Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voer voor teckelpuppy

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mrs. Dee
Actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Voer voor teckelpuppy

Ongelezen bericht door Mrs. Dee »

Hoi, wij hebben een teckelpup van 8 weken oud. Van de fokker hebben wij brokken meegekregen, Royal Canin voor teckels.
Nu heb ik hier op het forum al gelezen dat het onzin is om hem die te voeren, kan net zo goed de gewone van RC geven toch?
Hij krijgt nu 's ochtends en 's middags brokken, en 's avonds smuldier of van prins.
Maar nu ben ik aan het twijfelen of ik hem gewoon die brokken van RC blijf geven of toch over stap naar een ander merk.
Nu is mijn vraag aan jullie, wat zijn goede merken?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: Voer voor teckelpuppy

Ongelezen bericht door tekkel »

Wat een liefie :I:

Maar ter zake: volgens mij is RC een prima merk. Puppybrokjes zijn alleen maar kleiner, maar verder wel hetzelfde. En 'voor tekkels' is helemaal kul natuurlijk.

Ik zou lekker smuldier geven, en/of andere kvv's. Mijn tekkel heeft nooit anders gehad dan vers, al vanaf dat ze een pupje was, en dat gaat prima :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik zou lekker overgaan op smuldier Compleet.
Heb ik ook gedaan bij diesel en ging prima.

hij kreeg wel nog een keer per dag puppybrok van RC. maar niet speciaal voor teckels.
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Volgens mij maakt het inderdaad niet zo veel uit of je gewoon RC geeft of RC voor Teckels. Het formaat brokjes zal misschien wat kleiner zijn.

Verder is het altijd even zoeken welke brok jij prettig voeren vindt. Als het kwalitatief maar een goede brok is, zonder te veel onzinnige toevoegingen. In Pedigree zit bijvoorbeeld veel kunstmatige zooi, die een hond helemaal niet nodig heeft.
RIP Cena :roos:
    Mrs. Dee
    Actief

Dank jullie wel voor de reacties! Zodra m'n man het er mee eens is wil ik hem ook helemaal overzetten op kvv. :ok:
    Hij vindt het heerlijk, hij heeft zo z'n bakje leeg en ik lees overal dat het zo goed voor hem is.
    Mijn man was alleen vanmiddag bij de dierenwinkel geweest, en toen hebben ze tegen hem gezegd dat Pro Plan voor kleine puppy's beter is dan RC, dus man heeft een zak meegenomen. :hmmm:
    Hoe denken jullie over pro plan?
    Afbeelding
    Yaika
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
    Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Nooit gehad. dus ben benieuwd.
    "Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
    dagmar88
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mrs. Dee schreef:Dank jullie wel voor de reacties! Zodra m'n man het er mee eens is wil ik hem ook helemaal overzetten op kvv. :ok:
    Hij vindt het heerlijk, hij heeft zo z'n bakje leeg en ik lees overal dat het zo goed voor hem is.
    Mijn man was alleen vanmiddag bij de dierenwinkel geweest, en toen hebben ze tegen hem gezegd dat Pro Plan voor kleine puppy's beter is dan RC, dus man heeft een zak meegenomen. :hmmm:
    Hoe denken jullie over pro plan?
    Dat ze voornamelijk bullshit (of in dit geval chickenshit) verkopen :mrgreen:

Kip (20%), tarwe, maïs gluten, gedehydrateerde kippenmest eiwitten, rijst (8%), dierlijke vetten, maïs, autolysaat, bietenpulp, gedroogd ei, visolie, calciumfosfaat, kaliumchloride, natriumchloride, mineralen, biest, calciumcarbonaat, DL-methionine, L- lysine.

