Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benchgebruik

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Benchgebruik

Ongelezen bericht door renee-uk »

ach zolang je de bench beschouwd als een hulpmiddel kan ik er niks fouts in zien, bij goed gebruik is het een zegen en bij fout gebruik een ramp, maar dat is met alle hulpmiddelen zo.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

@ Kimmie; ik snap je standpunt, maar ik zou niet willen zeggen dat de bench een slechte uitvinding is.
Het is hoe mensen hem gebruiken, wat het slecht maakt.

Ik heb twee grote honden waarvan er eentje nog af en toe in de bench verblijft, omdat hij soms sloopt.
Ik heb een bench van 121 x 76 met een dik kussen er in en hij zit er hooguit 4 uurtjes in, 2 dagen per week.
Voordat hij in de bench moet, wordt er altijd een flinke wandeling gemaakt, waardoor hij die uurtjes gewoon slaapt.
Uiteraard ben ik bezig om dit uit te bouwen (hij is nu net een jaar), maar dat is niet van de ene op de andere dag gebeurd.
De bench is in mijn geval een prima oplossing en ik gebruik hem ook niet meer dan nodig.

Dat andere mensen hun honden urenlang opsluiten in de bench is inderdaad ontzettend triest, maar maakt de bench geen slechte uitvinding.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Ik vind het ook ondingen, persoonlijk :wink: (Iris) vind ik 4.5 uur wel lang..
Ik zou het toch eens los proberen, desnoods in de hal/keuken die je een beetje sloopproof maakt.
Ik vind het ook ondingen, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders op moet lossen. :(
Onze keuken is een geheel met de woonkamer en de hal is niet veel groter dan de bench. :mrgreen: Wel ietsjes natuurlijk, maar dat scheelt niet veel.
Xavi zelf heeft ook geen problemen met de bench en gaat er vrijwillig in liggen. Het is meer mijn eigen gevoel erbij wat het lastig maakt. Ik hou ook niet van het opsluiten in een bench.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik mis denk ik het stukje zegen als ik een grote hond in een kooitje zie liggen die nog te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden... :19:

maak dan een kennel,iets waar een hond in kan lopen een draaien en rechtop staan...als je ze dan toch moet opsluiten om wat voor reden ook...

en dat geldt voor mij echt groot formaat hond in grootste formaat bench,nogmaals een klein hondje in een grote bench is hetzelfde als een grote hond in een kennel voor mij...

overigens had ik een professioneel slopende argentijnse dog ,en echt,die heeft het hele meubilair gemold uiteindelijk,daar heb ik toen een kennel in huis voor gemaakt,en een vriendinnetje voor aangeschaft zodat hij ook niet alleen in die kennel hoefde te wonen..

daar konden ze in rennen,spelen,draaien springen,noem maar op...oja en slopen... :8):

