omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef:waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....frank-bobby schreef: ik wil mijn hond weer normaal met anderen honden samen hebben net zo als voor dat ze haar dochter had
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?
Moderator: moderatorteam
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Gemuilkorfde hond zijn gang laten gaan?

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ja want anders dan volgens jou ?Miranda schreef:Uh-huhfrank-bobby schreef:daar kan ik niks aan doen
maar even voor de duidelijkheid ik heb me dieren 5 honden 1 kat en 3 pony,s voor me plezier en voor niks anders

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Als je beuken, snappen en iemand op de grond gooien geen asociaal gedrag vindt wat vind je dat dan wel?frank-bobby schreef:omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef: waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....
Als er echt ongelukken gebeuren?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Als jouw hond zulk gedrag bij mij of 1 van mijn honden zou vertonen dan heeft ze meteen 2 staffordteven erin hangen die voor de kill gaanfrank-bobby schreef:omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef:waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....frank-bobby schreef: ik wil mijn hond weer normaal met anderen honden samen hebben net zo als voor dat ze haar dochter had
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vindt het natuurlijk wel asociaal gedrag anders had ik er ook niks aan gedaanrenee-uk schreef:Als je beuken, snappen en iemand op de grond gooien geen asociaal gedrag vindt wat vind je dat dan wel?frank-bobby schreef:omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef: waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....
Als er echt ongelukken gebeuren?
wat ik bedoel te zeggen ze is niet hondagressief ze wil de anderen hond niet dood hebben maar zij wil bepalen wat er gebeurd vandaar dat ik zeg dat ik nog wel hoop zie en het niet zo snel opgeef en acepteer zoals het nu is

- renee-uk
- Zeer actief
Ja maar zie je nou niet waar je daar de fout ingaat?frank-bobby schreef: ik vindt het natuurlijk wel asociaal gedrag anders had ik er ook niks aan gedaan
wat ik bedoel te zeggen ze is niet hondagressief ze wil de anderen hond niet dood hebben maar zij wil bepalen wat er gebeurd vandaar dat ik zeg dat ik nog wel hoop zie en het niet zo snel opgeef en acepteer zoals het nu is
Jij accepteert haar toch wel asiciale gedrag, maar daarmee zadel je de rest van de wereld ook op met datzelfde gedrag.
Ik zou ook niet blij zijn als jouw hond bij die van mij even orde op zaken zou komen stellen hoor.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
blondie
- Zeer actief
Om mindere dingen zijn honden aangegeven als aggressief en asociaal of bijtgevaarlijk.frank-bobby schreef:omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef:waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....frank-bobby schreef: ik wil mijn hond weer normaal met anderen honden samen hebben net zo als voor dat ze haar dochter had
Dan kun je praten als brugman "hondentaal, niet aggressief slechts rangorde duidelijk maken etc." je trekt dan aan het kortste eind hoor.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nee dat snap ik daarom reageer ik daar toch ook oprenee-uk schreef:Ja maar zie je nou niet waar je daar de fout ingaat?frank-bobby schreef: ik vindt het natuurlijk wel asociaal gedrag anders had ik er ook niks aan gedaan
Jij accepteert haar toch wel asiciale gedrag, maar daarmee zadel je de rest van de wereld ook op met datzelfde gedrag.
Ik zou ook niet blij zijn als jouw hond bij die van mij even orde op zaken zou komen stellen hoor.
maar waar het mij nu even om gaat is dat ik het eerder bemoederen vindt dan agressief gedrag waar door ik echt nog wel hoop zie en niet afgeschreven is als hond agressief

- renee-uk
- Zeer actief
Sinds wanneer bemoederen volwassen honden andere, vreemde volwassen honden Frank?frank-bobby schreef:nee dat snap ik daarom reageer ik daar toch ook oprenee-uk schreef:Ja maar zie je nou niet waar je daar de fout ingaat?frank-bobby schreef: ik vindt het natuurlijk wel asociaal gedrag anders had ik er ook niks aan gedaan
maar waar het mij nu even om gaat is dat ik het eerder bemoederen vindt dan agressief gedrag waar door ik echt nog wel hoop zie en niet afgeschreven is als hond agressief
Je zoekt excuses en dat snap ik wel een beetje maar aan de andere kant klopt dat natuurlijk van geen kanten

- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
genoeg gediscuseer voor vandaag van mijn kant. heb mijn standpunt meer dan duidelijk gemaakt zo langzamer hand en ga lekker duiken. truste allemaal
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
doeiaman.en.don schreef:genoeg gediscuseer voor vandaag van mijn kant. heb mijn standpunt meer dan duidelijk gemaakt zo langzamer hand en ga lekker duiken. truste allemaal

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
@ renee je hebt helemaal gelijk hoor maar als ik het geen bemoederen mag noemen hoe moet ik het dan noemen regel teef alpha teef ofzo iets want ook als er ruzie is op het velt tussen 2 honden dan bemoeid ze zich er ook mee en pakt degene die is begonnen er tussen uit dus daarom het woord bemoederen ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen
en nogmaals beuken snappen happen bijten rijen weet ik het keur ik echt niet goed
en nogmaals beuken snappen happen bijten rijen weet ik het keur ik echt niet goed

- Valerie
- Zeer actief
Zoals ik al zei mijn teven zullen zulk gedrag echt niet pikken en dan zit je met een groot probleem.frank-bobby schreef:@ renee je hebt helemaal gelijk hoor maar als ik het geen bemoederen mag noemen hoe moet ik het dan noemen regel teef alpha teef ofzo iets want ook als er ruzie is op het velt tussen 2 honden dan bemoeid ze zich er ook mee en pakt degene die is begonnen er tussen uit dus daarom het woord bemoederen ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
geloof je meteen als dat ook dominante dames zijnValerie schreef:Zoals ik al zei mijn teven zullen zulk gedrag echt niet pikken en dan zit je met een groot probleem.frank-bobby schreef:@ renee je hebt helemaal gelijk hoor maar als ik het geen bemoederen mag noemen hoe moet ik het dan noemen regel teef alpha teef ofzo iets want ook als er ruzie is op het velt tussen 2 honden dan bemoeid ze zich er ook mee en pakt degene die is begonnen er tussen uit dus daarom het woord bemoederen ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen

- Valerie
- Zeer actief
1tje wel, ander doet aan ganging up. De eerste mag trouwens geen honden domineren/aanvallen/uitvallen dus die kan prima los. Alleen zal zij reageren wanneer zijzelf, Tyra of ik aangevallen wordt.frank-bobby schreef:geloof je meteen als dat ook dominante dames zijnValerie schreef:Zoals ik al zei mijn teven zullen zulk gedrag echt niet pikken en dan zit je met een groot probleem.frank-bobby schreef:@ renee je hebt helemaal gelijk hoor maar als ik het geen bemoederen mag noemen hoe moet ik het dan noemen regel teef alpha teef ofzo iets want ook als er ruzie is op het velt tussen 2 honden dan bemoeid ze zich er ook mee en pakt degene die is begonnen er tussen uit dus daarom het woord bemoederen ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen
- renee-uk
- Zeer actief
Ze heeft zich inderdaad zo'n beetje opgeworpen tot de regelteef van jullie gelegenheidsroedeltje lijkt het.frank-bobby schreef:@ renee je hebt helemaal gelijk hoor maar als ik het geen bemoederen mag noemen hoe moet ik het dan noemen regel teef alpha teef ofzo iets want ook als er ruzie is op het velt tussen 2 honden dan bemoeid ze zich er ook mee en pakt degene die is begonnen er tussen uit dus daarom het woord bemoederen ik weet ook niet hoe ik het anders moet noemen
Dat is op zich misschien nog niet eens zo erg als ze het bij die bekende honden zou houden, maar dat doet ze zo te horen niet en blijkbaar heeft ze zich het hele veld toegeeigend.
Het is maar afwachten totdat het een keer goed misgaat natuurlijk en ze een hond tegenkomt die dit niet van haar pikt en dan heb je het gedonder in de glazen.
Want jij kunt wel denken dat het daarmee over is, maar voor hetzelfde geld maakt ze zulke gaten dat het politiewerk wordt en dan ben je wel je hondje kwijt, of ze treft een hond die wel sterker is dan zij en ben je ook je hondje kwijt. Je kunt alleen maar verliezen in die situatie en persoonlijk zou ik van zn lang zal zn leven dat risiko niet willen lopen.
Dat nog afgezien van het feit dat het natuurlijk niet aan een andere hond is om jouw hondje manieren te leren, dat moet je gewoon zelf doen en zoals het nu gaat lukt je dat niet.
Ze kan immers precies doen wat ze zelf wil?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja en... dat is haar eigen roedel, meer heeft ze toch ook niet nodig?frank-bobby schreef:omdat ik niet kan geloven met haar dat het niet meer kan het is niet dat ze een hekel aan andere honden heeft maar meer dat zij de anderen honden even duidelijk wil maken dat zij de lakens op het veldt uit deelt en daarom leg ik mij er niet zo makelijk bij neer dan word ze straks wel asociaal want dan komt ze met niks meer in aanraking dan met me eigen hondenmalinois schreef:waarom??? accepteer gewoon dat dit niet altijd mogelijk is.....frank-bobby schreef: ik wil mijn hond weer normaal met anderen honden samen hebben net zo als voor dat ze haar dochter had