Weinig vlees, mais is geen hondenvoer net als poep (al denken ze daar zelf wel eens anders over :tongue:) bietenpulp en koemelk :piew:
    dagmar88
    Zeer actief

Als je brok wil blijven geven zou ik eerder gaan voor prins, cavom, dog lovers gold, taste of the wild of orijen.
    Ayurveda
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Ik zou zowiezo niet zomaar van merk gaan veranderen! komt meestal alleen maar elende van, miss kan je de zak nog terug brengen?

ik ken ook honden die het super doen op pro plan hoor heus wel

zelf geef ik de voorkeur aan prins geperste brok, maar als je toch volledig over wil op kvv waarom zou je nu dan nog eerst helemaal gaan moeilijk doen met het veranderen van de brokjes? :19:
    Afbeelding
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Wat ik mij altijd afvraag is waarom mensen willen veranderen wat een fokker geadviseerd heeft ?
    Je mag er toch vanuit gaan dat de fokker ook ervaring heeft en bewust voor een bepaald voer heeft gekozen !
    Ik zou tenminste niet blij zijn als de pupkopers mijn adviezen in de wind slaan en zelf maar iets uitproberen omdat iemand op een forum (die je dus helemaal niet kent) zegt dat je beter merk X kunt voeren of zo.
    Sandra
    Afbeelding
    Muk

Ongelezen bericht door Muk »

empyree schreef:Wat ik mij altijd afvraag is waarom mensen willen veranderen wat een fokker geadviseerd heeft ?
    Je mag er toch vanuit gaan dat de fokker ook ervaring heeft en bewust voor een bepaald voer heeft gekozen !
    Ik zou tenminste niet blij zijn als de pupkopers mijn adviezen in de wind slaan en zelf maar iets uitproberen omdat iemand op een forum (die je dus helemaal niet kent) zegt dat je beter merk X kunt voeren of zo.
    Als je er goed over nadenkt, zie ik er geen problemen in. Moht hier ooit een pup komen (daar ziet het er overigens niet naar uit), dan zal ik die ook met kvv grootbrengen. En dat terwijl (voor zover ik weet) de meeste Newfoundlanderfokkers brokken voeren. Is niks mis mee, maar ik zie wel duidelijk de verschillen bij Jaymz (en andere newfies en andere rassen) met brok en nu die op kvv / barf zit. Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.
    dretje
    Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

onze (nep)tekkel kreeg als pup ook RC voor pups en daarna de gewone. Eigenlijk luste hij alle ander die we hebben aangeboden niet eens (behoorlijk kieskeurig).
    Hij kreeg al snel een keer (meestal s ochtends brok)en s avonds kvv.

Ik heb het idee dat hij van deze combi ook het minst poept en "nette"drollen heeft. Met ander voer is het vaak meer of stikkender enz.
    hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Hier vier eigenwijze teckelblagen die Smuldier Pens Compleet krijgen en zo nu en dan Vlees Compleet, daarnaast af en toe kippennekjes of andere 'onzin' ;-)

Waar komt jouw korthaartje vandaan?
    yuri36
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
    dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Muk schreef:
    empyree schreef:Wat ik mij altijd afvraag is waarom mensen willen veranderen wat een fokker geadviseerd heeft ?
    Als je er goed over nadenkt, zie ik er geen problemen in. Moht hier ooit een pup komen (daar ziet het er overigens niet naar uit), dan zal ik die ook met kvv grootbrengen. En dat terwijl (voor zover ik weet) de meeste Newfoundlanderfokkers brokken voeren. Is niks mis mee, maar ik zie wel duidelijk de verschillen bij Jaymz (en andere newfies en andere rassen) met brok en nu die op kvv / barf zit. Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.
    Ik heb toch al een stuk of 5 honden gehad, verschillende rassen ook, altijd op brokken, eerst Hill's wat ik nu erg slecht vind, en nu Orijen, en mijn honden krijgen elk jaar een volledig bloedonderzoek en de nierwaarden waren altijd perfect.

