Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door mariabel »

oh wat moet dit een goed gevoel geven dat er een nieuwe kans voor hem komt... waar je vertrouwen in hebt.. en zij zich gaan inzetten voor hem.. maar daarnaast ook het verdriet dat je hem moet gaan loslaten .. heel veel sterkte ... en ik ben blij dat je een plek hebt gevonden..
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Intence schreef:
Onyx schreef: :cheer: :cheer: Mag ik vragen waar hij heen gaat?
naar de opvang die renee-uk aandroeg...ijmuiden....is dat
ze hebben niet massaal veel honden zitten en allerlei type's zoals mijn bolle
ze hebben er ervaring mee

ik heb bij hun het beste gevoel ook, en ik denk dat dat ook een belangrijke rol speelt....
de manier hoe ik telefonisch geholpen werd en hoe hun dachten over de zaak was gewoon een prettig gevoel
Dan is er toch ietsje makkelijker mee om te gaan als je weet dat het goed voelt. Sterkte met het afscheid :roos:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Gelukkig maar :cheer:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Gelukkig goede opvang gevonden.. :ok:
Afbeelding
Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

Een Bullmastif is een grote zware dominante hond met veel energie. Ik ben zelf in het bezit van een Fila Brasileiro, inmiddels 12.5 jaar oud, met hetzelfde temperament. Mijn Fila is zo mak als een lammetje, maar dat is ook niet vanzelf gegaan! Dergelijke honden zijn niet gemakkelijk: groot, zeer sterk en dominant. Geen honden voor een beginner. Ik denk dat jullie inderdaad steekjes hebben laten vallen. Wat deze hond moet leren is dat ie totaal afhankelijk van jullie is en helemaal onderaan in de roedel staat. Dus jullie gaan als eerste naar binnen, hij krijgt als laatste eten, mag niet op de bank. Zodra hij initiatief vertoont, sluit je hem buiten de roedel, in een aparte ruimte of gewoon in de tuin: meneer hoort er niet meer bij! Laat hem iets doen voor zijn eten, voordat ie mag beginnen. Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas! Dit pas toepassen in een later stadium, bij verbetering van zijn gedrag! Deze hond heeft geleerd dat hij de baas is en is daar niet gelukkig van geworden. Een hond vindt het heerlijk om mee te mogen draaien in de roedel terwijl er een roedelleider is die de beslissingen neemt.

En ga er heel veel mee doen en lopen, laat hem moe worden zodat ie kapot is aan het einde van de dag. Maar wel die muilkorf om! Maar alsjeblieft niet herplaatsen, dan belandt ie van het ene gezin in het andere en wordt totaal verknipt.

Er is een klein lichtpuntje: hij is al 4 jaar oud en een Bullmastif wordt niet zo oud.....................kortom, heropvoeding voor zowel de hond als jezelf! En de volgende keer een ander ras...................... :(:
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ingrid Weis schreef:Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas!
JAAAA Zo moet je dat doen!
:ok:

NOT :piew:

Suzanne
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

haha ja en flink schoppen ook :piew:
Roompie
Zeer actief

Inderdaad NOT! :piew:
Afbeelding
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Ingrid Weis schreef:Een Bullmastif is een grote zware dominante hond met veel energie. Ik ben zelf in het bezit van een Fila Brasileiro, inmiddels 12.5 jaar oud, met hetzelfde temperament. Mijn Fila is zo mak als een lammetje, maar dat is ook niet vanzelf gegaan! Dergelijke honden zijn niet gemakkelijk: groot, zeer sterk en dominant. Geen honden voor een beginner. Ik denk dat jullie inderdaad steekjes hebben laten vallen. Wat deze hond moet leren is dat ie totaal afhankelijk van jullie is en helemaal onderaan in de roedel staat. Dus jullie gaan als eerste naar binnen, hij krijgt als laatste eten, mag niet op de bank. Zodra hij initiatief vertoont, sluit je hem buiten de roedel, in een aparte ruimte of gewoon in de tuin: meneer hoort er niet meer bij! Laat hem iets doen voor zijn eten, voordat ie mag beginnen. Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas! Dit pas toepassen in een later stadium, bij verbetering van zijn gedrag! Deze hond heeft geleerd dat hij de baas is en is daar niet gelukkig van geworden. Een hond vindt het heerlijk om mee te mogen draaien in de roedel terwijl er een roedelleider is die de beslissingen neemt.