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Met een muilkorf om kunnen ze nog prima een andere hond omverbonken en in volle snelheid tegen een boom aan jagen.
Ik ken zelfs een verhaal van een kleine hond die verstikt raakte doordat een grote hond met muilkorf er bovenop klapte.
Een muilkorf dient ter ondersteuning van een gedragsverandering, het is geen oplossing voor gedrag.
Een snuitje dient overigens alleen ter ondersteuning van korte periodes, bv voor nagels knippen. Buiten kan een hond er oververhit door raken en overlijden.
Ik ken zelfs een verhaal van een kleine hond die verstikt raakte doordat een grote hond met muilkorf er bovenop klapte.
Een muilkorf dient ter ondersteuning van een gedragsverandering, het is geen oplossing voor gedrag.
Een snuitje dient overigens alleen ter ondersteuning van korte periodes, bv voor nagels knippen. Buiten kan een hond er oververhit door raken en overlijden.
Laatst gewijzigd door bennie op 27 mar 2011 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
inpresiepen niet maar vindt wel dat die hond dan een kut leven lijdt kij is het niet anders ja dan is het pech maar omdat ik dat niet geloof blijf ik er mee bezig net zolang tot zij de lakens niet meer op het veld wil uitdelen

-
blondie
- Zeer actief
Doe dat dan even oefenen met mensen die je willen helpen en niet met willekeurige passanten in een losloop gebied, heb je zelf meer baat bij de hond en andere honden en eigenaren ook.frank-bobby schreef:inpresiepen niet maar vindt wel dat die hond dan een kut leven lijdt kij is het niet anders ja dan is het pech maar omdat ik dat niet geloof blijf ik er mee bezig net zolang tot zij de lakens niet meer op het veld wil uitdelen
in principe is het.
Laatst gewijzigd door blondie op 27 mar 2011 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat is jouw gevoel, zo te lezen vind je hond van niet, anders was ze niet zo druk om alles te dirigeren....frank-bobby schreef:inpresiepen niet maar vindt wel dat die hond dan een kut leven lijdt kij is het niet anders ja dan is het pech maar omdat ik dat niet geloof blijf ik er mee bezig net zolang tot zij de lakens niet meer op het veld wil uitdelen
Als jij haar baas bent hoeft ze niks op te lossen, dan vertrouwt ze op je...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- herejede
- Zeer actief
Als ik je avator lees, heb je 5 honden, lekker ergens met ze naar toe gaan, waar ze heerlijk met zijn vijven kunnen ravotten en spelen
ik heb er ook 5, die hebben meer dan genoeg aan mekaar, die laat ik ook niet met vreemde hondne spelen
ik heb er ook 5, die hebben meer dan genoeg aan mekaar, die laat ik ook niet met vreemde hondne spelen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zoals ik het lees lijkt je bordeauxdog op een van mijn vorige honden. Ook een teef die graag de touwtjes in handen had. Wat ik deed was reuen uitzoeken waar ze goed mee kon en haar daarmee laten spelen en samen wandelen. Kwam er een vreemde hond aan dan lijnde ik mijn teef netjes aan en hield ik haar kort. Ging het goed dan mocht ze los, ging ze moeilijk doen dan ging ik weg. Zo simpel was het. Nooit heb ik haar met een snuitje om laten klooien omdat ze net als jouw hond groot en imposant was. Elke hond die ze er onder schoffelt is juist een leermoment voor dergelijke honden. Ik ben sterk en jij bent laf. Dat is wat mijn hond haar wereldbeeld was.
Mag ik eens raden? Ik denk dat je hond dit gedrag alleen naar teven, gecastreerde reuen en onderdanige reuen toont? Toch? Dat is geen gedrag wat je weg kan trainen maar een karakter wat in je hond zit. Je kan je hond geen nieuwe manier van leven geven waarbij ze niet zal willen laten zien wie ze is en wat ze vindt zolang jij haar vrij laat bewegen. Dan MOET ze laten zien wie ze is en wat ze vindt omdat jij haar in die situaties zet.
Mijn tip is, kies de kameraden van die hond zorgvuldig uit op karakter en geslacht en laat haar daar lekker zichzelf mee zijn.