Ik zie dus ook niet in waarom kvv/barf betere nierwaarden zou geven. Dat vind ik dus echt een broodje-aap verhaal.
    Misschien als je heel slechte brokken geeft, echt troep, dan kan ik me voorstellen dat het daarna op kvv/barf beter gaat, maar op zelfs maar een redelijke brok krijgt een hond geen slechte nierwaarden hoor. Dat is allemaal :blah: :blah: :blah:
    dagmar88
    Zeer actief

Nou ja, zo veel mensen zo veel wensen.
    Die ras specifieke brokjes kosten bijna 11 euro per kilo, waar brokjes voor hetzelfde formaat hond van hetzelfde merk richting de 4.50 gaan. Viond ik persoonlijk nogal een prijsje voor wat slimme marketing...
    Dus kan ik me heel goed voorstellen dat je dan eens gaat kijken of er iets is van ten minste dezelfde kwaliteit tegen een betere prijs :U:
    yuri36 schreef:
    Muk schreef: Als je er goed over nadenkt, zie ik er geen problemen in. Moht hier ooit een pup komen (daar ziet het er overigens niet naar uit), dan zal ik die ook met kvv grootbrengen. En dat terwijl (voor zover ik weet) de meeste Newfoundlanderfokkers brokken voeren. Is niks mis mee, maar ik zie wel duidelijk de verschillen bij Jaymz (en andere newfies en andere rassen) met brok en nu die op kvv / barf zit. Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.
    Ik heb toch al een stuk of 5 honden gehad, verschillende rassen ook, altijd op brokken, eerst Hill's wat ik nu erg slecht vind, en nu Orijen, en mijn honden krijgen elk jaar een volledig bloedonderzoek en de nierwaarden waren altijd perfect.

Ik zie dus ook niet in waarom kvv/barf betere nierwaarden zou geven. Dat vind ik dus echt een broodje-aap verhaal.
    Misschien als je heel slechte brokken geeft, echt troep, dan kan ik me voorstellen dat het daarna op kvv/barf beter gaat, maar op zelfs maar een redelijke brok krijgt een hond geen slechte nierwaarden hoor. Dat is allemaal :blah: :blah: :blah:
    Zoals je zegt, de nierwaarden van jouw honden waren altijd perfect. Die van Jaymz niet en die zijn verbeterd na het overstappen. Waarom de persoonlijke ervaringen van een ander afdoen als bla bla?
    yuri36
    Zeer actief
    dwergpoedel

dagmar88 schreef:
    Nou ja, zo veel mensen zo veel wensen.
    Die ras specifieke brokjes kosten bijna 11 euro per kilo, waar brokjes voor hetzelfde formaat hond van hetzelfde merk richting de 4.50 gaan. Viond ik persoonlijk nogal een prijsje voor wat slimme marketing...
    Dus kan ik me heel goed voorstellen dat je dan eens gaat kijken of er iets is van ten minste dezelfde kwaliteit tegen een betere prijs :U:
    yuri36 schreef:
    Muk schreef: Als je er goed over nadenkt, zie ik er geen problemen in. Moht hier ooit een pup komen (daar ziet het er overigens niet naar uit), dan zal ik die ook met kvv grootbrengen. En dat terwijl (voor zover ik weet) de meeste Newfoundlanderfokkers brokken voeren. Is niks mis mee, maar ik zie wel duidelijk de verschillen bij Jaymz (en andere newfies en andere rassen) met brok en nu die op kvv / barf zit. Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.

Zoals je zegt, de nierwaarden van jouw honden waren altijd perfect. Die van Jaymz niet en die zijn verbeterd na het overstappen. Waarom de persoonlijke ervaringen van een ander afdoen als bla bla?
    Met het risico dat je me dadelijk weer op een onbeschofte manier voor vanalles en nog wat gaat uitmaken, antwoord ik toch, voornamelijk voor de andere lezers hier:

Het enige wat ik hier stel, is dat (goede) brokken niet zorgen voor slechte nierwaardes.
    Aan een persoonlijke ervaring van wie dan ook, doe ik niet af.

Ik geef slechts mijn eigen persoonlijke ervaring, waarin ik stel dat mijn honden op brokken nooit slechte nierwaardes gehad hebben.

Dat een hond op (bepaalde) brokken slechte nierwaardes heeft, zegt niks over brokken in het algemeen of over kvv/barf in het bijzonder.