En ga er heel veel mee doen en lopen, laat hem moe worden zodat ie kapot is aan het einde van de dag. Maar wel die muilkorf om! Maar alsjeblieft niet herplaatsen, dan belandt ie van het ene gezin in het andere en wordt totaal verknipt.

Er is een klein lichtpuntje: hij is al 4 jaar oud en een Bullmastif wordt niet zo oud.....................kortom, heropvoeding voor zowel de hond als jezelf! En de volgende keer een ander ras...................... :(:
oke nou dan pak ik het helemaal verkeerd aan zeg :roll: :U:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ingrid Weis schreef:Een Bullmastif is een grote zware dominante hond met veel energie. Ik ben zelf in het bezit van een Fila Brasileiro, inmiddels 12.5 jaar oud, met hetzelfde temperament. Mijn Fila is zo mak als een lammetje, maar dat is ook niet vanzelf gegaan! Dergelijke honden zijn niet gemakkelijk: groot, zeer sterk en dominant. Geen honden voor een beginner. Ik denk dat jullie inderdaad steekjes hebben laten vallen. Wat deze hond moet leren is dat ie totaal afhankelijk van jullie is en helemaal onderaan in de roedel staat. Dus jullie gaan als eerste naar binnen, hij krijgt als laatste eten, mag niet op de bank. Zodra hij initiatief vertoont, sluit je hem buiten de roedel, in een aparte ruimte of gewoon in de tuin: meneer hoort er niet meer bij! Laat hem iets doen voor zijn eten, voordat ie mag beginnen. Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas! Dit pas toepassen in een later stadium, bij verbetering van zijn gedrag! Deze hond heeft geleerd dat hij de baas is en is daar niet gelukkig van geworden. Een hond vindt het heerlijk om mee te mogen draaien in de roedel terwijl er een roedelleider is die de beslissingen neemt.

Gut wat ik het dan toch fout gedaan bij mijn beide fila's :ugh:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

tineke schreef:

Ja, helemaal verkeerd, ze zien er veel te doorvoed uit. Geen eten geven en er eens flink boven gaan schelden :ok:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Mellow schreef:@Ingrid Weis: :piew: :piew:
Misschien heeft ze haar achternaam niet goed geschreven en moet het zijn NIETweis. :roll:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

En een paar dagen laten hongeren :80: .....je lijkt wel niet goed wijs. Wat zijn dat voor opvoedmethodes? Zo maak je wel dat de hond je gaat vertrouwen (niet dus) Ik heb in alle jaren dat ik honden heb veel gehoord, maar dit slaat wel alles vind ik :piew: Wat een onzin!

*edit: ik denk dat zijn gedrag eerder erger zal worden buiten als hij erg hongerig is en daardoor waarschjnlijk nog meer sjaggie. Ik vind dit maar een een riskante "tip".
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tineke schreef:
Mogelijk zijn de fila's voor jou een passend ras, waarbij je geen kunstgrepen hoeft toe te passen? :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roompie
Zeer actief

freskin schreef:En een paar dagen laten hongeren :80: .....je lijkt wel niet goed wijs. Wat zijn dat voor opvoedmethodes? Zo maak je wel dat de hond je gaat vertrouwen (niet dus) Ik heb in alle jaren dat ik honden heb veel gehoord, maar dit slaat wel alles vind ik :piew: Wat een onzin!

*edit: ik denk dat zijn gedrag eerder erger zal worden buiten als hij erg hongerig is en daardoor waarschjnlijk nog meer sjaggie. Ik vind dit maar een een riskante "tip".
Riskant? Ik vind het ronduit gevaarlijk! Een hongerige hond van dat kaliber :piew:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Goh, jij hebt vast al heel veel ervaring, dat lees je in alles...............

