Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie hiervan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wat vinden jullie hiervan?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Joera schreef:En waarom is een halti of GL overbodig maar een slipketting kan wel? Ik vind een halti (ik heb dan wel de harness) een prima hulpmiddel. :19: Ik vind hem ook een stuk gebruiksvriendelijker dan een slipketting.
Waarom is een halti die een kop en nek constant in een verkeerde houding trekt gebruiksvriendelijker dan een ketting waarbij je bij goed gebruik maar een enkele keer hoeft te corrigeren..?? :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

IK heb een paar jaar geleden een halti geprobeerd om het uitvallen onder controle te krijgen maar de eerste keer dat hij hem omhad sprong hij met afgewende kop toch richting andere hond en maakte daarbij zo'n akelige buiteling dat ik het ding meteen weggegooid heb.
Het idee dat het zo fout kan gaan zonder dat je zelf iets doet vond ik doodeng.
Verder zie ik hier kinderen in de straat hun jonge golden uitlaten aan een halti.Die kinderen zijn (gelukkig) nog niet sterk genoeg maar als die hond een bokkesprong maakt heeft hij misschien ook een nekhernia.
Ik vind eigenlijk geen enkel hulpmiddel veilig.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bouvierpoedel schreef:
Joera schreef:En waarom is een halti of GL overbodig maar een slipketting kan wel? Ik vind een halti (ik heb dan wel de harness) een prima hulpmiddel. :19: Ik vind hem ook een stuk gebruiksvriendelijker dan een slipketting.
Waarom is een halti die een kop en nek constant in een verkeerde houding trekt gebruiksvriendelijker dan een ketting waarbij je bij goed gebruik maar een enkele keer hoeft te corrigeren..?? :19:
aan de ene kant zou dat waar zijn, als iedereen een perfecte timing heeft :mann: Ik heb hem niet.
wat ik wel graag wil is 64 kilo spieren gewoon rustig bij me houden als hij wat leuks wil.
Ik corrigeer niet voor ongewenst gedrag, ik wacht gewoon tot de rust weerkeert- de hond naar mij kijkt( van ben je alweer ontdooit) en dan loop ik verder :19: .
in dat geval is de slip onbruikbaar en de halti geeft me net even dat beetje extra grip :19:
Hij valt ook niet uit, maar wil soms wel heel onhandig( denk aan een stuk doorgaande weg oversteken) even ergens heen en is lompe sterk( en hij weet het) :wink:
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

bouvierpoedel schreef:
Ik heb het over de halti harness, ik heb zelf geen ervaring met een normale halti. Maar ik denk dat een normale halti helemaal niet overbodig hoeft te zijn, als hij maar goed gebruikt word. Maarja daar schort het mij de slipketting ook nog wel eens van. Het blijven allemaal hulpmiddelen die goed gebruikt moeten worden en anders kan je de hond sowieso pijn doen/blesseren.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je heel technisch wilt redeneren kun je een halti of gentle leader een correctiemiddel noemen, maar zo zie ik dat niet zozeer.
Dan kun je een doorn van een bramenstruik ook wel een correctiemiddel noemen :wink:
Ik zie het als een hulpmiddel, beslist niet bedoeld om er actief mee te corrigeren.
Met een slipketting kun je wel actief corrigeren, hoewel ik daar zelf niet van hou.

Ik vind een halti of vergelijkbare producten een middel om voor de baas een beetje rust te creeeren tijdens de opvoeding. Het wordt wat gemakkelijker allemaal. Meer is het niet vind ik.
Ik vind wel dat het gebruik tijdelijk moet zijn, een leven lang aan de halti lijkt me geen pretje.

Ik ken persoonlijk geen enkel geval van nekblessuers door zulke attributen. Maar voor een jonge nerveuze of anderszins springerige hond is een (anti-trek) tuigje misschien wel handiger.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”