Jaymz slechte nierwaardes zouden ook op een ander soort brokken verbeterd kunnen zijn, en mijn honden zouden misschien slechte nierwaardes van rauw vlees gekregen kunnen hebben.

Nogmaals, ik wil niet afdoen aan een persoonlijke ervaring, maar je kunt het niet veralgemenen.
    Mrs. Dee
    Actief

Ik wil helemaal niet overstappen! Ik vroeg me gewoon af of dit wel goed genoeg was.
    En heb tegen m'n man gezegd dat die zak met ander voer terug naar de winkel moet. :S:
    Hij heeft vol goed geloof gewoon aangenomen van de medewerker in de dierenwinkel dat dat voer beter is.
    Ik heb direct gezegd tegen hem, dat we Lodewijk nu niet overzetten naar andere brokken.
    Maar hij vroeg zich af wat de ervaringen van andere mensen waren m.b.t dit merk, dus vandaar toch mijn vraag over pro plan. :wink:
    Afbeelding
    Mrs. Dee
    Actief

Ayurveda schreef:Ik zou zowiezo niet zomaar van merk gaan veranderen! komt meestal alleen maar elende van, miss kan je de zak nog terug brengen?

zelf geef ik de voorkeur aan prins geperste brok, maar als je toch volledig over wil op kvv waarom zou je nu dan nog eerst helemaal gaan moeilijk doen met het veranderen van de brokjes? :19:

Ik wil volledig overgaan op kvv, maar mijn man nog niet, vandaar.
    Komt wel, ik denk dat hij eerst nog even aan het idee moet wennen.
    Want de honden bij zijn ouders kregen altijd alleen maar brok. :wink:
    Afbeelding
    Ayurveda
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Mrs. Dee schreef:
    Ayurveda schreef:Ik zou zowiezo niet zomaar van merk gaan veranderen! komt meestal alleen maar elende van, miss kan je de zak nog terug brengen?

Snap ik ;)

maar dan zou ik iig lekker rc blijven geven tot dat moment, dan moet hij ook al weer gaan wennen. Enne de gewone mini junior kan ook hoor ;)
    Afbeelding
    Mrs. Dee
    Actief

Ayurveda schreef:
    Mrs. Dee schreef:

Snap ik ;)

maar dan zou ik iig lekker rc blijven geven tot dat moment, dan moet hij ook al weer gaan wennen. Enne de gewone mini junior kan ook hoor ;)
    Ja die wil ik ook gaan halen! :lol1: Morgen die pro plan terug brengen en dan rc ophalen.
    Nu eerst maar weer even vlees geven, vindt hij echt heerlijk!! :cheer:
    Afbeelding
    wendy71
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Ridgebacks!
    Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
    Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Oh, das lekker dan. :roll:
    Dus als mijn fokker afspeend op brok moet ik maar brok blijven geven? :19:
    Mooi niet :ok: , dat(míjn) pupje gaat zsm over op rauw, nrv, daar heeft de fokker m.i, niets over te vertellen.
    Afbeelding
    Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Ik doelde niet specifiek op jou Mrs Dee maar het valt me gewoon op op het forum dat dit soort vragen vaak langskomen.

Zo zweer ikzelf al jaren bij een merk nadat ik sinds 1983 diverse merken heb geprobeerd en zelf ook het voer nader heb geanalyseerd qua samenstelling en behoefte van de pup que kilo lichaamsgewicht voor wat betreft calcium en fosfor. Zodoende is mij keuze op dat merk gekomen en heb ik dat ook altijd geadviseerd aan mijn pupkopers met de vraag dat AUB te voeren tot ongeveer een jaar oud en dan mogen ze wat mij betreft geven wat ze zelf willen. Bijna iedereen heeft dat ook gedaan en degenen die iets anders gaven kwamen op hangende pootjes terug op het door mij geadviseerde voer omdat ze duidelijk vershil merkten en dan met name que gezonde opgroei van hun pups.

Toen ik in 2006 mijn eerste Grand kocht ben ik ook gelijk overgestapt naar het voer dat mij door die fokker werd aanbevolen omdat ik ook haar ervaring niet in twijfel trek en dat is mij ook uitstekend bevallen.