Behalve in lezen dan, ze vertelt net dat haar hond naar een heel goede opvang is gegaan.
En behalve met Bullmastiffs dan, dat lijkt me ook duidelijk, maar voor de rest........................
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

TS, complimenten, je hebt je hond naar een goede opvang gedaan. Heel veel sterkte en succes met je zwangerschap. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Fijn om te lezen van inslapen naar goede opvang.\\ :cheer: Goede afloop :cheer:
tineke

Eline* schreef:
tineke schreef:
Mogelijk zijn de fila's voor jou een passend ras, waarbij je geen kunstgrepen hoeft toe te passen? :wink:
Zodra ik honden moet gaan houden op de manier waarop Ingrid niet Weis dat beschrijft houd ik ermee op,wat voor ras het ook is.
Daar zou voor mij zo de lol af zijn.
Dat je de ene hond anders moet opvoeden en wellicht strenger dan de ande, daar kan ik inkomen.
Maar uithongeren,als eerste dit als eerste dat ,op zijn rug liggen (een onderdanige positie op zich )en er dan toch nog met dreigende stem boven gaan staan bulderen , tja dat ligt mij dan klaarblijkelijk niet zo.
En uiteraard ben ik van mening dat het anders kan ,ook met fila's , sterker nog juist met fila's :wink:
tineke

Budkes schreef:TS, complimenten, je hebt je hond naar een goede opvang gedaan. Heel veel sterkte en succes met je zwangerschap. :ok:
Sluit ik me bij aan :ok:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik zit met verbazing de 'tips' te lezen van Ingrid Weis. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik verstand heb van deze rassen maar zo ga je toch niet om met een hond?
Ik geloof dat dit honderd jaar geleden de mentaliteit was om weerspannige honden of paarden te behandelen. Nl. ze met fysieke kracht, honger en het liefst nog slaag te 'breken' net zo lang tot het willoze slaven waren. Maar we zijn toch een stuk verder gekomen, hoop ik????

Walgelijk gewoon :kotz: .
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

nu heb ik al meer dan 10 jaar bullmastifFs, en nooit 1 probleem gehad. maar ik weet heel zeker dat ik wel grote problemen gehad zou hebben als ik jouw "tips" had toegepast. erg gevaarlijk wat je doet en zo te lezen heb je écht geen idee wat een bullmastiff is en hoe je daarmee om moet gaan. (gelukkig maar voor de bm dan he)
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Intence schreef:
freskin schreef:Goed nieuws!! :cheer: Ik zal duimen dat hij een gouden mand gaat krijgen! :ok: Hij verdiend het :wink:
dat vind ik nou ook!!

hij verdiend het gewoon! en dat het mij pijn doet...nou jammer dan....het gaat erom dat hij een passende baas vindt en niet blijft leven in een situatie waar het voor ons beide uit de hand kan lopen, en misschien wat gebeurd een aanklacht aan onze broek krijgen en de hond daarop de dupe wordt (ingeslapen dus)

ik mag gelukkig op de hoogte blijven van zijn vorderingen en zal alsnog met hun meezoeken.....als ik denk dat iemand geschikt is voor hem dan stuur ik diegene door naar die opvang....
de opvang werkt ook op basis van nazorg en dat vind ik ook wel fijn...
Klinkt helemaal top :ok:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

lieke schreef:Ik zit met verbazing de 'tips' te lezen van Ingrid Weis. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik verstand heb van deze rassen maar zo ga je toch niet om met een hond?
Ik geloof dat dit honderd jaar geleden de mentaliteit was om weerspannige honden of paarden te behandelen. Nl. ze met fysieke kracht, honger en het liefst nog slaag te 'breken' net zo lang tot het willoze slaven waren. Maar we zijn toch een stuk verder gekomen, hoop ik????