Wat er nu op deze manier gaat gebeuren is dat ze straks gaat knokken. Dat omdat er een dezer dagen een Duitse herder aan komt lopen, een teef, die dit helemaal niet gaat pikken. Die zal haar terug corrigeren. En omdat jouw hond een snuitje om heeft zal de DH veel harder en hoger inzetten dan jouw hond. Immers, jouw hond gedraagt zich alsof ze haar mond inzet en wil eigenlijk de andere hond tegen de grond krijgen. Dat zal haar niet lukken maar de andere hond ervaart haar gedrag wel als zodanig en zal reageren op een manier zoals ze zou doen als je hond geen snuitje om zou hebben. Met de tanden dus. Dan gaan ze knokken en dan zal je hond dat gedrag meer en meer laten zien omdat ze het herkent en gaat voorkomen met de eerste klap die een daalder waard is.
Dit gedrag kan je alleen weg krijgen door appel op je hond te zetten, dat snuitje te gebruiken voor noodgevallen als er een hond onverhoopt toch op je hond af komt stieren en te zorgen dat je hond geen ruimte meer krijgt om hierin te groeien.
Dit even naast het feit dat mijn honden er al vrij veel moeite mee zouden hebben als er een bordeaux met korf op ze af komt. Puur omdat ze zich het lazarus schrikken. En mijn honden laten zich niet omver schoffelen en zullen dan iets terug doen. Want jij haalt aan dat de baas zijn hond wilde verdedigen met de werparm....mijn honden verdedigen mij en zichzelf tegen jouw hond. Dat is normaler omdat jouw hond ook met slechte bedoelingen op die van mij af komt ipv andersom. Daar maak je dus een denkfoutje
Mag ik eens raden? Ik denk dat je hond dit gedrag alleen naar teven, gecastreerde reuen en onderdanige reuen toont? Toch? Dat is geen gedrag wat je weg kan trainen maar een karakter wat in je hond zit. Je kan je hond geen nieuwe manier van leven geven waarbij ze niet zal willen laten zien wie ze is en wat ze vindt zolang jij haar vrij laat bewegen. Dan MOET ze laten zien wie ze is en wat ze vindt omdat jij haar in die situaties zet.
Mijn tip is, kies de kameraden van die hond zorgvuldig uit op karakter en geslacht en laat haar daar lekker zichzelf mee zijn.
Wat er nu op deze manier gaat gebeuren is dat ze straks gaat knokken. Dat omdat er een dezer dagen een Duitse herder aan komt lopen, een teef, die dit helemaal niet gaat pikken. Die zal haar terug corrigeren. En omdat jouw hond een snuitje om heeft zal de DH veel harder en hoger inzetten dan jouw hond. Immers, jouw hond gedraagt zich alsof ze haar mond inzet en wil eigenlijk de andere hond tegen de grond krijgen. Dat zal haar niet lukken maar de andere hond ervaart haar gedrag wel als zodanig en zal reageren op een manier zoals ze zou doen als je hond geen snuitje om zou hebben. Met de tanden dus. Dan gaan ze knokken en dan zal je hond dat gedrag meer en meer laten zien omdat ze het herkent en gaat voorkomen met de eerste klap die een daalder waard is.
Dit gedrag kan je alleen weg krijgen door appel op je hond te zetten, dat snuitje te gebruiken voor noodgevallen als er een hond onverhoopt toch op je hond af komt stieren en te zorgen dat je hond geen ruimte meer krijgt om hierin te groeien.
Dit even naast het feit dat mijn honden er al vrij veel moeite mee zouden hebben als er een bordeaux met korf op ze af komt. Puur omdat ze zich het lazarus schrikken. En mijn honden laten zich niet omver schoffelen en zullen dan iets terug doen. Want jij haalt aan dat de baas zijn hond wilde verdedigen met de werparm....mijn honden verdedigen mij en zichzelf tegen jouw hond. Dat is normaler omdat jouw hond ook met slechte bedoelingen op die van mij af komt ipv andersom. Daar maak je dus een denkfoutje
-
chrico
- Zeer actief
Frank- ik moet zeggen dat ik respect heb voor jouw manier van antwoorden en heb het idee dat je nu wat meer begrijpt dan gisterochtend over dat dit niet goed is zowel voor jou als voor Bitch.
Zoals eerder al gezegd is, als je gaat trainen doe je dat aangelijnd en los rennen doe je op plekken waar anderen geen last hebben van jullie en met honden die zij kent en niet dit gedrag bij heeft. Nodig mensen uit met honden die weten waar je mee bezig bent en spreek van te voren af hoe ver je gaat qua ontmoeten.