maar ja kostte wel een stukje van een kamer van het huis,das waar,maar goed,ik was nu eenmaal aan die hond begonnen...
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Mja, mij gaat het dan weer iets te ver om een kennel in huis te bouwen. Luna loopt altijd los in huis en met Xavi is dat ook de bedoeling en ik denk dat we over een paar maandjes wel zover zijn. Daarvoor ga ik niet mijn hele huis verbouwen.
Ze krijgen hier gewoon ontzettend veel beweging en ik ben heel veel thuis, dus die paar uurtjes af en toe zit hij gewoon uit en 9 van de 10 keer slaapt hij ook gewoon.
Een vriendinnetje heeft hij dus al, maar die sloopt niet. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Irisz schreef:
wendy71 schreef:Ik vind het ook ondingen, persoonlijk :wink: (Iris) vind ik 4.5 uur wel lang..
Ik zou het toch eens los proberen, desnoods in de hal/keuken die je een beetje sloopproof maakt.
Ik vind het ook ondingen, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders op moet lossen. :(
Onze keuken is een geheel met de woonkamer en de hal is niet veel groter dan de bench. :mrgreen: Wel ietsjes natuurlijk, maar dat scheelt niet veel.
Xavi zelf heeft ook geen problemen met de bench en gaat er vrijwillig in liggen. Het is meer mijn eigen gevoel erbij wat het lastig maakt. Ik hou ook niet van het opsluiten in een bench.
Oh, dat is wel vervelnd ja, dat je keuken bij de kamer hoort en je niks kan afzetten.
Weet je zeker dat hij nu nog sloopt?
Anders kan je het gewoon weer eens proberen, los in huis.
Slaapt hij snachts ook nog in de bench, anders kan je proberen hem de nachten alvast los te laten om te wennen aan zijn vrijheid.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Irisz schreef:Mja, mij gaat het dan weer iets te ver om een kennel in huis te bouwen. Luna loopt altijd los in huis en met Xavi is dat ook de bedoeling en ik denk dat we over een paar maandjes wel zover zijn. Daarvoor ga ik niet mijn hele huis verbouwen.
Ze krijgen hier gewoon ontzettend veel beweging en ik ben heel veel thuis, dus die paar uurtjes af en toe zit hij gewoon uit en 9 van de 10 keer slaapt hij ook gewoon.
Een vriendinnetje heeft hij dus al, maar die sloopt niet. :wink:
Zo zou ik het ook doen hoor :ok: Je doet het prima. Liever even met een bench werken dan een hond die per ongeluk iets verkeerds opeet en doodgaat of geëlektrocuteerd wordt.
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef: Oh, dat is wel vervelnd ja, dat je keuken bij de kamer hoort en je niks kan afzetten.
Weet je zeker dat hij nu nog sloopt?
Anders kan je het gewoon weer eens proberen, los in huis.
Slaapt hij snachts ook nog in de bench, anders kan je proberen hem de nachten alvast los te laten om te wennen aan zijn vrijheid.
Hij heeft de afgelopen tijd niks meer gesloopt, maar we geven hem ook niet zoveel kansen daarin.
Hij slaapt 's nachts los en dan sloopt hij niet. Als ik boodschappen ga doen/kapper/studie/etc is hij ook gewoon los en wordt er niks gesloopt.
Alleen als ik dus iets langer weg blijft, zoals die 4 uurtjes op het werk, slaat denk ik de verveling toe.
Ik zou het weer eens een keertje kunnen proberen natuurlijk. Wie weet is hij verstandig geworden. :wink:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Misschien toch maar eens proberen?
Wél alles goed opruimen dan hé , en stekkers uit het stopkontakt halen.. :F:
Succes. :J:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik had een bericht geplaatst maar het is weg :scratch: nou weet ik niet meer wat ik getypt heb :jank:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Misschien toch maar eens proberen?
Haha ja inderdaad. :wink: Hoewel ik niet denk dat hij daar aan gaat zitten hoor.
Hij heeft geen interesse in de meubels, snoeren, etc.
Eerder in planten, kussentjes op de bank, kleedjes enzo. Iets wat je in stukjes kan scheuren. Papier is ook populair. :F:
Ik ga het morgenmiddag gewoon eens uitproberen. Morgenochtend hebben we een wandeling gepland staan met een vriendje van de hondjes....dus daarna is hij lekker moe, ideaal. :ok:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Kimmie

ja dat hoor ik tegenwoordig vaak als reden om een hond in een kooi te doen,ze zouden anders geelektrocuteerd kunnen worden..

hoe vaak gebeurd dat nou,en als ie uit de kooi is,kan dat nooit gebeuren zeker,jij loopt naar boven en hond blijft beneden en knaagt aan kabeltje...echt heb toch al heel wat jaartjes honden en nog nooit gehoord van een hond die door stroom dood is gegaan,en dat nog wel in een tijdperk dat er geen hondenkooitjes bestonden...

niet dat het niet kán gebeuren,maar het kan dan altijd gebeuren dat een hond in een onbewaakt ogenblik aan een stroomkabel zou bijten..

wat ik overigens eerst had gedaan bij die argentijn was een muilkorf omdoen als ik wegging,kon ie in ieder geval vrij rondlopen en bewegen en op de bank slapen ,vond ik minder erg als zijn vrijheid afnemen..