Inderdaad en levensgevaarlijk ook nog :piew:
Ik wil dat trouwens wel eens zien: je laat een hond hongeren, gooit hem zo even tussen neus en lippen door op zn rug en gaat er dan overheen hangen?
Een hond waarbij je een dominante houding wil breken?
En dat beetje honger maakt dan dat hij opeens niet meer dominant is en lekker over zich heen laat hangen?

Manohman als je van je hond afwil is dat een prima raad, je vindt dan vast wel een DA die hem in wil laten slapen wegens mensagressie, als je tenminste meteen naar huis mag nadat je gezicht in het ziekenhuis behandeld is....
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

renee-uk schreef:
lieke schreef:Ik zit met verbazing de 'tips' te lezen van Ingrid Weis. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik verstand heb van deze rassen maar zo ga je toch niet om met een hond?

Inderdaad en levensgevaarlijk ook nog :piew:
Ik wil dat trouwens wel eens zien: je laat een hond hongeren, gooit hem zo even tussen neus en lippen door op zn rug en gaat er dan overheen hangen?
Een hond waarbij je een dominante houding wil breken?
En dat beetje honger maakt dan dat hij opeens niet meer dominant is en lekker over zich heen laat hangen?

Manohman als je van je hond afwil is dat een prima raad, je vindt dan vast wel een DA die hem in wil laten slapen wegens mensagressie, als je tenminste meteen naar huis mag nadat je gezicht in het ziekenhuis behandeld is....

Ja en vergeet het dagen lang afgezonderd houden van de roedel niet. Isolatie werkt ook zo verhelderend op de geest van dieren en mensen. Daar worden ze zo psychisch gezond van :N: .
Stom van me, ik had Cody al veel eerder in het gareel gekregen als ik hem wat harder had aangepakt :idea: .

Ik ben echt verbijsterd dat dit soort 'opvoedingsmethodes' kennelijk nog steeds worden gehanteerd. Ik dacht dat er honderden boeken op de markt waren en praktisch in elke stad en dorp op elke hoek van de straat een hondenschool stond waar ze hondeneigenaren toch heel andere dingen leren.
Afbeelding
Ingrid Weis
Vaste gebruiker

En hoe komt het dan dat deze hond probleemgedrag vertoont? Zoals zoveel trouwens? Juist omdat tegenwoordig de hond niet wordt behandeld als hond maar als een soort van mensje. Ooit een wolvenroedel bestudeerd? Daar wordt wel degelijk gecorrigeerd! Een hond die probleemgedrag vertoont doet dit omdat ie niet goed is opgevoed, zich onprettig voelt, hij kent geen hondenmanieren. Is asociaal. Teveel mensen nemen een hond en verdiepen zich niet in het hondenras. Een Bullmastif, lekker stoer, maar er komt meer bij kijken dan pronken met zijn uiterlijk. En om die reden zijn er veel honden met probleemgedrag die daarom maar naar een ander adres moeten, in laten slapen of aan een boom in het bos? Lekker makkelijk, eerst er een wrak van maken en dan dumpen, zit een ander er mee. De tips zijn alleen voor honden met probleemgedrag, geen standaard behandeling. En slaan is NOOIT aan de orde bij opvoeding!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer je van het begin af aan veel aandacht geeft aan je hond, ontstaat er geen probleemgedrag. Probleemgedrag ontstaat door een foute opvoeding. Het ligt in principe nooit aan de hond!
~Suzanne~
Zeer actief