Doe ik ook, laatst belde ik ook iemand omdat ik testhondjes met grote waffels nodig had tijdens een training van twee niet zo sociaal vaardige honden. Die zijn dat aan het leren. Wij trainen ook straatsituaties en heb ik soms andere honden nodig, er zijn altijd wel mensen bereid die je willen helpen. Omdat beide honden hetzelfde probleem hadden heb ik ze na een aantal weken samen kunnen voegen omdat ik dacht dat dat wel goed ging tussen deze twee. En dat was zo. Na afloop van de training nu gaat de 1 los en de ander los met een lijn achter zich aan in een gebied waar dat kan zonder dat andere mensen daar last van hebben en leven zij zich helemaal uit samen op een nette manier, rennen en vliegen maar verder niets. Afgelopen week zijn wij naar een park geweest, keurig aangelijnd en op afstand van alle honden en hebben daar 10 minuten al lopend doorgebracht en toen naar de auto. Niet de kat op het spek binden dat het fout gaat want dan beginnen we weer van voor af aan. Deze twee zie ik over een tijdje heel normaal reageren op andere honden, voor de baasjes en deze twee veel prettiger en voor de honden in de omgeving zeker. Kost tijd en energie maar met de juiste inzet en inzicht kom je er wel.
Zoals eerder al gezegd is, als je gaat trainen doe je dat aangelijnd en los rennen doe je op plekken waar anderen geen last hebben van jullie en met honden die zij kent en niet dit gedrag bij heeft. Nodig mensen uit met honden die weten waar je mee bezig bent en spreek van te voren af hoe ver je gaat qua ontmoeten.
Doe ik ook, laatst belde ik ook iemand omdat ik testhondjes met grote waffels nodig had tijdens een training van twee niet zo sociaal vaardige honden. Die zijn dat aan het leren. Wij trainen ook straatsituaties en heb ik soms andere honden nodig, er zijn altijd wel mensen bereid die je willen helpen. Omdat beide honden hetzelfde probleem hadden heb ik ze na een aantal weken samen kunnen voegen omdat ik dacht dat dat wel goed ging tussen deze twee. En dat was zo. Na afloop van de training nu gaat de 1 los en de ander los met een lijn achter zich aan in een gebied waar dat kan zonder dat andere mensen daar last van hebben en leven zij zich helemaal uit samen op een nette manier, rennen en vliegen maar verder niets. Afgelopen week zijn wij naar een park geweest, keurig aangelijnd en op afstand van alle honden en hebben daar 10 minuten al lopend doorgebracht en toen naar de auto. Niet de kat op het spek binden dat het fout gaat want dan beginnen we weer van voor af aan. Deze twee zie ik over een tijdje heel normaal reageren op andere honden, voor de baasjes en deze twee veel prettiger en voor de honden in de omgeving zeker. Kost tijd en energie maar met de juiste inzet en inzicht kom je er wel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben het wel met je eens dat ze zo islaeken schreef:Zoals ik het lees lijkt je bordeauxdog op een van mijn vorige honden. Ook een teef die graag de touwtjes in handen had. Wat ik deed was reuen uitzoeken waar ze goed mee kon en haar daarmee laten spelen en samen wandelen. Kwam er een vreemde hond aan dan lijnde ik mijn teef netjes aan en hield ik haar kort. Ging het goed dan mocht ze los, ging ze moeilijk doen dan ging ik weg. Zo simpel was het. Nooit heb ik haar met een snuitje om laten klooien omdat ze net als jouw hond groot en imposant was. Elke hond die ze er onder schoffelt is juist een leermoment voor dergelijke honden. Ik ben sterk en jij bent laf. Dat is wat mijn hond haar wereldbeeld was.
maar aan de anderen kant heb ik zo iets ze is zo geworden toen wij hier kwamen wonen waar ik nu woon
en dat is zo een 13 maanden geleden
als ik met haar naar mijn oude buurt ga waar zij als pup is gekomen dan is ze wel vrolijk en vriendelijk
als ik haar dochter niet mee neem
dus ergens denk ik dat het door haar dochter komt die ze wil beschermen
en ik kan het helaas niet meer terug draaien anders had ik het anders gedaan
door hun vaker apart uitelaten