Asl Jovka bij mij een newf-pup zou kopen weet ik niet of ik blij zou zijn als zij gaat barfen, ik vind het fijn dat Jaymz die als herplaatser bij haar is gekomen het goed doet maar ja die was al uitgegroeid en dus kan er weinig mis gaan qua opgroei........let wel dit is gewoon mijn gevoel bij barfen voor grote rassen.
    Sandra
    Afbeelding
    yuri36
    Zeer actief
    dwergpoedel

Welk merk brokken geef jij?

RC vind ik nu niet meteen een zeer goed merk, dus als een fokker specifiek RC zou adviseren, zou ik ook van dat advies afwijken.

Maar ik kan je verder wel volgen. Als later met de puppies iets mis blijkt, dan kan jij als fokker er ook mee geconfronteerd worden.

Of het nu grote of kleine rassen zijn, barfen is nooit een goed idee voor puppies.
    Wat dat betreft ben ik het ook met je eens, er kan zo snel iets misgaan als de voeding niet goed is samengesteld.
    Ik denk dat veel mensen niet door hebben aan welk risico ze zich wagen door te gaan bafen met een puppy.

empyree schreef:Ik doelde niet specifiek op jou Mrs Dee maar het valt me gewoon op op het forum dat dit soort vragen vaak langskomen.

Zo zweer ikzelf al jaren bij een merk nadat ik sinds 1983 diverse merken heb geprobeerd en zelf ook het voer nader heb geanalyseerd qua samenstelling en behoefte van de pup que kilo lichaamsgewicht voor wat betreft calcium en fosfor. Zodoende is mij keuze op dat merk gekomen en heb ik dat ook altijd geadviseerd aan mijn pupkopers met de vraag dat AUB te voeren tot ongeveer een jaar oud en dan mogen ze wat mij betreft geven wat ze zelf willen. Bijna iedereen heeft dat ook gedaan en degenen die iets anders gaven kwamen op hangende pootjes terug op het door mij geadviseerde voer omdat ze duidelijk vershil merkten en dan met name que gezonde opgroei van hun pups.

Toen ik in 2006 mijn eerste Grand kocht ben ik ook gelijk overgestapt naar het voer dat mij door die fokker werd aanbevolen omdat ik ook haar ervaring niet in twijfel trek en dat is mij ook uitstekend bevallen.

Asl Jovka bij mij een newf-pup zou kopen weet ik niet of ik blij zou zijn als zij gaat barfen, ik vind het fijn dat Jaymz die als herplaatser bij haar is gekomen het goed doet maar ja die was al uitgegroeid en dus kan er weinig mis gaan qua opgroei........let wel dit is gewoon mijn gevoel bij barfen voor grote rassen.
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef: Ik denk dat veel mensen niet door hebben aan welk risico ze zich wagen door te gaan bafen met een puppy.

pfff gaan we weer, WELKE risico's? Hoeveel honden is er iets mee gebeurd hiermee uit hoeveel nesten? Welke rassen, hoe was het met nestbroers en zussen die op brok zaten etc...
    pas als je dit in kaart hebt kun je HEEL MISSCHIEN iets uitzoeken en concluderen maar daar heb je wel een heeeeeeeeeleboel honden voor nodig.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    yuri36
    Zeer actief
    dwergpoedel

malinois schreef:
    yuri36 schreef: Ik denk dat veel mensen niet door hebben aan welk risico ze zich wagen door te gaan bafen met een puppy.