Ingrid Weis schreef:En hoe komt het dan dat deze hond probleemgedrag vertoont? Zoals zoveel trouwens? Juist omdat tegenwoordig de hond niet wordt behandeld als hond maar als een soort van mensje. Ooit een wolvenroedel bestudeerd? Daar wordt wel degelijk gecorrigeerd! Een hond die probleemgedrag vertoont doet dit omdat ie niet goed is opgevoed, zich onprettig voelt, hij kent geen hondenmanieren. Is asociaal. Teveel mensen nemen een hond en verdiepen zich niet in het hondenras. Een Bullmastif, lekker stoer, maar er komt meer bij kijken dan pronken met zijn uiterlijk. En om die reden zijn er veel honden met probleemgedrag die daarom maar naar een ander adres moeten, in laten slapen of aan een boom in het bos? Lekker makkelijk, eerst er een wrak van maken en dan dumpen, zit een ander er mee. De tips zijn alleen voor honden met probleemgedrag, geen standaard behandeling. En slaan is NOOIT aan de orde bij opvoeding!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer je van het begin af aan veel aandacht geeft aan je hond, ontstaat er geen probleemgedrag. Probleemgedrag ontstaat door een foute opvoeding. Het ligt in principe nooit aan de hond!
Ik quote maar even voor het geval..

Dank je Ingrid niet Weis voor dit perfecte advies en toelichting, NOU snap ik het weer!
Altijd al geweten eigenlijk maar goed om weer 's zo'n oud advies te lezen.

:kotz:

Suzanne
Ingrid Weis
Vaste gebruiker

Het zou inderdaad beter zijn om die oude adviezen wat vaker ter hand te nemen. Scheelde een hoop probleemgedrag en hondenleed. Maar de hond is gedumpt, ook weer opgelost! Ik zou geen oog meer dicht doen, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen zonder geweten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ingrid Weis schreef:En hoe komt het dan dat deze hond probleemgedrag vertoont? Zoals zoveel trouwens? Juist omdat tegenwoordig de hond niet wordt behandeld als hond maar als een soort van mensje. Ooit een wolvenroedel bestudeerd? Daar wordt wel degelijk gecorrigeerd! Een hond die probleemgedrag vertoont doet dit omdat ie niet goed is opgevoed, zich onprettig voelt, hij kent geen hondenmanieren. Is asociaal. Teveel mensen nemen een hond en verdiepen zich niet in het hondenras. Een Bullmastif, lekker stoer, maar er komt meer bij kijken dan pronken met zijn uiterlijk. En om die reden zijn er veel honden met probleemgedrag die daarom maar naar een ander adres moeten, in laten slapen of aan een boom in het bos? Lekker makkelijk, eerst er een wrak van maken en dan dumpen, zit een ander er mee. De tips zijn alleen voor honden met probleemgedrag, geen standaard behandeling. En slaan is NOOIT aan de orde bij opvoeding!!!!!!!!!!!!!!! Wanneer je van het begin af aan veel aandacht geeft aan je hond, ontstaat er geen probleemgedrag. Probleemgedrag ontstaat door een foute opvoeding. Het ligt in principe nooit aan de hond!
Meestal dan: probleemgedrag ontstaat meestal door een foute opvoeding
Dat vetgedrukte is dan ook het enige waar ik het mee eens kan zijn, maar er zijn heel andere en veel betere manieren om een hond weer in het gareel te krijgen dan de achterhaalde methodes die jij hier aanvoert.
Bovendien is het levensgevaarlijk om zulke methodes aan te raden aan mensen die al moeite hebben het gedrag van hun hond in goede banen te leiden, die worden echt niet opeens een leider in de ogen van de hond.
En die hond laat zich ook heus niet zo makkelijk van zijn troontje afzetten, niet door die mensen en al zeker niet op die manier.
Vragen om ongelukken is dit advies en ik hoop van ganser harte dat niemand zo gek is om het te gaan opvolgen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
~Suzanne~
Zeer actief

Ingrid Weis schreef:Het zou inderdaad beter zijn om die oude adviezen wat vaker ter hand te nemen. Scheelde een hoop probleemgedrag en hondenleed. Maar de hond is gedumpt, ook weer opgelost! Ik zou geen oog meer dicht doen, maar blijkbaar zijn er een hoop mensen zonder geweten.
Gewoon maar voor de zekerheid.

Meid, eh... ga zo door; ik ga het alleen niet meer lezen. Veel forumplezier!

Suzanne
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”