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dankje wel denk dat wij me kaar nu beter begrijpenchrico schreef:Frank- ik moet zeggen dat ik respect heb voor jouw manier van antwoorden en heb het idee dat je nu wat meer begrijpt dan gisterochtend over dat dit niet goed is zowel voor jou als voor Bitch.
ik zal wel de mensen erop gaan uitzoeken die mij en indd bitch willen helpen om haar te helpen
weetje als ik me er nu bij neerleg van ze kan niet met vreemde honden punt uit
dan voelt het of ik er niet genoeg aan gedaan hebt en dus haar te kort doe

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, je doet haar niet te kort
Je houdt rekening met haar karakter en je zorgt er dus voor dat ze rust krijgt als je haar niet alles zelf laat regelen. Dus het is niet zielig of slecht voor haar. Het is juist goed dat je voorkomt dat ze te maken krijgt met meneren die hun werparm opheffen, honden die zich gaan weren maar ook honden die bang voor haar worden waardoor dit gedrag versterkt wordt. Dus als jij kan zorgen dat ze hiermee stopt door haar onder controle te houden zal haar gedrag verbeteren en zeker niet slechter worden.
Want een hond wil helemaal niet bedreigt worden, dingen moeten regelen met andere honden en druk in de kop worden omdat ze in situaties zit waarover ze controle wil hebben. Daarnaast is het het ras ook niet per definitie om maar alles leuk en goed te vinden. Ze is een sterke hond, een hond die moeder is geweest en misschien nog wel steeds is en ze heeft al honden om mee om te gaan. Het is goed zo. Geniet van haar zoals ze is en wil niet meer van haar dan ze je kan geven.
Want een hond wil helemaal niet bedreigt worden, dingen moeten regelen met andere honden en druk in de kop worden omdat ze in situaties zit waarover ze controle wil hebben. Daarnaast is het het ras ook niet per definitie om maar alles leuk en goed te vinden. Ze is een sterke hond, een hond die moeder is geweest en misschien nog wel steeds is en ze heeft al honden om mee om te gaan. Het is goed zo. Geniet van haar zoals ze is en wil niet meer van haar dan ze je kan geven.
-
chrico
- Zeer actief
Je hoeft je er ook niet bij neer te leggen maar je moet wel duidelijker zijn naar haar, zij heeft niets te bepalen dat doe jij wel.frank-bobby schreef:
dankje wel denk dat wij me kaar nu beter begrijpen
ik zal wel de mensen erop gaan uitzoeken die mij en indd bitch willen helpen om haar te helpen
Het gekke is dat het voor jou niet goed voelt maar dat het juist voor haar wel goed is om tijdelijk een beperking te krijgen waarin getraind gaat worden
Juist op de manier zoals je het nu doet word het van kwaad tot erger en kan ze straks gewoonweg niet meer los. Veel succes met trainen en hopelijk vind je iemand die jou op de juiste manier kan helpen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Roompie
- Zeer actief
Helemaal mee eens.laeken schreef:Nee, je doet haar niet te kortJe houdt rekening met haar karakter en je zorgt er dus voor dat ze rust krijgt als je haar niet alles zelf laat regelen. Dus het is niet zielig of slecht voor haar. Het is juist goed dat je voorkomt dat ze te maken krijgt met meneren die hun werparm opheffen, honden die zich gaan weren maar ook honden die bang voor haar worden waardoor dit gedrag versterkt wordt. Dus als jij kan zorgen dat ze hiermee stopt door haar onder controle te houden zal haar gedrag verbeteren en zeker niet slechter worden.
Het voelt voor jou niet goed omdat je je hond vermenselijkt. Het is juist wél goed voor je hond.