overigens niet een snuitje hoor,maar ruime muilkorf waarmee hij gewoon water kon drinken,mee kon hijgen enz...
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:Ik had een bericht geplaatst maar het is weg :scratch: nou weet ik niet meer wat ik getypt heb :jank:
Haha, arm kind. :J: :F:
Wat was de strekking van je verhaal??
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
wendy71 schreef:Misschien toch maar eens proberen?
Haha ja inderdaad. :wink: Hoewel ik niet denk dat hij daar aan gaat zitten hoor.
Hij heeft geen interesse in de meubels, snoeren, etc.
Eerder in planten, kussentjes op de bank, kleedjes enzo. Iets wat je in stukjes kan scheuren. Papier is ook populair. :F:
Ik ga het morgenmiddag gewoon eens uitproberen. Morgenochtend hebben we een wandeling gepland staan met een vriendje van de hondjes....dus daarna is hij lekker moe, ideaal. :ok:

Iris, leg dan een stapeltje kranten/papier voor hem neer, die hij mag slopen!
Ik heb dit eens ooit gelezen van een forummer, weet alleen niet meer wie dat was :scratch: , ik vond dat nog een goeie tip. :D
Succes morgen!
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Iris123 schreef:
Irisz schreef:
De ene bench is de andere niet, er zijn kleine en grote. Die van jouw klinkt best groot, en ik denk dat hoe jij het doet het op dit moment even niet anders kan. Als hij niet meer sloopt zou je het kunnen proberen.

Voor Timon hebben we een bench gebruikt totdat hij niet meer op electriciteitsdraden kauwde. Dit was alleen voor 's nachts, en 1 x per week een uur als ik boodschappen deed. Zogauw hij niet meer op electriciteitsdraden beet was het niet meer gevaarlijk voor hem om alleen los in huis te zijn, en was de bench niet meer nodig.
Maakt mij weer niet uit, een bench is een bench, daarbij zijn RR niet de kleinste honden.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef: Iris, leg dan een stapeltje kranten/papier voor hem neer, die hij mag slopen!
Ik heb dit eens ooit gelezen van een forummer, weet alleen niet meer wie dat was :scratch: , ik vond dat nog een goeie tip. :D
Succes morgen!
Hm...ik had hier net ook een reactie op geplaatst en de is ook verdwenen. :denken:

Ik zei dat ik me af vroeg of het niet lastig is dat hij dan denkt dat papier om te slopen is.
Dan kan ik nooit meer per ongeluk iets op tafel laten liggen, want dat is dan van Xavi. :wink:
Ik zorg wel altijd dat er speeltjes en kluifjes in huis liggen als ik weg ga en voor ik vertrek krijgen ze allebei een Kong.
In de hoop dus dat hij zich daarmee kan vermaken ipv met mijn kussens, etc.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Dát is ook weer zo, dan maar speeltjes en kluifjes.
Wat te denken van een moeilijk gevulde kong, daar is ie ook even zoet mee. :wink:

Krijgt ie al. :smile:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

wendy71 schreef:Dát is ook weer zo, dan maar speeltjes en kluifjes.
Wat te denken van een moeilijk gevulde kong, daar is ie ook even zoet mee. :wink:

Krijgt ie al. :smile:
Haha die krijgt hij idd al, maar vertel....hoe kan ik het hem lastig maken met de Kong?? :wink: Xavi kan daar namelijk heeeel lang mee bezig zijn. Hij is heel fanatiek.
Dus als hij al 3 kwartier met die Kong bezig is, scheelt dat al een hoop natuurlijk.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
alm@
moderator

Irisz schreef:
alm@ schreef:Ik had een bericht geplaatst maar het is weg :scratch: nou weet ik niet meer wat ik getypt heb :jank:
Dat je je niet zo schuldig moet voelen over die 4 uurtjes. Het is toch maar een tijdelijke oplossing? Tenzij je nog iets met traphekjes of losse kenneldelen kan doen.
Afbeelding
Kimmie

Iris123 ,je meent echt dat je een kooitje van ruim een meter en 75 cm breed groot en ruim genoeg vind voor een bewegingsdier als een hond,om daar uren in vast te liggen??

