreef:Bedoel of hij los goed luistert, of hij erfvast is en of hij blaft als er mensen komen?
Zo ja, zou ik een berichtje plaatsen op het veeteeltforum en op http://melkquotum.startpagina.nl/prikbord/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zou er een niet al te emotioneel verhaal van maken, het zijn geen wijvenforumsgewoon dat je een hond hebt waakt, die niet met andere honden kan en daarom een afgelegen boerderij voor hem zoekt waar mensen een al opgevoedde waakhond willen.
en dat hij gratis is![]()
In je selectieprocedure moet je dan zelf maar even checken of hij naar binnen mag..

hij is erfvast? geen idee zeg ik eerlijk......op stal liep hij nooit weg ofzo, en blaffen doet hij wel....
maar...vee.....als er een paard wild werd wou hij grijpen ,dat is wel zijn instinct.....dus ik denk dat vee niet zo een goed idee is voor hem
of zijn er ook veeloze boeren daar? bijv bloembollen ofzo? want daar zou hij het wel goed doen denk ik
-
- Zeer actief
Dat klinkt leuk, maar elke hond die voorbij dat erf durft te lopen wordt opgevreten.
* * *
- renee-uk
- Zeer actief
ja maar dat kun je verwachten natuurlijk, het is niet onze schuld dat de hond geen leiding heeft gekregen en zo boven jullie hoofden heeft kunnen groeien, net zo min als het onze schuld is dat jouw man nogal star is en jij je daarbij neerlegt waardoor de hond het onderspit moet delven.Intence schreef:klopt en die mensen heb ik mijn dank al naar uitgesprokenrenee-uk schreef:Dat vind ik eigenlijk best een vervelende opmerking, ik heb een heel aantal mensen gezien die wel met je mee proberen te denken.ben ik ook echt heel blij mee, meen ik uit de grond van mijn hart
.......
maar ook hier (laten we wel wezen het gebeurd echt) wordt je veroordeeld terwijl je eigenlijk hulp zoekt....
dus handoek niet in de ring gooien wordt niet door iedereen gewaardeerd
en dat vind ik jammer......maar ik wist het toen ik met de billen bloot ging
Dit is wel een hondenforum, met mensen die honden als iets meer zien dan een leuke aanschaf die je maar weer wegdoet als het niet gaat.
Ik vind eerlijk gezegd dat de reacties die je gekregen hebt nogal mild waren, zeker voor dit forum, er zijn mensen die voor minder heeel wat meer over zich heengekregen hebben.
En ik blijf het een vervelende reactie vinden, niet eentje die bijdraagt tot het leveren van nog meer hulp eerlijk gezegd.

-
- Vaste gebruiker
ja ik zie een hond ook wel meer als dat, daarom ben ik dus ook hier met de billen blootrenee-uk schreef:ja maar dat kun je verwachten natuurlijk, het is niet onze schuld dat de hond geen leiding heeft gekregen en zo boven jullie hoofden heeft kunnen groeien, net zo min als het onze schuld is dat jouw man nogal star is en jij je daarbij neerlegt waardoor de hond het onderspit moet delven.
Dit is wel een hondenforum, met mensen die honden als iets meer zien dan een leuke aanschaf die je maar weer wegdoet als het niet gaat.
Ik vind eerlijk gezegd dat de reacties die je gekregen hebt nogal mild waren, zeker voor dit forum, er zijn mensen die voor minder heeel wat meer over zich heengekregen hebben.
En ik blijf het een vervelende reactie vinden, niet eentje die bijdraagt tot het leveren van nog meer hulp eerlijk gezegd.