pfff gaan we weer, WELKE risico's? Hoeveel honden is er iets mee gebeurd hiermee uit hoeveel nesten? Welke rassen, hoe was het met nestbroers en zussen die op brok zaten etc...
    pas als je dit in kaart hebt kun je HEEL MISSCHIEN iets uitzoeken en concluderen maar daar heb je wel een heeeeeeeeeleboel honden voor nodig.
    Nee Malinois, daar heb je geen onderzoek voor nodig.
    Het is simpel: bij een beetje merk brokkenvoer weet je dat er gegarandeerd alles inzit wat een hond nodig heeft aan vitamines en mineralen. Als je zef gaat samenstellen kun je makkelijk fouten maken en dat kan erg vervelende gevolgen hebben, zo simpel is het.
    Ik wil wel best een uitzondering maken:namelijk de grote rassen gevoelig voor hd.
    Muk

yuri36 schreef:
    Muk schreef:Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.
    Mijn hond (herplaatser) hebben wij op oudere leeftijd in huis genomen (7 jaar) en hij had huidproblemen. De brokken die hij kreeg waren van een goed merk. Omdat de oorzaak van de huidklachten niet bekend was is er een bloedtest gedaan. Zijn nierwaarden zaten op het randje. Later, toen onze hond al maanden kvv / barf at, zijn er om andere redenen nog twee bloedtesten gedaan en daaruit bleek dat zijn nierwaarden spectaculair verbeterd waren. En dit heb ik ook wel eens van anderen gehoord, zelfs van mensen die Orijen geven aan hun hond. :wink:
    Het voer wat ik geef, geef ik met een reden. Als er iets op dit forum wordt geroepen, dan wil ik daar ook graag wetenschappelijk bewijs van zien. En ja, dat wetenschappelijk bewijs heb ik gezien. Mijn dierenarts heeft dit wetenschappelijk onderzocht en daaruit zijn een aantal statistisch significante verschillen uitgekomen, ten faveure van kvv / barf. Net zoals er meerdere wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan met soortgelijke uitkomsten. Mag jij allemaal bla, bla vinden, maar IK baseer mijn oordeel op wetenschappelijk verantwoorde uitkomsten in plaats van vage onderzoeken van brokkenfabrikanten (zoals jij doet). Dit wil niet zeggen dat ik jouw brokkenkeus afwijs, maar dat ik op basis van wat ik hoor en zie + verantwoord onderzoek mijn voerkeuze bepaal.
    Muk

empyree schreef:Asl Jovka bij mij een newf-pup zou kopen weet ik niet of ik blij zou zijn als zij gaat barfen, ik vind het fijn dat Jaymz die als herplaatser bij haar is gekomen het goed doet maar ja die was al uitgegroeid en dus kan er weinig mis gaan qua opgroei........let wel dit is gewoon mijn gevoel bij barfen voor grote rassen.
    Jij fokt geen newfs meer, dus dat wordt lastig. :mrgreen:

Als een fokker mij geen pup zou verkopen omwille van mijn voerkeuze, kan dat. No hard feelings wat dat betreft. Ik zal eerlijk aangeven wat voor een voer ik geef en waarom. Het overstappen naar kvv / barf heb ik bij Jaymz in overleg met de da gedaan. Hij heeft een schema gegeven en ik heb mij daaraan gehouden. En zo zou ik het ook bij een pup doen. Niet omdat ik het voer van de fokker slecht vind, maar omdat ik een voorstander ben van kvv / barf.
    Muk

yuri36 schreef:Of het nu grote of kleine rassen zijn, barfen is nooit een goed idee voor puppies. Wat dat betreft ben ik het ook met je eens, er kan zo snel iets misgaan als de voeding niet goed is samengesteld.
    Ik denk dat veel mensen niet door hebben aan welk risico ze zich wagen door te gaan bafen met een puppy.
    Jij bent zowiezo anti-barf, dus dat antwoord vind ik weinig waard. Ik denk (en dat geldt ook voor brokkenvoerders!) dat je zowiezo moet nadenken over hondenvoeding. Dat doe ik en wat ik niet weet vraag ik aan mensen die er meer verstand van hebben, zoals mijn da. Een pup zou ik persoonlijk hoofdzakelijk kvv geven (dan weet je zeker dat die alles binnenkrijgt) en af en toe wat barf zoals stukjes pens erbij bv. Maar goed, dat zal ik met een da overleggen, mocht er ooit een pup komen.
    yuri36
    Zeer actief
    dwergpoedel