deze afmeting wordt werkelijk voor een konijn te klein bevonden...en wij stoppen hier tegenwoordig gewoon grote honden in...en nu gaat het om een hond die 2 x 4 uurtjes erin verblijft maar vergis je niet dat legio grote honden soms dagen en nachten in die kooi doorbrengen :(: ,omdat het zo makkelijk is..

andere vraag,als ik een lijn aan mijn muur maak,waar een grote hond 60 cm bewegingsruimte aan heeft,dus 60 cm naar links kan en 60 cm naar rechts,en zo leg ik hem vast en zet er een mand onder,zou dat acceptabel zijn om een hond zo uren neer te leggen?of zou dat zielig zijn?
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:
Irisz schreef:
Dat je je niet zo schuldig moet voelen over die 4 uurtjes. Het is toch maar een tijdelijke oplossing? Tenzij je nog iets met traphekjes of losse kenneldelen kan doen.
Losse kenneldelen niet denk ik. Ik kan een traphekje plaatsen en hem in de gang doen, maar eerlijk gezegd denk ik dat hij dan meer op zijn gemak is in zijn bench. Dat is echt zijn plekje.
Maar ik ga deze week gewoon eens uitproberen hoe het er voor staat en hoe ver Xavi hierin is. Wie weet kunnen we alweer een stapje verder om de bench weg te halen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Kimmie

wat je ook kan doen is zorgen dat er niets te slopen is,kussentjes weg,plantjes even omhoog zetten,papier weghalen...kijken of ie dan ook nog sloopt...

of je haalt een vleesbot bij de slager,is ie ook heel lang mee zoet,en wordt lekker moe van het kauwen op zo'n bot
alm@
moderator

Kimmie schreef:wat je ook kan doen is zorgen dat er niets te slopen is,kussentjes weg,plantjes even omhoog zetten,papier weghalen...kijken of ie dan ook nog sloopt...

of je haalt een vleesbot bij de slager,is ie ook heel lang mee zoet,en wordt lekker moe van het kauwen op zo'n bot
Dat heb ik ook gedaan toen Reina hier net was, toen trok ze de leren bank aan gort :mrgreen: ik heb haar uitbundig beloond want ik vond het ding spuuglelijk :smile:
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:Iris123 ,je meent echt dat je een kooitje van ruim een meter en 75 cm breed groot en ruim genoeg vind voor een bewegingsdier als een hond,om daar uren in vast te liggen??
Volgens mij zegt Annemarie dat helemaal niet. :denken: Ze zegt alleen dat ze 1x in de week 1 uurtje en de nachtjes haar hond een tijdje in de bench heeft gehad uit bescherming voor de hond zelf.
Ik zie daar echt geen probleem in hoor. 's Nachts slaapt de hond als het goed is en dat ene uurtje per week overleeft hij ook wel.
Tuurlijk moet je je hond geen dagen achter elkaar uren in de bench opsluiten, maar volgens mij is er ook niemand hier die suggereert dat dat een goed idee is?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Kimmie schreef:wat je ook kan doen is zorgen dat er niets te slopen is,kussentjes weg,plantjes even omhoog zetten,papier weghalen...kijken of ie dan ook nog sloopt...
Is een optie....maar eigenlijk wil ik dat ook niet doen, omdat het dan extra interessant is als ik het weer terug zet. :wink:
Waardevolle spullen berg ik uiteraard op en dingen die hij op zou kunnen eten, maar verder wil ik niet te veel veranderen, want deze spullen moeten heel normaal voor hem zijn.
Kimmie schreef: of je haalt een vleesbot bij de slager,is ie ook heel lang mee zoet,en wordt lekker moe van het kauwen op zo'n bot
Ik heb meestal Farmfood kluiven liggen. Ben altijd bang met die vleesboten dat er scherpe stukjes af komen of botsplinters.
Of valt dat wel mee?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

alm@ schreef:

Dat heb ik ook gedaan toen Reina hier net was, toen trok ze de leren bank aan gort :mrgreen: ik heb haar uitbundig beloond want ik vond het ding spuuglelijk :smile:
:smile: :F:
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Irisz schreef:
Is een optie....maar eigenlijk wil ik dat ook niet doen, omdat het dan extra interessant is als ik het weer terug zet. :wink:
Waardevolle spullen berg ik uiteraard op en dingen die hij op zou kunnen eten, maar verder wil ik niet te veel veranderen, want deze spullen moeten heel normaal voor hem zijn.
Kimmie schreef: of je haalt een vleesbot bij de slager,is ie ook heel lang mee zoet,en wordt lekker moe van het kauwen op zo'n bot
Ik heb meestal Farmfood kluiven liggen. Ben altijd bang met die vleesboten dat er scherpe stukjes af komen of botsplinters.
Of valt dat wel mee?