en ik vind ze niet mild....maar dat komt uiteraard vast omdat ze persoonlijk naar mij gericht zijn en ik ook horrormonen heb
en ik veel verdriet heb om mijn hond.....
- Mekkie
- Zeer actief
Dan moet je richting akkerbouwers... misschien hebben die ook wel een forum..
Ik denk dat je richting Flevopolder of in Noord Oost groningen een zeer beperkte kans hebt op voorbij lopende honden...
Een gezellige stadsboerderij lijkt me ook geen optie...
Daarnaast hier op het rijtje een rotweiler en een Kuvaz achtige draak die alles behalve eigen volk niet moeten, achter een hoog hek en een sloot..
Als je niet de hele dag mensen op je erf hebt, lijkt me dat prima voor zo'n beestje
Ik denk dat je richting Flevopolder of in Noord Oost groningen een zeer beperkte kans hebt op voorbij lopende honden...
Een gezellige stadsboerderij lijkt me ook geen optie...
Daarnaast hier op het rijtje een rotweiler en een Kuvaz achtige draak die alles behalve eigen volk niet moeten, achter een hoog hek en een sloot..
Als je niet de hele dag mensen op je erf hebt, lijkt me dat prima voor zo'n beestje

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh ik lees mee.. heb geen verstand van het ras.. en ook geen ervaring met probleemhonden maar wat vreselijk voor bazin en hond..... ik wens je heel veel sterkte.. wijsheid.. en wat rust om een besluit te nemen waar je met je gevoel en verstand achter kunt staan.. en hulp van deskundigen mensen die samen met je kunnen kijken wat er mogelijk is..want dit moet een wanhopige strijd voor je zijn. zo alleen zoeken naar een goede oplossing voor je hond..
ik voel je onmacht en wanhoop bijna in elke reactie.. dat moet vreselijk voor je zijn..
heel veel sterkte....en ik hoop met je mee dat er oplossing komt waar de hond op zijn plaats is..
en ik wou dat ik iets wist of kon bieden waar je wat aan hebt.. maar dat heb ik helaas niet...
ik voel je onmacht en wanhoop bijna in elke reactie.. dat moet vreselijk voor je zijn..
heel veel sterkte....en ik hoop met je mee dat er oplossing komt waar de hond op zijn plaats is..
en ik wou dat ik iets wist of kon bieden waar je wat aan hebt.. maar dat heb ik helaas niet...
- dagmar88
- Zeer actief
Intence schreef:ja ik zie een hond ook wel meer als dat, daarom ben ik dus ook hier met de billen blootrenee-uk schreef:ja maar dat kun je verwachten natuurlijk, het is niet onze schuld dat de hond geen leiding heeft gekregen en zo boven jullie hoofden heeft kunnen groeien, net zo min als het onze schuld is dat jouw man nogal star is en jij je daarbij neerlegt waardoor de hond het onderspit moet delven.
en ik vind ze niet mild....maar dat komt uiteraard vast omdat ze persoonlijk naar mij gericht zijn en ik ook horrormonen heb
en ik veel verdriet heb om mijn hond.....

Dus op welk gebied verwacht je hulp?
Op ikzoekbaas kun je kijken naar asiels die soortgelijke honden hebben en/of doen aan behandeling van gedragsproblemen...
Bellen en beslissingen nemen kan een ander niet voor je doen...
-
- Zeer actief
Waar zij op hoopt? Op de ene juiste herplaatsplek natuurlijk!
* * *
- dagmar88
- Zeer actief
Ja, natuurlijkTulp schreef:Waar zij op hoopt? Op de ene juiste herplaatsplek natuurlijk!

Maar aangezien de hond weg moet zijn voor de bevalling en je dat ook allemaal niet op de dag of week nauwkeurig kunt voorzien...
Wat is dan het ultimatum, voor welke datum moet dat plaatsje gevonden zijn en wat zijn dan de afwegingen?
Hem hier in de herplaatshoek zetten en wachten of een particulier zich in de komende 8 weken aandient en alvast op zoek gaan naar een asiel dat hem wanneer dat niet lukt wil opnemen; of juist het omgekeerde, een goed asiel zoeken en van daar uit proberen te herplaatsen.
Dat zijn toch beslissingen waar een ander moeilijk mee kan helpen.