Muk schreef:
    yuri36 schreef:
    Muk schreef:Het meest bizarre verschil is niet zichtbaar, maar zijn nierwaarden zijn echt spectaculair verbeterd.
    Mijn hond (herplaatser) hebben wij op oudere leeftijd in huis genomen (7 jaar) en hij had huidproblemen. De brokken die hij kreeg waren van een goed merk. Omdat de oorzaak van de huidklachten niet bekend was is er een bloedtest gedaan. Zijn nierwaarden zaten op het randje. Later, toen onze hond al maanden kvv / barf at, zijn er om andere redenen nog twee bloedtesten gedaan en daaruit bleek dat zijn nierwaarden spectaculair verbeterd waren. En dit heb ik ook wel eens van anderen gehoord, zelfs van mensen die Orijen geven aan hun hond. :wink:
    Het voer wat ik geef, geef ik met een reden. Als er iets op dit forum wordt geroepen, dan wil ik daar ook graag wetenschappelijk bewijs van zien. En ja, dat wetenschappelijk bewijs heb ik gezien. Mijn dierenarts heeft dit wetenschappelijk onderzocht en daaruit zijn een aantal statistisch significante verschillen uitgekomen, ten faveure van kvv / barf. Net zoals er meerdere wetenschappelijke onderzoeken zijn gedaan met soortgelijke uitkomsten. Mag jij allemaal bla, bla vinden, maar IK baseer mijn oordeel op wetenschappelijk verantwoorde uitkomsten in plaats van vage onderzoeken van brokkenfabrikanten (zoals jij doet). Dit wil niet zeggen dat ik jouw brokkenkeus afwijs, maar dat ik op basis van wat ik hoor en zie + verantwoord onderzoek mijn voerkeuze bepaal.
    Op de eerste plaats, welk voer gaf je?
    Wie heeft de huidklachten van je hond onderzocht?

Jij wil wetenschappelijk bewijs zien. Maar ik heb nog niks van jouw wetenschappelijk bewijs gezien.
    Of is het weer diezelfde thesis die overal te pas en te onpas aangehaald wordt? Mag ik je er dan op wijzen dat zo'n thesis absoluut geen wetenschappelijk bewijs is.
    Nu beweer je dat ik mij baseer op vage onderzoeken van fabrikanten van brokken. Wil je me dan precies zeggen wanneer ik ooit verwezen heb naar een onderzoek van een brokkenfabrikant? Bij mijn weten heb ik dat nog nooit gedaan.

Bovendien, in dit onderwerp gaat het om puppies en niet om honden met nierproblemen. Niemand kan weerleggen dat de kans groter is dat sneller fouten gemaakt kunnen worden als mensen zelf het eten voor hun hond gaan samenstellen dan als honden een kant-en-klare brok krijgen waar alles in zit. En die fouten in voedingswaarde wreken zich des te meer als de hond een puppy is, ook daar kan niemand omheen.
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
    malinois schreef:

Nee Malinois, daar heb je geen onderzoek voor nodig.
    Het is simpel: bij een beetje merk brokkenvoer weet je dat er gegarandeerd alles inzit wat een hond nodig heeft aan vitamines en mineralen. Als je zef gaat samenstellen kun je makkelijk fouten maken en dat kan erg vervelende gevolgen hebben, zo simpel is het.
    Ik wil wel best een uitzondering maken:namelijk de grote rassen gevoelig voor hd.
    Ik ken een aantal nesten die geheel op barf zijn grootgebracht, die van Crutz hier bijv. en die van Maart...
    pups zijn gezond en die geröntgend zijn, zijn ook goed voor zover ik weet... allemaal sporthonden.
    Natuurlijk moet je weten wat je doet, mij is het te ingewikkeld vandaar dat ik ook kvv voer... ook compleet, dus alle vitamines en mineralen zitten er in... net als in jouw brok. Alles wat ze nodig hebben dus.
    Zo af en toe krijgen ze er wat vers bij, geitensnippers, lamsribben etc. maar dat is puur voor erbij en niet als hoofdvoer.
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”