Dat valt op zich reuze mee, maar ik ben niet zo'n fan van rauwe vleesbotten geven zonder toezicht.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Kimmie schreef:ik mis denk ik het stukje zegen als ik een grote hond in een kooitje zie liggen die nog te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden... :19:

maak dan een kennel,iets waar een hond in kan lopen een draaien en rechtop staan...als je ze dan toch moet opsluiten om wat voor reden ook...

en dat geldt voor mij echt groot formaat hond in grootste formaat bench,nogmaals een klein hondje in een grote bench is hetzelfde als een grote hond in een kennel voor mij...

overigens had ik een professioneel slopende argentijnse dog ,en echt,die heeft het hele meubilair gemold uiteindelijk,daar heb ik toen een kennel in huis voor gemaakt,en een vriendinnetje voor aangeschaft zodat hij ook niet alleen in die kennel hoefde te wonen..

daar konden ze in rennen,spelen,draaien springen,noem maar op...oja en slopen... :8):

maar ja kostte wel een stukje van een kamer van het huis,das waar,maar goed,ik was nu eenmaal aan die hond begonnen...
Ik heb het over gebruik als ik het een zegen noem
Een hond in een veel te kleine bench valt daar voor mij niet onder, dat is misbruik en dus een ramp!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Kimmie

irisz,ze schreef: "Die van jouw klinkt best groot"

en daarop reageer ik met de vraag of iemand het echt kan menen dat een kooi van ruim een meter X 75cm "groot" genoeg kan zijn voor een grote hond..een hond een bewegingsdier bij uitstek is een kooi van nog geen 1m2 meter groot genoeg voor tegenwoordig...

en ik geef al jaren vleesbotten,en nog geen splinters gehad,en ze zijn er uren mee bezig...zeker als er nog lekker vlees aanzit...of een verse runderstrot,maar ja die moet je dan ook weer in je huis willen geven :mrgreen:

en bij die argentijn hielp het ook niet hoor de sloop spulletjes weghalen,die ging toen ook verder met het behang van de muren af te halen,boekenkasten leeg te klauwen en boeken te verscheuren,zelfs het zeil van de vloer heeft ie eraf getrokken en in 1000 snippers gemaakt...ruimde wel makkelijk op,maar die betonnen vloer stond dat minder gezellig.

ik heb hem toen een muilkorf aangedaan zodat ie niet meer kon slopen,maar meneer klom gewoon overal op en schoof het dan met zijn kop de spullen eraf :roll: ,als het maar gesloopt was,en toen heb ik heel goed nagedacht wat ik moest doen :idea: ,en bedacht dat ik wel een deel van een kamertje met kennelpanelen kon afzetten,maar ja,dan zat ie weer zo zielig alleen ,en zo werd er dus een vriendinnetje voor hem aangeschaft :mrgreen: ,dat was voor mij toen een super oplossing,had ie toch de ruimte en een speelmaatje en daarin mocht ie slopen wat ie wilde...hij zocht het maar uit..
Kimmie

oww oke...misverstandje.. :D

mijn pup kauwt ook op stroomdraden,of kauwde,maar ik gebruik geen bench oid..ik weet dus wel dat honden aan stroomdraden kunnen kauwen,maar heb zelf nog nooit gehoord van een ge-electrocuteerde hond :19:

overigens zijn puppies vaak klein en die kunnen gewoon rondlopen in een bench,dus dat is niet zo'n probleem,het gaat mij meer over volwassen honden die tegenwoordig steeds vaker uren lang in zo'n ding vertoeven..
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”