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
wij hebben hier ook een teef (Guapa, DC) die denkt dat ze alles maar moet gaan regelen, dat alle andere honden maar naar haar pijpen moeten dansen, maar dat mag ze dus nietfrank-bobby schreef: ik zal wel de mensen erop gaan uitzoeken die mij en indd bitch willen helpen om haar te helpen
nu hebben wij wel het voordeel dat Guapa enorm op mij gericht is en ze enorm goed stuurbaar is, waardoor ze eigenlijk nooit in de fout gaat, ook zij kan "aanvallen" als vreemde mensen haar gaan bedreigen, maar ik weet dat ze dat kan doen, dus ze gaat gewoon standaard vast bij vreemde mensen, dan kan ik haar altijd "controleren", als ik haar los zou laten lopen en zou "roepen" naar de mensen dat ze haar links moeten laten liggen dat alles dan goed gaat, dan gaan ze 9 van de 10 juist staren naar haar en dat is bij haar al genoeg, dus die mensen kan ik niet controleren, dus controleer ik mijn hond, is mijn verantwoordelijkheid dat ze zich normaal gedraagt naar zowel mensen als honden
Guapa komt praktisch nooit niet bij vreemde honden, alleen op de hs, ik vind een hond aan een lange lijn/flex ook niet standaard "zielig" of "te kort" doen, ook niet als ze niet bij vreemde honden komen, Zena gaat nooit niet los, is altijd aan de flex en toch geniet zij van onze wandelingen, ik neem haar net zo vrolijk mee naar de plas of hier achter op de velden, alleen lopen de andere 3 los en zij vast, omdat ik geen zin heb in een platte hond (autostrade in de buurt) omdat zij denkt dat ze die haas toch kan pakken
Shadow loopt hier ook nog, maar die is altijd alleen, hij kan niet bij de andere 4 en ook niet bij vreemde honden, ook geen pups, kan niet los vanwege zijn hondagressie en toch is hij (in mijn ogen) gelukkig, hij is de enige dat binnen zit en constant aandacht heeft van ons als wij thuis zijn, hij loopt lekker mee aan de flex uren door de weides of aan de plas, zolang wij geen andere honden tegen komen is hij de gelukkigste hond op de wereld (bij wijze van) komen wij andere honden tegen, verandert hij in een "monster" (vrij letterlijk :N: ) en achteraf is hij aan de diarree, wat voor hem helemaal niet leuk is, ik rij meerdere malen per week naar de plas om hem daar lekker te laten scharrelen, pootje baden zodat ik zeker ben dat hij rustig is en omdat daar geen andere honden lopen
ik denk dat je je beter iets te "vroeg" er bij neer kan leggen dat zij niet meer bij andere honden kan, dan te laat, wij hebben met Shadow de domme fout gemaakt met te denken dat het 1st alleen maar andere reuen waren waar hij het moeilijk mee had, terwijl hij een dik half jaar later ook onze teef (Zena) aanviel zonder zichtbare aanleiding en achteraf naar meerdere teven uithaalde, als wij de 1ste keer onze maatregelen hadden genomen en er op hadden getraind (wat we toen dus niet gedaan hebben) dan had Shadow nu rustig andere honden kunnen passeren
Darko heeft uit zich zelf nog nooit iets naar andere honden gedaan en toch houden wij hem standaard bij grote intacte reuen weg, omdat ik niet wil weten wat er gebeurt als hij toch een confrontatie aangaat, nu is hij nog "sociaal" speelt met kleine reuen, teven en pups (als meneer zin heeft, hij is nogal lui
zowel Darko als Guapa hebben wij geleerd om vooral vreemde honden, te negeren, Guapa moet ook vreemde mensen negeren, Darko is enorm sociaal naar vreemde mensen maar ik snap best dat niet iedereen op een bakbeest van 55kg zit te wachten die ff komt kroelen, dus ook hij moet standaard mensen negeren, maar hij "vergeet" dat wel eens als ik met mijn kop ergens anders zit, dus het ligt grotendeels aan mij, als ik hem van te voren kan waarschuwen is er geen probleem, ben ik te laat, dan staat hij bij die mensen "gek" te doen omdat hij wil dat ze hem aaien en kroelen